Merc G 460 jak ustawić korektor siły hamowania tylnego mos

G, Unimog

Moderator: Mroczny

car-hus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 3:17 pm

Merc G 460 jak ustawić korektor siły hamowania tylnego mos

Post autor: car-hus » czw lut 03, 2005 9:23 pm

Witam wszystkich ponownie.

Od 4 m-cy jestem posiadaczem G 460 z 88r.z silnikiem 2,8 benzyna.
Założyłem spirale o 8cm wyższe. Auto nie ma łącznika korektora
siły hamowania, łacznika z mostem.

W związku z tym mam pytanie i prośbę o poradę:

Czy może ktoś wie, jaka powinna być długośc tego łącznika, lub w
jakim położeniu powinna się znajdować dźiwgnia korektora
gdy auto jest na postoju, i jest nie obciążone??


Bardzo chętnie skorzystam z doświadczenia, rad i podpowiedzi kolegów.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i porady.


Z góry dziękuję i Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » pt lut 04, 2005 8:50 am

A jakie kółka ?

Proponuję nabyc w MB:

http://wwwsg.daimlerchrysler.com/Projec ... pl_lang=01
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pt lut 04, 2005 8:59 am

sam zakup niewiele da ponieważ bedzie on za krótki, na tych spręzynach auto stoi wyzej i korektor bardzo ograniczy siłe hamowania. Liczy się odległość od mostu do korektora i łatwośc pochylania się auta a koła to raczej wtórna sprawa.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pt lut 04, 2005 9:00 am

ale temat jest bardzo ciekawy. Sam ciekaw jestem jak inni sobie z tym poradzili (poza tymi którzy skręcili go w pozycji pełny przepływ).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » pt lut 04, 2005 9:00 am

Ten akurat jest dłuższy... :roll:
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pt lut 04, 2005 11:56 am

tzn który jest dłuższy. ja mam oryginalny i jest za krótki.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » pt lut 04, 2005 11:59 am

benek pisze:tzn który jest dłuższy. ja mam oryginalny i jest za krótki.
No ten co numer podałem...
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » pt lut 04, 2005 12:41 pm

Witam!
Peter pisze:No ten co numer podałem...
Tyle że Ty podałeś numer do sprężyny. One też są inne w zależności od spręzyn zawieszenia. U mnie łącznik (notabene też jeszcze nie obecny) to chyba numer:
http://wwwsg.daimlerchrysler.com/Projec ... pl_lang=01

W serwisówce jest dokładny opis regulacji. Mogę po weekendzie zeskanować ten kawałek i się podzielić. Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt lut 04, 2005 12:44 pm

a czy dla sprezyn wyzszych o 20 cm od oryginalnych tez jest jakis specjalny korektor sily hamowania....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
CzarnySJ
 
 
Posty: 294
Rejestracja: wt kwie 27, 2004 6:42 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CzarnySJ » pt lut 04, 2005 12:49 pm

MOC pisze:a czy dla sprezyn wyzszych o 20 cm od oryginalnych tez jest jakis specjalny korektor sily hamowania....
:)21
taa, prozac
:)21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt lut 04, 2005 1:00 pm

sie czarny SJ nie smiej bo to powazna sprawa jest....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt lut 04, 2005 1:28 pm

MOC pisze:a czy dla sprezyn wyzszych o 20 cm od oryginalnych tez jest jakis specjalny korektor sily hamowania....
:)21

Nie trzeba kolektora specjalnego tylko przespawać lub przedłużyć dzwignie do korektora bo nie będzie poprawnie działał czyli wcale bo ma cały czas górne położenie bo to ustrojstwo działa tak że czym niżej fura stoi czyli bardziej obciążona tym bardziej hamuje W sumie nie wiem po co to w terenówce busy to mają ale one mają zmienne obciążenia tylnej osi. A najlepiej ustawić w pozycji na max przepływ płynu i gitara Twoja fura teoretycznie cały czas ma ładunek na pace to niech lepiej tylna oś hamuje Generalnie to działa tak że korektor mierzy odległość mostu od ramy i odpowiednio przepuszcza płyn a twój most teoretycznie jest 15cm niżej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość