latem na gorącym motorze, na wolnych obrotach różnica między lotosem a mobilem (oba 15w40) wynosi ponad 1 bar...więc ja nie mam dylematu czy zaoszczędzić parę groszy...
@ Darek - zaraz wybuchnie

a tak poważnie to trudno oczekiwać żeby się silniki od razu zacierały - bo raczej się nie zatrą tylko szybciej zużyją...panewki zaczerwienią się po 200 tkm a nie 350...no i inne są warunki pracy płaskiego na szosie a inne w terenie - gdzie motor rozgrzany musi np. stać ileś tam minut na wolnych obrotach przy wtopie - wtedy w dieslu który zdecydowanie mocniej prze panewkami na wał ta różnica 1 bar wyjdzie dużo szybciej...
ale wybór należy do właściciela...
co do jakości to nie łudźcie się - weźmy np. klocki hamulcowe które posiadają takie same super certyfikaty - przecież żaden spec tego nie podważy - ale jedne hamują a drugie przyhamowują, niszcząc tarcze przy okazji...jedne kosztują 80 a drugie 200...