dodatko do diesla

G, Unimog

Moderator: Mroczny

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

dodatko do diesla

Post autor: SHEYR » pt lip 15, 2005 12:29 pm

Mam starą 300D i bierze dużo oleju. Slyszałem że można dać np. Nitrox i coś tam on uszczelnia.

Czy ktoś z Was stosuje jakieś dodatki do takich starych diesli ? Coś to daje czy kasa w błoto?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt lip 15, 2005 12:58 pm

najlepiej to dodac nowe uszczelniacze zaworowe,nowe pierscienie tlokowe .. :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

QCOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 17, 2005 12:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: QCOR » pt lip 15, 2005 3:14 pm

mam benzynę i może się nie znam, ale podzielam zdanie poprzednika :)2
nowe uszczelniacze i pierścienie załatwią sprawę
można do tego dorzucić nowe prowadnice zaworowe i komplet jest na długie lata

sam przeprowadziłem taki zabieg i cena nie jest powalająca, a oleju nie dolewam i nie dolewam

dolewanie specyfików, cudowanie to tylko fikcja :wink:
do przemyślenia :P

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » pt lip 15, 2005 3:39 pm

Qcor jaki masz silnik u Siebie??
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt lip 15, 2005 3:40 pm

Z tym 3 litrowym motorem miałem dosć dlugo doczynienia w MB 410.Jesli ubytki oleju sa naprawde znaczne nie 1 litr od zmiany do zmiany do zadne chemiczne uszczelniacze nic Ci nie dadzą.
Remont tego motoru nie jestt drogi po drugie liczba uzywanych silnkow tego typu na gieldach siega pewnia kilku tysiecy :wink:
Jak masz zamiar tym autem jezdzic to zrob raz a dobrze remont i bedziesz mial na wile lat problem z glowy.Moj MB 410 miał przebiegi 150 tys rocznie ...Mowie ze nie jest drogi bo mam Pajero i wiem co i ile do tego motoru ksoztuje :)21
Szkoda ze nie masz turba w tym 3,0 D ale i tak motor jest nie do zaj...nowe CDI merca nigdy nie osiagna takiego poziomu nie zawodosci i nigdy nie beda miec tak dobrej opini...NO :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » pt lip 15, 2005 4:06 pm

Wujas robi takie CDI motory , co chwile sie kable sie lamia we wiazkach i juz silnik nie chodzi i pelno wszelkiego rodzaju czujników czujniczków! Do dupy z ta elektronika!!
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » pt sie 05, 2005 2:58 pm

a czy te CDI-ki tez biora olej

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt sie 05, 2005 4:41 pm

Biorą . Tyle ,że mniej, ale za to lepszego. :lol:

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt sie 05, 2005 4:49 pm

Wymina prowadnic,zaworów i uszczelniaczy naprawdę czyni cuda.

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » pt sie 05, 2005 9:14 pm

a ile to jest to mniej ??
litr na 4 tysiące ??

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » sob sie 06, 2005 9:18 pm

a ile to jest to mniej ??
litr na 4 tysiące ??
No Kolego, nie stać Cię na 1 litr ( Orlen Diesel 3 SHPD ) za 13 PLN na nawet 4 tys??Nie opłaca się robić przy silniku za te 2-3 litry na 10 tys myślę?

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » sob sie 06, 2005 9:20 pm

Wymina prowadnic,zaworów i uszczelniaczy naprawdę czyni cuda.

A tak z ciekawości, ile c.a. kosztuje ta wymiana do 300 GD wersja sex cylinder? Wie ktoś? Dzięki

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob sie 06, 2005 9:34 pm

Trout pisze:a ile to jest to mniej ??
litr na 4 tysiące ??
No Kolego, nie stać Cię na 1 litr ( Orlen Diesel 3 SHPD ) za 13 PLN na nawet 4 tys??Nie opłaca się robić przy silniku za te 2-3 litry na 10 tys myślę?
zgadzam sie z przedmówcą.

A jak juz bedize sie ciurkiem lało, albo przepalało, to kupisz sobie bańkę 27kg oleju , podłączysz wężem do silnika, i będzie sobie grawitacyjnie spływało. Na kazdej stacji bedziesz mógł sobie te bańke wymienić na nową.

To nic ze z tyłu nic nie bedziesz widział, bo zasłona dymna, i pod górę bedzie ciężko wjechać bo silnik słaby (pamietaj, reduktor ma synchroniacje, mozna na biegu zapinać ;D

trout, pomysl chwile....
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » sob sie 06, 2005 10:14 pm

Mój wujo - taryfiarz doszedł w puchatku (W115) do litra na 70 km, kiedyś w nocy zapaliły mu się sadze w wydechu, ogień z rury musiał fajnie wyglądać :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » pn sie 08, 2005 8:21 pm

Krecik napisał:
..........
To nic ze z tyłu nic nie bedziesz widział, bo zasłona dymna, i pod górę bedzie ciężko wjechać bo silnik słaby (pamietaj, reduktor ma synchroniacje, mozna na biegu zapinać ;D

trout, pomysl chwile.... ciach

Dobra, to nie tak. Przy "przepale" 1 l na ok. 4 tys km to chyba tak nie dymi??
Mój "pali" (nie w terenie) 1 l na 3 tys. i lekko dymi na niebiesko tylko gdy jest zimny. No ale jak na ten wiek .... :) (już dobrze pełnoletni) to i tak dobrze.

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » pn sie 08, 2005 8:48 pm

Witam. Norma mercedesa : silnik ktory pali 1 litr oleju na 1000 km. nadaje sie tylko do remontu. Nowy silnik moze spalic na 10000 km. od max. do min. na miarce oleju to jest ok. 1 litra i to jest normalne.
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt sie 09, 2005 9:49 pm

czy to prawda ze norme zuzycia oleju okresla sie maxymalne jako 3% do ilosci zuzytego paliwa ?

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr sie 10, 2005 12:11 pm

Piotreq pisze:czy to prawda ze norme zuzycia oleju okresla sie maxymalne jako 3% do ilosci zuzytego paliwa ?
chyba nie...choc, może w bardzo rozwalonym silniku, takim z którego leje sie ciurkiem ;)

krótkie obliczenia G pali 12 litrów / 100km, czyli 1200 litrów na 10000 kilometrów wychodzi..

3% z tego to 36 litrów

na szczescie pali go zdecydowanie mniej :D, tak blizej jednego promila - ok. 1l
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » śr sie 10, 2005 4:21 pm

to chyba wiecej niz dwusów :-)

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Post autor: Trout » śr sie 10, 2005 9:04 pm

[quote="szymon milimetr"]Witam. Norma mercedesa : silnik ktory pali 1 litr oleju na 1000 km. nadaje sie tylko do remontu. Nowy silnik moze spalic na 10000 km. od max. do min. na miarce oleju to jest ok. 1 litra i to jest normalne.

Kolego Szymonie:
to chyba dotyczy aut spełniających Euro3 lub 4 bo jeżdżę także Lublinem 3 i Polski Normy (w instrukcji obsługi) zapodają 1 litr/ 1000 km i też ma być wszystko O.K. ? 1 litr na 10 000 km to mają nowe auta a koledzy z forum hm...?

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » śr sie 10, 2005 9:21 pm

Witam. Norma jaka podalem dotyczy silnikow diesla wyprodukowanych przez mercedesa w latach 1984-1995 . Tak sobie ktos tam w mercedesie wymyslil i ustalil taka norme. Lublin ma zupelnie inny silnik i moze jego norma jest taka chociaz i tak wydaje mi sie za wysoka .
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw sie 11, 2005 6:59 am

Trout pisze:
szymon milimetr pisze:Witam. Norma mercedesa : silnik ktory pali 1 litr oleju na 1000 km. nadaje sie tylko do remontu. Nowy silnik moze spalic na 10000 km. od max. do min. na miarce oleju to jest ok. 1 litra i to jest normalne.

Kolego Szymonie:
to chyba dotyczy aut spełniających Euro3 lub 4 bo jeżdżę także Lublinem 3 i Polski Normy (w instrukcji obsługi) zapodają 1 litr/ 1000 km i też ma być wszystko O.K. ? 1 litr na 10 000 km to mają nowe auta a koledzy z forum hm...?
to pewnie mamy zatkane silniki... bo mój MB 300D wymaga dolania około 1-1.5 litra / 10000km a ma na budziki jakies 240 tys. km i dwadzieścia lat...

;)

gazik wylewał, ale nawet mimo tego nie wychodziło mu więcej niz litr / 2000 km, lepiej niz lublin 3 ;D
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » czw sie 11, 2005 5:29 pm

ostatnio mnie kolega zabil zapisem normy zuzeycia oleju w VW Passat z 2002 z silnikiem 1,9 TDI

gdybym nie zobaczyl w instrukcji to bym nie uwierzyl

stalo tam, ze przy duzym obciazeniu moze zuzyc 1l na 1000 km (jeden tysiac, slownie zeby nie bylo watpliwosci) :o :o
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » czw sie 11, 2005 6:46 pm

suziXL musisz mi zescanowac ten zapis bo nie moge uwierzyc .... mialem z tym silnikiem VW GOLFA przez 3 lata i nic mi o tym nie wiadomo a auto bylo mocno obciazane

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » czw sie 11, 2005 6:53 pm

Piotreq pisze:suziXL musisz mi zescanowac ten zapis bo nie moge uwierzyc .... mialem z tym silnikiem VW GOLFA przez 3 lata i nic mi o tym nie wiadomo a auto bylo mocno obciazane
nie zeskanuje Ci, bo posiadam takowego pojazdu, po prostu pokazal mi kumpel instrukcje od swojego samochodu

ale przyznam, ze tez zazadalem pokazania tego zapisu, bo jak mi to powiedzial to go wysmialem
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość