Poradzcie lub skrytykujcie 240 GD do kupienia
Moderator: Mroczny
Poradzcie lub skrytykujcie 240 GD do kupienia
Wlasnie szukam jakiegos terenowego samochodziku.
W Polsce zostawilem mojego Patrola GR ze wzgledu na cholerne przepisy w Norwegii. W zwiazku z tym przyjdzie kupic drugi tu na miejscu.
Myslalem o Mercedesie. Znalazlem cos takiego.
Moze cos mozecie poradzic?
Cena dobra, czy do d..py?
Bede wdzieczny za kazde konstruktywne info.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=8&tot=69
Pozdrawiam
W Polsce zostawilem mojego Patrola GR ze wzgledu na cholerne przepisy w Norwegii. W zwiazku z tym przyjdzie kupic drugi tu na miejscu.
Myslalem o Mercedesie. Znalazlem cos takiego.
Moze cos mozecie poradzic?
Cena dobra, czy do d..py?
Bede wdzieczny za kazde konstruktywne info.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=8&tot=69
Pozdrawiam
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
a do czego potrzebujesz tego wolfa ?
jezdze wolfem ( krotkim ) na codzien , i szczerze mowiac to nie jest to super konfortowe
do patrola nie ma co porownywac. blizej do gazika
ale ja jestem zadowolony
a co do auta to bardzo fajne
dluga wersja z plandeka jest u nas zadka ( nie wiem czy wogole w polsce takie auto jest w rekach prywatnych)
silnik do dupy
ma sie wrazenie , ze sie auto na recznym zostawilo ( u mnie jest 290 ze skrzynia 5 i juz jest duzo lepiej )
ile to w przeliczeniu na polskei ma kosztowac?
jezdze wolfem ( krotkim ) na codzien , i szczerze mowiac to nie jest to super konfortowe
do patrola nie ma co porownywac. blizej do gazika
ale ja jestem zadowolony
a co do auta to bardzo fajne

silnik do dupy

ile to w przeliczeniu na polskei ma kosztowac?
Hej,
samochod potrzebny do jazdy na codzien, glownie po miescie.
CZasami na jakies dlusze wyprawy po Norwegii.
Dozwolona predkosc to to max 90 km/h, wiec pogromcy szos nie potrzebuje. Chcialem miec taki samochod z dusza, niecodzienny i do zabawy. Jak rozumiem, wstawienie innego silnika pozniej nie nastrecza wiele problemow?
Cena tego autka to 20 000 zl w przeliczeniu.
Niestey samochody sa tu drogie jak cholera.
Za takiego Patrola jak moj w dobrym stanie Y90/1992 trzeba tu dac okolo 35 - 40 000 zl. Wiec jak widzisz kosmos.
Tan tak naprwade to njatansza terenowka w znosnym stanie jaka udalo mie sie do dzis znalesc.
Zastanawiam sie jak jest warosc takiego Mercedesa w Polsce.
Moze go kupic, pojezdzic tu troche i pozniej go sprzedac w Polsce.
Nie chodzi mi, aby zarobic, ale aby nie stracic.
Ewentualnie zostawic sobie jako zabawke.
Domyslam sie, ze komfort jazdy daleko odbiega od normy.
I w zime moze byc troszke zimno.
A jak sie on sprawuje w terenie, pomijajac oczywiscie kwestie slabiutkiego silnika?
samochod potrzebny do jazdy na codzien, glownie po miescie.
CZasami na jakies dlusze wyprawy po Norwegii.
Dozwolona predkosc to to max 90 km/h, wiec pogromcy szos nie potrzebuje. Chcialem miec taki samochod z dusza, niecodzienny i do zabawy. Jak rozumiem, wstawienie innego silnika pozniej nie nastrecza wiele problemow?
Cena tego autka to 20 000 zl w przeliczeniu.
Niestey samochody sa tu drogie jak cholera.
Za takiego Patrola jak moj w dobrym stanie Y90/1992 trzeba tu dac okolo 35 - 40 000 zl. Wiec jak widzisz kosmos.
Tan tak naprwade to njatansza terenowka w znosnym stanie jaka udalo mie sie do dzis znalesc.
Zastanawiam sie jak jest warosc takiego Mercedesa w Polsce.
Moze go kupic, pojezdzic tu troche i pozniej go sprzedac w Polsce.
Nie chodzi mi, aby zarobic, ale aby nie stracic.
Ewentualnie zostawic sobie jako zabawke.
Domyslam sie, ze komfort jazdy daleko odbiega od normy.
I w zime moze byc troszke zimno.
A jak sie on sprawuje w terenie, pomijajac oczywiscie kwestie slabiutkiego silnika?
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
z zima to sa mity
przed zima kupilem webasto ( airtop-a) ale nie mialem czasu go zalozyc
przejezdzilem cala zime bez i gdybym zmarzl choc raz to nastepnego dnia by webasto bylo wsadzone. czesto jezdze w samym podkoszulku , co wzbudza zdziwienie ludzi. wg mnie drzwi bez ramki , ktore sa w wolfach sa gorsze , bo wlasnie przez nie troche wieje.
czesto jezdzilem w gory a poza tym codziennie do pracy , uczelnie zajecia itp
http://img376.imageshack.us/my.php?image=199yx.jpg
moja kobieta jest zmarzluchem a w G nigdy nie zmarzla.
silnik 290 chyba dwa razy mi nie odpalil ( przy minus 26 i raz bo aku byly calkowicie zdechle) kupilem grzalke... ale tez jej nie zamontowalem ( brak czasu
)
G ma bardzo wydajna nagrzewnice , plandeka powoduje jedynie to ze auto w przeciagu pol godziny wyziebia sie . ale szybko jest cieplo wiec nie ma problemow. Mysle ze przy dlugiej budzie na pace nie uda ci sie dogrzac , jednak po zdjeciach widac ze ten egzemplarz ma jaks dodatkowa nagrzewnice ? wiec pewnie juz jest dostosowana na wasze warunki.
jezeli 20 tys to mysle ze sprzedajac ja pozniej w kraju napewno nie stracisz . czy zarobisz to ciezko cos powiedziec.
rynek na te samochody jest tak maly , ze kazdy egzemplarz rzadzi sie swoimi prawami ( np. wolf z tego samego rzutu co moj < tez z gromu> kupiony w tym samym roku co moj , poszedl za dwa razy tyle co ja dalem za swoj) wiec poprostu jak sie znajdzie pasjonat to kupi.
zwlaszcza dluga buda jest atrakcyjna na wyprawowke.
trzeba uwazac przy plandece na zlodzieji ( przynajmniej w polszy
)
ja wstawilem sobie pod plandeke krate jak w sukach policyjnych ( ukradlu mi ukochany windstoper i bylem wkur... ) tlucze sie . ale cos za cos.
tu to widac
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/3_mar ... ct0712.jpg
przed zima kupilem webasto ( airtop-a) ale nie mialem czasu go zalozyc
przejezdzilem cala zime bez i gdybym zmarzl choc raz to nastepnego dnia by webasto bylo wsadzone. czesto jezdze w samym podkoszulku , co wzbudza zdziwienie ludzi. wg mnie drzwi bez ramki , ktore sa w wolfach sa gorsze , bo wlasnie przez nie troche wieje.
czesto jezdzilem w gory a poza tym codziennie do pracy , uczelnie zajecia itp
http://img376.imageshack.us/my.php?image=199yx.jpg
moja kobieta jest zmarzluchem a w G nigdy nie zmarzla.
silnik 290 chyba dwa razy mi nie odpalil ( przy minus 26 i raz bo aku byly calkowicie zdechle) kupilem grzalke... ale tez jej nie zamontowalem ( brak czasu

G ma bardzo wydajna nagrzewnice , plandeka powoduje jedynie to ze auto w przeciagu pol godziny wyziebia sie . ale szybko jest cieplo wiec nie ma problemow. Mysle ze przy dlugiej budzie na pace nie uda ci sie dogrzac , jednak po zdjeciach widac ze ten egzemplarz ma jaks dodatkowa nagrzewnice ? wiec pewnie juz jest dostosowana na wasze warunki.
jezeli 20 tys to mysle ze sprzedajac ja pozniej w kraju napewno nie stracisz . czy zarobisz to ciezko cos powiedziec.
rynek na te samochody jest tak maly , ze kazdy egzemplarz rzadzi sie swoimi prawami ( np. wolf z tego samego rzutu co moj < tez z gromu> kupiony w tym samym roku co moj , poszedl za dwa razy tyle co ja dalem za swoj) wiec poprostu jak sie znajdzie pasjonat to kupi.
zwlaszcza dluga buda jest atrakcyjna na wyprawowke.
trzeba uwazac przy plandece na zlodzieji ( przynajmniej w polszy

ja wstawilem sobie pod plandeke krate jak w sukach policyjnych ( ukradlu mi ukochany windstoper i bylem wkur... ) tlucze sie . ale cos za cos.
tu to widac
http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2005/3_mar ... ct0712.jpg
Dzieki bardzo za wyczerpujaca odpowiedz.
Zacheciles mnie.
Pewnie samochod jest przystosowany do srogich zim w Norwegii. Samochod kupiony z wojska norweskiego i pewnie dlatego ma zamontowana dodatkowa nagrzewnice. Sdze, ze wojsko tu nie oszczedza na sprzecie, maja kupe kasy, wiec sadze, ze powinno byc w dobrym stanie. W tym tygodniu umowie sie na spotkanie z gosciem i obejze go sobie dokladnie.
Czy w kilku slowach moglbys powiedziec mi na co zwrocic uwage.
W Partolu to wiem, natomias ta marka jest dla mnie zupelna nowoscia.
Chodzi mi o jakies elementy ktore zazwyczaj w tych samochodach wysiadaja. Co do sprawdzenia napedow, reduktora, blokad, luzow na wale, stanu zawieszenia to wiem, ale co poza tym? Jakies podzespoly ktore ulegaja czesto awariom?
Powiedz mi jak wyglada sprawa wymiany silnika na mocniejszy? Czy jest to mozliwe, podejzewam ze tak? Tylko z jakimi przerobkami sie to wiaze ewentualnie?
Niewiem dlaczego ale jak tylko zobaczylem ten samochod to odrazu mi sie spodobal. Zawsze chcialem miec takie spartanskie auto, ktore po jakiejs wtopie mozna wezem w srodku umyc.
Pocieszyles mnie z tym nagrzewaniem wnetrza, bo moja druga polowa tez jest zmarzluchem i juz plakala ze bedzie marznac.
Co do tego odpalania,to ja ze swoim Parchem tez mialem tej zimy problemy, ale to glownie przez stary akumulator. Wiec myse ze nie jest to wielki problem. Pozatym tu w Norwegii dlugo jest zimno, alezimy nie sa tak srogie i -30 stopni zadko jest w Oslo.
Jeszcze raz dzieki za info
Pozdrawiam
P.S. Dzieki za zdjecia. Fajna bryka.
Zacheciles mnie.
Pewnie samochod jest przystosowany do srogich zim w Norwegii. Samochod kupiony z wojska norweskiego i pewnie dlatego ma zamontowana dodatkowa nagrzewnice. Sdze, ze wojsko tu nie oszczedza na sprzecie, maja kupe kasy, wiec sadze, ze powinno byc w dobrym stanie. W tym tygodniu umowie sie na spotkanie z gosciem i obejze go sobie dokladnie.
Czy w kilku slowach moglbys powiedziec mi na co zwrocic uwage.
W Partolu to wiem, natomias ta marka jest dla mnie zupelna nowoscia.
Chodzi mi o jakies elementy ktore zazwyczaj w tych samochodach wysiadaja. Co do sprawdzenia napedow, reduktora, blokad, luzow na wale, stanu zawieszenia to wiem, ale co poza tym? Jakies podzespoly ktore ulegaja czesto awariom?
Powiedz mi jak wyglada sprawa wymiany silnika na mocniejszy? Czy jest to mozliwe, podejzewam ze tak? Tylko z jakimi przerobkami sie to wiaze ewentualnie?
Niewiem dlaczego ale jak tylko zobaczylem ten samochod to odrazu mi sie spodobal. Zawsze chcialem miec takie spartanskie auto, ktore po jakiejs wtopie mozna wezem w srodku umyc.
Pocieszyles mnie z tym nagrzewaniem wnetrza, bo moja druga polowa tez jest zmarzluchem i juz plakala ze bedzie marznac.
Co do tego odpalania,to ja ze swoim Parchem tez mialem tej zimy problemy, ale to glownie przez stary akumulator. Wiec myse ze nie jest to wielki problem. Pozatym tu w Norwegii dlugo jest zimno, alezimy nie sa tak srogie i -30 stopni zadko jest w Oslo.
Jeszcze raz dzieki za info
Pozdrawiam
P.S. Dzieki za zdjecia. Fajna bryka.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
w poprzednich tematach w dziale mercedes trocho jest opisancyh podstawowych wad. opisyuwalem to juz , inni koledzy tez wiec sobie mozesz wyliczyc pakiet startowy
co do zmiany silnika to ...
wg mnie nie jest to takie hop siup ( oczywiscie przy mniejszym budrzecie)
pamietaj ze prz y 240 masz skrzynie 4 wiec zmieniajac silnik trzeba zmienic skrzynie ( i to zeby miala dobre przelozenie )
przy przekladce wychodzi mase roznych komplikacji itp
ja uwazam ze jezeli zmieniac silnik na inny to raczej w autach , ktore mamy tylko do zabawy lub na rajdy .
a jezeli sie autem jezdzi na codzien to jak juz sie koniecznie che to trzeba to zrobic naprawde dobrze ( co wiaze sie z kasa i czasem na zmotanie )
ja prz y mocniejszym silniku 290 d maksymalnie jechalem 122 k/h( wg gps ) - ale w wolfach bariera dzieku jest 100 i tyle max sie jezdzi ( jeszcze trzeba pamietac ze sa wolniejsze mosty )
jedz zobacz i zapytaj sie goscia po co jest ta zolta kontrolka na desce ( kwadratowa obok wlacznikow blokad)_
porob foty
co do zmiany silnika to ...
wg mnie nie jest to takie hop siup ( oczywiscie przy mniejszym budrzecie)
pamietaj ze prz y 240 masz skrzynie 4 wiec zmieniajac silnik trzeba zmienic skrzynie ( i to zeby miala dobre przelozenie )
przy przekladce wychodzi mase roznych komplikacji itp
ja uwazam ze jezeli zmieniac silnik na inny to raczej w autach , ktore mamy tylko do zabawy lub na rajdy .
a jezeli sie autem jezdzi na codzien to jak juz sie koniecznie che to trzeba to zrobic naprawde dobrze ( co wiaze sie z kasa i czasem na zmotanie )
ja prz y mocniejszym silniku 290 d maksymalnie jechalem 122 k/h( wg gps ) - ale w wolfach bariera dzieku jest 100 i tyle max sie jezdzi ( jeszcze trzeba pamietac ze sa wolniejsze mosty )
jedz zobacz i zapytaj sie goscia po co jest ta zolta kontrolka na desce ( kwadratowa obok wlacznikow blokad)_
porob foty

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość