Witam wielbicieli Mercedesa G.
Od kilku miesiecy jestem wlascicielem Mercedesa 230GE Worker z 89roku, z braku czasu jezdzic G zaczalem pod koniec grudnia a usterki powstale w wyniku zaniedban poprzedniego wlasciciela (samochod sprowadzony) postanowilem eliminowac na biezaco w trakcie eksploatacji.
Niedlugo po zakupie G wymienilem pompe paliwa, gdyz oryginalna ciekla. Pompe kupilem nowa - zamiennik, byla dosyc glosna ale wreszcie paliwo nie wylewalo sie.
Miesiec temu G zaczalem uzywac na codzien, palila mi 21l/100km ale byla tego warta. Zauwazylem, że w zakresie 1000-1500obr/min silnik gasl tak jakby nie dostawal paliwa, byl na to bardzo prosty sposob - nalezalo unikac wykorzystywania takich obrotow. Poza tym wszystko bylo jak nalezy.
Niestety w czwartek, Mercedes odmowila posluszenstwa, silnik nagle stracil moc i zatrzymal sie. Kilkukrotne proby rozruchu powodowaly chwilowe zapalenie i zgasniecie.
Poniewaz paliwa w zbiorniku bylo ponad 1/2 uznalem ze padla pompa (halas uliczny nie pozolil mi uslyszec jej pracy). Wymienilem pompe i nic, sprawdzilem bezpieczniki - wszystkie w porzadku, dobralem sie do przekaznikow nad puszka z bezpiecznikami, znalazlem jeden z bezpiecznikiem 10A - spalony, wymienilem i dalej nic. Wreszcie w trakcie oczekiwania na kogos kto wezmie auto na lawete sprawdzielem jeszcze raz - odpalila! Do domu dojechalem z wielkim trudem, samochod gasl na wolnych obrotach, przy automacie to powazny problem.
Taraz szukam przyczyny usterki. Po wyjeciu przekaznika z nowym bezpiecznikiem samochod pracuje jak dawniej (gasnie przy 1000-1500orb/min ale jezdzi), po wlozeniu przekaznika przy probie rozruchu wchodzi na 2500obr/min i gasnie.
Czy ktos moze mi pomoc?
Przekaznik ktory powoduje problemy ma numer 2015400845, ma czerwona gorna czesc i bezbarwna klapke oslaniajaca bezpiecznik.
Wyjecie konektorow z potencjometra przeplywomierza i regulatora cisnienia nie wnosi jakichkolwiek zmian, dopiero wlozenie przekaznika powoduje, ze silnik gasnie.
Czy zuzycie paliwa 21l/100km wskazuje na jakies nieprawidlowoci (skrzynia automat, wersja nadwozia dlugi van bez ciezkiej kanapy, tapicerki itp., opony 205/80/16 - po wymianie na 265/75/16 bez zmian, bez LPG)?
Czy przekaznik 2015400845 doprowadza prad do calej elektroniki, czy bez niego silnik pracuje w trybie awaryjnym nie korzystajac ze wskazan czujnikow, pomiarow przeplywomierza i pracy regulatora cisnienia?
Czy G mozna ciagnac na linie czy z racji ciezaru jedyny sposob to lawta?
Z gory dziekuje za rady i wskazowki
Problem z silnikiem w GE230 automat
Moderator: Mroczny
Re: Problem z silnikiem w GE230 automat
1.Ciągnąć może ale lepiej cięższe auto np. inna Gelamiatman pisze: Czy G mozna ciagnac na linie czy z racji ciezaru jedyny sposob to lawta?
2.Automat można ciągnąć (N) ale nie za daleko tak kilka km, potem laweta.
3.Co do reszty nie wypowiadam się bo się nie znam.
Z Twojego opisu: coś przydużo pali, moja 300D max 13 po mieście.
Pozdro
Trout
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=
Re: Problem z silnikiem w GE230 automat
miatman pisze: Czy G mozna ciagnac na linie czy z racji ciezaru jedyny sposob to lawta?
Można ciągnąć na linie
Neutral w reduktorze i jedziesz nawet na koniec polski
Ale - bez wspomagania hamulców lepiej żeby to była długa lina i prędkośc nie za duża, bo sie nie zatrzymasz. Podobnie ma sie sprawa ze skręcaniem, wspomaganie nie działa bez silnika i sie kijowo skręca.
Ale jeśli silnik zapali i obroty ma jakiekolwiek, to wtedy i hamulce i skręcanie działa normalnie

Automatem sie nie przejmuj - N na reduktorze odpina skrzynie i ta się nie kręci.
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość