Problem z silnikiem w GE230 automat

G, Unimog

Moderator: Mroczny

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Problem z silnikiem w GE230 automat

Post autor: miatman » sob sty 13, 2007 10:19 pm

Witam wielbicieli Mercedesa G.
Od kilku miesiecy jestem wlascicielem Mercedesa 230GE Worker z 89roku, z braku czasu jezdzic G zaczalem pod koniec grudnia a usterki powstale w wyniku zaniedban poprzedniego wlasciciela (samochod sprowadzony) postanowilem eliminowac na biezaco w trakcie eksploatacji.
Niedlugo po zakupie G wymienilem pompe paliwa, gdyz oryginalna ciekla. Pompe kupilem nowa - zamiennik, byla dosyc glosna ale wreszcie paliwo nie wylewalo sie.
Miesiec temu G zaczalem uzywac na codzien, palila mi 21l/100km ale byla tego warta. Zauwazylem, że w zakresie 1000-1500obr/min silnik gasl tak jakby nie dostawal paliwa, byl na to bardzo prosty sposob - nalezalo unikac wykorzystywania takich obrotow. Poza tym wszystko bylo jak nalezy.
Niestety w czwartek, Mercedes odmowila posluszenstwa, silnik nagle stracil moc i zatrzymal sie. Kilkukrotne proby rozruchu powodowaly chwilowe zapalenie i zgasniecie.
Poniewaz paliwa w zbiorniku bylo ponad 1/2 uznalem ze padla pompa (halas uliczny nie pozolil mi uslyszec jej pracy). Wymienilem pompe i nic, sprawdzilem bezpieczniki - wszystkie w porzadku, dobralem sie do przekaznikow nad puszka z bezpiecznikami, znalazlem jeden z bezpiecznikiem 10A - spalony, wymienilem i dalej nic. Wreszcie w trakcie oczekiwania na kogos kto wezmie auto na lawete sprawdzielem jeszcze raz - odpalila! Do domu dojechalem z wielkim trudem, samochod gasl na wolnych obrotach, przy automacie to powazny problem.
Taraz szukam przyczyny usterki. Po wyjeciu przekaznika z nowym bezpiecznikiem samochod pracuje jak dawniej (gasnie przy 1000-1500orb/min ale jezdzi), po wlozeniu przekaznika przy probie rozruchu wchodzi na 2500obr/min i gasnie.
Czy ktos moze mi pomoc?
Przekaznik ktory powoduje problemy ma numer 2015400845, ma czerwona gorna czesc i bezbarwna klapke oslaniajaca bezpiecznik.
Wyjecie konektorow z potencjometra przeplywomierza i regulatora cisnienia nie wnosi jakichkolwiek zmian, dopiero wlozenie przekaznika powoduje, ze silnik gasnie.
Czy zuzycie paliwa 21l/100km wskazuje na jakies nieprawidlowoci (skrzynia automat, wersja nadwozia dlugi van bez ciezkiej kanapy, tapicerki itp., opony 205/80/16 - po wymianie na 265/75/16 bez zmian, bez LPG)?
Czy przekaznik 2015400845 doprowadza prad do calej elektroniki, czy bez niego silnik pracuje w trybie awaryjnym nie korzystajac ze wskazan czujnikow, pomiarow przeplywomierza i pracy regulatora cisnienia?
Czy G mozna ciagnac na linie czy z racji ciezaru jedyny sposob to lawta?
Z gory dziekuje za rady i wskazowki

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz sty 14, 2007 2:18 pm

Duzo pali, a szczególnie że taki mały silniczek. Musisz znaleźć doświadczony warsztat ale dobra rada: znajdż conajmniej 2 i porównaj ceny :-?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Trout
Posty: 553
Rejestracja: wt maja 10, 2005 8:50 pm
Lokalizacja: 3-city/Rumia
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem w GE230 automat

Post autor: Trout » ndz sty 14, 2007 3:10 pm

miatman pisze: Czy G mozna ciagnac na linie czy z racji ciezaru jedyny sposob to lawta?
1.Ciągnąć może ale lepiej cięższe auto np. inna Gela
2.Automat można ciągnąć (N) ale nie za daleko tak kilka km, potem laweta.

3.Co do reszty nie wypowiadam się bo się nie znam.
Z Twojego opisu: coś przydużo pali, moja 300D max 13 po mieście.

Pozdro
Trout
=> Who's Zed?
Zed is dead.
Zed is dead. Baby.<=

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » ndz sty 14, 2007 10:53 pm

Zobacz silnik krokowy moze się zablokował lub zamień na inny pasuje od kazdego merca na mechanicznym wtrysku
Gelende automata mozna ciągnąc na luzie reduktora bez problemu
jutro sprawdze od czego ten przekaznik
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z silnikiem w GE230 automat

Post autor: Krecik » pn sty 15, 2007 2:00 pm

miatman pisze: Czy G mozna ciagnac na linie czy z racji ciezaru jedyny sposob to lawta?

Można ciągnąć na linie
Neutral w reduktorze i jedziesz nawet na koniec polski

Ale - bez wspomagania hamulców lepiej żeby to była długa lina i prędkośc nie za duża, bo sie nie zatrzymasz. Podobnie ma sie sprawa ze skręcaniem, wspomaganie nie działa bez silnika i sie kijowo skręca.

Ale jeśli silnik zapali i obroty ma jakiekolwiek, to wtedy i hamulce i skręcanie działa normalnie :)


Automatem sie nie przejmuj - N na reduktorze odpina skrzynie i ta się nie kręci.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość