Skrzynia biegów

G, Unimog

Moderator: Mroczny

maxkacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt gru 30, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia

Skrzynia biegów

Post autor: maxkacz » sob lut 24, 2007 8:02 am

Witam
Nie znalazłem w wyszukiwarce więc zakładam temat.
Orientuje się ktoś czy podejdzie i czy się sprawdzi skrzynia 5 od busa 310 do mojej Geni - 300D od beczki.Stary silnik już ledwo zipie i chciałem przełożyć razem skrzynią.
Moje śliczności: 116 350 sel, GD 300, GE 230, 124 coupe

sebalodz
 
 
Posty: 901
Rejestracja: czw lip 14, 2005 1:31 pm
Lokalizacja: Lodz

Post autor: sebalodz » sob lut 24, 2007 6:27 pm

podejść podejdzie tylko czy będziesz zadowolony ?? ?? :(
Seba Lodz
MAM SYNKA :-)
GG - 1103907

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Re: Skrzynia biegów

Post autor: piotr1 » sob lut 24, 2007 9:14 pm

maxkacz pisze:Witam
Nie znalazłem w wyszukiwarce więc zakładam temat.
Orientuje się ktoś czy podejdzie i czy się sprawdzi skrzynia 5 od busa 310 do mojej Geni - 300D od beczki.Stary silnik już ledwo zipie i chciałem przełożyć razem skrzynią.
podejdzie zmień tylko obudowe sprzęgła ta od busa nie jestem pewien ale ma rozrusznik z lewej strony a twój silnik z prawej,przełóż tylko swoją obudowę powinna pasować .ja mam skrzynię 5 bieg. od kaczki z nadbiegiem i pasuje.ale wał może ci nie pasować będziesz musiał skracać bo skrzynia 5bieg. jest dłuższa.

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » sob lut 24, 2007 9:19 pm

jeśli jest to skrzynia od busa z silnikiem beczki, to ma rozrusznik po prawej. ;)
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz lut 25, 2007 11:13 am

Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

maxkacz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: pt gru 30, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia

Post autor: maxkacz » ndz lut 25, 2007 1:17 pm

Piotr1 Jak ci się spisuje ta skrzynia ??
Moje śliczności: 116 350 sel, GD 300, GE 230, 124 coupe

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » ndz lut 25, 2007 1:56 pm

Didymos pisze:Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:
nie doczytałem, że 310...
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Post autor: piotr1 » ndz lut 25, 2007 5:21 pm

qba_tcz pisze:
Didymos pisze:Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:
nie doczytałem, że 310...
skrzynia jest super ma przełożenie 1-4,5 na pierwszym biegu żadna inna od mercedesa nie ma takiego przełożenia tzn.jest bardzo wolna ale jak masz dóże koła to idealnie się nadaje,natomiast na drugim,trzecim i czwartym biegu przełożenie jest takie same jak w oryginale g.i jeszczepiąty bieg(nadbieg).są dwa rodzaje piątek ta druga to chyba niewypał tą z nadbiegiem skrzynię możesz poznać po wodzikach.dwa idą do dołu a jeden do góry albo na odwrót nie pamiętam a ta dróga ma wszystkie w jedną stronę.ale jest też minus jeżeli zostaniesz przy starym wybieraku to jedynka będzie ci się włączać tak jak wsteczny podnosząc lewarek tylko na dół a dwójka do góry tak jak w starej trójka bez podnoszenia lewarka.bardzo to wk....wia nie można szybko zredukować z jedynki na dwójke.ale jeżeli znajdziesz wybierak od 5 biegów problemu nie będzie.poza tym sprzęgło pasuje oryginalne od g.
skrzynia oryginał g przełożenia. Bus 310(nadbieg), MB 1 1bieg 1-4 1bieg 1- 4,5 1bieg 1-3,8
2bieg 1-2,5 2bieg 1-2,5 2bieg 1-2
3bieg 1-1,5 3bieg 1-1,5 3bieg 1-1,5
4bieg 1-1 4bieg 1-1 4bieg 1-1
5bieg 1-0,8
sam to sprawdzałem i liczyłem jeżeli się pomyliłem to proszę mnie poprawić, skrzynia od 124 jest szybka bardzo dobrze się nadaje na małe koła i na asfalt(także w teren jeżeli masz koła do 31")

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Post autor: piotr1 » ndz lut 25, 2007 5:22 pm

maxkacz pisze:Piotr1 Jak ci się spisuje ta skrzynia ??

patrz niżej tam opisałem

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Post autor: piotr1 » ndz lut 25, 2007 5:23 pm

qba_tcz pisze:
Didymos pisze:Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:
nie doczytałem, że 310...
sory nie tam podczepiłem

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Post autor: piotr1 » ndz lut 25, 2007 5:30 pm

piotr1 pisze:
maxkacz pisze:Piotr1 Jak ci się spisuje ta skrzynia ??

patrz niżej tam opisałem
coś żle wyszło,tak ma być.
MB G 1BIEG1-4 2BIEG 1-2,5 3BIEG1-1,5 4BIEG1-1
310 BUS 1BIEG1-4,5 2BIEG 1-2,5 3BIEG1-1,5 4BIEG1-1 5BIEG1-0,8
MB 124 1BIEG1-3,8 2BIEG1-2 3BIEG1-1,5 4BIEG1-1

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz lut 25, 2007 6:49 pm

G z silnikiem 3.0d ma skrzynie 711.202
bus z silnikiem 3.0d miewa skrzynie 711.200

róznicy w przełożeniach brak

manual-4
I 4,628
II 2,46
III 1,473
IV 1
R -4,348


Nie bardzo wiem o jakich przełożeniach pisze piotr, ale te w/w są w róznych mniej lub bardziej oficjalnych publikacjach.

Skrzyń pięciobiegowych jest conajmniej dwie, jedna z 0.8 na piątym biegu, a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym. Tak wogole to najlepiej by było operować jednak symbolami skrzyń :) bo nadal nie wiesz na co trafisz...

Po wymianie oryginał G na IV-biegowy BUS nie widze różnicy w zachowaniu auta.

Pięciobiegowa z 0.8 na piątym biegu w warunkach terenowych ulega szybkiej destrukcji :(

SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie. Skrzynie od busa mają mniej więcej identycznej wielkości zębatki, skrzynie od osobówek mają zdecydowanie delikatniejsze zebatki. Niestety nie wróży to zbyt długiego życia w terenówce...

Ale z drugiej strony, za te pieniądze...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz lut 25, 2007 8:14 pm

No to mniej wiecej wychodzi na to samo. Ja się na razie kulam na skrzyni od 124 przy kołach 36 calowych :-? ale przymierzam się żeby to zmienić
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Post autor: SHEYR » pn lut 26, 2007 9:48 am

Krecik pisze: SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie.
Krecik, możesz rozjaśnić?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 26, 2007 9:50 am

tzn. ze synchronizator skrzyni gelendzianej jest mocniejszy i wytrzymalszy od skrzyni osobowej/dostawczej.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn lut 26, 2007 10:51 am

Krecik pisze: a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym.
a może znasz jakieś jej oznaczenia?
pasowałyby mi te przełożenia do reduktora robura.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 26, 2007 10:54 am

G1/18-5/4,7
711.117
4,695
2,401
1,436
1,000
0,806
4,078



G1/18-5/6,15
711.116
manual-5
6,157
3,148
1,743
1,278
1,000
5,347

na www.4x4abc.com jest sporo opisane :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn lut 26, 2007 11:46 am

Wielkie dzięki.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn lut 26, 2007 9:36 pm

Krecik pisze: G1/18-5/6,15
711.116
Panie, gdzie tego monstra dają ??
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn lut 26, 2007 10:42 pm

ExtremeG pisze:
Krecik pisze: G1/18-5/6,15
711.116
Panie, gdzie tego monstra dają ??
Bociek kiedys kupił taka skrzynię, zapytaj moze jeszcze ma ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 26, 2007 11:02 pm

Peter też ma
w raichu gdzieś wychaczył chyba ??

jest na forum, zapytaj go :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Post autor: piotr1 » wt lut 27, 2007 12:25 am

Krecik pisze:G z silnikiem 3.0d ma skrzynie 711.202
bus z silnikiem 3.0d miewa skrzynie 711.200

róznicy w przełożeniach brak

manual-4
I 4,628
II 2,46
III 1,473
IV 1
R -4,348


Nie bardzo wiem o jakich przełożeniach pisze piotr, ale te w/w są w róznych mniej lub bardziej oficjalnych publikacjach.

Skrzyń pięciobiegowych jest conajmniej dwie, jedna z 0.8 na piątym biegu, a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym. Tak wogole to najlepiej by było operować jednak symbolami skrzyń :) bo nadal nie wiesz na co trafisz...

Po wymianie oryginał G na IV-biegowy BUS nie widze różnicy w zachowaniu auta.

Pięciobiegowa z 0.8 na piątym biegu w warunkach terenowych ulega szybkiej destrukcji :(

SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie. Skrzynie od busa mają mniej więcej identycznej wielkości zębatki, skrzynie od osobówek mają zdecydowanie delikatniejsze zebatki. Niestety nie wróży to zbyt długiego życia w terenówce...

Ale z drugiej strony, za te pieniądze...
sory popełniłem błąd . pisałem z pamięci g powinna mieć 1-4,5 a bus 1-4,7.Ale ja to liczyłem sam i widze że się prawie zgadza z twoimi danymi fabrycznymi.ja nie mogłem nigdzie znależć tych danych.dzięki za poprawke. :)2

Awatar użytkownika
piotr1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: śr mar 16, 2005 8:10 pm
Lokalizacja: SłUPSK

Post autor: piotr1 » wt lut 27, 2007 12:34 am

Krecik pisze:tzn. ze synchronizator skrzyni gelendzianej jest mocniejszy i wytrzymalszy od skrzyni osobowej/dostawczej.
a synchronizatory od busa 4bieg. i od g są też inne?ja myślałem skoro mają takie same przełożenie to synchronizatory są też takie same.czy rozbierałeś te skrzynie i porównywałeś je?

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lut 27, 2007 12:36 am

są inne
porównywaliśmy z mechanikiem ktory mi trzy tygodnie temu skrzynie pomagał wymieniać :)
nie wyciagałem ich ze skrzyni zeby macać (tych busowych) ale zmienialismy dekiel z wybierakiem wiec byla okazja porównać, zęby wygladaja tak samo, synchronizatory inaczej


mialem G
teraz mam busa wlasnie


jeździć jeździ
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » sob mar 31, 2007 7:31 pm

Czy możecie mi pomóc w identyfikacji skrzyni ? Z jakiego M to wydarli
Model T5WC
I 3,97:1 II 2,34:1 III 1,46:1 IV 1:1 V 0,85: 1 R 3,71:1

Chodzi to z silnikiem 2,9 D w musso. silnik chyba z mesia 410

rozdzielcza to Borg Warner model 4408(E) typ E.S.O.F.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości