Skrzynia biegów
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 10:25 pm
- Lokalizacja: Świdnica k. Wrocławia
Skrzynia biegów
Witam
Nie znalazłem w wyszukiwarce więc zakładam temat.
Orientuje się ktoś czy podejdzie i czy się sprawdzi skrzynia 5 od busa 310 do mojej Geni - 300D od beczki.Stary silnik już ledwo zipie i chciałem przełożyć razem skrzynią.
Nie znalazłem w wyszukiwarce więc zakładam temat.
Orientuje się ktoś czy podejdzie i czy się sprawdzi skrzynia 5 od busa 310 do mojej Geni - 300D od beczki.Stary silnik już ledwo zipie i chciałem przełożyć razem skrzynią.
Moje śliczności: 116 350 sel, GD 300, GE 230, 124 coupe
Re: Skrzynia biegów
podejdzie zmień tylko obudowe sprzęgła ta od busa nie jestem pewien ale ma rozrusznik z lewej strony a twój silnik z prawej,przełóż tylko swoją obudowę powinna pasować .ja mam skrzynię 5 bieg. od kaczki z nadbiegiem i pasuje.ale wał może ci nie pasować będziesz musiał skracać bo skrzynia 5bieg. jest dłuższa.maxkacz pisze:Witam
Nie znalazłem w wyszukiwarce więc zakładam temat.
Orientuje się ktoś czy podejdzie i czy się sprawdzi skrzynia 5 od busa 310 do mojej Geni - 300D od beczki.Stary silnik już ledwo zipie i chciałem przełożyć razem skrzynią.
skrzynia jest super ma przełożenie 1-4,5 na pierwszym biegu żadna inna od mercedesa nie ma takiego przełożenia tzn.jest bardzo wolna ale jak masz dóże koła to idealnie się nadaje,natomiast na drugim,trzecim i czwartym biegu przełożenie jest takie same jak w oryginale g.i jeszczepiąty bieg(nadbieg).są dwa rodzaje piątek ta druga to chyba niewypał tą z nadbiegiem skrzynię możesz poznać po wodzikach.dwa idą do dołu a jeden do góry albo na odwrót nie pamiętam a ta dróga ma wszystkie w jedną stronę.ale jest też minus jeżeli zostaniesz przy starym wybieraku to jedynka będzie ci się włączać tak jak wsteczny podnosząc lewarek tylko na dół a dwójka do góry tak jak w starej trójka bez podnoszenia lewarka.bardzo to wk....wia nie można szybko zredukować z jedynki na dwójke.ale jeżeli znajdziesz wybierak od 5 biegów problemu nie będzie.poza tym sprzęgło pasuje oryginalne od g.qba_tcz pisze:nie doczytałem, że 310...Didymos pisze:Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki.
skrzynia oryginał g przełożenia. Bus 310(nadbieg), MB 1 1bieg 1-4 1bieg 1- 4,5 1bieg 1-3,8
2bieg 1-2,5 2bieg 1-2,5 2bieg 1-2
3bieg 1-1,5 3bieg 1-1,5 3bieg 1-1,5
4bieg 1-1 4bieg 1-1 4bieg 1-1
5bieg 1-0,8
sam to sprawdzałem i liczyłem jeżeli się pomyliłem to proszę mnie poprawić, skrzynia od 124 jest szybka bardzo dobrze się nadaje na małe koła i na asfalt(także w teren jeżeli masz koła do 31")
G z silnikiem 3.0d ma skrzynie 711.202
bus z silnikiem 3.0d miewa skrzynie 711.200
róznicy w przełożeniach brak
manual-4
I 4,628
II 2,46
III 1,473
IV 1
R -4,348
Nie bardzo wiem o jakich przełożeniach pisze piotr, ale te w/w są w róznych mniej lub bardziej oficjalnych publikacjach.
Skrzyń pięciobiegowych jest conajmniej dwie, jedna z 0.8 na piątym biegu, a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym. Tak wogole to najlepiej by było operować jednak symbolami skrzyń
bo nadal nie wiesz na co trafisz...
Po wymianie oryginał G na IV-biegowy BUS nie widze różnicy w zachowaniu auta.
Pięciobiegowa z 0.8 na piątym biegu w warunkach terenowych ulega szybkiej destrukcji
SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie. Skrzynie od busa mają mniej więcej identycznej wielkości zębatki, skrzynie od osobówek mają zdecydowanie delikatniejsze zebatki. Niestety nie wróży to zbyt długiego życia w terenówce...
Ale z drugiej strony, za te pieniądze...
bus z silnikiem 3.0d miewa skrzynie 711.200
róznicy w przełożeniach brak
manual-4
I 4,628
II 2,46
III 1,473
IV 1
R -4,348
Nie bardzo wiem o jakich przełożeniach pisze piotr, ale te w/w są w róznych mniej lub bardziej oficjalnych publikacjach.
Skrzyń pięciobiegowych jest conajmniej dwie, jedna z 0.8 na piątym biegu, a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym. Tak wogole to najlepiej by było operować jednak symbolami skrzyń

Po wymianie oryginał G na IV-biegowy BUS nie widze różnicy w zachowaniu auta.
Pięciobiegowa z 0.8 na piątym biegu w warunkach terenowych ulega szybkiej destrukcji

SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie. Skrzynie od busa mają mniej więcej identycznej wielkości zębatki, skrzynie od osobówek mają zdecydowanie delikatniejsze zebatki. Niestety nie wróży to zbyt długiego życia w terenówce...
Ale z drugiej strony, za te pieniądze...
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
G1/18-5/4,7
711.117
4,695
2,401
1,436
1,000
0,806
4,078
G1/18-5/6,15
711.116
manual-5
6,157
3,148
1,743
1,278
1,000
5,347
na www.4x4abc.com jest sporo opisane
711.117
4,695
2,401
1,436
1,000
0,806
4,078
G1/18-5/6,15
711.116
manual-5
6,157
3,148
1,743
1,278
1,000
5,347
na www.4x4abc.com jest sporo opisane

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
sory popełniłem błąd . pisałem z pamięci g powinna mieć 1-4,5 a bus 1-4,7.Ale ja to liczyłem sam i widze że się prawie zgadza z twoimi danymi fabrycznymi.ja nie mogłem nigdzie znależć tych danych.dzięki za poprawke.Krecik pisze:G z silnikiem 3.0d ma skrzynie 711.202
bus z silnikiem 3.0d miewa skrzynie 711.200
róznicy w przełożeniach brak
manual-4
I 4,628
II 2,46
III 1,473
IV 1
R -4,348
Nie bardzo wiem o jakich przełożeniach pisze piotr, ale te w/w są w róznych mniej lub bardziej oficjalnych publikacjach.
Skrzyń pięciobiegowych jest conajmniej dwie, jedna z 0.8 na piątym biegu, a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym. Tak wogole to najlepiej by było operować jednak symbolami skrzyńbo nadal nie wiesz na co trafisz...
Po wymianie oryginał G na IV-biegowy BUS nie widze różnicy w zachowaniu auta.
Pięciobiegowa z 0.8 na piątym biegu w warunkach terenowych ulega szybkiej destrukcji
SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie. Skrzynie od busa mają mniej więcej identycznej wielkości zębatki, skrzynie od osobówek mają zdecydowanie delikatniejsze zebatki. Niestety nie wróży to zbyt długiego życia w terenówce...
Ale z drugiej strony, za te pieniądze...

a synchronizatory od busa 4bieg. i od g są też inne?ja myślałem skoro mają takie same przełożenie to synchronizatory są też takie same.czy rozbierałeś te skrzynie i porównywałeś je?Krecik pisze:tzn. ze synchronizator skrzyni gelendzianej jest mocniejszy i wytrzymalszy od skrzyni osobowej/dostawczej.
są inne
porównywaliśmy z mechanikiem ktory mi trzy tygodnie temu skrzynie pomagał wymieniać
nie wyciagałem ich ze skrzyni zeby macać (tych busowych) ale zmienialismy dekiel z wybierakiem wiec byla okazja porównać, zęby wygladaja tak samo, synchronizatory inaczej
mialem G
teraz mam busa wlasnie
jeździć jeździ
porównywaliśmy z mechanikiem ktory mi trzy tygodnie temu skrzynie pomagał wymieniać

nie wyciagałem ich ze skrzyni zeby macać (tych busowych) ale zmienialismy dekiel z wybierakiem wiec byla okazja porównać, zęby wygladaja tak samo, synchronizatory inaczej
mialem G
teraz mam busa wlasnie
jeździć jeździ
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości