Strona 1 z 3

Skrzynia biegów

: sob lut 24, 2007 8:02 am
autor: maxkacz
Witam
Nie znalazłem w wyszukiwarce więc zakładam temat.
Orientuje się ktoś czy podejdzie i czy się sprawdzi skrzynia 5 od busa 310 do mojej Geni - 300D od beczki.Stary silnik już ledwo zipie i chciałem przełożyć razem skrzynią.

: sob lut 24, 2007 6:27 pm
autor: sebalodz
podejść podejdzie tylko czy będziesz zadowolony ?? ?? :(

Re: Skrzynia biegów

: sob lut 24, 2007 9:14 pm
autor: piotr1
maxkacz pisze:Witam
Nie znalazłem w wyszukiwarce więc zakładam temat.
Orientuje się ktoś czy podejdzie i czy się sprawdzi skrzynia 5 od busa 310 do mojej Geni - 300D od beczki.Stary silnik już ledwo zipie i chciałem przełożyć razem skrzynią.
podejdzie zmień tylko obudowe sprzęgła ta od busa nie jestem pewien ale ma rozrusznik z lewej strony a twój silnik z prawej,przełóż tylko swoją obudowę powinna pasować .ja mam skrzynię 5 bieg. od kaczki z nadbiegiem i pasuje.ale wał może ci nie pasować będziesz musiał skracać bo skrzynia 5bieg. jest dłuższa.

: sob lut 24, 2007 9:19 pm
autor: qba_tcz
jeśli jest to skrzynia od busa z silnikiem beczki, to ma rozrusznik po prawej. ;)

: ndz lut 25, 2007 11:13 am
autor: Didymos
Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:

: ndz lut 25, 2007 1:17 pm
autor: maxkacz
Piotr1 Jak ci się spisuje ta skrzynia ??

: ndz lut 25, 2007 1:56 pm
autor: qba_tcz
Didymos pisze:Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:
nie doczytałem, że 310...

: ndz lut 25, 2007 5:21 pm
autor: piotr1
qba_tcz pisze:
Didymos pisze:Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:
nie doczytałem, że 310...
skrzynia jest super ma przełożenie 1-4,5 na pierwszym biegu żadna inna od mercedesa nie ma takiego przełożenia tzn.jest bardzo wolna ale jak masz dóże koła to idealnie się nadaje,natomiast na drugim,trzecim i czwartym biegu przełożenie jest takie same jak w oryginale g.i jeszczepiąty bieg(nadbieg).są dwa rodzaje piątek ta druga to chyba niewypał tą z nadbiegiem skrzynię możesz poznać po wodzikach.dwa idą do dołu a jeden do góry albo na odwrót nie pamiętam a ta dróga ma wszystkie w jedną stronę.ale jest też minus jeżeli zostaniesz przy starym wybieraku to jedynka będzie ci się włączać tak jak wsteczny podnosząc lewarek tylko na dół a dwójka do góry tak jak w starej trójka bez podnoszenia lewarka.bardzo to wk....wia nie można szybko zredukować z jedynki na dwójke.ale jeżeli znajdziesz wybierak od 5 biegów problemu nie będzie.poza tym sprzęgło pasuje oryginalne od g.
skrzynia oryginał g przełożenia. Bus 310(nadbieg), MB 1 1bieg 1-4 1bieg 1- 4,5 1bieg 1-3,8
2bieg 1-2,5 2bieg 1-2,5 2bieg 1-2
3bieg 1-1,5 3bieg 1-1,5 3bieg 1-1,5
4bieg 1-1 4bieg 1-1 4bieg 1-1
5bieg 1-0,8
sam to sprawdzałem i liczyłem jeżeli się pomyliłem to proszę mnie poprawić, skrzynia od 124 jest szybka bardzo dobrze się nadaje na małe koła i na asfalt(także w teren jeżeli masz koła do 31")

: ndz lut 25, 2007 5:22 pm
autor: piotr1
maxkacz pisze:Piotr1 Jak ci się spisuje ta skrzynia ??

patrz niżej tam opisałem

: ndz lut 25, 2007 5:23 pm
autor: piotr1
qba_tcz pisze:
Didymos pisze:Jeśli to jest bus 310, to nie ma silnika od beczki. :wink:
nie doczytałem, że 310...
sory nie tam podczepiłem

: ndz lut 25, 2007 5:30 pm
autor: piotr1
piotr1 pisze:
maxkacz pisze:Piotr1 Jak ci się spisuje ta skrzynia ??

patrz niżej tam opisałem
coś żle wyszło,tak ma być.
MB G 1BIEG1-4 2BIEG 1-2,5 3BIEG1-1,5 4BIEG1-1
310 BUS 1BIEG1-4,5 2BIEG 1-2,5 3BIEG1-1,5 4BIEG1-1 5BIEG1-0,8
MB 124 1BIEG1-3,8 2BIEG1-2 3BIEG1-1,5 4BIEG1-1

: ndz lut 25, 2007 6:49 pm
autor: Krecik
G z silnikiem 3.0d ma skrzynie 711.202
bus z silnikiem 3.0d miewa skrzynie 711.200

róznicy w przełożeniach brak

manual-4
I 4,628
II 2,46
III 1,473
IV 1
R -4,348


Nie bardzo wiem o jakich przełożeniach pisze piotr, ale te w/w są w róznych mniej lub bardziej oficjalnych publikacjach.

Skrzyń pięciobiegowych jest conajmniej dwie, jedna z 0.8 na piątym biegu, a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym. Tak wogole to najlepiej by było operować jednak symbolami skrzyń :) bo nadal nie wiesz na co trafisz...

Po wymianie oryginał G na IV-biegowy BUS nie widze różnicy w zachowaniu auta.

Pięciobiegowa z 0.8 na piątym biegu w warunkach terenowych ulega szybkiej destrukcji :(

SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie. Skrzynie od busa mają mniej więcej identycznej wielkości zębatki, skrzynie od osobówek mają zdecydowanie delikatniejsze zebatki. Niestety nie wróży to zbyt długiego życia w terenówce...

Ale z drugiej strony, za te pieniądze...

: ndz lut 25, 2007 8:14 pm
autor: Liroz
No to mniej wiecej wychodzi na to samo. Ja się na razie kulam na skrzyni od 124 przy kołach 36 calowych :-? ale przymierzam się żeby to zmienić

: pn lut 26, 2007 9:48 am
autor: SHEYR
Krecik pisze: SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie.
Krecik, możesz rozjaśnić?

: pn lut 26, 2007 9:50 am
autor: Krecik
tzn. ze synchronizator skrzyni gelendzianej jest mocniejszy i wytrzymalszy od skrzyni osobowej/dostawczej.

: pn lut 26, 2007 10:51 am
autor: pilmar
Krecik pisze: a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym.
a może znasz jakieś jej oznaczenia?
pasowałyby mi te przełożenia do reduktora robura.

: pn lut 26, 2007 10:54 am
autor: Krecik
G1/18-5/4,7
711.117
4,695
2,401
1,436
1,000
0,806
4,078



G1/18-5/6,15
711.116
manual-5
6,157
3,148
1,743
1,278
1,000
5,347

na www.4x4abc.com jest sporo opisane :)

: pn lut 26, 2007 11:46 am
autor: pilmar
Wielkie dzięki.

: pn lut 26, 2007 9:36 pm
autor: Liroz
Krecik pisze: G1/18-5/6,15
711.116
Panie, gdzie tego monstra dają ??

: pn lut 26, 2007 10:42 pm
autor: Mag69
ExtremeG pisze:
Krecik pisze: G1/18-5/6,15
711.116
Panie, gdzie tego monstra dają ??
Bociek kiedys kupił taka skrzynię, zapytaj moze jeszcze ma ...


:)21

: pn lut 26, 2007 11:02 pm
autor: Krecik
Peter też ma
w raichu gdzieś wychaczył chyba ??

jest na forum, zapytaj go :)

: wt lut 27, 2007 12:25 am
autor: piotr1
Krecik pisze:G z silnikiem 3.0d ma skrzynie 711.202
bus z silnikiem 3.0d miewa skrzynie 711.200

róznicy w przełożeniach brak

manual-4
I 4,628
II 2,46
III 1,473
IV 1
R -4,348


Nie bardzo wiem o jakich przełożeniach pisze piotr, ale te w/w są w róznych mniej lub bardziej oficjalnych publikacjach.

Skrzyń pięciobiegowych jest conajmniej dwie, jedna z 0.8 na piątym biegu, a druga z 1.0 na piątce i 6.15 na pierwszym. Tak wogole to najlepiej by było operować jednak symbolami skrzyń :) bo nadal nie wiesz na co trafisz...

Po wymianie oryginał G na IV-biegowy BUS nie widze różnicy w zachowaniu auta.

Pięciobiegowa z 0.8 na piątym biegu w warunkach terenowych ulega szybkiej destrukcji :(

SKrzynie od busów i ogolnie 'nie od gelendy' mają inne synchronizatory, połowa tego co w G normalnie. Skrzynie od busa mają mniej więcej identycznej wielkości zębatki, skrzynie od osobówek mają zdecydowanie delikatniejsze zebatki. Niestety nie wróży to zbyt długiego życia w terenówce...

Ale z drugiej strony, za te pieniądze...
sory popełniłem błąd . pisałem z pamięci g powinna mieć 1-4,5 a bus 1-4,7.Ale ja to liczyłem sam i widze że się prawie zgadza z twoimi danymi fabrycznymi.ja nie mogłem nigdzie znależć tych danych.dzięki za poprawke. :)2

: wt lut 27, 2007 12:34 am
autor: piotr1
Krecik pisze:tzn. ze synchronizator skrzyni gelendzianej jest mocniejszy i wytrzymalszy od skrzyni osobowej/dostawczej.
a synchronizatory od busa 4bieg. i od g są też inne?ja myślałem skoro mają takie same przełożenie to synchronizatory są też takie same.czy rozbierałeś te skrzynie i porównywałeś je?

: wt lut 27, 2007 12:36 am
autor: Krecik
są inne
porównywaliśmy z mechanikiem ktory mi trzy tygodnie temu skrzynie pomagał wymieniać :)
nie wyciagałem ich ze skrzyni zeby macać (tych busowych) ale zmienialismy dekiel z wybierakiem wiec byla okazja porównać, zęby wygladaja tak samo, synchronizatory inaczej


mialem G
teraz mam busa wlasnie


jeździć jeździ

: sob mar 31, 2007 7:31 pm
autor: Ryszard Giedrojć
Czy możecie mi pomóc w identyfikacji skrzyni ? Z jakiego M to wydarli
Model T5WC
I 3,97:1 II 2,34:1 III 1,46:1 IV 1:1 V 0,85: 1 R 3,71:1

Chodzi to z silnikiem 2,9 D w musso. silnik chyba z mesia 410

rozdzielcza to Borg Warner model 4408(E) typ E.S.O.F.