zamiana 300/tki na 300 24 V
Moderator: Mroczny
zamiana 300/tki na 300 24 V
Witam
dni mijaja a ja stoje w miejscu i nie wiem co robić.czy ktos mi powie czy moge bez problemu podmienic zwykłą 300=setke na 3 l 24 V czy skrzynia będzie pasować itp.mam 463 90 r.dziekuja za pomoc
dni mijaja a ja stoje w miejscu i nie wiem co robić.czy ktos mi powie czy moge bez problemu podmienic zwykłą 300=setke na 3 l 24 V czy skrzynia będzie pasować itp.mam 463 90 r.dziekuja za pomoc
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: sob mar 04, 2006 1:53 am
- Lokalizacja: Ciechocinek, okolice Torunia, Gdynia
Oj jak by sie ktos wypowiedzil to by bylo super do ja o tym samym mysle z tym ze ja 320 V24 bloki sa te samo, Ja wstepnie juz ogladalem te silniki tzn. stara 300 i nowa 300 i 320 bloki sa wszystkie te same mysle ze problem moze sie pojawic z instalacja ja zamierzam kupic cale 124 z tym silnikiem i wtedy mysle ze to bedzie latwiejsze. Ale to dopiero za 2 miesiace jak wroce do Polski.
Pozdraiwm.
Pozdraiwm.
Mercedes G463 Lang { ORC } off
FJ CRUISER on
2X Nissan Pathfinder R50 {CUSTOM}
FJ CRUISER on
2X Nissan Pathfinder R50 {CUSTOM}
-
-
- Posty: 120
- Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Pozdrawiam!
Ja coś mogę o takiej przekładce powiedzieć. Mam wstawionego wolnossącego OM606 w miejsce OM616. Aby miało ręce i nogi, to troszkę roboty jest. Mój pochodził z automatu, więc koło zamachowe z busa 310, sprzęgło też bus 310 (u mnie SACHS 228mm) i skrzynia G 1/18-5 4.7 (tak zwana szybka piątka od busa). Wychodzi ten zestaw bardzo długi. Wałek skrzynia/reduktor dość znacznie skrócony. Z przodu zmieniłem chłodnicę i powędrowała pod belkę łączącą błotniki. Wywaliłem wisko i jest wentylator elektryczny - jest na niego dość mało miejsca. Wolnossący ma bardzo rozłożysty kolektor dolotowy - wadził lewy górny uchwyt amortyzatora (nie wiem jak w przypadku turbo). Ogólnie po pokonaniu chorób wieku dziecięcego sprawuje mi się to całkiem nieźle. Ogólnie wszystkie niedogodności zrekompensowane są wspaniałym "gangiem" sześciu cylindrówSHEYR pisze:Też mam ochotę na tą przekładkę om617 --> om606
Jaka do tego skrzynia biegów?

Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Witam

Rok temu założyłem sprzęgło "znalezione w rowie". Chodziło ładnie przez rok - dwa wyjazdy do Rumunii, jakiś rajd w extremie, i niezliczona ilość lokalnych wyjazdów bez celu. Skończyło się po ostatniej Kaszubii - przypaliłem i zaczęło się ślizgać. A tarcza była już naprawdę cieniutka. Teraz założyłem cały nowy komplet ze wzmocnioną tarczą i liczę że pochodzi dłużej. Odchodzę od polityki rozglądania się po rowach...SHEYR pisze:Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Czy nie ma problemu ze sprzęgłem - tzn. czy nie kończy się zbyt szybko?
Wydaje mi się że znośne. Trasa, lekki teren 10-12 litrów. W cięższym terenie troszkę więcej. Na rajdzie po przejechaniu 100 km trasy okazało się że nie ma 60 litrów paliwaSHEYR pisze: Jakie jest zużycie paliwa?

Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Witam
Jeśli masz skrzynię 5-cio biegową GL 275 (typ 717.422) to wydaje mi się (zaznaczam że na podstawie teoretycznych rozważań bo nie macałem) to raczej nie. Ta skrzynia ma obudowę sprzęgła wykonaną jako integralny odlew z resztą obudowy i nie da się jej podmienić. Pozdrawiam.
Nie wprost. Jeśli masz skrzynię 4-ro biegową G 1/17-4/4,628 (typ 711.200) to możesz ją zastosować, pod warunkiem że zmienisz obudowę sprzęgła (dzwon). Silniki OM616/617 mają rozruszniki z różnych stron i skrzynie nie pasują bezpośrednio. Możesz zastosować obudowę sprzęgła od skrzyni z rozdzieloną obudową (np. G1/18-5) która pierwotnie pracowała na przykład w busie z silnikami rodziny OM601/602.SHEYR pisze:a czy skrzynia od om617 będzie pasować do tego motoru?
Jeśli masz skrzynię 5-cio biegową GL 275 (typ 717.422) to wydaje mi się (zaznaczam że na podstawie teoretycznych rozważań bo nie macałem) to raczej nie. Ta skrzynia ma obudowę sprzęgła wykonaną jako integralny odlew z resztą obudowy i nie da się jej podmienić. Pozdrawiam.
Paweł
MB G240D/300D 24V '84
MB G240D/300D 24V '84
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości