Strona 1 z 1

zamiana 300/tki na 300 24 V

: śr kwie 11, 2007 9:29 pm
autor: egon76
Witam
dni mijaja a ja stoje w miejscu i nie wiem co robić.czy ktos mi powie czy moge bez problemu podmienic zwykłą 300=setke na 3 l 24 V czy skrzynia będzie pasować itp.mam 463 90 r.dziekuja za pomoc

: śr kwie 11, 2007 10:56 pm
autor: miko31
Oj jak by sie ktos wypowiedzil to by bylo super do ja o tym samym mysle z tym ze ja 320 V24 bloki sa te samo, Ja wstepnie juz ogladalem te silniki tzn. stara 300 i nowa 300 i 320 bloki sa wszystkie te same mysle ze problem moze sie pojawic z instalacja ja zamierzam kupic cale 124 z tym silnikiem i wtedy mysle ze to bedzie latwiejsze. Ale to dopiero za 2 miesiace jak wroce do Polski.

Pozdraiwm.

: czw kwie 12, 2007 9:44 am
autor: Michal PUCH
Jak zaczniecie to sie dowiecie jakie schody wyjdą.
Swoją dwogą mysle ze nikt z forum takiej przekładki nie robił, ktoś musi być pierwszy :)2

: ndz kwie 15, 2007 10:27 am
autor: SHEYR
Też mam ochotę na tą przekładkę om617 --> om606

Jaka do tego skrzynia biegów?

: ndz kwie 15, 2007 10:18 pm
autor: Suj
Witam
SHEYR pisze:Też mam ochotę na tą przekładkę om617 --> om606
Jaka do tego skrzynia biegów?
Ja coś mogę o takiej przekładce powiedzieć. Mam wstawionego wolnossącego OM606 w miejsce OM616. Aby miało ręce i nogi, to troszkę roboty jest. Mój pochodził z automatu, więc koło zamachowe z busa 310, sprzęgło też bus 310 (u mnie SACHS 228mm) i skrzynia G 1/18-5 4.7 (tak zwana szybka piątka od busa). Wychodzi ten zestaw bardzo długi. Wałek skrzynia/reduktor dość znacznie skrócony. Z przodu zmieniłem chłodnicę i powędrowała pod belkę łączącą błotniki. Wywaliłem wisko i jest wentylator elektryczny - jest na niego dość mało miejsca. Wolnossący ma bardzo rozłożysty kolektor dolotowy - wadził lewy górny uchwyt amortyzatora (nie wiem jak w przypadku turbo). Ogólnie po pokonaniu chorób wieku dziecięcego sprawuje mi się to całkiem nieźle. Ogólnie wszystkie niedogodności zrekompensowane są wspaniałym "gangiem" sześciu cylindrów :)2 Pozdrawiam!

: pt kwie 20, 2007 7:37 am
autor: SHEYR
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Czy nie ma problemu ze sprzęgłem - tzn. czy nie kończy się zbyt szybko?
Jakie jest zużycie paliwa?

Marcin

: pt kwie 20, 2007 10:23 am
autor: Suj
Witam
SHEYR pisze:Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Czy nie ma problemu ze sprzęgłem - tzn. czy nie kończy się zbyt szybko?
Rok temu założyłem sprzęgło "znalezione w rowie". Chodziło ładnie przez rok - dwa wyjazdy do Rumunii, jakiś rajd w extremie, i niezliczona ilość lokalnych wyjazdów bez celu. Skończyło się po ostatniej Kaszubii - przypaliłem i zaczęło się ślizgać. A tarcza była już naprawdę cieniutka. Teraz założyłem cały nowy komplet ze wzmocnioną tarczą i liczę że pochodzi dłużej. Odchodzę od polityki rozglądania się po rowach...
SHEYR pisze: Jakie jest zużycie paliwa?
Wydaje mi się że znośne. Trasa, lekki teren 10-12 litrów. W cięższym terenie troszkę więcej. Na rajdzie po przejechaniu 100 km trasy okazało się że nie ma 60 litrów paliwa :)23

: ndz kwie 22, 2007 8:10 am
autor: SHEYR
Dzieki ponownie Suj,

a czy skrzynia od om617 będzie pasować do tego motoru?

: ndz kwie 22, 2007 1:02 pm
autor: Suj
Witam
SHEYR pisze:a czy skrzynia od om617 będzie pasować do tego motoru?
Nie wprost. Jeśli masz skrzynię 4-ro biegową G 1/17-4/4,628 (typ 711.200) to możesz ją zastosować, pod warunkiem że zmienisz obudowę sprzęgła (dzwon). Silniki OM616/617 mają rozruszniki z różnych stron i skrzynie nie pasują bezpośrednio. Możesz zastosować obudowę sprzęgła od skrzyni z rozdzieloną obudową (np. G1/18-5) która pierwotnie pracowała na przykład w busie z silnikami rodziny OM601/602.
Jeśli masz skrzynię 5-cio biegową GL 275 (typ 717.422) to wydaje mi się (zaznaczam że na podstawie teoretycznych rozważań bo nie macałem) to raczej nie. Ta skrzynia ma obudowę sprzęgła wykonaną jako integralny odlew z resztą obudowy i nie da się jej podmienić. Pozdrawiam.