Zestaw pytań - G 463

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kajko55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 09, 2007 4:55 pm

Zestaw pytań - G 463

Post autor: kajko55 » śr maja 09, 2007 5:07 pm

Witam serdecznie,

Mam kilka pytań dotyczących Gieni 463 3.0 TD Automat:

1. Ile dokładnie KM posiada?
2. Jakie macie osiągi? Na oponie szosowej jeździła 160 ale na MT 33" x 10.5 idzie ledwo 120. Chyba ok?
3. Czy w automacie można włączać reduktor "w biegu" ?- pytam bo w identycznym manualu można.
4. Autko zmienia niskie biegi bez problemu ale przy dynamicznym rozpędzaniu "wiesza" się przy jakichś 3500 - 4000 obrotów i dupa. Co jest grane? Podciśnienie jakieś jest odłączone?
5. Czasami zmienia biegi z "dupnięciem" układu napędowego a czasami przełącza płynnie jak w kołysance. ??? :o

Dzięki,
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
puchaty
 
 
Posty: 183
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: puchaty » czw maja 10, 2007 7:10 am

Wydaje :roll: mi się że musisz zacząć od wymiany oleju w skrzyni +filter.Jeżeli to nie pomoże to padły tarczki :evil: lub jest jakiś syf w :o sterowniku[mózgu] :cry: który ją przytyka i to może być główny powód.Ale to jest wróżenie z fusów. ?? ?? ??
Jechać do fachowca i zdiagnozować.Napewno będzie taniej. :)2 :)2 :)2
Przerabiałem to w okularze[trochę bolało]. :lol: :lol: :lol:
Mitsubishi Pajero III

Mieczysław Kołowiecki
mkolowiecki@gmail.com
tel :+48 501 13 00 17

Awatar użytkownika
kajko55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 09, 2007 4:55 pm

Post autor: kajko55 » czw maja 10, 2007 5:10 pm

Dzięki,

Sprawdziłem na necie, ten silnik ma 147 km.

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » czw maja 10, 2007 6:40 pm

Witam
kajko55 pisze:Sprawdziłem na necie, ten silnik ma 147 km.
O ile mnie pamięć nie myli, to jedyny montowany w 463 trzylitrowy, doładowany diesel to OM606 D30 LA czyli 606.964 a on ma raczej 177 KM.
Pozdrawiam.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
kajko55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 09, 2007 4:55 pm

Post autor: kajko55 » czw maja 10, 2007 9:06 pm

Suj pisze:Witam
kajko55 pisze:Sprawdziłem na necie, ten silnik ma 147 km.
O ile mnie pamięć nie myli, to jedyny montowany w 463 trzylitrowy, doładowany diesel to OM606 D30 LA czyli 606.964 a on ma raczej 177 KM.
Pozdrawiam.
No nie wiem, podałeś dane nowego silnika, ten stary produkowany do 94 roku miał 146. Ten nowszy rzeczywiście ma 177 KM i kupę dodatkowego szpeju. Zresztą sam zerknij:

http://www.dieselsend.de/info0250201047.shtml[/url]

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » czw maja 10, 2007 9:35 pm

Witaj
kajko55 pisze:No nie wiem, podałeś dane nowego silnika, ten stary produkowany do 94 roku miał 146...
No chyba że masz albo 350GD Turbo z silnikiem 603.972 (rozwiercony do 3,5 litra 3 litrowy turbacz 136 KM) albo wstawionego przez kogoś 300 turbo od W124. Najlepiej podaj sześć pierwszych cyfr swojego VIN-u to wszystko będzie wiadomo (np. WDB463321.....). Oryginalnie w 463 w latach dziewięćdziesiątych były montowane wyłącznie dwa turbosiesle, w tym tylko jeden o pojemności 3 litrów. Pozdrawiam.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
kajko55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 09, 2007 4:55 pm

Post autor: kajko55 » pt maja 11, 2007 7:26 am

Wszystko już jasne. Zdobyłem Brief od mojej Gelendy. Początkowo był w niej silnik 3.0 D [ 463 D? ] o oznaczeniu WDB463328.......

Następnie jest adnotacja o wymianie silnika: bardzo nie czytelna - chyba K113 / coś tam, coś tam TD. Jestem więc rzeczą pewną, że silnik który włożyli to 3.0 TD od 124 i posiada 147 KM.
W takim układzie pojawia się nowe pytanie czy przy wymainie silnika musieli wymienić skrzynię czy ta stara sposowała im z nowym motorem?

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » pt maja 11, 2007 11:29 am

Witam
kajko55 pisze:...
W takim układzie pojawia się nowe pytanie czy przy wymainie silnika musieli wymienić skrzynię czy ta stara sposowała im z nowym motorem?
W modelu 463.328 jeśli była zastosowana skrzynia manualna, to był to typ 717.439 a jeśli automatyczna, to typu 722.399. Sprawdź na tabliczce znamionowej skrzyni i bedziesz miał odpowiedź
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
kajko55
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 09, 2007 4:55 pm

Post autor: kajko55 » sob maja 12, 2007 4:05 pm

Skrzynię biegów mam oryginalną, czyli tą co była pierwotnie ze starym silnikiem 3.0 D. W Niemczech wykopali tamten motor i wsadzili 3.0 TD ze 124 zostawiając starą skrzynię. Wszystko podpieli do kupy i działa. Tzn. teraz dopiero działa bo coś popitolili z podłączaniem podciśnień. Byłem u speców na drobnych regulacjach, wymieniłem jeden zaworek, filtr oleju i olej, naprawiłem kickdown i Gienia jeździ jak wściekła! Na pełnym heblu wykręca się na 5000. Test na MT 33.10.5 - 16 - 150km/h. Hamuje znacznie gorzej niż przyspiesza. Ale jak się wyłączy ABS to nawet spox.

Michal PUCH
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 6:27 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal PUCH » wt maja 15, 2007 3:56 pm

W automacie mozna wlaczyc reduktor w trakcie jazdy, ale najpierw automat na N :)2
Był Mercedes G-klassa ( niejeden )
HDJ 80 to już historia
Teraz L400 4x4 i T4 syncro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość