Strona 1 z 1
Zestaw pytań - G 463
: śr maja 09, 2007 5:07 pm
autor: kajko55
Witam serdecznie,
Mam kilka pytań dotyczących Gieni 463 3.0 TD Automat:
1. Ile dokładnie KM posiada?
2. Jakie macie osiągi? Na oponie szosowej jeździła 160 ale na MT 33" x 10.5 idzie ledwo 120. Chyba ok?
3. Czy w automacie można włączać reduktor "w biegu" ?- pytam bo w identycznym manualu można.
4. Autko zmienia niskie biegi bez problemu ale przy dynamicznym rozpędzaniu "wiesza" się przy jakichś 3500 - 4000 obrotów i dupa. Co jest grane? Podciśnienie jakieś jest odłączone?
5. Czasami zmienia biegi z "dupnięciem" układu napędowego a czasami przełącza płynnie jak w kołysance.

?
Dzięki,
Pozdrawiam,
: czw maja 10, 2007 7:10 am
autor: puchaty
: czw maja 10, 2007 5:10 pm
autor: kajko55
Dzięki,
Sprawdziłem na necie, ten silnik ma 147 km.
: czw maja 10, 2007 6:40 pm
autor: Suj
Witam
kajko55 pisze:Sprawdziłem na necie, ten silnik ma 147 km.
O ile mnie pamięć nie myli, to jedyny montowany w 463 trzylitrowy, doładowany diesel to OM606 D30 LA czyli 606.964 a on ma raczej 177 KM.
Pozdrawiam.
: czw maja 10, 2007 9:06 pm
autor: kajko55
Suj pisze:Witam
kajko55 pisze:Sprawdziłem na necie, ten silnik ma 147 km.
O ile mnie pamięć nie myli, to jedyny montowany w 463 trzylitrowy, doładowany diesel to OM606 D30 LA czyli 606.964 a on ma raczej 177 KM.
Pozdrawiam.
No nie wiem, podałeś dane nowego silnika, ten stary produkowany do 94 roku miał 146. Ten nowszy rzeczywiście ma 177 KM i kupę dodatkowego szpeju. Zresztą sam zerknij:
http://www.dieselsend.de/info0250201047.shtml[/url]
: czw maja 10, 2007 9:35 pm
autor: Suj
Witaj
kajko55 pisze:No nie wiem, podałeś dane nowego silnika, ten stary produkowany do 94 roku miał 146...
No chyba że masz albo 350GD Turbo z silnikiem 603.972 (rozwiercony do 3,5 litra 3 litrowy turbacz 136 KM) albo wstawionego przez kogoś 300 turbo od W124. Najlepiej podaj sześć pierwszych cyfr swojego VIN-u to wszystko będzie wiadomo (np. WDB463321.....). Oryginalnie w 463 w latach dziewięćdziesiątych były montowane wyłącznie dwa turbosiesle, w tym tylko jeden o pojemności 3 litrów. Pozdrawiam.
: pt maja 11, 2007 7:26 am
autor: kajko55
Wszystko już jasne. Zdobyłem Brief od mojej Gelendy. Początkowo był w niej silnik 3.0 D [ 463 D? ] o oznaczeniu WDB463328.......
Następnie jest adnotacja o wymianie silnika: bardzo nie czytelna - chyba K113 / coś tam, coś tam TD. Jestem więc rzeczą pewną, że silnik który włożyli to 3.0 TD od 124 i posiada 147 KM.
W takim układzie pojawia się nowe pytanie czy przy wymainie silnika musieli wymienić skrzynię czy ta stara sposowała im z nowym motorem?
: pt maja 11, 2007 11:29 am
autor: Suj
Witam
kajko55 pisze:...
W takim układzie pojawia się nowe pytanie czy przy wymainie silnika musieli wymienić skrzynię czy ta stara sposowała im z nowym motorem?
W modelu 463.328 jeśli była zastosowana skrzynia manualna, to był to typ 717.439 a jeśli automatyczna, to typu 722.399. Sprawdź na tabliczce znamionowej skrzyni i bedziesz miał odpowiedź
: sob maja 12, 2007 4:05 pm
autor: kajko55
Skrzynię biegów mam oryginalną, czyli tą co była pierwotnie ze starym silnikiem 3.0 D. W Niemczech wykopali tamten motor i wsadzili 3.0 TD ze 124 zostawiając starą skrzynię. Wszystko podpieli do kupy i działa. Tzn. teraz dopiero działa bo coś popitolili z podłączaniem podciśnień. Byłem u speców na drobnych regulacjach, wymieniłem jeden zaworek, filtr oleju i olej, naprawiłem kickdown i Gienia jeździ jak wściekła! Na pełnym heblu wykręca się na 5000. Test na MT 33.10.5 - 16 - 150km/h. Hamuje znacznie gorzej niż przyspiesza. Ale jak się wyłączy ABS to nawet spox.
: wt maja 15, 2007 3:56 pm
autor: Michal PUCH
W automacie mozna wlaczyc reduktor w trakcie jazdy, ale najpierw automat na N
