Wymiary łożysk do przednich piast 460 i in.

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Wymiary łożysk do przednich piast 460 i in.

Post autor: Liroz » pn maja 14, 2007 8:01 am

Czy zna ktoś z was? chcę znaleźć jakieś naprawdę mocne łożyska które załatwią temat na dłużej
2. gdzie dostanę klucz do dokręcania kół (z czterema wypustkami)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wymiary łożysk do przednich piast 460 i in.

Post autor: Suj » pn maja 14, 2007 11:01 am

Witam
ExtremeG pisze:Czy zna ktoś z was? chcę znaleźć jakieś naprawdę mocne łożyska które załatwią temat na dłużej
Z tego co wiem, to nie ma specjalnych wersji HD tych łożysk. Pozostaje kupowanie łożysk dobrych firm (na przykład FAG czy SKF), dobre nasmarowanie ich dobrym smarem a co najważniejsze prawidłowe dokręcenie (w zgodzie z zaleceniami service manuala) oraz zadbanie o wymianę uszczelnień (dwa uszczelniacze i pierścień poliuretanowy) aby nie miał prawa dostać się tam żaden syf.
ExtremeG pisze:gdzie dostanę klucz do dokręcania kół (z czterema wypustkami)
Możesz zapewne kupić w Mercedesie. Nie próbowałem, ale mam nadzieję że narzędzia specjalne też sprzedają na zewnątrz. W zależności od tego, jakie masz nakrętki piast będzie to albo: W460589000700 jeśli masz nakrętki starego typu (nakrętki obecnie już niedostępne) albo W460589020700 dla nakrętek nowego typu. Jeśli pytasz o ten klucz, to zapewne nakrętki odkręcałeś i zakręcałeś sposobem takim, że najlepiej teraz było by je wymienić na nowe. Dostępne są obecnie nakrętki A4609900260, tyle że klucz do nich (ten drugi) szacuję że powinien kosztować u nas pewnie ponad 300 PLN (cena katalogowa 64,73 Euro w D). Można też zrobić samemu - albo fleksikiem z nasadki numer 32 (tak miałem na początku) albo dać do tokarza/frezera żeby zrobił z ulepszonego materiału (tak zrobiłem teraz). Poprzednio używaną nasadkę mi stoczył, aby użyć jej otworu do klucza 1/2 cala, drugą część wytoczył, pofrezował a potem to wszystko zostało zespawane. Robi to pierwsza klasa. Fotki poniżej:

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam!
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn maja 14, 2007 8:06 pm

Wielkie dzięki, zamówiłem juz nowe łożyska i uszczelki.
Postaram się:
a) sprawdzać częściej luzy (SAM!!!) i dokręcać
b) sprawdzać po każdym topieniu czy woda się nie dostała
No i zobaczymy...
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Suj
 
 
Posty: 265
Rejestracja: czw kwie 17, 2003 12:03 am
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Suj » pn maja 14, 2007 8:25 pm

ExtremeG pisze:...sprawdzać po każdym topieniu czy woda się nie dostała...
No z tym to bym nie przesadzał. Aby zerknąć do środka trzeba odkręcić piastę. A za często nie ma co tego robić - efekt może być odwrotny do zamierzonego, czyli trwałość może spaść.
Paweł

MB G240D/300D 24V '84

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość