Jaki silnik zamiast 300GD

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Bombel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn lis 05, 2007 5:51 pm

Jaki silnik zamiast 300GD

Post autor: Bombel » pn lis 05, 2007 6:01 pm

Mam Pucha 300GD i wjezdzam nim sobie na dzialke w gorach, ale ten motor jakis taki za slaby jest i sie strasznie wydaje mi sie morduje podczas podjazdu...
Co najlatwiej bedzie wlozyc, ze by mialo wiecej niz seryjne (o ile sie nie myle) 80KM. Chce zeby to byl bezawaryny silnik i zeby mial wiecej mocy i jak najmniej przerobek. 300TD??

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn lis 12, 2007 4:48 pm

Bez przeróbek to nowe autko :wink:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

G-man
 
 
Posty: 217
Rejestracja: wt maja 08, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Maz over

Post autor: G-man » czw lis 15, 2007 10:37 am

Zagraniczny znajomy zrobił tuning tego silnika z 88HP na 123 i 171Nm na 280Nm. Ta druga liczba jest zresztą ważniejsza. On jeździ w górach na 3000m i nie narzeka na brak momentu. Opis tutaj:

Re: GD300 617 modifications

Here we go!
Firstly, I do not take any responsibility for the modifications,
have the mods done by a qualified engine tuner with the expertise to do such work,
unless you have the equipment and the knowledge to do so!

I had this done by a good friend of mine that tunes and prepares racing vehicles beside servicing the G's!

After having purchased a second hand 617 engine,
we stripped the engine and gave a good clean to the block and all the parts.
We purchased new Cylinder-Head # D 7200 0122 with new Valves # D 9726 0345 with all the springs etc.
The valve stem have been grinded and polished (see sketch).
The inlet and outlet ports have been grinded open to the size of the gasket opening, then polished (see sketch).
Then we took the Crankshaft, Fly-wheel and clutch housing for balancing (important!).
We replaced all the cylinders with new Colben-Schmidt (one size up) with obviously new rings, bearings etc.
The original radiator was taken out and an additional core fitted. (3 Core).
A new camshaft was purchased # D 7015 0362,
this cam has a slightly longer opening timing to the exhaust valve,
thus permitting all the exhaust fumes to dissipate,
filling the chamber with an optimum "fresh" mixture of diesel and air.
New pre-chamber # D 7218 0013 have been fitted with new standard injectors.
The diesel pump was reconditioned and fine tuned by specialist.
The TDC has to be slightly advanced....depends where you live ie altitude,
here in Johannesburg we are at +-1700 asl.
The exhaust "Plumbing" was done in-situ by a specialist as well,
the branching (Banana-Branch) from the Cylinder-Head are all of equal length and size,
going in two separate over sized pipes and then into a 70mm dia single pipe.
The layout you can see from the picks, it travels from the rh side of the gearbox past the TC to the rear axle,
there it bends over the chassis to the rear wheel-well right and back to under the door sill into a
back-to-back silencer and out in front of the rear wheel.
I include the Dyna results of the increased torque that resulted from this modification.
I have since, driven over 100 000 km, never I have had problems with overheating,
power is plenty and the engine runs really smoothly, no adjustments have been done since
to the diesel pump timing or injectors.
The engine has a great low revs torque, with the "granny gear" in low-range,
on idling the truck is nearly unstoppable.

I'll gladly answer any questions relating to this modification.

Dodatkowo skrzynia biegów z dostawczka.
To jest bardzo ciekawy tuning, bo przyrost osiągów jest znaczący przez czysto mechaniczne zmiany. Zero elektroniki, żadnego turbo. Potrzebny dobry fachowiec od sportowego tuningu i co najmniej 10,000zł.

cały wątek:

http://www.pointedthree.com/disc/forums ... rch#M93526

Jako alternatywa z minimum przeróbek to wersja turbo tego samego silnika czyli 617a. CZy warto? Moment będzie niższy (ok 240Nm) moc też ok 120HP.
Cena różnie-na ebayu 1000 i więcej euro. Ale loteria. Plusem tuningu jest praktycznie nowy silnik.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw lis 15, 2007 9:05 pm

No tak czy siak, taki swap to duuużo roboty. I duużo własnego zaangażowania bo nieliczni są ludzie którym można powierzyć takie zadanie
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość