blokady w 463

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

blokady w 463

Post autor: niedz » pn lut 16, 2004 7:56 pm

czy ktos moze napisac jak sie uzywa i jak sie sprawuja blokady w 463?
dorwalem artykol z roku 1994 z gazetki MOTO MAgazyn i patrze no super porownanie 300GD i 290GD, czytam, czytam i ocza nie wierze .. :-o
pisza zeby zapiac blokady nalezy sie zatrzymac, wylaczyc silnik (sic!) wlaczyc go i w ciagu 15sec zapiac je, no i ze trzymaja tylko przez chwile a pozniej sie same rozpinaja - przeciez to jakies fantazje chyba?
z tego co ja wiem to wazna jest tylko kolejnosc - centralna, tyl, przod, ale zatrzymywac sie? zgasic motor? cherezje jakies :)11
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn lut 16, 2004 8:01 pm

Glupoty jakies, juz widze jak ktos w blotku sie zatrzymuje, gasi silnik itd... :lol: To ktosik cosik pokminil...
Kolejnosci nie mozesz pomylic, bo sa elektryczne i ich inaczej nie wlaczysz, chyba, ze je ktos troszku przeprogramuje :wink: - w 463 so bowiem elektrycznie guziczkiem wlaczane...
Jak sie nie myle, to sie same rozpinaja przy jakiejs tam predkosci, ale tego nie jestem na 100% pewien.

Biały
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt maja 13, 2003 1:04 pm
Lokalizacja: Czy to ważne...

Re: blokady w 463

Post autor: Biały » pn lut 16, 2004 8:03 pm

niedz pisze: wylaczyc silnik (sic!) wlaczyc go i w ciagu 15sec zapiac je, no i ze trzymaja tylko przez chwile a pozniej sie same rozpinaja - przeciez to jakies fantazje chyba?
:o :o :o Lipa jakaś ten artykuł :)3
Mercedes-Benz Military Vehicles: Nothing can match experience.

Biały
 
 
Posty: 127
Rejestracja: wt maja 13, 2003 1:04 pm
Lokalizacja: Czy to ważne...

Post autor: Biały » pn lut 16, 2004 8:07 pm

Tommi pisze:Jak sie nie myle, to sie same rozpinaja przy jakiejs tam predkosci, ale tego nie jestem na 100% pewien.
Nie rozepną się nawet przy dużej prędkości... natomiast z tego co pamiętam to nie załączą się przy większej prędkości...

A na co komu zapinanie blokad mostów przy większych prędkościach ?!
Mercedes-Benz Military Vehicles: Nothing can match experience.

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » pn lut 16, 2004 8:10 pm

to jest artykol z czasow gdy w 'magazynach motoryzacyjncyh' pisalo sie ze o to testujemy mercedesa 300gd i 290 gd, a na fotkach wszystkie na bialych blachach, no i w artykole same takie 'fachowe' porady :wink:
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn lut 16, 2004 8:10 pm

Biały pisze:
Tommi pisze:Jak sie nie myle, to sie same rozpinaja przy jakiejs tam predkosci, ale tego nie jestem na 100% pewien.
Nie rozepną się nawet przy dużej prędkości... natomiast z tego co pamiętam to nie załączą się przy większej prędkości...

A na co komu zapinanie blokad mostów przy większych prędkościach ?!
albo wlasnie tak to bylo... :oops:

wiedzialem, ze dzwoni, ale nie wiedzialem w ktorym kosciele 8), no a rozne bajery sa...

Awatar użytkownika
Tommi
 
 
Posty: 226
Rejestracja: sob sie 30, 2003 3:05 pm
Lokalizacja: Kassel - Boronow
Kontaktowanie:

Post autor: Tommi » pn lut 16, 2004 8:19 pm

niedz pisze:to jest artykol z czasow gdy w 'magazynach motoryzacyjncyh' pisalo sie ze o to testujemy mercedesa 300gd i 290 gd, a na fotkach wszystkie na bialych blachach, no i w artykole same takie 'fachowe' porady :wink:
Czytalem juz czesciej takie gupoty - czasami to tlumacze pokreca, bo zielonego pojecia o technice nie maja...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn lut 16, 2004 10:58 pm

To zdaje sie dotyczylo wypasionych wersji ze sterowaniem "klawiszowym" napedow. Byly one zdaje sie sterowane podcisnieniowo i faktycznie byla tam jakas chora procedura. Tez to kiedys czytalem ale w jakiejs obcojezycznej gazetce.

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » wt lut 17, 2004 9:50 am

Z powodu pomieszanego sterowania;guziczek-podciśnienie-hydraulika pojawia się lekkie opóźnienie w zadziałaniu blokad. Przy włączniu przodu i tyłu trzeba zachować "należną ostrożność", jak w 460 i 461, ale to w sumie standart. Włączanie blokady centralego mechanizmu różnicowego wymaga zwolnienia prawie do zera, ale i tak trudno uniknąć odgłosu potężnego jebnięcia w reduktorze. Opisy w fachowych gazetkach są czasami przygnębiające.

Awatar użytkownika
Gfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn sty 19, 2004 12:00 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Gfan » pt lut 20, 2004 1:50 pm

Jeźdźę właśnie 463, jeździłem poprzednio 460. Różnicę opisał b.dobrze arek.d z jedną tylko uwagą: nie zauważyłem "potężnego jebnięcia " w reduktorze. Włączam blokadę mechanizmu różnicowego międzyosiowego przy predkościach ok. 10-20 km/h wtedy gdy wjeźdźam w ciąższy teren i nie mam żadnych niepokojących odgłosów. Blokada ta poza terenem nie jest użwana, bo i po co. Blokad mostów używam tak jak w 460 z wymaganym rozsadkiem przy włączaniu (prędkość samochodu).
Jeśli chodzi o opóźnienie załączania blokad to zgoda, działają z minimalną zwłoką, ale mozna się do tego przyzwyczaić. Zwłoka jes niewielka.
Kolejność włłczania blokad jest następująca: 1- blokada miedzy osiowa, 2-blokada tyłu, 3- blokada przodu. Nie właczysz (jesli system dobrze działa) przodu bez blokady reduktora i tyłu.
Narazie nie mam problemów z blokadami. Odpukać.
MB G350TD

Awatar użytkownika
arek.d
Posty: 328
Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.

Post autor: arek.d » pt lut 20, 2004 3:17 pm

OK, jestem niecierpliwym furiatem nerwusem i nie zawsze daję autku szansę.

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » ndz lut 22, 2004 9:51 pm

Kurczę coraz bardziej chcę te mosty pod moje autko :P
Teraz my was jemy =)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość