Strona 1 z 1

blokady w 463

: pn lut 16, 2004 7:56 pm
autor: niedz
czy ktos moze napisac jak sie uzywa i jak sie sprawuja blokady w 463?
dorwalem artykol z roku 1994 z gazetki MOTO MAgazyn i patrze no super porownanie 300GD i 290GD, czytam, czytam i ocza nie wierze .. :-o
pisza zeby zapiac blokady nalezy sie zatrzymac, wylaczyc silnik (sic!) wlaczyc go i w ciagu 15sec zapiac je, no i ze trzymaja tylko przez chwile a pozniej sie same rozpinaja - przeciez to jakies fantazje chyba?
z tego co ja wiem to wazna jest tylko kolejnosc - centralna, tyl, przod, ale zatrzymywac sie? zgasic motor? cherezje jakies :)11

: pn lut 16, 2004 8:01 pm
autor: Tommi
Glupoty jakies, juz widze jak ktos w blotku sie zatrzymuje, gasi silnik itd... :lol: To ktosik cosik pokminil...
Kolejnosci nie mozesz pomylic, bo sa elektryczne i ich inaczej nie wlaczysz, chyba, ze je ktos troszku przeprogramuje :wink: - w 463 so bowiem elektrycznie guziczkiem wlaczane...
Jak sie nie myle, to sie same rozpinaja przy jakiejs tam predkosci, ale tego nie jestem na 100% pewien.

Re: blokady w 463

: pn lut 16, 2004 8:03 pm
autor: Biały
niedz pisze: wylaczyc silnik (sic!) wlaczyc go i w ciagu 15sec zapiac je, no i ze trzymaja tylko przez chwile a pozniej sie same rozpinaja - przeciez to jakies fantazje chyba?
:o :o :o Lipa jakaś ten artykuł :)3

: pn lut 16, 2004 8:07 pm
autor: Biały
Tommi pisze:Jak sie nie myle, to sie same rozpinaja przy jakiejs tam predkosci, ale tego nie jestem na 100% pewien.
Nie rozepną się nawet przy dużej prędkości... natomiast z tego co pamiętam to nie załączą się przy większej prędkości...

A na co komu zapinanie blokad mostów przy większych prędkościach ?!

: pn lut 16, 2004 8:10 pm
autor: niedz
to jest artykol z czasow gdy w 'magazynach motoryzacyjncyh' pisalo sie ze o to testujemy mercedesa 300gd i 290 gd, a na fotkach wszystkie na bialych blachach, no i w artykole same takie 'fachowe' porady :wink:

: pn lut 16, 2004 8:10 pm
autor: Tommi
Biały pisze:
Tommi pisze:Jak sie nie myle, to sie same rozpinaja przy jakiejs tam predkosci, ale tego nie jestem na 100% pewien.
Nie rozepną się nawet przy dużej prędkości... natomiast z tego co pamiętam to nie załączą się przy większej prędkości...

A na co komu zapinanie blokad mostów przy większych prędkościach ?!
albo wlasnie tak to bylo... :oops:

wiedzialem, ze dzwoni, ale nie wiedzialem w ktorym kosciele 8), no a rozne bajery sa...

: pn lut 16, 2004 8:19 pm
autor: Tommi
niedz pisze:to jest artykol z czasow gdy w 'magazynach motoryzacyjncyh' pisalo sie ze o to testujemy mercedesa 300gd i 290 gd, a na fotkach wszystkie na bialych blachach, no i w artykole same takie 'fachowe' porady :wink:
Czytalem juz czesciej takie gupoty - czasami to tlumacze pokreca, bo zielonego pojecia o technice nie maja...

: pn lut 16, 2004 10:58 pm
autor: Discotheque
To zdaje sie dotyczylo wypasionych wersji ze sterowaniem "klawiszowym" napedow. Byly one zdaje sie sterowane podcisnieniowo i faktycznie byla tam jakas chora procedura. Tez to kiedys czytalem ale w jakiejs obcojezycznej gazetce.

: wt lut 17, 2004 9:50 am
autor: arek.d
Z powodu pomieszanego sterowania;guziczek-podciśnienie-hydraulika pojawia się lekkie opóźnienie w zadziałaniu blokad. Przy włączniu przodu i tyłu trzeba zachować "należną ostrożność", jak w 460 i 461, ale to w sumie standart. Włączanie blokady centralego mechanizmu różnicowego wymaga zwolnienia prawie do zera, ale i tak trudno uniknąć odgłosu potężnego jebnięcia w reduktorze. Opisy w fachowych gazetkach są czasami przygnębiające.

: pt lut 20, 2004 1:50 pm
autor: Gfan
Jeźdźę właśnie 463, jeździłem poprzednio 460. Różnicę opisał b.dobrze arek.d z jedną tylko uwagą: nie zauważyłem "potężnego jebnięcia " w reduktorze. Włączam blokadę mechanizmu różnicowego międzyosiowego przy predkościach ok. 10-20 km/h wtedy gdy wjeźdźam w ciąższy teren i nie mam żadnych niepokojących odgłosów. Blokada ta poza terenem nie jest użwana, bo i po co. Blokad mostów używam tak jak w 460 z wymaganym rozsadkiem przy włączaniu (prędkość samochodu).
Jeśli chodzi o opóźnienie załączania blokad to zgoda, działają z minimalną zwłoką, ale mozna się do tego przyzwyczaić. Zwłoka jes niewielka.
Kolejność włłczania blokad jest następująca: 1- blokada miedzy osiowa, 2-blokada tyłu, 3- blokada przodu. Nie właczysz (jesli system dobrze działa) przodu bez blokady reduktora i tyłu.
Narazie nie mam problemów z blokadami. Odpukać.

: pt lut 20, 2004 3:17 pm
autor: arek.d
OK, jestem niecierpliwym furiatem nerwusem i nie zawsze daję autku szansę.

: ndz lut 22, 2004 9:51 pm
autor: BOOGIE
Kurczę coraz bardziej chcę te mosty pod moje autko :P