Strona 1 z 1

Witam wszytkich, ja i moje maleństwo

: pt sty 18, 2008 7:09 pm
autor: 290gd
Witam nazywam się Arek
Od wczoraj jestem posiadaczem Mercedesa G. Jest to model 290gd (zwykły diesel) rok 95, kupiony od Niemieckiej armii z przebiegiem 247tyś km przy 200tyś wstawiony cały nowy silnik oraz dwa nowe mosty z zawieszaniem. Niedawno była robiona też klima. Mercedes jest ladnie utrzymany ale mam z nim parę problemów. Mam nadzieję że znajdę tu profesjonalną pomoc :D
problemy:
1. po przekroczneiu ok 90kmh bardzo drży kierownica, przestaje przy ok 105kmh.
2. mam szosowe opony które nie dają sobie rady nawet w trawie, jakie polecicie na standardowe felgi? (16)
3. klima niby zrobiona ale zimnem wieje tylko ze środkowych dwóch nawiewów, (pstrykam guzik i przekręcam pokrętło na maxa)
4. po nocy zauważyłem że bardzo ciężko chodzą biegi szczególnie wsteczny cięzko wbić.
5. mam instalacje 24v z wyłącznikiem masy i dwoma akumulatorami, czy warto to przerabiać na 12v?
Zdjęcia dodam dopiero jak ogarnę troche auto, szczególnie lakier który będzie nakladany w środę
tu tylko na smaczek
[img=http://img301.imageshack.us/img301/6044/g001ex4.th.jpg] [img=http://img292.imageshack.us/img292/1774/g003kg5.th.jpg]

: pt sty 18, 2008 7:37 pm
autor: lester461
drżenie kierownicy moze byc kilka przyczyn
- wały napedowe -duże luzy na wieloklinie lub luz na krzyżaku
-końcowka drążka kierowniczego luz
-poduszki pod skrzynią
-nie wyważone kola lub wada opony
ostatnio zmienilem u kolegi w g klasie opony z oryginalu wojskowego chyba 7/16 na 235/75/16 insa turbo - co ciekawe -opona szersza a autko jedzie bez wiekszych różnic a kierownica sie kręci jakby wspomaganie było :)

: pt sty 18, 2008 7:40 pm
autor: lester461
acha - znajomy jak kupil autko także biegi na początku chodzily cięzko - stalo w woju w krzakach :) , wystarczyło przesmarować , wymienić oleje i jest ok
A może pochwalisz sie ile to cacko kosztowało w niemcowni :)

: pt sty 18, 2008 7:45 pm
autor: 290gd
moj ma wspomaganie, też długo stał nieużywany :)
auto kosztowało mnie niecałe 6 800e bez akumulatorow

: pt sty 18, 2008 10:08 pm
autor: mxw
Ładny jest :) [fajne kolorki] gratuluje i pozdrawiam :D .

: sob sty 19, 2008 8:17 am
autor: kubakrysa
mało jest takich orginałów :) wszystko w efekcie i tak staje na co najmniej 31" i jest modyfikowane:)

sliczne maleństwo

: sob sty 19, 2008 10:12 am
autor: 290gd
Byłem na wyważaniu okazało się że opony są przychamowane i jedna felga jest troche krzywa. zostały wymienione na poki co opony zimowe.
Na szczescie juz nie bije kierownica :lol:

: ndz sty 20, 2008 4:39 am
autor: kita
jeśli masz felgi 16x6 to polecam 235/85R16 lub 255/85R16 mam takie na G i pięknie "chodzą" na wyjazdach w plener

: pt lut 29, 2008 2:40 pm
autor: Zalasz-XLT
a gdzie znalazles ta g klase? pytam bo sam szukam...

: czw mar 06, 2008 2:19 pm
autor: 290gd
znalazlem ja niedaleko ramstain :)2
niedawno kupiłem opony takie co by były też w miarę na asfalt a w miarę w teren :roll: całkowicie nie wiem czy choć trochę są ok. Wiem że cena była :lol: ok
//ps. do ilu rpm powinien się kręcić silnik mojego G? :roll:
Obrazek
Obrazek

: czw mar 06, 2008 2:25 pm
autor: pbyra
290gd pisze:
//ps. do ilu rpm powinien się kręcić silnik mojego G? :roll:
[]
to zależy ile chcesz pojeździć.....

: czw mar 06, 2008 2:26 pm
autor: 290gd
jak najdluzej, wiadomo z eni krece auta na maksa zawsze ale zastanawia mnie ile maksymalnie kreci ten silnik wedlog producenta :roll: