Help - odpowietrzanie hamulców

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Help - odpowietrzanie hamulców

Post autor: Liroz » ndz kwie 06, 2008 2:53 pm

Hmm jestem sobie tutaj daleko w terenie i zero hamulców, czy możecie coś poradzić??

Były wymieniane rurki miedziane z przodu oraz cylinderek z tyłu i jakos tam odpowietrzane, chociaż działało słabo. Postanowiłem w terenie wypuścić trochę bąbelków, faktycznie poszły ale potem... zero hamowania :roll:
kilka razy jeszcze odpowietrzałem ale nic nie pomaga (płyn jest, po tych zabiegach na min)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz kwie 06, 2008 5:28 pm

To jak to jest z tym odpowoetrzaniem? mam odkręcić kilka odpow. na raz czy po jednym? pompowac na wł. silniku czy bez??
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

Re: Help - odpowietrzanie hamulców

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz kwie 06, 2008 5:31 pm

WITAJCIE :D
Liroz pisze:Hmm jestem sobie tutaj daleko w terenie i zero hamulców, czy możecie coś poradzić??

Były wymieniane rurki miedziane z przodu oraz cylinderek z tyłu i jakos tam odpowietrzane, chociaż działało słabo. Postanowiłem w terenie wypuścić trochę bąbelków, faktycznie poszły ale potem... zero hamowania :roll:
kilka razy jeszcze odpowietrzałem ale nic nie pomaga (płyn jest, po tych zabiegach na min)

Jeżeli napiszesz jeszcze czy pedał idzie do podłogi , czy ,,cegła" pod nim , czy nie wraca do swojego położenia górnego, czy jest coś za drugim razem, czy może ostatnio coś było robione z układem albo pompą i czy jest płyn w zbiorniczku :lol: ?? ?? No oczywiście z tym ostatnim to sobie jaja robię , bo nikt nie podejżewa że jest susza w pompie :wink: . Może być całkiem bzdetny powód tych niedomagań.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz kwie 06, 2008 6:11 pm

Płyn jest, mam na dolewkę w razie czego. Pedał idzie do podłogi z lekkim oporem a po napompowaniu z większym, wraca sam, podczas pmpowania słychać "cmokanie" wpompie. Z odpowietrznikow dość dobrze sika ale nie ze wszystkich, z niektorych ledwo idzie
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

CHAMULCE

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz kwie 06, 2008 6:52 pm

:D :D :D
To taki efekt , jakby manżetka w pompie zdechła :o . Miałem tak samo , dziura w uszczelce . Jeżeli nic nie jest pocieknięte to jakiś wewnetrzny przypadek :)1 . Nic oczywiście nie było przed tym niedomaganiem motane przy hamulcach, ?? regulowane ani dokręcane ?? ,od tak sobie przestało dobrze robić ??
Zdaża się , że zacina się lekko pedał na którymś z miejsc ,,zawieszenia" (sworzeń, cięgno z serwa, popychacz). I wtedy brakuje do; krańcowego położenia tylnego , sekcji w pompie dosłownie kilku milimetrów, w następstwie czego manżetkami (uszczelkami) przysłonięte są kanaliki w górnej cześci pompy, regulujące ilość płynu w pompie :)1
Ja to bym pewnie wymontował i popatrzał do wnętrza. Jeżeli ta pompa ma za sobą cieżką, wieloletnią pracę , to możliwość zużycia czegoś jest wielce prawdopodobna. Sprawdź jeszcze na odkręconych korkach(lub korku, jeżeli jest jeden zbiorniczek ) wlewowych do zbiorników z płynem, czy jest poprawa, bo może się VACUM zrobiło ?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 8:56 pm przez Gabriel Tatoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » ndz kwie 06, 2008 7:52 pm

ale to by olej wywalalo.
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

hamulce w G-WAGEN

Post autor: Gabriel Tatoj » ndz kwie 06, 2008 8:32 pm

kubakrysa pisze:ale to by olej wywalalo.
Prawda, ale nie jest to regułą , nie musi wywalać płynu :)1.

Miałem jeszcze taki przypadek ,że po założeniu nowej pompy i po zalaniu jej wszystko było OK jeden dzień, a potem całkowity brak hamulców. Powodem były manżetki które rozpuścił płyn (któryś DOT-3). Nie płyn był winny oczywiście , ale podrobione(z trzeciego obiegu), szpeje do pompy :evil: .Całkowicie zablokowało sekcje pompy , nie można było tego rezebrać. Dobrze że to nie na drodze tylko w podwórzu wyczaił właściciel. POZDRO :D
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 8:54 pm przez Gabriel Tatoj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz kwie 06, 2008 8:46 pm

Zaraz, przypominam sobie ze wymienialem ta pompe na nówke jakiś rok temu.
Ponowię pytanie, A jak sie fachowo przeprowadza to odpowietrzanie?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » ndz kwie 06, 2008 8:47 pm

gdyby puscily uszczelniacze pompy to od razu 2 sekcje ??
jakies hamulce powinny więc być :roll:

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » ndz kwie 06, 2008 8:51 pm

Hamulce to się generalnie w polu nie naprawia. Ale jeśli awaryjnie to niech będzie.Odpowietrz najpierw pompę, popuść przewody przy pompie aby płyn się przelał . Po odpowietrzeniu pompy zacznij odpowietrzać od najdłuższego przewodu (tylne lewe koło, potem TP nast. PP i PL.) Jeśli masz samoregulatory w tylnych kołach sprawdź czy dobrze działają. Inaczej sznurek i do domu. Ty, wiadomo, z przodu tylne auto hamuje. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz kwie 06, 2008 10:12 pm

Bee przyjechałem. 2x hamowanie na drzewie, w mieście... lepiej nie opowiadać

Temat aktualny :)4
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » pn kwie 07, 2008 6:22 am

2 osoby. jedna siedzi w samochodzi i pompuje pedal 5-6razy , wciska do dechy i trzyma. a druga w tym momencie otwiera jeden odpowietrznik i jak cisnienie ujdzie to zakteca, i znow pompowanie. i tak na zmiane podczas trzymania wcisnietego chamulca odkrecac odpowietrznik jeden po jednym. oczywiscie 1 wcisniecie 1 odpowietrznik. pamietaj zeby zaczynac od kola znajdujacego sie najdalej od pompy. malutka uwaga:) nie puszczac chamulca jak jest odpowietrznik odkrecony bo powietrza zassa
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn kwie 07, 2008 12:17 pm

Aha, dzięki. Spróbuje tak uczynić
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Gabriel Tatoj
 
 
Posty: 1147
Rejestracja: pn mar 19, 2007 12:00 am

HAMULCE

Post autor: Gabriel Tatoj » pn kwie 07, 2008 7:47 pm

WITAJCIE :D
Liroz pisze:Bee przyjechałem. 2x hamowanie na drzewie, w mieście... lepiej nie opowiadać

Temat aktualny :)4
Mowa oczywiście , cały czs o tradycyjnym układzie hamulcowym , bez systemu ABS ?? POZDRO :)18

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość