Prosze o pomoc ! propozycje i pomysły

G, Unimog

Moderator: Mroczny

ktmkotwica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 7:57 pm
Lokalizacja: Kielce

Prosze o pomoc ! propozycje i pomysły

Post autor: ktmkotwica » pn cze 09, 2008 7:19 am

Witam serdecznie -Panowie zakupiłem G klase krótką ,jest w silniku 300 d chcę ja przeznaczyc wyłacznie do jazdy w terenie co za tym idzie moge ja dowolnie ciąc itd. Chce zeby taksówka była maksymalnia sprawna w terenie i zeby robiła.Tym samym prosze was o kontakty do ludzi którzy przerabiaja G i robią to dobrze {z pomysłem} Prosze równiez o zdjecia ,linki i wasze propozycje jak to zrobic dobrze co by babola nie walnąc.
z góry dziekuje !!!
Tomasz pozdrawia

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn cze 09, 2008 2:40 pm

a) wywal całą karoserię
b) zmień silnik na mocniejszy, ok. 200KM lub więcej, większa chłodnica
c) dłuższe sprężyny +6, dłuższe amortyzatory, gazowe
d) skróć przełożenia w mostach
e) wywal zbiornik paliwa, zrób z blachy alu w innym miejscu (wyżej)
f) wstaw stara tam gdzie był zbiornik i zadbaj o dobre prowadzenie liny na przód
g) zrób progi i klatkę, podłogę z blachy alu ryflowanej, ścianki z blachy Alu
h) felgi 8-10" odstawione ok. -35, opony 36"
i) wyciągarka elektryczna na tył i boki 9000-12000lbs
j) wywal orginalną elektrykę w całości, załóż sobie elektrykę sportową
k) wstaw odpowiednie fotele i pasy czteropunktowe
l) przyrządy pokładowe wg gustu ale powinny być wodoszczelne
m) zamotuj sprężarkę
n) wywal instalację hyd. blokad i zrób załączanie na spr. powietrze
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn cze 09, 2008 5:40 pm

a to wszystko za skromne 50 tyś zł :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn cze 09, 2008 9:43 pm

CrOOchy pisze:a to wszystko za skromne 50 tyś zł :)21
plus auto
plus dawca
plus drugie tyle na naprawienie tego co się samemu spieprzyło szukając prawd oczywistych
:)21
i drobny szczegół - jeśli rozwój umiejętności nie idzie w parze z rozwojem maszyny to jeszcze dobra polisa

ktmkotwica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 7:57 pm
Lokalizacja: Kielce

teoria

Post autor: ktmkotwica » wt cze 10, 2008 7:06 pm

z teorii tez jestem dobry chodzi mi o rady z wlasnych doswiadczen ,jezeli ktos ma taki samochód i dobre mądre rozwiazania które mógbym zastosowac u siebie to prosze o rade. Za te rozwazania dziekuje ale nie o to mi chodziło -patrz wyzej
Tomasz pozdrawia

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » wt cze 10, 2008 7:22 pm

Określ się kolego czy twój pojazd ma być typowo pojazdem do extremy - brak nadowzia + max trakcja , czy zostawiasz karoserie G bo juz na tym etapie jest inne podejście do przeróbki takiego samochodu,
jeśli masz czas to przejedź się na parę rajdów typu Poland, Puchar lub innych czysto przeprawowych a napewno wiele odpowiedzi znajdziesz
Zobacz zdjęcia z Bojanowa i Magamu G Roberta z Jasienia
możesz podpatrzć naprawde coć ciekawego (G+CDI i to zamiata)
U nas w klubie są też pojazdy zbudowane na G i robią
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt cze 10, 2008 8:16 pm

Pytanie mi nie pasowało więc napisałem odpowiedź na inne :)21

Jest paru Mistrzów ale w Twojej okolicy nie znam
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt cze 10, 2008 8:23 pm

Ja o sobie mogę powiedzie że zrealizowałem
a) częściowo
b) tak
c) tak
d) tak ale inaczej
e) faza rysunku
f) w bliższych planach
g) w realizacji
h) tak
i) tak
j) tak
k) jeszcze nie
l) tak
m) tak
n) tak
poza tym są punkty o-z :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » wt cze 10, 2008 8:36 pm

a gdzie ostatnio bywałeś - Poland , Puchar ,Magam a może Inwazja Borne lub Wałeckie

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt cze 10, 2008 8:40 pm

no widzisz po wykazie że jeszcze robie :lol:
2007 Magam, Bobek, OP, Sgacie, głównie dla zdobywania doświadczenia :lol:
2008 na razie tylko Jastrowie i OP... 4.07 Poland

Przywiozłeś mi kiedyś piaste Kitajcu :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ktmkotwica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 7:57 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ktmkotwica » wt cze 10, 2008 9:22 pm

mili koledzy ja tak ambitnie nie jezdze -moj plan jest prosty -lubie offroad jezdze na rózne imprezki głównie po to by sie dobrze pobawic ,integrowac
tyle tylko ze nie lubie byc dla nikogo ciezarem który trzeba za soba ciągnac , wrecz przeciwnie to ja lubie pomagac innym w wydostaniu sie z błotka . Reasumujac -moja taksówka musi jezdzic i nie chce jej po kazdej imprezie wstawiac do warsztatu zeby pół gratów wymienic
Tomasz pozdrawia

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » wt cze 10, 2008 9:45 pm

to kup dobre opony wyciągarke, trapy i hi lifta i na zabawe wystarczy
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » wt cze 10, 2008 9:53 pm

niedługo się dowiesz :D że masz kupić .... PATROLA :)21 , Tomciu a zanim go zerżniesz :wink: to przyprowadź i obmacaj :D a i zapodaj jakieś fotki :)21

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » wt cze 10, 2008 10:03 pm

Nieno, przestań z tym Patrolem

sypia się gorzej niż G (te same roczniki), w terenie robia nie lepiej.
I to jest cała prawda o Trolu :)4
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » wt cze 10, 2008 10:05 pm

Liroz pisze:Nieno, przestań z tym Patrolem

sypia się gorzej niż G (te same roczniki), w terenie robia nie lepiej.
I to jest cała prawda o Trolu :)4
a myślałem ze G :D jest niezawodne :)21 i tanie w eksploatacji i przebudowie :wink: no tak słyszałem ale ja to się nie znam :)21

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr cze 11, 2008 6:50 am

A zaprzeczyłem temu?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » śr cze 11, 2008 7:58 am

ktmkotwica pisze: nie chce jej po kazdej imprezie wstawiac do warsztatu zeby pół gratów wymienic
to ja myśle drogi kolego,że najbepiecznie by było jezdzić po ulicy, zawsze się coś uszkodzi na rajdzie, zawsze jet coś do poprawienia i zrobienia. nie ma tak, że wywalisz 60000 na graty i bedzie ok. i tak za kilka dni bedzie coś do wymiany albo poprawienia. nawetliroz ostatnio na rajdzie młotkował auto od dołu.

p.s. liro jak to" częściowo wywaliłeś bude??? z tego co wiem to:
a. wywaliłeś tapicerke
b. tylną część budy ci wywaliła natua.
zdjołeś nadwozie juz całe???? zapodaj na wolnym temacie zdjecie
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr cze 11, 2008 8:53 am

w tym sensie że mam wszystkie drzwi i maske z laminatu. na wyrzucanie całej karoserii w tym pojeździe juz za późno bo dużo rzeczy mam zmotanych w powiązaniu z nią
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » śr cze 11, 2008 8:57 am

zawsze można zamontować je na klatce. udało mi sie zamontować wyciągarke na pace, tylko postawiłem ja bezpośrednio na ramie
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn cze 16, 2008 9:50 pm

No można ale nie chce mi się, rama jest już trochę zmęczona (np. mocowania sprężyn z przodu były zerwane) więc niech ten EVO :lol: już zostanie jak jest
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Re: Prosze o pomoc ! propozycje i pomysły

Post autor: wl » wt cze 17, 2008 6:35 am

ktmkotwica pisze:Witam serdecznie -Panowie zakupiłem G klase krótką ,jest w silniku 300 d chcę ja przeznaczyc wyłacznie do jazdy w terenie co za tym idzie moge ja dowolnie ciąc itd. Chce zeby taksówka była maksymalnia sprawna w terenie i zeby robiła.Tym samym prosze was o kontakty do ludzi którzy przerabiaja G i robią to dobrze {z pomysłem} Prosze równiez o zdjecia ,linki i wasze propozycje jak to zrobic dobrze co by babola nie walnąc.
z góry dziekuje !!!
Chyba nie ma zlotego srodka na Twoje "problemy" :wink:
Wiekszasc z nas chyba przechodzila kiedys takie rozterki.
Wedlug Twojego opisu jesli chcesz sie dobrze bawic a nie jechac na wynik to wstaw ciut wyzszae sprezyny np. oryginalne merca z bialym oznaczeniem, opony BFG MT 255/85R16 (plus dystanse 3cm), wstaw wyciagarke elektryczna na przod, zakup trapy, dobrego hi-lifta i zestaw dobrych tasm, lin i szekli i zestaw do dobrej zabawy masz gotowy. Ja do tego tak podszedlem i dobrze sie bawie na kazdej imprezie. No moze prawie kazdej :)21

ktmkotwica
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 7:57 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: ktmkotwica » wt cze 17, 2008 8:36 am

dziekuje za rady -musze nadmienic CHYBA ze nie jestem początkujacym offroaderem ,to co wy piszecie o linach ,szeklach, wyciagarkach itp to ja wiem i uwazam za oczywiste!!! .zreszta jestesmy na forum rajdy 4x4
nie interesuje mnie jazda turystyczna z zimnym piwem w dłoni choc czasami to tez potrzebne , chce rywalizowac ,bawic sie sprawnym i jezdzącym autkiem
Jezeli mnie dobrze zrozumieliscie w tym krótkim streszczeniu moich potrzeb to pewnie wiecie ze interesuja mnie ciekawe i madre rozwiazania które zastosowaliscie u siebie {i robia} jakie koła robia ,jakie felgi załozyc ,jaki silnik , od czego wyciagarka -czy staroska to w dalszym ciagu patent najlepszy ,ile podniesc bude i czy wogule podnosic , jakie i o ile wyzsze sprezyny załozyc , od czego i jakie dac amorki , czy pojedyncze amory czy raczej dwa na koło ??? i tak dalej itp
Tomasz pozdrawia

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » wt cze 17, 2008 9:00 am

Na musze przyznac ze sie troche pogubilem w Twoich wymaganiach :oops: :wink: .
Jak chcesz po zrobieniu auta przez dwa-trzy lata jezdzic i sie dobrze bawic a nie siedziec w garazu, to moim zdaniem nie nalezy zbytnio poprawiac fabryki. Szczegoly patrz moj post powyzej. I takim autem wcale nie trzeba jezdzic w turystyku. Jesli chcesz cos wiecej i jezdzic ostro w ekstremie to trzeba juz "rzezbic" a to niesie jak zapewne wiesz czestsze naprawy/wymiany roznych podzespolow np. lozysk, a to by przeczylo jednemu z Twoich postow powyzej.
Co do tych wymian to tak przynajmniej twierdza ci ktorzy to zrobili. Ja w tym nie mam doswiadczenia bo mam lekko "poprawiona fabryke" tak jak pisalem powyzej.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » wt cze 17, 2008 9:33 am

ktmkotwica pisze: -czy staroska to w dalszym ciagu patent najlepszy...
za wolna...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

kita
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm

Post autor: kita » wt cze 17, 2008 10:37 am

z tego co Ty piszesz to na pewno wywalił bym bude a przynajmniej cały dach i tył ,mechanik musowo z tyłu samochodu -można dwubebnowy ,dobry elektryk na góre i tył , jeśli masz mozliwości finansowe dobry(duuuży moment obrotowy i moc przy okazjii)silnik ze skrzynią ,koła to minimum SIMEX lub coś podobnego, zolnij mosty min 5.28 , zawiecha to jest trudna sprawa najlepiej dobre spreżynki (einbach) i napewno bedzie zabawa z amorami-nie ma złotego środka jedni jeżdzą na bilsteinach inni koni i inni jeszcze coś bardziej profesionalnego itd itd (kwestia pieniedzy jest tylko barierą)
bardzo podoba mi się G Roberta z Jasienia i "Chuda Gela I i II" kol z Miłosławia - podwozie prawie fabryka mercedes a reszta dostosowana do cieżkiego terenu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość