Strona 1 z 2
Prosze o pomoc ! propozycje i pomysły
: pn cze 09, 2008 7:19 am
autor: ktmkotwica
Witam serdecznie -Panowie zakupiłem G klase krótką ,jest w silniku 300 d chcę ja przeznaczyc wyłacznie do jazdy w terenie co za tym idzie moge ja dowolnie ciąc itd. Chce zeby taksówka była maksymalnia sprawna w terenie i zeby robiła.Tym samym prosze was o kontakty do ludzi którzy przerabiaja G i robią to dobrze {z pomysłem} Prosze równiez o zdjecia ,linki i wasze propozycje jak to zrobic dobrze co by babola nie walnąc.
z góry dziekuje

!
: pn cze 09, 2008 2:40 pm
autor: Liroz
a) wywal całą karoserię
b) zmień silnik na mocniejszy, ok. 200KM lub więcej, większa chłodnica
c) dłuższe sprężyny +6, dłuższe amortyzatory, gazowe
d) skróć przełożenia w mostach
e) wywal zbiornik paliwa, zrób z blachy alu w innym miejscu (wyżej)
f) wstaw stara tam gdzie był zbiornik i zadbaj o dobre prowadzenie liny na przód
g) zrób progi i klatkę, podłogę z blachy alu ryflowanej, ścianki z blachy Alu
h) felgi 8-10" odstawione ok. -35, opony 36"
i) wyciągarka elektryczna na tył i boki 9000-12000lbs
j) wywal orginalną elektrykę w całości, załóż sobie elektrykę sportową
k) wstaw odpowiednie fotele i pasy czteropunktowe
l) przyrządy pokładowe wg gustu ale powinny być wodoszczelne
m) zamotuj sprężarkę
n) wywal instalację hyd. blokad i zrób załączanie na spr. powietrze
: pn cze 09, 2008 5:40 pm
autor: CrOOchy
a to wszystko za skromne 50 tyś zł

: pn cze 09, 2008 9:43 pm
autor: Mroczny
CrOOchy pisze:a to wszystko za skromne 50 tyś zł

plus auto
plus dawca
plus drugie tyle na naprawienie tego co się samemu spieprzyło szukając prawd oczywistych

i drobny szczegół - jeśli rozwój umiejętności nie idzie w parze z rozwojem maszyny to jeszcze dobra polisa
teoria
: wt cze 10, 2008 7:06 pm
autor: ktmkotwica
z teorii tez jestem dobry chodzi mi o rady z wlasnych doswiadczen ,jezeli ktos ma taki samochód i dobre mądre rozwiazania które mógbym zastosowac u siebie to prosze o rade. Za te rozwazania dziekuje ale nie o to mi chodziło -patrz wyzej
: wt cze 10, 2008 7:22 pm
autor: kita
Określ się kolego czy twój pojazd ma być typowo pojazdem do extremy - brak nadowzia + max trakcja , czy zostawiasz karoserie G bo juz na tym etapie jest inne podejście do przeróbki takiego samochodu,
jeśli masz czas to przejedź się na parę rajdów typu Poland, Puchar lub innych czysto przeprawowych a napewno wiele odpowiedzi znajdziesz
Zobacz zdjęcia z Bojanowa i Magamu G Roberta z Jasienia
możesz podpatrzć naprawde coć ciekawego (G+CDI i to zamiata)
U nas w klubie są też pojazdy zbudowane na G i robią
Pozdrawiam
: wt cze 10, 2008 8:16 pm
autor: Liroz
Pytanie mi nie pasowało więc napisałem odpowiedź na inne
Jest paru Mistrzów ale w Twojej okolicy nie znam
: wt cze 10, 2008 8:23 pm
autor: Liroz
Ja o sobie mogę powiedzie że zrealizowałem
a) częściowo
b) tak
c) tak
d) tak ale inaczej
e) faza rysunku
f) w bliższych planach
g) w realizacji
h) tak
i) tak
j) tak
k) jeszcze nie
l) tak
m) tak
n) tak
poza tym są punkty o-z

: wt cze 10, 2008 8:36 pm
autor: kita
a gdzie ostatnio bywałeś - Poland , Puchar ,Magam a może Inwazja Borne lub Wałeckie
: wt cze 10, 2008 8:40 pm
autor: Liroz
no widzisz po wykazie że jeszcze robie
2007 Magam, Bobek, OP, Sgacie, głównie dla zdobywania doświadczenia
2008 na razie tylko Jastrowie i OP... 4.07 Poland
Przywiozłeś mi kiedyś piaste Kitajcu

: wt cze 10, 2008 9:22 pm
autor: ktmkotwica
mili koledzy ja tak ambitnie nie jezdze -moj plan jest prosty -lubie offroad jezdze na rózne imprezki głównie po to by sie dobrze pobawic ,integrowac
tyle tylko ze nie lubie byc dla nikogo ciezarem który trzeba za soba ciągnac , wrecz przeciwnie to ja lubie pomagac innym w wydostaniu sie z błotka . Reasumujac -moja taksówka musi jezdzic i nie chce jej po kazdej imprezie wstawiac do warsztatu zeby pół gratów wymienic
: wt cze 10, 2008 9:45 pm
autor: CrOOchy
to kup dobre opony wyciągarke, trapy i hi lifta i na zabawe wystarczy
: wt cze 10, 2008 9:53 pm
autor: Flor
niedługo się dowiesz

że masz kupić .... PATROLA

, Tomciu a zanim go zerżniesz

to przyprowadź i obmacaj

a i zapodaj jakieś fotki

: wt cze 10, 2008 10:03 pm
autor: Liroz
Nieno, przestań z tym Patrolem
sypia się gorzej niż G (te same roczniki), w terenie robia nie lepiej.
I to jest cała prawda o Trolu

: wt cze 10, 2008 10:05 pm
autor: Flor
Liroz pisze:Nieno, przestań z tym Patrolem
sypia się gorzej niż G (te same roczniki), w terenie robia nie lepiej.
I to jest cała prawda o Trolu

a myślałem ze G

jest niezawodne

i tanie w eksploatacji i przebudowie

no tak słyszałem ale ja to się nie znam

: śr cze 11, 2008 6:50 am
autor: Liroz
A zaprzeczyłem temu?
: śr cze 11, 2008 7:58 am
autor: kubakrysa
ktmkotwica pisze: nie chce jej po kazdej imprezie wstawiac do warsztatu zeby pół gratów wymienic
to ja myśle drogi kolego,że najbepiecznie by było jezdzić po ulicy, zawsze się coś uszkodzi na rajdzie, zawsze jet coś do poprawienia i zrobienia. nie ma tak, że wywalisz 60000 na graty i bedzie ok. i tak za kilka dni bedzie coś do wymiany albo poprawienia. nawetliroz ostatnio na rajdzie młotkował auto od dołu.
p.s. liro jak to" częściowo wywaliłeś bude??? z tego co wiem to:
a. wywaliłeś tapicerke
b. tylną część budy ci wywaliła natua.
zdjołeś nadwozie juz całe???? zapodaj na wolnym temacie zdjecie
: śr cze 11, 2008 8:53 am
autor: Liroz
w tym sensie że mam wszystkie drzwi i maske z laminatu. na wyrzucanie całej karoserii w tym pojeździe juz za późno bo dużo rzeczy mam zmotanych w powiązaniu z nią
: śr cze 11, 2008 8:57 am
autor: kubakrysa
zawsze można zamontować je na klatce. udało mi sie zamontować wyciągarke na pace, tylko postawiłem ja bezpośrednio na ramie
: pn cze 16, 2008 9:50 pm
autor: Liroz
No można ale nie chce mi się, rama jest już trochę zmęczona (np. mocowania sprężyn z przodu były zerwane) więc niech ten EVO

już zostanie jak jest
Re: Prosze o pomoc ! propozycje i pomysły
: wt cze 17, 2008 6:35 am
autor: wl
ktmkotwica pisze:Witam serdecznie -Panowie zakupiłem G klase krótką ,jest w silniku 300 d chcę ja przeznaczyc wyłacznie do jazdy w terenie co za tym idzie moge ja dowolnie ciąc itd. Chce zeby taksówka była maksymalnia sprawna w terenie i zeby robiła.Tym samym prosze was o kontakty do ludzi którzy przerabiaja G i robią to dobrze {z pomysłem} Prosze równiez o zdjecia ,linki i wasze propozycje jak to zrobic dobrze co by babola nie walnąc.
z góry dziekuje

!
Chyba nie ma zlotego srodka na Twoje "problemy"
Wiekszasc z nas chyba przechodzila kiedys takie rozterki.
Wedlug Twojego opisu jesli chcesz sie dobrze bawic a nie jechac na wynik to wstaw ciut wyzszae sprezyny np. oryginalne merca z bialym oznaczeniem, opony BFG MT 255/85R16 (plus dystanse 3cm), wstaw wyciagarke elektryczna na przod, zakup trapy, dobrego hi-lifta i zestaw dobrych tasm, lin i szekli i zestaw do dobrej zabawy masz gotowy. Ja do tego tak podszedlem i dobrze sie bawie na kazdej imprezie. No moze prawie kazdej

: wt cze 17, 2008 8:36 am
autor: ktmkotwica
dziekuje za rady -musze nadmienic CHYBA ze nie jestem początkujacym offroaderem ,to co wy piszecie o linach ,szeklach, wyciagarkach itp to ja wiem i uwazam za oczywiste!!! .zreszta jestesmy na forum rajdy 4x4
nie interesuje mnie jazda turystyczna z zimnym piwem w dłoni choc czasami to tez potrzebne , chce rywalizowac ,bawic sie sprawnym i jezdzącym autkiem
Jezeli mnie dobrze zrozumieliscie w tym krótkim streszczeniu moich potrzeb to pewnie wiecie ze interesuja mnie ciekawe i madre rozwiazania które zastosowaliscie u siebie {i robia} jakie koła robia ,jakie felgi załozyc ,jaki silnik , od czego wyciagarka -czy staroska to w dalszym ciagu patent najlepszy ,ile podniesc bude i czy wogule podnosic , jakie i o ile wyzsze sprezyny załozyc , od czego i jakie dac amorki , czy pojedyncze amory czy raczej dwa na koło

? i tak dalej itp
: wt cze 17, 2008 9:00 am
autor: wl
Na musze przyznac ze sie troche pogubilem w Twoich wymaganiach

.
Jak chcesz po zrobieniu auta przez dwa-trzy lata jezdzic i sie dobrze bawic a nie siedziec w garazu, to moim zdaniem nie nalezy zbytnio poprawiac fabryki. Szczegoly patrz moj post powyzej. I takim autem wcale nie trzeba jezdzic w turystyku. Jesli chcesz cos wiecej i jezdzic ostro w ekstremie to trzeba juz "rzezbic" a to niesie jak zapewne wiesz czestsze naprawy/wymiany roznych podzespolow np. lozysk, a to by przeczylo jednemu z Twoich postow powyzej.
Co do tych wymian to tak przynajmniej twierdza ci ktorzy to zrobili. Ja w tym nie mam doswiadczenia bo mam lekko "poprawiona fabryke" tak jak pisalem powyzej.
: wt cze 17, 2008 9:33 am
autor: Miskiller
ktmkotwica pisze: -czy staroska to w dalszym ciagu patent najlepszy...
za wolna...
: wt cze 17, 2008 10:37 am
autor: kita
z tego co Ty piszesz to na pewno wywalił bym bude a przynajmniej cały dach i tył ,mechanik musowo z tyłu samochodu -można dwubebnowy ,dobry elektryk na góre i tył , jeśli masz mozliwości finansowe dobry(duuuży moment obrotowy i moc przy okazjii)silnik ze skrzynią ,koła to minimum SIMEX lub coś podobnego, zolnij mosty min 5.28 , zawiecha to jest trudna sprawa najlepiej dobre spreżynki (einbach) i napewno bedzie zabawa z amorami-nie ma złotego środka jedni jeżdzą na bilsteinach inni koni i inni jeszcze coś bardziej profesionalnego itd itd (kwestia pieniedzy jest tylko barierą)
bardzo podoba mi się G Roberta z Jasienia i "Chuda Gela I i II" kol z Miłosławia - podwozie prawie fabryka mercedes a reszta dostosowana do cieżkiego terenu