gelenda 2,0 czy warto?
Moderator: Mroczny
gelenda 2,0 czy warto?
Mam na oku g 2,0 i na wtrysku o mocy 108 km.Podobno tylko wypuszczany ten model był na rynek włoskiMam pytanie do kolegów czy ten silnik daje rade i czy warto sie w to pchac,bo niby z gamy mercedesa to silnik słaby ale w porównaniu do starych disli,2,0 czy 2,4,nawet 3,0 czy 2,5 d to i tak wynik niezły.Prosiłbym o opinie czy silnik wystarczający do blokad i powiedzmy 33".Jaka masa tego wózka w oryginale i jakie taki mercedes może osiągną prędkości po czarnym
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: wt mar 27, 2007 12:08 pm
- Lokalizacja: Piła / Warszawa
gelenda 2,0 czy warto?
Witam, posiadam właśnie taką Gelende tylko moja ma 116 km. Jeżeli chodzi o czarne to prędkość maksymalna około 140 – 150 – więc całkiem przyzwoicie. Słabiej jest z przyśpieszeniem szczególnie od 0 do 100 – krótkie przełożenia skrzyni. Lepiej wychodzi przyśpieszanie przy wyprzedzaniu, oczywiście trzeba redukować do 3 i ciągnąć do końca. Myślę, że najbardziej dokuczliwe jest hamowanie i to jest moim zdaniem największy mankament jazdy na czarnym.
Jeżeli chodzi o teren to nie zajmuje się rajdami i nie wypowiadam się jak się zachowuje auto w warunkach ekstremalnych. Jeżdżę dużo po lasach, nieraz trafi się piach czy błoto. W takich warunkach auto nigdy nie zawiodło. Jak byłem parę razy na poligonie to zawsze najsłabszym punktem okazywały się opony (BG AT 225/16) które traciły przyczepność w piachu czy błocie, mocy nie brakowało. Jeżeli chodzi o cyferki to auto z kultowym 3 litrowy wolnym (bez TURBO) dieslem ma nieco mniejszą moc (113 vs 116 KM) i lepszy moment (191 vs 165 NM). Jak to wygląda w praktyce nie wiem nie jeździłem Dieslem.
Auto pali od 12 do 17 ltr/100 km. Średnia wartość długoterminowa to 14 ltr/100 km.
Masa 2060 kg.
Auto kupiłem przez przypadek i dopiero jak go miałem to się zakręciłem na jego punkcie. Jeżeli miałbym wymienić na inny to na pewno G i chyba też z benzyną. Z tego co widzę na rynku ceny fajnych diesli (300 TD i 270 CDI) są horrendalnie drogie i często ze znaczącymi przebiegami.
Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam i życzę udanych zakupów.
Jeżeli chodzi o teren to nie zajmuje się rajdami i nie wypowiadam się jak się zachowuje auto w warunkach ekstremalnych. Jeżdżę dużo po lasach, nieraz trafi się piach czy błoto. W takich warunkach auto nigdy nie zawiodło. Jak byłem parę razy na poligonie to zawsze najsłabszym punktem okazywały się opony (BG AT 225/16) które traciły przyczepność w piachu czy błocie, mocy nie brakowało. Jeżeli chodzi o cyferki to auto z kultowym 3 litrowy wolnym (bez TURBO) dieslem ma nieco mniejszą moc (113 vs 116 KM) i lepszy moment (191 vs 165 NM). Jak to wygląda w praktyce nie wiem nie jeździłem Dieslem.
Auto pali od 12 do 17 ltr/100 km. Średnia wartość długoterminowa to 14 ltr/100 km.
Masa 2060 kg.
Auto kupiłem przez przypadek i dopiero jak go miałem to się zakręciłem na jego punkcie. Jeżeli miałbym wymienić na inny to na pewno G i chyba też z benzyną. Z tego co widzę na rynku ceny fajnych diesli (300 TD i 270 CDI) są horrendalnie drogie i często ze znaczącymi przebiegami.
Mam nadzieję, że pomogłem. Pozdrawiam i życzę udanych zakupów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość