mały remont... klatka!

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

mały remont... klatka!

Post autor: kubakrysa » ndz sie 03, 2008 11:08 am

witam koledzy. robie malutki remont, czasu coraz mniej do jastrowia ale mam nadzieje skończyć. czy ktoś ma wzór jakiejś mądrej klatki na kabine??? zamiast maski i ćwiartek z przodu będą płyty alu. tylna część budy zostanie ucięta w miejscu czerwonej kreski.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz sie 03, 2008 4:00 pm

Co do klatki możesz wszystko znaleźć na stronie PZMOT. Niedawno przerabiałem temat bo właśnie zrobiłem klatke 8)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » ndz sie 03, 2008 6:06 pm

LIRO WIEM ZE TEZ TNIESZ SWOJEGO CUDAKA. POKA ZDJ TUTAJ. MOZE COS SKOPIUJE.
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz sie 03, 2008 7:46 pm

Ależ proszę cię bardzo. To wygląd na dzień DZISIEJSZY :wink:
Klatka jest trochę spaprana bo za szeroka i wysoka u góry, trzeba bedzie skorygować. Dojdzie daszek aluminiowy z przodu i plandeka.

Poza tym warto by: skrócić dupe, wywalić burty stalowe i dać alu, wywalić trochę mięcha z przodu...

Obrazek


Obrazek
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz sie 03, 2008 7:54 pm

w zasadzie to możesz schować jeszcze box dachowy pod klatką
albo rozłożyć na niej plandekę i podciągnąć prąd - będzie jak w garażu
:)21

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz sie 03, 2008 8:31 pm

Nio zgadzam się. Jak był dach to była tuż nad nim. Na dniach ją skoryguję :P
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » ndz sie 03, 2008 9:17 pm

nie myslałeś o wywaleniu przednich wewnetrznych świartek i zastapieniu płyta alu??? podłoge bedziesz wywalał z tyłu? ciekawa koncepcja klaty. ja musze jeszcze uwzglednic miejsce dla chłodnicy z tyłu. ale osłone maski na pewno wykorzystam. aaa i pytanko... śróby głowicy są jednorazowe????
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » ndz sie 03, 2008 10:03 pm

Blachy po bokach silnika chyba są dość cienkiei wymiana na alu (z konieczności grubsze) niewiele by przyniosła. Klatka jest wzorowana na przepisach PZMOT w szczególności te przekątne muszą być.
Podłogi na pewno nie wywalam. Jeśli już to burty i połowę mięcha ze wzmocnienia za drzwiami
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » pn sie 04, 2008 7:08 am

cwiara wewn. wazy wiecej niż zewn. wiec chyba trzeba pomyslec nad odchudzeniem elementów.
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » pn sie 04, 2008 10:46 pm

Jeszcze możesz narobić w nich dziur :) ja juz jedną mam po starym snorklu
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » śr sie 06, 2008 7:13 am

liro ty masz klatke gsiętą???? nie są za duże te zdjęcia ale wydaje mi sie że masz hamburgi wstawione??!!
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » śr sie 06, 2008 7:52 am

liro ty masz klatke gsiętą nie są za duże te zdjęcia ale wydaje mi sie że masz hamburgi wstawione??
No mam dokładnie podobne odczucia :o
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » śr sie 06, 2008 7:59 am

takie dobroci w środku a hamburgery na klatce oj nieładnie :o
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr sie 06, 2008 8:31 am

A co nie wolno?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » śr sie 06, 2008 1:12 pm

A TYLKO PYTAM KOLEGE:) JA MAM ZAMIARA GIĄĆ:)
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » śr sie 06, 2008 7:47 pm

niby wolno ale:
Liroz pisze:(...) Klatka jest wzorowana na przepisach PZMOT (...)
a tam jest jasno napisane że z jednego kawałka mają być elementy boczne lub poprzeczny główny
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » śr sie 06, 2008 10:27 pm

ups dzięki. widocznie jak to czytałem byłem juz zmęczony...
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr sie 06, 2008 10:47 pm

to w autocadzie tak ją pięknie wyliczyłeś ?


:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » śr sie 06, 2008 11:26 pm

liro jak ci sie te ledy spisują???
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw sie 07, 2008 9:33 am

kubakrysa pisze:liro jak ci sie te ledy spisują???
Testy trwają, jeszcze nigdy nie zawiodły :)2 co tu gadać, zmaterializowane science-fiction 8)
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Post autor: kubakrysa » czw sie 07, 2008 9:44 am

testy? no chyba wiesz czy w nocy widac i czy nie toną??? gdzie je nabyłeś???
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw sie 07, 2008 9:59 am

bo widzisz, mając tyle bajerów to robienie klatki "bezpieczeństwa" z hamburgerów to zajeżdża lekką oszczędnością (chciałem dosadniej)

jakoś nie słyszałem aby ktoś klatkę z prawdziwego zdarzenia robił z takiej wiochy, a rurkę to masz ze szwem czy bez??
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw sie 07, 2008 10:51 am

Jestem odmiennego zdania, dobry spaw jest lepszy od giętej rury która od zewnątrz ma rozciągnietą strukturę. Jeszcze trochę rozciągnąć i drze się jak papier (widziałem). Mam spawy robione w argonie przez profesjonalistów, rura bez szwu.

Poza tym mam u góry ostre kąty i nie pasują mi łagodne gięcia. Więc gdzie tu wiocha? I jeszcze się pytam, kto na przeprawach ma klatkę 100% według tych przykazań pzmotowskich?
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » czw sie 07, 2008 11:23 am

Liroz pisze:Jestem odmiennego zdania, dobry spaw jest lepszy od giętej rury która od zewnątrz ma rozciągnietą strukturę. Jeszcze trochę rozciągnąć i drze się jak papier (widziałem). Mam spawy robione w argonie przez profesjonalistów, rura bez szwu.

Poza tym mam u góry ostre kąty i nie pasują mi łagodne gięcia. Więc gdzie tu wiocha? I jeszcze się pytam, kto na przeprawach ma klatkę 100% według tych przykazań pzmotowskich?
Lepiej byś napisał o tych ledach w służbie człowieka.
Skąd to się bierze, jak to działa, jak to świeci, ile kosztuje i takie tam.

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Liroz » czw sie 07, 2008 12:37 pm

LEDy pochodzą z naszego koncernu ale w tej chwili są problemy z produkcją większej ilości. Jeśli jest tutaj jakiś producent form wtryskowych do alu, pilnie proszę o kontakt

Ogólnie są 3 rodzaje reflektorów, o różnych kątach świecenia czyli wąski promień (odpowiednik długich), asymetryczne szeroki promień poziomo wąski w pionie (odpowiednik mijania) oraz maksymalnie rozpraszające (idealne na tył). Reflektor pobiera ok. 12W, świeci tak samo przy każdym napięciu w zakresie 10-20V, wymiary 100x45xgł.45mm. Obudowa masywna alu szczelna, szybka ze szkła organicznego o dużej odporności na stłuczenie.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość