Wentylator elektryczny przed chlodnice

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Wentylator elektryczny przed chlodnice

Post autor: Drako » ndz cze 06, 2004 11:35 am

Witam
Chcialbym dolozyc przed chlodnice wentylator ( elektryczny) na ped wiatru nie mam co liczyc bo jest zasloniete wyciagarka i halogenami... z CZEGO lub jakiej firmy dac wentylator ?

Awatar użytkownika
K.Wiśniowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz mar 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: K.Wiśniowski » ndz cze 06, 2004 10:42 pm

musi być od klimy z byle czego.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wentylator elektryczny przed chlodnice

Post autor: Mag69 » pn cze 07, 2004 6:42 am

Drako pisze:Witam
Chcialbym dolozyc przed chlodnice wentylator ( elektryczny) na ped wiatru nie mam co liczyc bo jest zasloniete wyciagarka i halogenami... z CZEGO lub jakiej firmy dac wentylator ?
MB 124 z klimy (widziałem taki ostatnio u Sadły w sosnicowicach)

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Bikl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: Bikl » pt lip 09, 2004 3:36 pm

Wiatrak klimy od 124 wchodzi "na pas" i w terenie wydaje :) . Mam tak u siebie przy 300D od 2 lat jest OK
G300TD;2xDisco 32";Freel;Pajero 33";Feroza
Tam gdzie konczy sie asfalt zaczyna sie DROGA

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Wentylator.

Post autor: nord » śr lis 17, 2004 11:13 pm

Cześć,
Czy ten wiatrak od klimy zastępuje wam wiatrak ze sprzęgłem wiskotycznym ? W mojej Gali 230GE sprzęgło wiatraka "ciągnie" i przez to nie dogrzewa się silnik. Macie jakieś na to rady ?

Jacek
NORD

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr lis 17, 2004 11:20 pm

wprawdzie nie gelenda ,ale silnik MB 2,3 :lol:

elektryczny był jako dodatkowy,ale po wodowaniu jest głównym.


w tym przy silniku połamały się łopatki.



:)21
LJ 70

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Wentylator,

Post autor: nord » czw lis 18, 2004 10:00 am

czy ktoś naprawia sprzęgła wiskotyczne do wentylatorów ?

OSMAN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr sie 25, 2004 9:27 am
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: OSMAN » czw lis 18, 2004 10:12 am

Elektryk przed chłodnicą - fajna sprawa :)2 - ale jeden problem z tym jest. Musi mieć mocne śmigło bo innaczej podczas szybkiego ataku w wodę łopaty wiatraka niszczą CHŁODNICĘ. ( potwierdzone przez życie :cry: )

A wtedy silnik naprawdę ciepły może być. :o

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw lis 18, 2004 10:15 am

Zakłada się elektryczny,po to, aby przed wjazdem w wodę była mozliwośc wyłączenia.


:)21
LJ 70

OSMAN
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: śr sie 25, 2004 9:27 am
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: OSMAN » czw lis 18, 2004 10:30 am

Ale woda pcha się do silnika łod przodu i zaczyna kręcić śmigłem. Zatem czy on jest off- czy on- to i tak bez znaczenia - szkody powstają.

Można zawsze w wodę wolno wlatać - Ale to już tak nie bawi

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » czw lis 18, 2004 11:08 am

A gdyby założyć wiatrak zaraz za chłodnicą i wywaliś ten na wisko? :roll:
Byłoby bezpieczniej
Teraz my was jemy =)

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » czw lis 18, 2004 7:46 pm

Właśnie o takie rozwiaznie chodzi - za chłodnicą - tak jak jest w zwykłych samochodach. czy ktoś tak zrobił zamiast wiatraka z wiskotycznym sprzęgłem ?


Jacek
NORD

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt lis 19, 2004 2:04 pm

Ale z kolei jak jest za chlodnica, to moze wywalic dziure jak zapomnisz wylaczyc, a jak jest przed i nie wylaczysz, to juz szybciej wyhaczy w grilla.
Moze w pewnej odleglosci od chlodnicy (jakiej?).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » pt lis 19, 2004 3:02 pm

DanielF pisze:Ale z kolei jak jest za chlodnica, to moze wywalic dziure jak zapomnisz wylaczyc, a jak jest przed i nie wylaczysz, to juz szybciej wyhaczy w grilla.
Moze w pewnej odleglosci od chlodnicy (jakiej?).
No ale to cofając.. bo jakoś inaczej to jak? nie kumam
No wiatraczek między chłodnica a silnikiem. To jak ma wywalic chłodnicę wjeżdżając do wody skoro woda napiera na wiatrak w stronę silnika? Sory ale nie łapię :roll:
Teraz my was jemy =)

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt lis 19, 2004 5:37 pm

To znaczy tak sobie wyobrazam, ze jak wjezdzasz w wode, wiatrak kreci (przed chlodnica), to 'zaciaga' wode od strony chlodnicy i lopatki wyginaja sie w strone chlodnicy.
Tak mi sie widzi, ze predkosc przeplywu wody przez chlodnice, bedzie duzo mniejsza, niz predkosc jaka tej wodzie bedzie probowal nadac obracajacy sie wiatrak.
Ale przyznaje sie bez bicia, ze to czyte teoretyzowanie, bo ja mam wiatrak 0,5 metra od chlodnicy (YJ 2,5l).
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
BOOGIE
Posty: 307
Rejestracja: pn sie 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3City

Post autor: BOOGIE » pt lis 19, 2004 9:31 pm

DanielF pisze: ja mam wiatrak 0,5 metra od chlodnicy (YJ 2,5l).
:)21
Bez obrazy

Wracając do tematu.
Zawsze wydawało mi sie, że wiatrak kreci tak, że zasysa powietrze z przodu auta, dmuchając do tyłu :roll: :roll: :roll:
Teraz my was jemy =)

Maciej Szczepański
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 26, 2004 12:06 pm

Post autor: Maciej Szczepański » sob lis 20, 2004 10:05 am

Z wiatrakiem za ch³odnic± to jest tak, ¿e po zanu¿eniu i przy du¿ych obrotach opór wody na ³opatach powoduje ich odkszta³cenie i ugiêcie w stronê ch³odnicy.Dotyczy to tylko wiatrakow wykonanych z tworzywa.Optymalnym rozwi±zaniem,przynajmniej dla diesla jest aluminiowy wiatrak z 300D na sprawnym sprzêgle wiskotycznym, no i dro¿na ch³odnica.Wentylator z przodu ch³odnicy,mo¿e s³u¿yæ tylko jako pomocniczy z wy³±cznikiem rêcznym na obwodzie.Sprawdzone.
Gdzie my,tam granica!

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pn lis 22, 2004 11:41 am

Sprawdzone jest jedno...
Elektryczny wiatrak z przodu o dużej wydajności z możliwością ręcznego wyłączenia.
Mam tak u siebie i wydala...
Sterowanie mam czujnikiem temperetury, ale mam możliwość zapięcia na stałe i możliwość wyłączenia całkowicie.
Jak wyłączam przed wodą i wentylator się nie kręci to się nic nie dzieje nawet przy szybkim wjechaniu w wodę (może dlatego że wentylator mam na wys 120 cm :)21 )
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

nord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: czw lis 11, 2004 12:33 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nord » śr lis 24, 2004 9:41 am

Cześć,

Mikołaj, od czego zastosowałeś wentylator z przodu chłodznicy ?

Jacek
NORD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość