za twarte zawieszenie
Moderator: Mroczny
za twarte zawieszenie
Witam, mam twarde amorytzatory - Bilstein B6 i twarde poliuretany w zawieszeniu.
Samochód jest b. twardy. Na dziurach zawieszenie nie wybiera nierówności i auto tylko skacze. To nie jest dobre dla auta nie mówiąc komforcie jazdy - którego nie ma.
Co zrobić by uzyskać maksymalną poprawę przy minimalnych nakładach? Wymiana amorów czy poliuretanów czy jedno i drugie? Pytałem w specjalistycznym serwisie amortyzatorów - mogą mi je zmięczyć bo są regenerowalne. Koszt 250 zł / amortyzator.
Samochód jest b. twardy. Na dziurach zawieszenie nie wybiera nierówności i auto tylko skacze. To nie jest dobre dla auta nie mówiąc komforcie jazdy - którego nie ma.
Co zrobić by uzyskać maksymalną poprawę przy minimalnych nakładach? Wymiana amorów czy poliuretanów czy jedno i drugie? Pytałem w specjalistycznym serwisie amortyzatorów - mogą mi je zmięczyć bo są regenerowalne. Koszt 250 zł / amortyzator.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD 

- alien256
-
- Posty: 297
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
- Kontaktowanie:
Re: za twarte zawieszenie
Troche sucho w temacie, ale może jakoś pomoge
Jak masz duże opony i upuścisz troche powietrza komfort powinien się zwiekszyć.
Same opony potrafią nieco zamortyzować przy stosownym ciśnieniu
,ale bez rewelecji ale za to nakład finansowy rewelacyjnie niski

Jak masz duże opony i upuścisz troche powietrza komfort powinien się zwiekszyć.
Same opony potrafią nieco zamortyzować przy stosownym ciśnieniu
,ale bez rewelecji ale za to nakład finansowy rewelacyjnie niski

N4x4D
Re: za twarte zawieszenie
sprężyny jakie? auto jakie - w sensie waga? opony jakie?
stawiam na małe koła o niedużej wadze. Zwiększ masę nieresorowaną a nie będziesz musiał zmiękczac
amortyzatorów
stawiam na małe koła o niedużej wadze. Zwiększ masę nieresorowaną a nie będziesz musiał zmiękczac

Re: za twarte zawieszenie
zapewne masz twarde sprężyny + twarde amortyzatory co nie jest dobrym rozwiązaniem.


Re: za twarte zawieszenie
Sprężyny mam chyba seryjne, a przynajmniej nic nie wiem o tym żebym miał inne.
Koła dość duże AT 235/85/16. Na tych oponach jeżdżę na codzień.
W terenie zakładam MT i pompuję do ok 1 atmosfery więc w terenie mi twardość nie przeszkadza - szczególnie że zazwyczaj jeździ się po miękkim
)
Waga auta - 1950kg - krótka GD300 z tym, że mam wstawiony silnik z Musso 2,9 więc jest trochę lżejszy.
Koła dość duże AT 235/85/16. Na tych oponach jeżdżę na codzień.
W terenie zakładam MT i pompuję do ok 1 atmosfery więc w terenie mi twardość nie przeszkadza - szczególnie że zazwyczaj jeździ się po miękkim

Waga auta - 1950kg - krótka GD300 z tym, że mam wstawiony silnik z Musso 2,9 więc jest trochę lżejszy.
Co masz na myśli? Zwiększyć masę kół?Mroczny pisze:Zwiększ masę nieresorowaną a nie będziesz musiał zmiękczacamortyzatorów
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD 

Re: za twarte zawieszenie
wstaw inne sprezyny albo faktycznie daj te bilsteiny do regulacji.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Re: za twarte zawieszenie
OK, dzięki. Jak zrobię to napiszę o efektach.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD 

Re: za twarte zawieszenie
a sprężyny masz jakie? Oryginalne? Jakieś robione? Jeśli masz wątpliwości to porównaj z orginałami. Jeśli są niewiadomego pochodzenia, to możesz je policzyć i porównać z danymi fabrycznych springów.SHEYR pisze:Witam, mam twarde amorytzatory - Bilstein B6 i twarde poliuretany w zawieszeniu.
Samochód jest b. twardy. Na dziurach zawieszenie nie wybiera nierówności i auto tylko skacze. To nie jest dobre dla auta nie mówiąc komforcie jazdy - którego nie ma.
Co zrobić by uzyskać maksymalną poprawę przy minimalnych nakładach? Wymiana amorów czy poliuretanów czy jedno i drugie? Pytałem w specjalistycznym serwisie amortyzatorów - mogą mi je zmięczyć bo są regenerowalne. Koszt 250 zł / amortyzator.
B6 są twarde z definicji. Natomiast mimo wszystko zapewniają jakieś minimum komfortu - jeśli masz dedykowane do Geli B6 a plomby chcą z zębów wylecieć to gdzieś jest jeszcze błąd.
Tak mi przyszło do głowy jeszcze: czy aby nie robiłeś odciążania samochodziku szlifierką kątową lub w inny sposób? Masa jest oryginalna?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: za twarte zawieszenie
[quote="SHEYR"]Sprężyny mam chyba seryjne, a przynajmniej nic nie wiem o tym żebym miał inne.
Koła dość duże AT 235/85/16. Na tych oponach jeżdżę na codzień.
W terenie zakładam MT i pompuję do ok 1 atmosfery więc w terenie mi twardość nie przeszkadza - szczególnie że zazwyczaj jeździ się po miękkim
)
Waga auta - 1950kg - krótka GD300 z tym, że mam wstawiony silnik z Musso 2,9 więc jest trochę lżejszy.
Seryjne tez moga byc rozne. Popatrz na nie i na jednym z gornych lub dolnych zwojow powinienes miec oznaczenie kodowe w postaci kolorowego paska/paskow(pasek to takie mazniecie pedzlem). Oczywiscie jak jeszcze rdza tego nie usunela...
Ja mam w swojej krotkiej GD300 z tylu "dwie kreski biale". Jest towersja najtrwadsza i na pusto rzeczywiscie jest twardy ale z "ekwipunkiem" rajdowym jest ok. Krotki opis mozesz znalezc na: http://www.yellowdream.pl/yellowdream2008/1965330.htm
Koła dość duże AT 235/85/16. Na tych oponach jeżdżę na codzień.
W terenie zakładam MT i pompuję do ok 1 atmosfery więc w terenie mi twardość nie przeszkadza - szczególnie że zazwyczaj jeździ się po miękkim

Waga auta - 1950kg - krótka GD300 z tym, że mam wstawiony silnik z Musso 2,9 więc jest trochę lżejszy.
Seryjne tez moga byc rozne. Popatrz na nie i na jednym z gornych lub dolnych zwojow powinienes miec oznaczenie kodowe w postaci kolorowego paska/paskow(pasek to takie mazniecie pedzlem). Oczywiscie jak jeszcze rdza tego nie usunela...
Ja mam w swojej krotkiej GD300 z tylu "dwie kreski biale". Jest towersja najtrwadsza i na pusto rzeczywiscie jest twardy ale z "ekwipunkiem" rajdowym jest ok. Krotki opis mozesz znalezc na: http://www.yellowdream.pl/yellowdream2008/1965330.htm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość