za twarte zawieszenie

G, Unimog

Moderator: Mroczny

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

za twarte zawieszenie

Post autor: SHEYR » pt kwie 10, 2009 8:01 am

Witam, mam twarde amorytzatory - Bilstein B6 i twarde poliuretany w zawieszeniu.

Samochód jest b. twardy. Na dziurach zawieszenie nie wybiera nierówności i auto tylko skacze. To nie jest dobre dla auta nie mówiąc komforcie jazdy - którego nie ma.

Co zrobić by uzyskać maksymalną poprawę przy minimalnych nakładach? Wymiana amorów czy poliuretanów czy jedno i drugie? Pytałem w specjalistycznym serwisie amortyzatorów - mogą mi je zmięczyć bo są regenerowalne. Koszt 250 zł / amortyzator.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: alien256 » ndz kwie 12, 2009 8:33 pm

Troche sucho w temacie, ale może jakoś pomoge
:roll:


Jak masz duże opony i upuścisz troche powietrza komfort powinien się zwiekszyć.
Same opony potrafią nieco zamortyzować przy stosownym ciśnieniu
,ale bez rewelecji ale za to nakład finansowy rewelacyjnie niski :)21
N4x4D

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: Mroczny » ndz kwie 12, 2009 9:55 pm

sprężyny jakie? auto jakie - w sensie waga? opony jakie?

stawiam na małe koła o niedużej wadze. Zwiększ masę nieresorowaną a nie będziesz musiał zmiękczac :) amortyzatorów

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: N2O » ndz kwie 12, 2009 9:57 pm

zapewne masz twarde sprężyny + twarde amortyzatory co nie jest dobrym rozwiązaniem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: SHEYR » wt kwie 14, 2009 7:44 am

Sprężyny mam chyba seryjne, a przynajmniej nic nie wiem o tym żebym miał inne.
Koła dość duże AT 235/85/16. Na tych oponach jeżdżę na codzień.
W terenie zakładam MT i pompuję do ok 1 atmosfery więc w terenie mi twardość nie przeszkadza - szczególnie że zazwyczaj jeździ się po miękkim ;))
Waga auta - 1950kg - krótka GD300 z tym, że mam wstawiony silnik z Musso 2,9 więc jest trochę lżejszy.
Mroczny pisze:Zwiększ masę nieresorowaną a nie będziesz musiał zmiękczac :) amortyzatorów
Co masz na myśli? Zwiększyć masę kół?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: Albert_N » wt kwie 14, 2009 8:01 am

wstaw inne sprezyny albo faktycznie daj te bilsteiny do regulacji.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: SHEYR » wt kwie 14, 2009 11:30 am

OK, dzięki. Jak zrobię to napiszę o efektach.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: DamnIt! » śr kwie 15, 2009 7:32 pm

SHEYR pisze:Witam, mam twarde amorytzatory - Bilstein B6 i twarde poliuretany w zawieszeniu.

Samochód jest b. twardy. Na dziurach zawieszenie nie wybiera nierówności i auto tylko skacze. To nie jest dobre dla auta nie mówiąc komforcie jazdy - którego nie ma.

Co zrobić by uzyskać maksymalną poprawę przy minimalnych nakładach? Wymiana amorów czy poliuretanów czy jedno i drugie? Pytałem w specjalistycznym serwisie amortyzatorów - mogą mi je zmięczyć bo są regenerowalne. Koszt 250 zł / amortyzator.
a sprężyny masz jakie? Oryginalne? Jakieś robione? Jeśli masz wątpliwości to porównaj z orginałami. Jeśli są niewiadomego pochodzenia, to możesz je policzyć i porównać z danymi fabrycznych springów.

B6 są twarde z definicji. Natomiast mimo wszystko zapewniają jakieś minimum komfortu - jeśli masz dedykowane do Geli B6 a plomby chcą z zębów wylecieć to gdzieś jest jeszcze błąd.

Tak mi przyszło do głowy jeszcze: czy aby nie robiłeś odciążania samochodziku szlifierką kątową lub w inny sposób? Masa jest oryginalna?
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Re: za twarte zawieszenie

Post autor: wl » pn kwie 20, 2009 10:07 am

[quote="SHEYR"]Sprężyny mam chyba seryjne, a przynajmniej nic nie wiem o tym żebym miał inne.
Koła dość duże AT 235/85/16. Na tych oponach jeżdżę na codzień.
W terenie zakładam MT i pompuję do ok 1 atmosfery więc w terenie mi twardość nie przeszkadza - szczególnie że zazwyczaj jeździ się po miękkim ;))
Waga auta - 1950kg - krótka GD300 z tym, że mam wstawiony silnik z Musso 2,9 więc jest trochę lżejszy.


Seryjne tez moga byc rozne. Popatrz na nie i na jednym z gornych lub dolnych zwojow powinienes miec oznaczenie kodowe w postaci kolorowego paska/paskow(pasek to takie mazniecie pedzlem). Oczywiscie jak jeszcze rdza tego nie usunela...

Ja mam w swojej krotkiej GD300 z tylu "dwie kreski biale". Jest towersja najtrwadsza i na pusto rzeczywiscie jest twardy ale z "ekwipunkiem" rajdowym jest ok. Krotki opis mozesz znalezc na: http://www.yellowdream.pl/yellowdream2008/1965330.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość