Strona 1 z 1

M110 280 Pytanie???

: śr kwie 29, 2009 8:14 am
autor: Słoń2
Witam!
Wiem jestem z działu uaz-a no ale to juz prawie mercedes!
A mianowicie miałem tam silnik om 617 a teraz wzieło mnie na
cos mocniejszego czyli podcziwy m110!
W związku z nim mam kilka pytań:
Na bloku z lewej strony jest czujnik nagrzewajacego sie silnika( czy jakos tak)
co on ma ma zadanie i do czego jest ta wtyczka przy nim, czy to ma dostawac prad razem z wtryskiem rozruchowym ??
No i dalej mam pompe filtr akumulator paliwa i cos tam jeszcze jest przy tym wszystko pochodzi z w126 i zastanawia mnie kiedy włacza sie pompa paliwa i czy po odpaleniu chodzi cały czas ??
Pozdrawiam

Re: M110 280 Pytanie???

: śr kwie 29, 2009 9:41 pm
autor: Kostuch
Czujnik temperatury wskazuje kiedy ma przestać działać wtryskiwacz rozruchowy (takie ssanie).
Pompa jest elektryczna i ma cały czas chodzić po odpaleniu.

Re: M110 280 Pytanie???

: śr kwie 29, 2009 10:00 pm
autor: Słoń2
Wielkie dziki!
A to ustrojstwo na bloku po lewej stronie jak to podłaczyc ??

Re: M110 280 Pytanie???

: śr kwie 29, 2009 10:13 pm
autor: Kostuch
Słoń2 pisze:Wielkie dziki!
A to ustrojstwo na bloku po lewej stronie jak to podłaczyc ??
No nie wiem o co pytasz...
Ten czujnik temperatury? To wg schematu lecisz.
Masz chyba schemat? :o

Re: M110 280 Pytanie???

: śr kwie 29, 2009 10:28 pm
autor: Słoń2
Yyy schematu nie mam ale jak by jakis był to by było fajnie!
A to na bloku to niby jest jakis tam czujnik nagrzewajacego sie silnika!
Idą do nieg dwa przewody paliwowe i dwa wezyki od podcisnienia a i jest tam wtyczka na dwa piny i to jest no własnie nie wiem! :(

Re: M110 280 Pytanie???

: śr kwie 29, 2009 10:51 pm
autor: Kostuch
Eeee...
To ja nie wiem. Jak miałem jeszcze G, to z silnikiem M102.
Schematy znajdziesz w necie

Re: M110 280 Pytanie???

: śr kwie 29, 2009 11:30 pm
autor: Słoń2
no ale i tak dzieki :D :D :D
M 102 jest na wtrysku ke-jetronic a m110 na k-jetronic temu pewnie u Ciebie tego nie było!
Pozdrawiam i dalej czekam na jakies rady!

Re: M110 280 Pytanie???

: wt cze 09, 2009 9:30 pm
autor: andrzej300
a ja tez w kwastii M110 2,8 benzynka...
otóż nie pobłogosławił mnie Bóg żadnym kupcem na Gienię, więc postanowiłem ją trochę ożywić. A dokładnie zastąpić jedną beznynę 2,3 inną mocniejszą 2,8. Dostałem od goscia mesia 126 2,8 automat. Silnik wyremontowany, wszystko cacy... Wszystko ma pasowac... wkładamy a tu zonk....
kielich koła zamachowego (połączenie ze skrzynią) koliduje z wałem reduktor-przedni most. spotkał sie ktos z takim przypadkiem?
jak to jest rozwiązane w oryginale? podobno ten silnik był fabrycznie montowany w gelendzie, a u mnie wygląda, że trzeba by go podnieść o jakieś 10 cm do góry,żeby się znalazł nad wałem....

Re: M110 280 Pytanie???

: śr cze 10, 2009 7:12 am
autor: Artur
Słoń2 pisze:no ale i tak dzieki :D :D :D
M 102 jest na wtrysku ke-jetronic a m110 na k-jetronic temu pewnie u Ciebie tego nie było!
Pozdrawiam i dalej czekam na jakies rady!
Ważne abys sobie podlączył napiecie pod takie ustrojstwo pod kolektorem sacym tam jest taka spirala nagrzewjaca która zwalnia cisnienie ssania i klapka przepływomierza inaczej sie odchyla bez tego tez chodzi ale paliwa duzo przepalasz na zimnym. Wtryskiwacz rozruchowy nie musi byc albo podłącz bezposrednio pod rozrusznik. Pompke mozna po przekazniku tez podłączyc pod zapłon orginalnie wyjscie z modułu.

Re: M110 280 Pytanie???

: śr cze 10, 2009 10:51 am
autor: rafalwicher
Kolego odnosnie tego m110 w G. Nieznam sie na G z 2.3 ale z tego co widze w moim 2.8GE to moze problem ktory ci sie urodzil jest spowodowany dlugoscia walu pomiedzy skrzynia a reduktorem? Skrzynia automatyczna jest dluzasza od manualnej o jakies 10cm przez co w manualach wal jest dluzszy a w automacie jest krotszy. Ale jak pisalem ja sie nie znam tak wiec niewiem czy to cos pomoze zreszta jesli sam sie bierzesz za zmiane silnika to pewno jestesmy po tej samej szkole.
Pozdrawiam

Re: M110 280 Pytanie???

: śr cze 10, 2009 11:08 am
autor: andrzej300
no właśnie nie biorę się za to sam....
tylko czowiek który mi to robi i ma "wszystkie możliwe szkoły" w pewnym momencie wyhamował i juz nie może ruszyć...
nagle się okazało że się nie da, choć miało byc tak pieknie....
problemem nie jest wałek skrzynia reduktor ale reduktor -przedni most, i o ten wałek obija mi sie łaczenie skrzyni z silnikiem. zastanawiałem sie nad dłuższymi spręzynami do zawieszenia, wtedy most pójdzie w dół a za nim wał . I może to pomoże....

Re: M110 280 Pytanie???

: śr cze 10, 2009 2:16 pm
autor: rafalwicher
A masz do tego m110 oryginalne lapy do G?

Re: M110 280 Pytanie???

: śr cze 10, 2009 2:55 pm
autor: andrzej300
no właśnie nie mam i próbujemy kombinować z beczkowymi. Ale na razie wygląda to tak, że żeby wał nie bił o silnik to silnik musi być tak wysoko że się nie zamknie maska. I teraz, żeby odsunąć ten wał od silnika to trzeba by chyba obniżyć most albo redukuor, albo jedno i drugie

Re: M110 280 Pytanie???

: sob cze 13, 2009 12:06 am
autor: Słoń2
Artur pisze:
Słoń2 pisze:no ale i tak dzieki :D :D :D
M 102 jest na wtrysku ke-jetronic a m110 na k-jetronic temu pewnie u Ciebie tego nie było!
Pozdrawiam i dalej czekam na jakies rady!
Ważne abys sobie podlączył napiecie pod takie ustrojstwo pod kolektorem sacym tam jest taka spirala nagrzewjaca która zwalnia cisnienie ssania i klapka przepływomierza inaczej sie odchyla bez tego tez chodzi ale paliwa duzo przepalasz na zimnym. Wtryskiwacz rozruchowy nie musi byc albo podłącz bezposrednio pod rozrusznik. Pompke mozna po przekazniku tez podłączyc pod zapłon orginalnie wyjscie z modułu.
Dzieki za odpowiedz!
Ale mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie podłaczyc prad ale na stałe po zapaleniu czy tylko w danym momencie?
Pozdrawiam!