OM 606.962 - koło zamachowe
Moderator: Mroczny
OM 606.962 - koło zamachowe
mam pytanko,
chce pożenić silnik OM 606.962 z W210 E300 Turbodiesel 177PS z unimogiem 404,
problem w tym, ze afto anglik w automacie... (
czy zmiast ichniego koła zamachowego pasuje jakies od manulanej skrzyni biegow?
z innego silnika MB? jakies dwumasowe... bo zdaje się, że od W124 wzwyż w dieslach raczej byly
tylko dwumasowe,
pozdrawiam
przemo
chce pożenić silnik OM 606.962 z W210 E300 Turbodiesel 177PS z unimogiem 404,
problem w tym, ze afto anglik w automacie... (
czy zmiast ichniego koła zamachowego pasuje jakies od manulanej skrzyni biegow?
z innego silnika MB? jakies dwumasowe... bo zdaje się, że od W124 wzwyż w dieslach raczej byly
tylko dwumasowe,
pozdrawiam
przemo
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Pasuje. Ja mam ten silnik w G, pierwotnie z automatem a teraz ze skrzynką od starej kaczki. Koło zamachowe jest o ile pamiętam przerzucone ze starego silnika OM603, kielich od nowej kaczki.
Co do dwumasowego cytuję kolegę Zbyszek G: Koło dwumasowe z kompletnym dociskiem i tarczą od kaczki 410 z lat 94. Kołnierz od skrzyni od 410...
Co do dwumasowego cytuję kolegę Zbyszek G: Koło dwumasowe z kompletnym dociskiem i tarczą od kaczki 410 z lat 94. Kołnierz od skrzyni od 410...
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
dzieki za konkretne infoLiroz pisze:Pasuje...


troszkę takich kompletów koło dwumasowe + tarcza + docisk chodza za rozsadne pieniadze na
alledrogo...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Ja właśnie się rozglądam za taką dwumasą a oddam sprzęgło sportowe ze spieków, bo się z Gelą trochę uspokoiłem 

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
zrobiłem mały "risercz" ... w W210 OM 606.962 na kole zamachowym jest koronka (nitowana do koła), z której czujnik czyta obroty do sterowania pompa, w poprzednich wersjach np. W124 czytał z wieńca... poza tym koło dwumasowe pasuje również z W124 300D z pominieciem tejże koronki...Liroz pisze:Ja właśnie się rozglądam za taką dwumasą a oddam sprzęgło sportowe ze spieków, bo się z Gelą trochę uspokoiłem
jak sobie z tym poradziłeś??
opcją może być ... roznitowanie koła z automatu i przeszczep koronki do dwumasowego o ile jest tam miesce,... lub też jakis myk z czujnikiem?
pozdrawiam
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Pompa z OM603 i będzie robić bez czujników.


Re: OM 606.962 - koło zamachowe
to wiem... tyle, ze na razie nie chce mi sie cudowac, kiedy silniczek jak igielka nooo 

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Ciekawa informacja... ja mam silniczek uruchomiony na własnej elektronice, żeby było bez CAN-busa, stacyjki itp., i czujnik z kołem zam. od 603 dawał słaby sygnał, ok. 50mV p-p więc zrobiłem specjalny modulik wzmacniacza... dziwując się dlaczego sygnał taki słaby i nie wiedząc o tym nitowanym wianku...
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Liroz pisze:ja mam silniczek uruchomiony na własnej elektronice,
Rozumiem że pompę zostawiłeś oryginalną.Możesz zdradzić jak pozbyłeś się automatu że ECU nie protestuje?
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Kupiłem silnik bez tego i zrobiłem uproszczoną elektronikę
akurat w tym silniku nie ma żadnej dużej filozofii, od 2 lat z tym upalam i nie ma problemu. Ale najprostszym rozwiązaniem jest jednak pompa mechaniczna.

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Pytam bo planuje podobną zmotę w...okularze. Chcę dodac trochę koników
i wywalic automat bo on kiepski.
Nie mogę znależć info jak oszukać ECU. Jeżeli to nie top secret to zmaluj prosze kilka zdań, a przyda się to i innym bo 606.962 to niesamowity motorek. Niemcy wsadzili w niego sporo pracy: wzmocnione tloki,korbowody... i zagospodarowali tylko 177 konikow.

Nie mogę znależć info jak oszukać ECU. Jeżeli to nie top secret to zmaluj prosze kilka zdań, a przyda się to i innym bo 606.962 to niesamowity motorek. Niemcy wsadzili w niego sporo pracy: wzmocnione tloki,korbowody... i zagospodarowali tylko 177 konikow.
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
10 lat temu był to najmocniejszy na świecie diesel w samochodzie osobowym
cóż ja Ci powiem nie mam pojęcia o tym ECU, patrzeć na tą pajęczynę nie mogę. Nie ma jak elektrotechnika przemysłowa, jest jak stworzona do offu i silnik też ogarnia. Ale pamiętam że ktoś tutaj pisał że bez skrzyni to uruchamiał.

cóż ja Ci powiem nie mam pojęcia o tym ECU, patrzeć na tą pajęczynę nie mogę. Nie ma jak elektrotechnika przemysłowa, jest jak stworzona do offu i silnik też ogarnia. Ale pamiętam że ktoś tutaj pisał że bez skrzyni to uruchamiał.
L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Co rozumiesz przez "elektrotechnika przemysłowa" Kto Ci to robił?
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Sam zaprojektowałem bo właśnie automatyką się zajmuję zawodowo. Przykładowo taki czujnik przemysłowy (temperatury, pozycji, ciśnienia) jest zazwyczaj szczelnie zamknięty w stali nierdzewnej i połączenie wtykowe ma tak szczelne że po 3 latach pobytu na wierzchu na moście jest w środku czyściutkie i suche. Do tego okablowanie przewodami z gumy neoprenowej, wszystko się zbiega w szczelnej skrzynce ze sterownikiem i z niego idzie na pompę wtrysku, siłowniki zmiany biegów itd. Program mogę dowolnie wymyślać bez ograniczeń. Przez kilka lat mi się ten system nie zepsuł 

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
czuję że jesteś the man, tylko trzeba Cię za język strasznie ciągnąć. Zapewne próbowałeś zwiększać dawkę paliwa na pompie (wychylenie iglicy)-jak zmusić ją do większego wychylenia przy zadanym cisnieniu w kolektorze? Zapewne wiesz też że wąskim gardlem czy też tyłkiem jest w tym motorku, turbina a raczej turbinka. Nie myslałes nad zastosowaniem większej. Wiem że ładnie kręci się w tym silniku GT2359V od 3.2cdi ale jak przerobić oryginalny sygnał (PWM) zeby ruszał łopatkami?
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Tak jak napisałem, jeśli chodzi o orginalną elektronikę to nie jestem tym manem. Jedyne co to przeprogramować ten ECU bo inaczej trudno go oszukać. Jest tam czujnik położenia iglicy więc nawet jak dajmy na to podwyższysz napięcie na cewce to ECU zmniejszy długość impulsu aby iglica była tam gdzie przewiduje program. Poza tym będzie wykrywał błędy i być może wariował na jałowym. Chcesz to mam schemat podłączeń pompy i pdf-a (po niemiecku) który dokładnie wyjaśnia jej działanie, może sam coś wymyślisz.
Ja u siebie wogóle nie wykorzystuję czujnika położenia iglicy oraz pomiaru ciśnienia więc jak dobrze depnę pedała to potrafi zadymić na czarno (ale diesle właśnie wtedy dają maksymalny moment).
A turbinę zrób żeby powyżej 900obr otwierała i wszystko
Ja u siebie wogóle nie wykorzystuję czujnika położenia iglicy oraz pomiaru ciśnienia więc jak dobrze depnę pedała to potrafi zadymić na czarno (ale diesle właśnie wtedy dają maksymalny moment).
A turbinę zrób żeby powyżej 900obr otwierała i wszystko

L E D for off-road
Technika idzie do przodu...
Technika idzie do przodu...
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
rzeżbienie, podkręcanie tego co jest zeby wymęczyć 10-20% mocy nie interesuje mnie bo po prostu zaczipował bym go. Chcę więcej. Finowie, specjalizujący się w poprawianiu mietków, za średni tuning czyli ok 350KM i 700Nm życzą sobie 2000euro za samą robociznę w tym wzmocnienie skrzyni 1000 i poprawienie silnika tysiąc. Pomyślałem że może nia ma co im płacić.
Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Na więcej niż 200KM to trzeba sekcje w pompie wymienić na większe. "Myna diesel" czy jakoś tak robi takie coś.


Re: OM 606.962 - koło zamachowe
200km to max dla wolnossących czyli OM603, są tam 5.5mm elementy w pompie. W OM606 są już 6mm, te dają 260-300km i to jest to co chciałbym osiągnąć (na pierwszym etapie
). 7mm elementy to już 500km i więcej. Sama pompa to jednak nie problem, problemem jest zmuszenie sterownika do akceptowania większej dawki.

Re: OM 606.962 - koło zamachowe
Nie ma sensu robić tego na elektronice - na mechanicznej pompie sporo łatwiej.
A i samo turbo w OM606 jest chyba dość mikrych rozmiarów.

A i samo turbo w OM606 jest chyba dość mikrych rozmiarów.

Re: OM 606.962 - koło zamachowe
tak jak pisałem chcę to zrobić w okularze a tam elektronika przydaje się do innych pierduł - ESP, ABS....no i skrzynia sterowana elektronicznie którą chyba będę musiał wzmocnić
i zostawić. Firmowa turbina oczywiście wypada na samym początku.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość