Strona 1 z 1

G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

: ndz lut 28, 2010 10:17 pm
autor: DEMO
Poszukuję od jakiegoś czasu G i trochę się naoglądałem.... ale znalezienie czegoś w przyzwoitym/nie szukam
jednorożca :)21 /stanie technicznym i blacharskim to ciężki klimat...Najlepszy jakiego znalazłem to wojskowa wersja ze szwajcarskiej armii ...ale silnik 230 benzyna z automatem....Gela kojarzy mi się raczej z dieslem...
Jeżdziłem Wolfem z 1992 3.0l podobno 88 km no i porażka -dynamika ,,0,,.potem szwajcarem ta benzyna jest jakby trochę żwawsza...automat też sympatyczny...A w przekładkę na mocniejszego diesla nie chcę mi się bawić.....

Czy ktoś ma doświadczenia z taką konfiguracją w G ?

Jak z wodoodpornością/wojskowy to instalacja el zabezpieczona ale co ze skrzynią biegów?

Ile to ma mocy /1990r/?

No i czy przy takim silniku pasuje standardowy snorkel ?

To ma z tyłu desant i przegrodę-czy wywalenie tego i wstawienie foteli jest wykonalne/bo syn i pies na desancie=może być bunt.... :D /

Jakie tam są mosty 5,3 bo się zbiera ale 120 m/h to max....
Samochód ma być typowo weekendowy myślę o poniesieniu go na ramie i kołach 33 cale .......
żadnych wypraw ani ciężkich rajdów ..

Re: G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

: pn mar 01, 2010 9:43 am
autor: Bukol
http://www.w114-115.org.pl/jomla/index. ... ICZNE.html

W powyższym linku masz dane techniczne wszystkich Mercedesów (prawie). Wynika, że 230GE niezależnie od skrzyni, ma przełożenie 4,86.

Zanim kupiłem swojego Wolfa zastanawiałem się na Szwajcarem, ale brak przedniej blokady mnie zniechęcił.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed wodą, to skrzynie automatyczne znoszą topienie lepiej niż manualne - tak zasłyszałem od bardziej doświadczonych użytkowników.

Dla mnie konfiguracją optymalną, do moich zabaw, będzie chyba 300D turbo (OM617A) z automatem, lub OM617 wolnossący. Ale pozostanę przy swoich wolnych mostach 5,33. Auto służy wyłącznie do zabawy, zatem właściwości jezdne na szosie są dla mnie drugorzędne. Do codziennej jazdy, jak padnie mi Discovery, kupię sobie 463 z V8 pod maską.

Re: G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

: pn mar 01, 2010 12:47 pm
autor: Misiek Bielsko
Bukol pisze: Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed wodą, to skrzynie automatyczne znoszą topienie lepiej niż manualne - tak zasłyszałem od bardziej doświadczonych użytkowników.
Nic bardziej błędnego. Automat nie pracuje na wodzie, manual jakis czas pochodzi...

Re: G 230 automat ze szwajcarskiej armii....mosty 5,3?

: pn mar 01, 2010 2:47 pm
autor: Bukol
Misiek Bielsko pisze: Nic bardziej błędnego. Automat nie pracuje na wodzie, manual jakis czas pochodzi...
To wiem, ale ponoć automaty Mercedesa są lepiej zabezpieczone - czyli woda się nie dostaje do skrzyni. Ale jak już wspomniałem wcześniej - zasłyszałem to podczas jazd terenowych od użytkowników.