proszę o pomoc!
Moderator: Mroczny
proszę o pomoc!
Koledzy, prosze pomóżcie! Coś mnie podkusiło i sadziłem do swojej Geli motor 24V 3,0D, niestety bez oczekiwanego efektu. Spięty z kolem zamachowym od 2,3 B i taką skrzynką , niestety na 3 biegu goni ok 80 km/h...po prostej drodze lub z górki:( Nie ma mocy!!! Z czego założyć koło zamachowe i skrzynkę by była frajda z jazdy?
Re: proszę o pomoc!
2,8 B
Re: proszę o pomoc!
no to 150 KM zastąpiłeś 130 KM ,
ograniczyłeś obroty silnika o ok. 1000 obr/min
efekt już czujesz.
ograniczyłeś obroty silnika o ok. 1000 obr/min
efekt już czujesz.
W460 230GE
W463 G300
W463 G300
Re: proszę o pomoc!
Witam ja mam taki motor na 3 biegu idzie do 120 km. na 4 d0 140 oczywiste koła standard
Re: proszę o pomoc!
A jakiego efektu oczekiwałeś?snakepete pisze:Koledzy, prosze pomóżcie! Coś mnie podkusiło i sadziłem do swojej Geli motor 24V 3,0D, niestety bez oczekiwanego efektu.
A co z obrotomierzem? Czy czasem nie przekraczasz max momentu przy 80 na 3-ce?
Bo później już kręcenie diesla nic nie daje a nawet moment => moc spada dosyć gwałtownie.
A poza tym spięcie diesla ze skrzynią z benzyny to niezbyt dobry pomysł.
Żeby to chociaż był TD.... (kręci trochę wyżej niż D)
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

-
-
- Posty: 199
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Re: proszę o pomoc!
Skrzynia biegow i koło niekoniecznie.Z czego wyjąłeś ten silnik -124 czy okular,chodził z automatem napewno ,jezdziłeś na tym silniku w osobówe??miał moc????Daj więcej wiadomości.Przewody paliwowe stare zostały??snakepete pisze:Koledzy, prosze pomóżcie! Coś mnie podkusiło i sadziłem do swojej Geli motor 24V 3,0D, niestety bez oczekiwanego efektu. Spięty z kolem zamachowym od 2,3 B i taką skrzynką , niestety na 3 biegu goni ok 80 km/h...po prostej drodze lub z górki:( Nie ma mocy!!! Z czego założyć koło zamachowe i skrzynkę by była frajda z jazdy?
Re: proszę o pomoc!
Jeżdził z automatem, dlatego dołożyłem mu koło zamachowe i skrzynkę z długim wałkiem by uniknąć dwumasy. Niestety nie jezdziłem nim jak był w osobówce. Silnik się wkręca na obroty dość fajnie, ale mocy brak. W zasadzie to jazda tylko na 2-3 biegach za to baaardzo długich ;(( Cóż mam począć? będąc z desperacji myślę o powrocie do silnika od 123:((
Re: proszę o pomoc!
typowy brak synchronizacji przełożeń diesel => benzyna, całkiem inny zakres pracy obrotów...
Możesz jeszcze poszukać skrzynki manualnej z MB z którego masz dizloka. Ale nie spodziewaj się za wiele. Po Benzynie 2.3 zadowoliłby cię tylko 3.0 TD z MB a i to nie koniecznie...
Możesz jeszcze poszukać skrzynki manualnej z MB z którego masz dizloka. Ale nie spodziewaj się za wiele. Po Benzynie 2.3 zadowoliłby cię tylko 3.0 TD z MB a i to nie koniecznie...
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

-
-
- Posty: 199
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Re: proszę o pomoc!
załóż skrzynię od 124 , od jakiegoś dizla i będzie git.Koszt ok.300 na allegro.snakepete pisze:Jeżdził z automatem, dlatego dołożyłem mu koło zamachowe i skrzynkę z długim wałkiem by uniknąć dwumasy. Niestety nie jezdziłem nim jak był w osobówce. Silnik się wkręca na obroty dość fajnie, ale mocy brak. W zasadzie to jazda tylko na 2-3 biegach za to baaardzo długich ;(( Cóż mam począć? będąc z desperacji myślę o powrocie do silnika od 123:((
Re: proszę o pomoc!
Czy macie pewność, że to problem skrzyni? - jest jeszcze coś takiego jak mosty i to one odpowiadają w dużym stopniu za przełożenie całkowite. Diesel powinien mieć dłuższe przełożenia. Jeśli silnik kręcący się do 6000 rpm pojedzie na trójce 120, to silnik z obrotami 4000 pociągnie do 80 na tym samym całkowitym przełożeniu. By pojechał 120 trzeba zmienić - albo przełożenia w mostach, albo bieg na 4
Na trzecim biegu przełożenie jest na tyle krótkie, że raczej nie różnica mocy ogranicza prędkość - chyba, że silnik jest trup i na prawdę ma koni 30.
Oczywiście silniki o różnej charakterystyce mogą wymagać innego zestopniowania skrzyni, ale tu stawiam na mosty.
Ile jedzie na 4? Czy jedynka nie wydaje się strasznie krótka? Jak Ci się rusza z dwójki?

Oczywiście silniki o różnej charakterystyce mogą wymagać innego zestopniowania skrzyni, ale tu stawiam na mosty.
Ile jedzie na 4? Czy jedynka nie wydaje się strasznie krótka? Jak Ci się rusza z dwójki?
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
-
-
- Posty: 199
- Rejestracja: czw lut 21, 2008 5:41 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Re: proszę o pomoc!
Buli ma w swoim wolne mosty ,a jak pisze zapi.....la 140 i co?Chociaż niektore 2,3 benz miały wolne mosty.alfik pisze:Czy macie pewność, że to problem skrzyni? - jest jeszcze coś takiego jak mosty
Oczywiście silniki o różnej charakterystyce mogą wymagać innego zestopniowania skrzyni, ale tu stawiam na mosty.
Ile jedzie na 4? Czy jedynka nie wydaje się strasznie krótka? Jak Ci się rusza z dwójki?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość