290 GD problem z grzaniem

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

290 GD problem z grzaniem

Post autor: Mastra » czw gru 16, 2010 6:50 pm

Witam Kolegów,
Proszę o pomoc w temacie. Znajomy zakupił Gelende 290 GD z 1995 roku. Silnik nie osiąga temperatury. Wskaznik nie przekracza białego pola, a temperatura z dmuchawy ledwo-ledwo. Termostat wymieniony, węże do nagrzewniczki ciepłe, nie gorące ale przy wyższych obrotach. Może ktoś z Was przerabiał ten temat. Chcemy wywalić nagrzewniczkę oraz dobrać się do pompy.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: 290 GD problem z grzaniem

Post autor: Mastra » sob gru 18, 2010 9:58 am

Mastra pisze:Witam Kolegów,
Proszę o pomoc w temacie. Znajomy zakupił Gelende 290 GD z 1995 roku. Silnik nie osiąga temperatury. Wskaznik nie przekracza białego pola, a temperatura z dmuchawy ledwo-ledwo. Termostat wymieniony, węże do nagrzewniczki ciepłe, nie gorące ale przy wyższych obrotach. Może ktoś z Was przerabiał ten temat. Chcemy wywalić nagrzewniczkę oraz dobrać się do pompy.
Kontynuując wątek - po zdemontowaniu wentylatora chłodnicy w temp. zew. ok. 5 *C silnik osiagął tylko temp. 85 *C. W kabinie ciepłe powietrze dmuchało tylko podczas wysokich obrotów silnika. Po zdjęciu nogi z gazu po chwili już wiało zimnym. Co z tym zrobić?
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: 290 GD problem z grzaniem

Post autor: Balu-Balu » sob gru 18, 2010 10:15 am

Wiem, z własnego doświadczenia, że na przykład w trzysecie ze 123 to termostat odgrywa ważną rolę. Sprawdź czy przy letnim silniku jest chłodnica ciepła. Jeśli tak to jednak termostat. W przeciwnym wypadku może nagrzewnica zawalona. Wiele osób, przy nieszczelności układu chłodzenia sypie do chłodnicy proszek uszczelniający i on zapycha przepływ w nagrzewnicy. Jakby pompa miała za małą wydajność to gotował by się silnik.
Ostatnio zmieniony sob gru 18, 2010 12:37 pm przez Balu-Balu, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

yaro 65
 
 
Posty: 281
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:36 am
Lokalizacja: Chełmek

Re: 290 GD problem z grzaniem

Post autor: yaro 65 » sob gru 18, 2010 12:26 pm

wymontuj zawór ogrzewania i sprawdz czy klapka otwiera cały przelot
W460 230GE
W463 G300

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: 290 GD problem z grzaniem

Post autor: Mastra » pt sty 07, 2011 9:54 pm

Zdjeliśmy głowicę były lekkie przecieki , splanowana, nowa uszczelka. Polepszyło się - większe ciśnienie w układzie chłodzenia. Ale jak nie chce grzać, tak nie chce.
Kilka dni później założyliśmy pompę wymuszającą obieg przed zawór nagrzewniczki - jest lepiej ale jeszcze nie to.
Myślę że trzeba będzie wymienić nagrzewniczkę, może kiedyś ktoś kombinował i jakieś badziewie zapchało kanały w nagrzewnicy. Po operacji napiszę jaki jest efekt.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: 290 GD problem z grzaniem

Post autor: Liroz » pt sty 07, 2011 11:02 pm

Nie znam się na 290GD ale w normalnym dieslu mercedesowskim (z komorą pośrednią) termostat otwiera od około 80 więc temp. 85 byłaby normalna (a w zimie trzeba już parę km ostro jechać żeby się do niej nagrzał). Jeśli w tej sytuacji nagrzewnica nie grzeje to może być zator(zawór), zapowietrzenie(mało cieczy), źle połączone rurki :roll: zaklejona błotem nagrzewnica :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: 290 GD problem z grzaniem

Post autor: SHEYR » wt sty 18, 2011 1:02 pm

Polecam dobrzez przepłukać nagrzewnicę. Przez lata mógł się tam odłożyć niezły szlam.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Mastra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: wt sie 04, 2009 8:52 am
Lokalizacja: Wyrzysk

Re: 290 GD problem z grzaniem

Post autor: Mastra » pt sty 21, 2011 1:35 pm

Wreszcie grzeje - wymiana nagrzewnicy załatwiła sprawę na 100%. Stara miała może 10 % przepływu. Zamontowana jest w tej chwili pompka elektryczna z mercedesa sprintera - chyba?. Autko grzeje aż miło już po paru kilometrach. Troszkę pracy kosztował demontaż starej.
Orginalna w ASO kosztuje ok. 700 PLN, udało mi się kupić nowy zamiennik za jakieś 190 zł.
Dzięki i pozdrawiam. Maciej
P.S. wracam do mojej Suzuki - czas przygotować się do sezonu.
SJ 413 87' (1.3 16V) 235/75/15 KUMHO
MT, Lift 2" + LR 1530

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości