Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dalsze

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dalsze

Post autor: Franek_ » pn gru 20, 2010 4:47 pm

Witam wszystkich na dzień dobry i uderzam z pytaniem. Zastanawiałem się i zastanawiałem nad wyborem auta na wyprawy. Brałem pod uwagę trzy marki, stanęło na Mercedesie, gdyż jest to wynalazek mi znany i sprawdzony. Zdecydowałem się na model 460 lub 461 w długiej budzie w dieslu. W przypadku 460, problemem jest silnik i skrzynia. Użytkowany przeze mnie wcześniej w krótkiej G silnik 300D (5 cylindrów, 88KM, skrzynia 4 biegowa) na wyprawy raczej odrzucam - w terenie słabowity, w trasie brak 5 biegu. Oczywiście olbrzymim plusem była niesamowita żywotność tego wynalazku, jednakże poszukuję ciekawszego rozwiązania. Chwalone W461 z silnikiem 290TD są rzadkie, w długiej budzie jeszcze rzadsze, w długiej budzie i manualnej skrzyni biegów praktycznie nie istnieją, a w długiej budzie, silnikiem 2.9TD, manualu i w normalnych pieniądzach to chyba przez nikogo nie widziane. Pozostaje mi więc zapewne zakup W460 z silnikiem 250D lub 300D i zmotanie czegoś we własnym zakresie. I teraz pytanie do Was - co to by miało być? Warunkiem jest 5 biegowa manualna skrzynia biegów. Pod uwagę biorę następujące opcje:

bramka nr 1: kupić auto z silnikiem 300D (88KM) i domotać mu piąty bieg
bramka nr 2: dokupić i zmotać silnik 2.9D (chyba 90 KM) z kaczki
bramka nr 3: dokupić i zmotać silnik 2.9TD (chyba 120 KM) ze sprintera
bramka nr 4: dokupić i zmotać silnik 3.0D (chyba 113 KM) z klina
bramka nr 5: dokupić i zmotać silnik 3.0TD (chyba 147 KM) z klina


Która opcja według Was najlepsza (najmniej awaryjna i najprostsza w wykonaniu)? Ja chyba skłaniałbym się ku temu silnikowi ze Sprintera, tyle tylko że z uwagi na mnogość modeli i wersji nie bardzo ogarniam tematu co z czym będzie pasować (jaka skrzynia, czy auto jest przystosowane do większej mocy itd.). Podkreślam, iż chodzi mi o bezawaryjne auto na wyprawy. Prędkość przelotowa rzędu 90km/h jest dla mnie w zupełności wystarczająca. Samochód załadowany ma jako tako radzić sobie w terenie, nie psuć się nawet przy tankowaniu go słabym paliwem i wszystkie podzespoły winny ze sobą grać.

Pozdrawiam i liczę na jakieś konstruktywne odpowiedzi!

Awatar użytkownika
bulimerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 12:10 am

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dalsze

Post autor: bulimerc » pn gru 20, 2010 8:46 pm

Witaj każdy powie na pewno coś innego ja zmotałem ostatnio 3 auta z silnikiem od C klasy 250 TD 156 koni w tym jeden na komputerze dwa na mechanicznej pompie , najmocniejszy jest silnik na komputerze ale nic przy nim nie zrobisz samemu , dwa pozostałe są trochę słabsze ale za to pali na 33 calach i przełożeniach w mostach 44 / 9 12 litrów jak chcesz zadzwoń poz Buli 602219083

Awatar użytkownika
jeep_user
 
 
Posty: 223
Rejestracja: pn paź 18, 2004 11:45 am
Lokalizacja: PACZKOWO

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dalsze

Post autor: jeep_user » czw gru 23, 2010 11:52 pm

Ja jestem właścicielem jednej ze zmot, w wersji bez elektroniki. Mam porównanie bo jeździłem 3 litrowym herlakiem 88KM i 3 litrową benzyną w atuomacie 180 KM. Jak na razie kocham moje 250 TD z IC na mechanicznej pompie :)23 :)2
Stanłąem przed takim samym wyborem jak ty i dlaczego tak wyszło?
- ciężko dostać 300 113 KM w dobrym stanie
- dostać 300TD 147 KM w dobrym stanie graniczy z cudem ( wierz mi szukałem i wiem co mówię)
- cena i dostępność 250 td 155 KM jest więcej niż zadowalająca. Jedynym problemem,może być znalezienie pompy mechanicznej od starej 250 TD przystosowanie jej, no chyba że uprzesz się by go motać na kompie ( muchos problemos)
G-UNIT nowe otwarcie- czas na testy
biggy12@poczta.onet.pl

Awatar użytkownika
Franek_
 
 
Posty: 834
Rejestracja: śr lis 05, 2008 12:22 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Franek_ » pt gru 24, 2010 12:26 pm

Znalazłem jeden 250td z w202 - nawet nie wiedziałem, że takie silniki montowali w starych C Klasach. Mówisz, że silnik ten jest jeszcze bez elektroniki? I jak wygląda temat skrzyni biegów? Pozdrawiam i wesołych Świąt!

Awatar użytkownika
adam_buszkowo
 
 
Posty: 222
Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dals

Post autor: adam_buszkowo » wt sty 18, 2011 8:46 pm

kup z benzynowym,a ja zrobie z niego wymarzonego diesla.
jaki chcesz silnik i jaka chcesz skrzynie :)21

ja uwazam ze najlepszy 250Td 20V 150KM wystarzy,a silnik jeszcze starego typu ,ma tylko zmodernizowana glowice
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dals

Post autor: SHEYR » śr sty 19, 2011 11:43 am

Ja jestem właścicielem przekładki z 300GD na 290GD z turbiną na mechanicznej pompie z Musso i z jednego jestem zadowolony - samochód na prawdę fajnie idzie i w porównaniu ze starą 5-cylindrową 3-setą nie ma porównania. A przy tym jest ekonomiczny.

Ale nauczyłem się jednego - nie poprawiać fabryki - szczególnie takiej jak mercedes. Po pierwsze dlatego, że każada zmota czyli niestandardowe rozwiązania powoduje później konieczność napraw w oparciu o niestandardowe rozwiązanie - czyli np. uszkodzenie przerobionej miski olejowej to znów przerobienie innej miski - czyli czas i koszty o wiele większe niż przy gotowych dostępnych częsciach. A w niektórych warunkach - np. wyprawowych sprawa nie do załatwienia.
Po drugie żadna zmota nie bedzie tak trwałym rozwiązaniem jak fabryczne. Po trzecie ekonomicznie takie przeróbki są nieuzasadnione - chyba, że się je robi samemu.
Za te pieniądze, które wydałem na zakup i remont mógłbym kupić o 10 lat młodsze auto z takim silnikiem.

Jak masz ochote to zapraszam na przejażdżkę - jestem z Sopotu.
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
adam_buszkowo
 
 
Posty: 222
Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dals

Post autor: adam_buszkowo » sob sty 22, 2011 9:12 pm

SHEYR pisze:Ja jestem właścicielem przekładki z 300GD na 290GD z turbiną na mechanicznej pompie z Musso i z jednego jestem zadowolony - samochód na prawdę fajnie idzie i w porównaniu ze starą 5-cylindrową 3-setą nie ma porównania. A przy tym jest ekonomiczny.

Ale nauczyłem się jednego - nie poprawiać fabryki - szczególnie takiej jak mercedes. Po pierwsze dlatego, że każada zmota czyli niestandardowe rozwiązania powoduje później konieczność napraw w oparciu o niestandardowe rozwiązanie - czyli np. uszkodzenie przerobionej miski olejowej to znów przerobienie innej miski - czyli czas i koszty o wiele większe niż przy gotowych dostępnych częsciach. A w niektórych warunkach - np. wyprawowych sprawa nie do załatwienia.
Po drugie żadna zmota nie bedzie tak trwałym rozwiązaniem jak fabryczne. Po trzecie ekonomicznie takie przeróbki są nieuzasadnione - chyba, że się je robi samemu.
Za te pieniądze, które wydałem na zakup i remont mógłbym kupić o 10 lat młodsze auto z takim silnikiem.

Jak masz ochote to zapraszam na przejażdżkę - jestem z Sopotu.

tylko mercedesy to wyjatek
robi sie je na oryginalnych częsciach bez jakichkolwiek przerobek,
miski tez nie trzeba przerabiac,nie wiem kto te bujdy rozpuscil o miskach,chyba ten co je przerabia dla zysku
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655

Awatar użytkownika
bulimerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 12:10 am

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dals

Post autor: bulimerc » sob sty 22, 2011 11:05 pm

Witam jeśli zakładam silnik do G (pochodzenia na przykład 124 ) na oryginalnych łapach lub tak jak ja mam dorobione na wzór to albo tnę i podcinam mocowanie poduszki albo przerabiam miskę i to ja dla świętego spokoju przerabiam te miski i Kasuje 250 zł jak się komuś nie podoba to robi jak uważa szkoda ze tyle się adam_buszkowo pytałeś przez tel .poz Buli

Awatar użytkownika
adam_buszkowo
 
 
Posty: 222
Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dals

Post autor: adam_buszkowo » ndz sty 23, 2011 1:57 am

nie, no to nie fer :o
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655

Awatar użytkownika
bulimerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 12:10 am

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dals

Post autor: bulimerc » ndz sty 23, 2011 12:32 pm

nie wiem kto te bujdy rozpuścił o miskach,chyba ten co je przerabia dla zysku a to fer ????

sinkler
Posty: 339
Rejestracja: sob sty 15, 2005 5:28 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Silnik + skrzynia do długiej G na wyjazdy bliższe i dals

Post autor: sinkler » pt lut 25, 2011 6:24 am

Buli nie denerwuj się .Potem koledzy piszą ,że nalepiej nic nie przerabiać . Pewno dlatego ,że wypadło podczas jazdy albo ciągle się odkręca itd. Doświadczenia nic nie zastąpi.
stary dyfer

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość