lift dla kół 35'

G, Unimog

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

lift dla kół 35'

Post autor: benek » czw wrz 16, 2004 12:56 pm

Widziałem swego czasu G na silverstonach i mam takie pytanko co zmienić w podwoziu aby takie kółka założyć (zapewne spręzyny ale może i lift budy, tuleje mimośrodowe w wachaczach?). I druga sprawa jak taki samochód zachowuje sie na czarnym po założeniu szosowych opon (fabrycznych) - poza wygladem. A może po prostu mosty (460) tego nie wytrzymują i lepiej poprzestać na 33'.

Maciej Szczepański
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 26, 2004 12:06 pm

Post autor: Maciej Szczepański » czw wrz 16, 2004 1:19 pm

Je¿d¿ê na czym¶ takim i tak na dobr± sprawê wystarczy podci±æ koñce mocowañ nadwozia do ramy,tuz za poduszkami, no i jeszcze wklepaæ przednie nadkola wewnêtrzne.
Gdzie my,tam granica!

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw wrz 16, 2004 3:03 pm

Zgadzam się z moim przedmówcą ale i tak będą ocierać o nadkola i ramę przy skręcie nie mówiąc już o wykrzyżu (skoro u mnie 255/85/16 ocierają). Best solution = podniesienie o 3cm budy i sprężyny z Polspringu. Kolega K.Wisniowski był szczęśliwym posiadaczem tak przerobionej G i z pewnością może napisać więcej.

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » czw wrz 16, 2004 3:16 pm

Benek - juz kupiles? Jesli tak to pochwal sie :)
Boris - moze obciera Ci bo masz normalna felge a nie zalozyles dystansow?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw wrz 16, 2004 7:58 pm

oczywiście, że mam standardowe felgi bez dystansów (nie lubię jak mi coś poza obrys wystaje). obcieranie o nadkola występuje wyłącznie w przedniej części od strony przekładni kierowniczej tudzież alternatora i te skutecznie można wyeliminować za pomocą młotka a to o ramę jest niezauważalne. przy wykrzyżu nie obciera bo opony są kuterwsko wysokie a cieńkie jak śledziki więc jest spoko.

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pt wrz 17, 2004 6:08 am

boris.blank pisze:oczywiście, że mam standardowe felgi bez dystansów (nie lubię jak mi coś poza obrys wystaje). obcieranie o nadkola występuje wyłącznie w przedniej części od strony przekładni kierowniczej tudzież alternatora i te skutecznie można wyeliminować za pomocą młotka a to o ramę jest niezauważalne. przy wykrzyżu nie obciera bo opony są kuterwsko wysokie a cieńkie jak śledziki więc jest spoko.
A sprężynki zmieniane czy standard ??
Leo II

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pt wrz 17, 2004 6:14 am

Polch pisze:
boris.blank pisze:oczywiście, że mam standardowe felgi bez dystansów (nie lubię jak mi coś poza obrys wystaje). obcieranie o nadkola występuje wyłącznie w przedniej części od strony przekładni kierowniczej tudzież alternatora i te skutecznie można wyeliminować za pomocą młotka a to o ramę jest niezauważalne. przy wykrzyżu nie obciera bo opony są kuterwsko wysokie a cieńkie jak śledziki więc jest spoko.
A sprężynki zmieniane czy standard ??
Ta... cza posty wcześniejsze czytać :oops: Przecie pisze że z polspringu.
Dzisiaj mam to przerabiać tyle że może być kłopot z podcięciem mocowania karoserii bo poduchy w starszych modelach siedzą prawie na końcu tej rurki co ją odjąć cza :cry: Ale oczywiście mogę się mylić...
Leo II

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pt wrz 17, 2004 8:55 am

jeszcze nie mam niczego nowego a rocsty już nie mam

Dzięki za powyższe
Krótko mówiąc nalezałoby na pewno wymienić sprężyny, wyciąc te rury etc, może dołożyć dystans pod budę - 3cm. poza jazdą w terenie będę codzienie go używac do dojeżdzania do roboty.
Pozostaje pytanie jak take podniesione auto zachowuje się na asfalcie na standardowych kołach?
Czy nie trzeba korygowac kąta pochylania zwrotnic?
I czy po tym lifcie budy trzeba było coś robić np z długością wałka kolumny kierowniczej?

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » pt wrz 17, 2004 10:40 am

Znam trzy G na 35" oponach na felgach 15" i wszystkie sa z podniesina buda. Moim zdaniem bez podniesienia bedzie tarlo.
Do takich opon potrzebne sa tez felgi z odpowiednim ET bo inaczej to...
zapomnij.
Ja u siebie mam 255/85R16 czyli ~33" bez podniesienia budy ale z delikatnym wycinaniem i moim zdaniem jest to max. bez podnoszenia.
Ostatnio zmieniony sob wrz 18, 2004 8:33 am przez wl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Post autor: benek » pt wrz 17, 2004 10:54 am

jeździsz tym na codzień?

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » pt wrz 17, 2004 11:47 am

Tak jezdze.
Przy zmianie na wieksze kola trzeba jeszcze wziazc pod uwage silnik i przelozenia mostow.
Wszystko zalezy od tego jakie masz wymagania i zastosowanie dla takiego auta no i na jakie kompromisy jestes w stanie pojsc.

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 18, 2004 7:51 am

W kole czwartej nad ranem dałem rade ostatniej sprężynie :D dłuższe mniej więcej 10 centów od standardu. Podciąłem mocowania budy i założyłem silverstona o rozmiarze bieszczadzkim :)21 Chciałem sprawdzić czy nigdzie nie obcierają ale niestety z garażu nie mogę wyjechać !! Framuga osiadła czy jaka cholera ?? :wink:
Leo II

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 18, 2004 4:45 pm

Polch pisze:A sprężynki zmieniane czy standard ??
Sprężyny standardowe - cieniowane ale G to była karetka więc ze względu na nośność firmowe mogą być troszkę wyższe albowiem moja G od początku stoi tak wysoko jak na Polspringach. Notabene w garażu mam komplet b.wysokich Polspringów do krótkiej G i tak mnie ciekawi czy moja pójdzie wyżej na tych spręzynach ?

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 18, 2004 5:46 pm

Po sprawdzeniu w boju sformułuje wnioski :)21 Na zrazie na czarnym jedzie spoko a jedyna zauważalna zmiana to to że bardziej buja i niestety na max skręcie trze o wachacze a na wykrzyżu o tylne lewe mocowanie sprężyny :cry: Cza będzie jednak panharda wyżej umocować ??
Leo II

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » ndz wrz 19, 2004 10:48 am

Zawieszenie pracuje rewelacyjnie :)2 Troche się śmisznie w terenie jeździ-mniej wiecej jak w lektyce na grzbiecie słonia.Z tym liftem i silvkami auto nie do poznania !! Ale i tak mechanik wskazany :)21 Jedyny problem to te cholerne mocowania sprężyn !! na wykrzyżu trze jak dzwon lewa i prawa strona :cry:
Leo II

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » śr wrz 22, 2004 9:12 pm

Leo II

autopunkt
 
 
Posty: 105
Rejestracja: wt sty 06, 2004 3:05 pm
Lokalizacja: wałcz

Post autor: autopunkt » pt wrz 24, 2004 2:04 pm

a co z amorami nie za krotkie a jakie ewentualnie zastosowac :roll:

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » pt wrz 24, 2004 3:33 pm

wl pisze:Ja u siebie mam 255/85R16 czyli ~33" bez podniesienia budy ale z delikatnym wycinaniem i moim zdaniem jest to max. bez podnoszenia.
Masz może jakieś fotki swoich podcięć? Dziś zmieniłem oponki na dokładnie takie same i ciekaw jestem czy moje dotychczasowe podcięcie wystarczy...

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » pt wrz 24, 2004 3:39 pm

autopunkt pisze:a co z amorami nie za krotkie a jakie ewentualnie zastosowac :roll:
Jak ktoś lubi kombinować można przerobić ze Stara lub z Kamaza, ew. Bilsteiny. Problemem może okazać się dobranie odpowienich amorów o odpowienich parametrach, tu trzeba by się pokusić chyba o jakieś sensowne zmierzenie max. momentu na dobicie i max. na rozciągnięcie amora, tak by za szybko nie trafił ich szlag...

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt wrz 24, 2004 5:31 pm

Co tam trzeba podcinać pod opony 33'' ? Tak wygląda mój piękny G. opony 255/85/16 - i nie ma żadnego podcinania i.t.p. sprężyny fabryczne, amortyzatory - jakieś KROSNO
W mojej opinii stoi tak jak powiniem bez żadnego liftu. Brzydki jak kupa ? Prawda ?

http://www.akira.webpark.pl/g230.jpg

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » pt wrz 24, 2004 5:38 pm

boris.blank pisze: Brzydki jak kupa ? Prawda ?

http://www.akira.webpark.pl/g230.jpg
Taki on brzydki jak i każdy inny :)2 ino plaskaty troszki.Ale za to dacha trudniej szczelić :D
Gdzie antene CB zapodałeś, na podszybie czy na maske i jaki masz zasięg ??
Leo II

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt wrz 24, 2004 6:18 pm

Taka mała antenka przed szybą jest na magnesie i jest na 144/430MHz, koralikowa na CB będzie na błotniku z dorobioną podstawą. Na dachu nic nie postawię (tam jest jeszcze 10cm wyższy kominek od wentylacji) więc do parkingów podzienych i naziemnych nie próbuję wjeżdżać.

Awatar użytkownika
wl
 
 
Posty: 1386
Rejestracja: śr lis 06, 2002 4:08 pm
Lokalizacja: YellowDream/Berlin
Kontaktowanie:

Post autor: wl » pt wrz 24, 2004 8:30 pm

Kosiak pisze:
wl pisze:Ja u siebie mam 255/85R16 czyli ~33" bez podniesienia budy ale z delikatnym wycinaniem i moim zdaniem jest to max. bez podnoszenia.
Masz może jakieś fotki swoich podcięć? Dziś zmieniłem oponki na dokładnie takie same i ciekaw jestem czy moje dotychczasowe podcięcie wystarczy...
Niestety zdjec nie mam. Niedlugo na naszej klubowej stronie bedzie opis auta i modyfikacji. Podcinalem rure za przednimi kolami i trzeba wyciac rand nadkola (wchodzacy do srodka) z tylu, chyba ze masz G z fabrycznymi poszerzeniami to wtedy tyl jest ok. Te uwagi dotycza sytuacji gdy masz opony na oryginalnych felgach o szerokosci 6" ET63 i z zalozonymi dystansami po 3cm na strone. Zreszta bez dystansow sie nie da sie takiego zestawu uzywac bo haczy o elemnty ukladu kierowniczego z przodu.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob wrz 25, 2004 9:31 am

Jak to jest z tym podcinaniem ?? Albowiem jak już pisałem do rur z tyłu przy tych oponach mam 3cm przy minimum odległości a o wycinaniu rantu nadkola - pierwsze słyszę. Jedynie przy max skręcie ocierają o wachacze ale delikatnie. Więc czy ktoś może zrobić zdjęcia (nawet telefonem kom.) i pokazać bom ciekaw pieruńsko gdzie jest pies pogrzebany. Wszyscy robią podcięcia po 33'' a u mnie weszły bez bólu - może o czymś nie wiem ? Kiedyś burzyłem moim G chałupę ciągnąc za linę przymocowaną do dachu ale żeby aż tak się przy tym rozciągnęła ?

Awatar użytkownika
Polch
 
 
Posty: 118
Rejestracja: śr lis 19, 2003 7:40 pm
Lokalizacja: Bieszczady

Post autor: Polch » sob wrz 25, 2004 9:44 am

Za jaką godzine wrzuce fotki jak u mnie podciąłem pod 35.Wydaje mi sie że za dużo a być może wogóle niepotrzebnie wycinałem ??
Leo II

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości