przeróbka felg sprintera
Moderator: Mroczny
przeróbka felg sprintera
Mam pytanie do szanownego grona odno¶nie konkretnych parametrów tej przeróbki.
Jakie musi byæ ET aby przy poszerzeniu felg sprintera do 8'' miesci³y siê 33x12,5x15 bez dorzucania dystansów?
G460, oryginalna wysoko¶æ zawieszenia i budy.
Jakie musi byæ ET aby przy poszerzeniu felg sprintera do 8'' miesci³y siê 33x12,5x15 bez dorzucania dystansów?
G460, oryginalna wysoko¶æ zawieszenia i budy.
Re: przeróbka felg sprintera
Nie wierzê, ¿e nikt z forum nie zajmowa³ siê tak± przeróbk±.
Bedê wdziêczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Bedê wdziêczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: wt paź 12, 2004 7:35 pm
felgi sprintera do G
jeśli możesz to podaj więcej informacji na temat felg od sprintera do MB G. właśnie jestem na etapie kompletowania swojej gelendy i potrzebuje felgę stalową - 16". słyszałem że posuje od sprintera (na bliźniakach) ale nigdzie nie mogę takiej dostać będę wdzięczny za informacje.
jeśli posiadasz zbędne części to chętnie się zgłoszę.
jeśli posiadasz zbędne części to chętnie się zgłoszę.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: pn kwie 26, 2004 12:06 pm
Re: felgi sprintera do G
[quote="wichura4x4"]je¶li mo¿esz to podaj wiêcej informacji na temat
Problem w tym w³a¶nie, ¿e niewiele wiem.
Wiem, ¿e mogê wzi±æ standardowe felgi Sprinetra 5,5x15 i poszerzyæ wg potrzeb. Niestety nikt nie chce mi podpowiedzieæ szczegó³ów (jakie ET ¿eby nie wlaz³o w zacisk i mog³o chodziæ w oryginalnej budzie bez dystansów), a nie chcia³bym siê uczyæ na w³asnych b³êdach.
Tak czy inaczej poszukujê felg pod 33x12,5x15.
Problem w tym w³a¶nie, ¿e niewiele wiem.
Wiem, ¿e mogê wzi±æ standardowe felgi Sprinetra 5,5x15 i poszerzyæ wg potrzeb. Niestety nikt nie chce mi podpowiedzieæ szczegó³ów (jakie ET ¿eby nie wlaz³o w zacisk i mog³o chodziæ w oryginalnej budzie bez dystansów), a nie chcia³bym siê uczyæ na w³asnych b³êdach.
Tak czy inaczej poszukujê felg pod 33x12,5x15.
Re: felgi sprintera do G
Troszke mocne stwierdzenie...guzik pisze:... Niestety nikt nie chce mi podpowiedzieć szczegółów ...

A na bledach to my wszyscy sie tutaj uczymy i to zazwyczaj na wlasnych...
Przechodzac do tematu. Nie wiem jak to jest z felgami 8 czy 9 calowymi ale:
oryginalne felgi 6" mercedesa G maja ET63 i trzeba montowac do nich dystance 3cm, wtedy nie ma problemow z zaciskami ale w zaleznosci od wysokosci opony pojawiaja sie nowe przeszkody omawiane szczegolowo juz w innych tematach.
Tak wiec na moje wyczucie przy zamierzonej przerobce felg moim zdaniem muisisz miec ET w granicach 35 lub mniejsze plus dystanse wtedy przy szerokosci 8" powinno wszystko grac. Ale nie sadze (z wlasnych doswiadczen) ze nie bedziesz musial nic wiecej podcinac w karoserii, chyba ze zrobil to za Ciebie poprzedni wlasciciel.
Moje uwagi dotycza modelu 460. W 463 moze to juz inaczej wygladac bo tam sa inne mosty.
Używałem felg 15” przerabianych od sprintera, spisywały się bardzo dobrze, dla opon 33/12.5/15 wystarczyło poszerzyć je do 7.5 lub 8”, robił mi to Zielony ale z tego co wiem to jest obecnie problem z wykonawcami.
Notabene mój brat nadal na nich jeździ i ostatnio zaliczył Łemkowiadę.
Tak więc jest to do wykonania, dodatkowo dodam że były odwracane dzięki czemu nie trzeba było dawać dystansów, natomiast trzeba było delikatnie zeszlifować zaciski bo tarły o felgi.
Dodam jeszcze, że trzeba też spiłować (odciąć) kawał rury trzymającej nadwozie bo inaczej opona haczy ale bez obaw u mnie ścięto tyle by mieściły się 35" i nic się nie dzieje
Powodzenia
Notabene mój brat nadal na nich jeździ i ostatnio zaliczył Łemkowiadę.
Tak więc jest to do wykonania, dodatkowo dodam że były odwracane dzięki czemu nie trzeba było dawać dystansów, natomiast trzeba było delikatnie zeszlifować zaciski bo tarły o felgi.
Dodam jeszcze, że trzeba też spiłować (odciąć) kawał rury trzymającej nadwozie bo inaczej opona haczy ale bez obaw u mnie ścięto tyle by mieściły się 35" i nic się nie dzieje
Powodzenia
Gelenda to jest to.
¯eby¶cie mnie ¼le nie zrozumieli, to nie jest tak ¿e chcê miec wszystko podane gotowe na tacy. Nie mniej jednak uwa¿am, ¿e m.in. po to jest to forum by nie powielaæ b³êdów æwiczonych ju¿ przez inne osoby.
Swoj± drog± pobralem odpowiednia dawke nauki na swoich blêdach.
Dziêki za wszystkie informacje.
Chcialbym tylko doprecyzowac:
1) O jakich dystansach mówimy przy proponowanym ET 35?
2) Czy przy odwracaniu felgi odpowiednie odsadzenie wynika z samego symetrycznego odwrócenia tarczy i dolo¿eniu paska poszerzenia po zewn. stronie?
P.S. Zdajê sobie sprawê z konieczno¶ci drobnego "dopasowania" elementów s±siaduj±cych. Chce tylko unikn±æ konieczno¶ci powa¿niejszych modyfikacji.
Swoj± drog± pobralem odpowiednia dawke nauki na swoich blêdach.
Dziêki za wszystkie informacje.
Chcialbym tylko doprecyzowac:
1) O jakich dystansach mówimy przy proponowanym ET 35?
2) Czy przy odwracaniu felgi odpowiednie odsadzenie wynika z samego symetrycznego odwrócenia tarczy i dolo¿eniu paska poszerzenia po zewn. stronie?
P.S. Zdajê sobie sprawê z konieczno¶ci drobnego "dopasowania" elementów s±siaduj±cych. Chce tylko unikn±æ konieczno¶ci powa¿niejszych modyfikacji.
Wycięcie tarczy i wspawanie jej na drugiej krawędzi obręczy, powoduje odsadzenie osi opony na zewnątrz (dla sprinterowskich 5cm, dla standardowych 3cm).
Jeśli chodzi o dodatkowy pasek to jest on potrzebny by opona weszła na felgę, z różnych teorii wynika że szerokość felgi powinna być pomiędzy 60-80% szerokości opony, czyli 7-9” widziałem 33x12.5 na 10” felgach i była to tragedia szorowało się bokami.

Jeśli chodzi o dodatkowy pasek to jest on potrzebny by opona weszła na felgę, z różnych teorii wynika że szerokość felgi powinna być pomiędzy 60-80% szerokości opony, czyli 7-9” widziałem 33x12.5 na 10” felgach i była to tragedia szorowało się bokami.

Gelenda to jest to.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości