Strona 1 z 1
przeróbka felg sprintera
: czw paź 07, 2004 5:35 pm
autor: guzik
Mam pytanie do szanownego grona odno¶nie konkretnych parametrów tej przeróbki.
Jakie musi byæ ET aby przy poszerzeniu felg sprintera do 8'' miesci³y siê 33x12,5x15 bez dorzucania dystansów?
G460, oryginalna wysoko¶æ zawieszenia i budy.
Re: przeróbka felg sprintera
: wt paź 12, 2004 12:30 pm
autor: guzik
Nie wierzê, ¿e nikt z forum nie zajmowa³ siê tak± przeróbk±.
Bedê wdziêczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
felgi sprintera do G
: wt paź 12, 2004 7:59 pm
autor: wichura4x4
jeśli możesz to podaj więcej informacji na temat felg od sprintera do MB G. właśnie jestem na etapie kompletowania swojej gelendy i potrzebuje felgę stalową - 16". słyszałem że posuje od sprintera (na bliźniakach) ale nigdzie nie mogę takiej dostać będę wdzięczny za informacje.
jeśli posiadasz zbędne części to chętnie się zgłoszę.
: śr paź 13, 2004 7:14 am
autor: Maciej Szczepański
Mam poszerzane felgi do G 16x9,je¶li jeste¶ zainteresowany,daj na priva.

Re: felgi sprintera do G
: śr paź 13, 2004 4:43 pm
autor: guzik
[quote="wichura4x4"]je¶li mo¿esz to podaj wiêcej informacji na temat
Problem w tym w³a¶nie, ¿e niewiele wiem.
Wiem, ¿e mogê wzi±æ standardowe felgi Sprinetra 5,5x15 i poszerzyæ wg potrzeb. Niestety nikt nie chce mi podpowiedzieæ szczegó³ów (jakie ET ¿eby nie wlaz³o w zacisk i mog³o chodziæ w oryginalnej budzie bez dystansów), a nie chcia³bym siê uczyæ na w³asnych b³êdach.
Tak czy inaczej poszukujê felg pod 33x12,5x15.
Re: felgi sprintera do G
: śr paź 13, 2004 7:10 pm
autor: wl
guzik pisze:... Niestety nikt nie chce mi podpowiedzieć szczegółów ...
Troszke mocne stwierdzenie...
A na bledach to my wszyscy sie tutaj uczymy i to zazwyczaj na wlasnych...
Przechodzac do tematu. Nie wiem jak to jest z felgami 8 czy 9 calowymi ale:
oryginalne felgi 6" mercedesa G maja ET63 i trzeba montowac do nich dystance 3cm, wtedy nie ma problemow z zaciskami ale w zaleznosci od wysokosci opony pojawiaja sie nowe przeszkody omawiane szczegolowo juz w innych tematach.
Tak wiec na moje wyczucie przy zamierzonej przerobce felg moim zdaniem muisisz miec ET w granicach 35 lub mniejsze plus dystanse wtedy przy szerokosci 8" powinno wszystko grac. Ale nie sadze (z wlasnych doswiadczen) ze nie bedziesz musial nic wiecej podcinac w karoserii, chyba ze zrobil to za Ciebie poprzedni wlasciciel.
Moje uwagi dotycza modelu 460. W 463 moze to juz inaczej wygladac bo tam sa inne mosty.
: śr paź 13, 2004 8:03 pm
autor: Slawek-J
Używałem felg 15” przerabianych od sprintera, spisywały się bardzo dobrze, dla opon 33/12.5/15 wystarczyło poszerzyć je do 7.5 lub 8”, robił mi to Zielony ale z tego co wiem to jest obecnie problem z wykonawcami.
Notabene mój brat nadal na nich jeździ i ostatnio zaliczył Łemkowiadę.
Tak więc jest to do wykonania, dodatkowo dodam że były odwracane dzięki czemu nie trzeba było dawać dystansów, natomiast trzeba było delikatnie zeszlifować zaciski bo tarły o felgi.
Dodam jeszcze, że trzeba też spiłować (odciąć) kawał rury trzymającej nadwozie bo inaczej opona haczy ale bez obaw u mnie ścięto tyle by mieściły się 35" i nic się nie dzieje
Powodzenia
: śr paź 13, 2004 11:03 pm
autor: guzik
¯eby¶cie mnie ¼le nie zrozumieli, to nie jest tak ¿e chcê miec wszystko podane gotowe na tacy. Nie mniej jednak uwa¿am, ¿e m.in. po to jest to forum by nie powielaæ b³êdów æwiczonych ju¿ przez inne osoby.
Swoj± drog± pobralem odpowiednia dawke nauki na swoich blêdach.
Dziêki za wszystkie informacje.
Chcialbym tylko doprecyzowac:
1) O jakich dystansach mówimy przy proponowanym ET 35?
2) Czy przy odwracaniu felgi odpowiednie odsadzenie wynika z samego symetrycznego odwrócenia tarczy i dolo¿eniu paska poszerzenia po zewn. stronie?
P.S. Zdajê sobie sprawê z konieczno¶ci drobnego "dopasowania" elementów s±siaduj±cych. Chce tylko unikn±æ konieczno¶ci powa¿niejszych modyfikacji.
: czw paź 14, 2004 6:17 am
autor: wl
guzik pisze:1) O jakich dystansach mówimy przy proponowanym ET 35?
Jedyne dopuszczone (z homologacja) dystanse do G jakie ja znam maja grubosc 3cm => auto staje sie "szersze" o 6cm.
Tak z ciekawosci: z jakim silnikiem i z jakimi mostami (przelozenia) bedzie to chodzilo w parze?
Zycze powodzenia

: czw paź 14, 2004 8:42 am
autor: Slawek-J
Wycięcie tarczy i wspawanie jej na drugiej krawędzi obręczy, powoduje odsadzenie osi opony na zewnątrz (dla sprinterowskich 5cm, dla standardowych 3cm).
Jeśli chodzi o dodatkowy pasek to jest on potrzebny by opona weszła na felgę, z różnych teorii wynika że szerokość felgi powinna być pomiędzy 60-80% szerokości opony, czyli 7-9” widziałem 33x12.5 na 10” felgach i była to tragedia szorowało się bokami.

: pt paź 15, 2004 12:22 am
autor: guzik
wl pisze:
Tak z ciekawosci: z jakim silnikiem i z jakimi mostami (przelozenia) bedzie to chodzilo w parze?

BMW 3,5
mosty 4,9
Jeszcze raz dziêkujê za rady i pozdrawiam