G, Unimog
Moderator: Mroczny
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr paź 20, 2004 3:53 pm
Chodzi mi o jazdę na czarnym.
U mnie jak jadę około 120, to na obrotomierzu jest już 4,5 tysiąca obrotów.
Trochę dużo na 230GE z automatem (na standardowych szosówkach), czy w sam raz?
-
arek.d

- Posty: 328
- Rejestracja: śr kwie 24, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: WARSZAWA,BIAŁOŁĘKA DW.
Post
autor: arek.d » śr paź 20, 2004 8:52 pm
300ge- standart =175km/h, 300gdturbo= 130 na silverstonach. Rozpędzić do detal, ale wyhamować to żelastwo...
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » śr paź 20, 2004 9:56 pm
ja mam to szczescie ze u mnie nie ma obrotomierza

. ale wiecej jak 120 g-wolf 290 diesel z plandeka to raczej sie nie wyciagnie.
-
mdebski
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: mdebski » śr paź 20, 2004 10:37 pm
Moja na 500 i oponach 33" jechalem 160, szybciej sie balem.
Mam okolo 3300 obrotow przy 100km/h, czyli do tego silnika duzo za duzo.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » czw paź 21, 2004 7:35 am
Max na 33'' to 120 więcej nie idzie. G230 długie i podwyższone o 25cm. Na wiosnę dostanie V6 to zacznie się zbierać.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw paź 21, 2004 4:44 pm
Generalnie nie chodzi mi o to, kto ile może jechać.
Moja wątpliwość polega na tym, że przy 110-120 km/h mam 4,5tys obrotów.
Tyle to samuraj mi nie kręci przy tej szybkości.

-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » czw paź 21, 2004 5:06 pm
Na którym biegu automatu ?
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw paź 21, 2004 5:11 pm
boris.blank pisze:Na którym biegu automatu ?
Na 4. Więcej nie ma...
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » czw paź 21, 2004 5:37 pm
Dobra, a samochód długi czy krótki i jaki rozmiar opon. Bo podejrzewam, że problem tkwi w przełożeniach mostów. U mnie było to samo ale jak zmieniłem gumy to jedzie tyle samo ale obroty niższe.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw paź 21, 2004 5:53 pm
boris.blank pisze:Dobra, a samochód długi czy krótki i jaki rozmiar opon. Bo podejrzewam, że problem tkwi w przełożeniach mostów. U mnie było to samo ale jak zmieniłem gumy to jedzie tyle samo ale obroty niższe.
Długi. Opony jak pisałem standard 205R16 szosowe. Wszystko zresztą standardowe - nawet rdza z tyłu

.
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » czw paź 21, 2004 5:56 pm
No to masz wolne mosty i jak zmienisz opony na 33'' to będzie lepiej. Albo skrzynia manual z piątką nadbiegiem. Ale masz super bo jak włożysz kapcie 35'' to będzie lux w sam raz.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw paź 21, 2004 6:24 pm
boris.blank pisze:No to masz wolne mosty i jak zmienisz opony na 33'' to będzie lepiej. Albo skrzynia manual z piątką nadbiegiem. Ale masz super bo jak włożysz kapcie 35'' to będzie lux w sam raz.
A po czym poznać "wolność" mostów?
Wydawało mi się, że były tylko wąskie w 460 i szerokie w 463? Ale mogę być w mylnym błędzie...
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » pt paź 22, 2004 1:08 pm
Sprawa jest prosta - masz skrzynię 4-biegową z ostatnim biegiem o współczynniku przełożenia =1 czyli jak chcesz jechac szybciej to ratuje cię wymiana skrzyni na 5 z 0.836 czyli nadbiegiem. Ten współczynnik 5 jest prawie identyczny dla manualnej i AT. Uwaga były tez 5-tki z piątym biegiem =1 ale za to na jedynce można haubicę ciągać. Prościej założyć opony 32/33'' i od razu lepiej. Jeśli chodzi o przełożenia w mostach to podobno jest ich kilkanaście rodzajów w zależności od przeznaczenia auta. Na przednim masz tabliczkę to sobie odczytaj.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt paź 22, 2004 6:49 pm
A były automaty pięciobiegowe? A jak były, to czy ewentualna przekładka jest bolesna?
Dodatkowo przynudzę:
Wydaje mi się, że gela rusza z drugiego biegu (jak lewarek jest na 4). To normalne?
-
mdebski
- jestem tu nowy...

- Posty: 72
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: mdebski » sob paź 23, 2004 6:27 pm
Automaty 5-biegowe byly dopiero od 90 ktoregos roku i w 463 i do tego sterowane elektronicznie, wiec nas one nie bawie.
Kazdy mercedes automat -osobowe tez, rusza z drugiego biegu, dopiero jak mocniej przycisniesz to rusza z jedynki.
Pozdrawiam
Michał Dębski
Nissan Patrol GR High Roof (byl MB 420GE)
-
cetus
-

- Posty: 239
- Rejestracja: sob lut 18, 2006 5:43 pm
- Lokalizacja: 3-miasto gdańsk, sopot
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cetus » pn maja 15, 2006 1:24 am
sluchajcie ja tez mam krótką 2.3ge ze skrzynią 4 biegową w manualu. tez moja predkość max. to 120

opony 31x10.5 x 15 . kurcze co robić zeby sie lepiej bujała ?
GRZECZNI CHŁOPCY IDĄ DO NIEBA A ŻLI CHŁOPCY ... TAM GDZIE CHCĄ

-
Krecik
-

- Posty: 3597
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Krecik » pn maja 15, 2006 2:08 am
włożyć skrzynie z podbiegiem, wtedy bedzie jechało szybciej

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
-
benek

- Posty: 637
- Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
- Lokalizacja: Komorów
Post
autor: benek » pn maja 15, 2006 8:30 am
Kostuch załóz 235/85/16 i będzie dobrze. Tj 7,5/16 czyli największe fabrycznie zakładane do aut cywilnych. Nic nie trzeba robić - chyba że spreżyny połamane.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn maja 15, 2006 12:47 pm
benek pisze:Kostuch załóz 235/85/16 i będzie dobrze. Tj 7,5/16 czyli największe fabrycznie zakładane do aut cywilnych. Nic nie trzeba robić - chyba że spreżyny połamane.
Ale stary temat odgrzebali...
Mam 235/85/16 (zresztą chyba identyczne jak sam sobie kupiłeś).
Zmieniło się o tyle, że gela jest jeszcze bardziej zmulona niż na 205R16
Cały czas myślę o silniku M103...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
benek

- Posty: 637
- Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
- Lokalizacja: Komorów
Post
autor: benek » pn maja 15, 2006 2:24 pm
marudzisz
to co ja mam powiedzieć (88KM)
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
-
TNT
-

- Posty: 216
- Rejestracja: pn maja 08, 2006 9:07 pm
- Lokalizacja: Legnica/Wrocław
Post
autor: TNT » pn maja 15, 2006 5:24 pm
moje 300 GD nieraz jak się rozpędza to wydaję się, że szybciej było by wyjść z samochodu i iść... oponki 31x10.5x15" a prędkość w granicach 130 km/h ... Jak się przesiąde do Berlinga 1.9 D to normalnie rakieta przy Geli

ale coś za coś ...

muszę posłkadać lusterka,złożyć szyberdach i założyć spojlery, wtedy powiem wam jaki jest v-max tej besti

Ostatnio zmieniony pn maja 15, 2006 6:22 pm przez
TNT, łącznie zmieniany 1 raz.
W463 300GD; W126 560SE
-
kita
-

- Posty: 260
- Rejestracja: czw maja 13, 2004 8:49 pm
Post
autor: kita » pn maja 15, 2006 5:35 pm
Moja idzie jak nawiedzona po wymianie silnika,
mam 35' i M103 i ....automat,
a było tragicznie M102 i 33' ciągła max 120 z wiatrem
-
Ml_Kruszka18

- Posty: 315
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
Post
autor: Ml_Kruszka18 » pn maja 15, 2006 8:20 pm
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla

teraz obserwator
-
cetus
-

- Posty: 239
- Rejestracja: sob lut 18, 2006 5:43 pm
- Lokalizacja: 3-miasto gdańsk, sopot
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cetus » wt maja 16, 2006 12:50 am
co to jest za silnik m102 i m103

???
GRZECZNI CHŁOPCY IDĄ DO NIEBA A ŻLI CHŁOPCY ... TAM GDZIE CHCĄ

-
mjp
-

- Posty: 125
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 9:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: mjp » wt maja 16, 2006 9:46 am
hehe... zazdroszcze Wam tych max 115/h. U mnie przy tej predkosci dieselek osiagnal by chyba 10k obrotow!

463 230GE / ex. 463 300GD / ex. 460 300GD / ex. XJ 4.0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości