Strona 1 z 1

[W460] amortyzator skrętu - paramerty, zamiennik

: ndz lut 19, 2012 11:04 am
autor: zeus81
Witam,
Poszukuję danych dotyczących amortyzatora skrętu do mojego W460. Nie mam oryginalnego więc nie za bardzo wiem jaka powinna być jego długość i średnica.
Jeżeli ktoś z szanownych kolegów wie jakie są wymiary zamienników to proszę o info. Na toą chwlę wiem tyko jak powinien być zamontowany:
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__2 ... 60_210_300
Czekam na info i pozdr.

Re: [W460] amortyzator skrętu - paramerty, zamiennik

: ndz lut 19, 2012 9:14 pm
autor: AdAm
zeus81 pisze:Witam,
Poszukuję danych dotyczących amortyzatora skrętu do mojego W460. Nie mam oryginalnego więc nie za bardzo wiem jaka powinna być jego długość i średnica.
Jeżeli ktoś z szanownych kolegów wie jakie są wymiary zamienników to proszę o info. Na toą chwlę wiem tyko jak powinien być zamontowany:
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__2 ... 60_210_300
Czekam na info i pozdr.

Nie wiem, nie miałem, ale gdybym był na Twoim miejscu to zrobiłbym tak:
- skręcił koła całkowicie w lewo - zmierzył odległość między punktami mocowania
- sręcił koła max w prawo - zmierzył odległości między punktami mocowania
- do większej zmierzonej długości dodałyby tak 1 cm dla bezpieczeństwa a do mniejszej odjąłbym 1 cm.
- poprosiłbym kogoś aby kręcił kierownicą z lewej do prawej powoli i sprawdził w którym położeniu hipotetycznie zamontowany amortyzator jest najbliżej kolizyjnie jakiegoś elementu (np. drążka - czyli jaki może być max promień amortyzatora - pomnożyć przez 2 masz średnicę ;-) ).
- poszukałbym w necie katalogów różnych producentów szpeju i tam dobrał coś co odpowiada zmierzonym wartościom, z założeniem że amorek w stanie rozciągniętym może być dłuższy niż zmierzona wartość o ile w stanie ściśniętym nie jest dłuższy niż zmierzona minimala wartość... ;-)

Oczywiście prościej jest dobrać coś dedykowamego do W460 z katalogu - i tym tropem podążaj ;-)

Re: [W460] amortyzator skrętu - paramerty, zamiennik

: ndz lut 19, 2012 11:26 pm
autor: Liroz
Co do amorów skrętu jest "duży" i "mały". Jeśli ktoś skręca poza asfalt to tylko i wyłącznie ten duży. Tyle w temacie :roll:
Oczywiście po zamontowaniu obowiązkowo sprawdzić przy maksymalnym skręcie lewo-prawo nie przekracza skoku amora lub amor dochodzi do drążka. Jeśli tak to obowiązkowo skorygować zamocowanie. U mnie ten "duży" czy raczej gruby stykał się z drążkiem przy skręcie, szybkim i skutecznym do dziś rozwiązaniem było danie podkładek odsuwających go od drążka.

Re: [W460] amortyzator skrętu - paramerty, zamiennik

: pn lut 20, 2012 7:47 am
autor: zeus81
Dzięki za info,
Dzisiaj zaczynam walkę w garażu z moja Gelą więc sprawdzę wymiary według waszych wytycznych.
Pozdrawiam

Re: [W460] amortyzator skrętu - paramerty, zamiennik

: pn lut 20, 2012 6:27 pm
autor: yaro 65
Średnica [mm]: 39

Strona zabudowy: Oś przednia

Ciężar [kg]: 0,746

Wymagana ilość: 1

Długość [mm]: 399

Długość [mm]: 630

Febi 31449 FE31449 ''gruby''
Febi 31450 FE31450 ''cienki''

Re: [W460] amortyzator skrętu - paramerty, zamiennik

: wt lut 21, 2012 8:37 am
autor: zeus81
bardzo dziękuje za info.
Pozdrawiam