różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

G, Unimog

Moderator: Mroczny

maczbil108
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
Lokalizacja: Płock

różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

Post autor: maczbil108 » pn kwie 15, 2013 8:20 pm

Witam

Czy ktoś wie czy się różni zawieszenie ML-a i G-klasy? Pytam, bo się zastanawiam czy ML nadawałby do rajdów szybkościowych, a tam przede wszystkim zawieszenie ma znaczenie. Chodzi mi oczywiście o budowę, trwałość wahaczy, sworzni itp. Amorki wiadomo, że są do wymiany, ale to w każdej terenówce, bo fabryczne to się nie nadają do szybkościówek.
Zainteresowałem się ML, bo startowało kilka w Dakarze i to w prywatnych ekipach, ale może to były ML-e tylko z nazwy.

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

Post autor: Wowos » pn kwie 15, 2013 8:26 pm

Największą różnicą są sztywne mosty w G vs. niezależne w ML.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

Post autor: vandall_jr » pn kwie 15, 2013 10:48 pm

Zobacz sobie ML projekt z ORC.de to jest ML który śmigał w rajdzie DAKAR z przysłowiowym ML ma tyle wspólnego co nic.
Konstrukcja specjalnie zbudowana na wyścig, dostosowana do wymogów regulaminu. Jeśli myślisz o zmotaniu ML-a z Gelą temat kiepski, jest to średni pomysł. A jeśli chcesz ML-a do wyścigu to wymaga on dużego zakresu przeróbek, zawieszenie wahacze i amortyzatory nie nadają się do wyścigu i wymagają wymiany, na mocniejsze :)
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

maczbil108
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
Lokalizacja: Płock

Re: różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

Post autor: maczbil108 » pn kwie 15, 2013 10:50 pm

ano fakt. Że też o tym zapomniałem. Więc właściwie nie ma czego porównywać. A czemu się nie używa ML-i w szybkościówkach to pewnie się nie dowiem, bo mało kto używał tego auta pod tym kątem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

Post autor: vandall_jr » pn kwie 15, 2013 10:54 pm

Nie używa się bo primo ML ma kiepski środek ciężkości, klatka musi być mocno rozbudowana dla uzyskania odpowiedniej sztywności, i kolejny problem, aby śmigał sporo trzeba zmienić, najlepiej łącznie z układem napędowym.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

Post autor: vandall1 » pn kwie 15, 2013 11:33 pm

ML to kroowa...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

maczbil108
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 5:37 pm
Lokalizacja: Płock

Re: różnice zawieszenia w ML-u i G-klasie

Post autor: maczbil108 » śr kwie 17, 2013 12:16 am

no krowa to fakt. Dobrze się natomiast prowadzi po płaskim, więc myślałem, że może po odpowiednim przygotowaniu prowadziłby się w terenie lepiej niż np. pickupy. Również cenowo jest teraz całkiem przystępny i od razu jest sporo mocy np. w ML500.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość