Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: freebike » pt paź 09, 2009 6:59 pm

Witam,
już mam dość dolewania oleju i zostawiania po sobie plam więc wziąłem się za uszczelnienie reduktora na wyjściu wałów. Zamówiłem uszczelniacze i dzisiaj była akcja kanał ;)
Po wymianie wydaje się że tył jest suchy a przód nieustępuje. Krzyżak jest mokry i mam pytanie bo gdzieś czytałem (nie mogę znaleść) że trzeba coś zatkać w wałku wychodzącym z reduktora. Wychodzi na to że pomimo że uszczelniacz trzyma leje się czymś tam. Może coś pokręciłem. Pomysł z dziura w wałku wydaje mi się głupi ale jestem zdesperowany i dzisiaj juz nie mam ochoty wyciagac wszystkiego spowrotem żeby sprawdzić. Wrzery na wale malutkie. Może ktoś z was już to przerabiał?

Dalsza juz nie w temacie część naprawy przebiegała tak:

Miałem zmienić poduszkę pod skrzynią jednak jedna śruba kręci się w kółko i nie ma czym przytrzymać nakrętki bo zamknięta jest w belce!! Debilny pomysł. Druga nie chcę puścić i postanowiłęm jeszcze jej nie ukręcać. Chciałem ściągnąć całą belke i pokombinować na zewnątrz i tu niespodziewanka... :evil: z lewej ukręcilem 2 śruby, 1 blisko ukręcenia i jedna odkręcona. Z prawej dla odmiany urwały się dwie nakrętki (jedna zamknięta w profilu i kręci się ze śrubą w koło) drugą można było jeszcze podtrzymać 19 i odkręciłem. Dwie pozostałe się odkręciły. (jest 8 śrub po 4 na stronę) Dupa nie robota, zostaje gumówka i spawanie.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 8:32 am przez freebike, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: Kajen » pt paź 09, 2009 8:22 pm

Dobre wiertła, wykrętaki, gwintowniki i nowe sruby. Na czyms jednak skrzynia powinna sie trzymac. Spiesz sie, jutro sklepy do 14tej otwarte. Wał przedni przelec szmatką do czyszczenia rurek miedzianych lub kwasoodpornych (po wytrawianiu). Dostepne tanio w sklepach ze szpejem hydraulicznym...

Awatar użytkownika
cianbo
 
 
Posty: 265
Rejestracja: pt lut 07, 2003 2:57 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: cianbo » sob paź 10, 2009 1:01 am

freebike pisze:Witam,
już mam dość dolewania oleju i zostawiania po sobie plam więc wziąłem się za uszczelnienie reduktora na wyjściu wałów. Zamówiłem uszczelniacze i dzisiaj była akcja kanał ;)
Po wymianie wydaje się że tył jest suchy a przód nieustępuje. Krzyżak jest mokry i mam pytanie bo gdzieś czytałem (nie mogę znaleść) że trzeba coś zatkać w wałku wychodzącym z reduktora. Wychodzi na to że pomimo że uszczelniacz trzyma leje się czymś tam. Może coś pokręciłem. Pomysł z dziura w wałku wydaje mi się głupi ale jestem zdesperowany i dzisiaj juz nie mam ochoty wyciagac wszystkiego spowrotem żeby sprawdzić. Wrzery na wale malutkie. Może ktoś z was już to przerabiał?
Jak w Pajero miałem podobny wyciek, to okazało się, że wyskoczyła taka zaślepka co jest we flanszy przedniego wału od strony krzyżaka. Spod niej zapierniczał olej.
LR Discovery 300tdi '96 - Sprzedany!

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: freebike » sob paź 10, 2009 8:30 am


Jak w Pajero miałem podobny wyciek, to okazało się, że wyskoczyła taka zaślepka co jest we flanszy przedniego wału od strony krzyżaka. Spod niej zapierniczał olej.
Cianbo nie masz fotki tego ustrojstwa?

Belkę przykręciłem wczoraj, To co sie dało dokręciłem czyli 6szt , Jedna śruba wymieniona, w miejscu gdzię trzeba ciąć zaspawałem :o Jest dobrze, jeszcze do tego wrócę. Co do reduktora dzisiaj pojeździłem i już tak nie kapie. Pojeździmy zobaczymy.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: majcher » pn paź 12, 2009 10:19 am

jak wyjmiesz krzyżak to zobaczysz zaslepke w osi wału - zaspawac,zalutować,zaklejic - jak kto woli
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: freebike » pn paź 12, 2009 10:32 am

majcher pisze:jak wyjmiesz krzyżak to zobaczysz zaslepke w osi wału - zaspawac,zalutować,zaklejic - jak kto woli

O dzięki wielkie :) Dzisiaj miałem trochę lepszy dostęp do reduktora...
Obrazek
Obrazek

... ale jakoś wolę na kanale. Wracałem do domu spokojnie.Wysoka trwa zasłoniła mi skarpe. Wydawała się mniejsza. Ma ktoś lusterka do sprzedania?
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: Adas » pn paź 12, 2009 2:17 pm

nic ci się nie stało ? czasem ręka ucieka ,aby się podeprzeć :)9

Awatar użytkownika
freebike
 
 
Posty: 218
Rejestracja: czw sie 14, 2008 5:22 pm
Lokalizacja: ok Wałbrzycha

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: freebike » pn paź 12, 2009 6:46 pm

Adas pisze:nic ci się nie stało ? czasem ręka ucieka ,aby się podeprzeć :)9
Dziękuję za troske :)
To miałbyć spokojny powrót lekkim terenem do domu. Jechałem na samym tyle, nawet nie chciało mi się załączać przodu więc omijałem dziury bokiem... no i mam nauczkę. Miejsce znam na pamieć a zjazd na drogę w myślach był trochę mniejszy. Pomimo że brałem go pod kątem, tył ustawił się prostopadle i jeb. Miałem pozamykane szyby bo zimno. Straty to klosz w tylnej lampie i lusterko. Małe obicia nie robią na mnie wrażenia. Muszę orurować auto.

Plusy to: znalazłem małą rdze na ramie i sprawdziłem auto pod spodem dokładniej. O i mam małą rudą na rynienkach ( nigdy tam nie zaglądam) :D Reduktor jednak nie cieknie. Może lekko na przednim krzyżaku ale to może woda.

Chowania łap uczę się od dawna bo wiem że to naturalny odruch. Może to słaba gleba ale pasy przytrzymały wiec nie poleciałem niżej. Przestarszyłem się że wyleje mi się olej i paliwo. Nic takiego nie było auto jeżdzi. Oleje są, wszystkie płyny też.

Czy o czymś nie wiem? co powinienem sprawdzić w aucie? Mam wrazenie jakby mi moc lekko spadła ale może mi się wydaje.
Sprzedałem Pajero. Może będzie kolejne.

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Uszczelnienie reduktora Pajorka 1

Post autor: Kajen » pn paź 12, 2009 9:54 pm

freebike pisze: To miałbyć spokojny powrót
Zawsze zaczyna sie tak samo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość