Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
pawel-e30
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: pawel-e30 » pt lut 20, 2009 7:51 pm
Panowie może coś podpowiecie
Pajero jedynka z 3l benzynką strasznie długo trzeba kręcić rozrusznikiem na ciepłym silniku żeby odpalił, na zimnym silniku pali nie mal że od "strzału". Spotkaliście się z taką przypadłością??
Może podeślecie linki jeśli już taki temat był?? w szukajce za wiele nie znalazłęm

-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pt lut 20, 2009 8:01 pm
czy masz instalację gazową ?
-
pawel-e30
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: pawel-e30 » pt lut 20, 2009 8:02 pm
Adas póki co jeszcze nie.
-
Kicul
-

- Posty: 188
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kicul » pt lut 20, 2009 8:11 pm
no ja mam diesla i po zakupie na ciepłym silniku zawsze musiałem kręcić z 3 s albo i dłużej , na zimno palił chyba normalnie , po 3 miesiącach musiałem regenerować rozrusznik , bo padł całkowicie , teraz nie ma problemów , odpala od pół-obrotu , może u Ciebie podobnie
Kicul pozdrawia
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » pt lut 20, 2009 8:15 pm
dla mnie pierwsza przyczyna do przebadania to za mały luz zawororowy
na ciepło trzonki zaworów się rozszerzają i nie domykaja zaworów do końca i kompresji nie ma wystarczajcej
miałem cos takego
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
pawel-e30
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: pawel-e30 » pt lut 20, 2009 8:19 pm
luz na zaworach hmmmm
ale tam jest hydraulika więc nie ma jak ustawić.
A co do rozrusznika spoko oczywiście już padł
Zakupiłem nie samowity egzemplarz Pajero trzeba worek kasy tam wsadzić

-
Kicul
-

- Posty: 188
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 10:23 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kicul » pt lut 20, 2009 8:25 pm
pawel-e30 pisze:luz na zaworach hmmmm
ale tam jest hydraulika więc nie ma jak ustawić.
A co do rozrusznika spoko oczywiście już padł
Zakupiłem nie samowity egzemplarz Pajero trzeba worek kasy tam wsadzić

jak w każdego

ja w mojego pakuje od 2 lat i końca nie widać

próbowałem sprzedać ale ciesze się , że nie znalazłem kupca

jeszcze się z nim pomęczę
nota bene nie działa mi na razie przedni napęd

dzięki ci boże w taka pogodę za LSD

Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 8:28 pm przez
Kicul, łącznie zmieniany 1 raz.
Kicul pozdrawia
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » pt lut 20, 2009 8:27 pm
mnie tez to dziwi ze jest hydrauliczna regulacja luzu a mimo to na spodniej stronie maski mam naklejke z wartościami luzu dla ciepłego i zimnego luzu osobno dla zaworów wydech i ssących
czyli znaczy ze hydraulika nie jest chyba tak zupełnie bezobsługowa
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
pawel-e30
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: pawel-e30 » pt lut 20, 2009 8:32 pm
czyli co od razu popychacze wymieniać?? nie ma sensu bo ich nie słychać żeby klepały
Zaworków się nie reguluje
Ps. Znajomy ma taki sam egzemplarz Pajero i u niego jest identycznie z odpalaniem więc może już ktoś przerabiał tema??

-
Adas
-

- Posty: 5932
- Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
- Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adas » pt lut 20, 2009 9:37 pm
manual do Twojego silnika
http://www.twingles.com/manualcd/dsmgift/6g72.pdf
te samoregulatory takie bezobsługowe nie są
stawiam na głowicę , na ciepłym spada kompresja , bo zawory się nie domykają .Sprawdź ciśnienie będziesz miał diagnozę a koszt nie duży
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 6:11 am przez
Adas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
pawel-e30
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: pawel-e30 » pt lut 20, 2009 11:29 pm
ok sprawdzę kompresje i napisze

-
goszen
-

- Posty: 1165
- Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
- Lokalizacja: Bytów
Post
autor: goszen » sob lut 21, 2009 7:54 am
Jak będziesz mierzył ciśnienie , zrób próbę olejową, od razu będziesz wiedział czy to zawory.
GG 3597101 tel. 602-673-905
-
pawel-e30
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: pawel-e30 » sob lut 21, 2009 8:14 pm
ok sprężanie zmierzone
nie udało mi się tylko na dwóch cylindrach zmierzyć

3 i 6.
Sprężanie od 10,5 do 11. Nie estety wiem że to mało, pocieszające jest to że mają w miarę po równo.
Ile powinno być na zdrowym silniku?? 13-14??
Próbę olejową przeprowadziłem tylko na jednym cylindrze pierwszy od rozrządu po lewej stronie to jest 1 czy 2 cylinder??
Wyszło 15.
-
sammodel
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 1:13 pm
- Lokalizacja: Rudy
Post
autor: sammodel » czw mar 12, 2009 9:31 pm
Witam po dłuższej przerwie w pisaniu.
Podepnę się pod temat. Ja też zmierzyłem ciśnie w swoim i wyszło na cylindrach między 10 – 11,75 kg/cm2. W książce jest napisanie że stopień sprężania jest 8,9:1. Poszukałem na googlach przeliczników ciśnienia i wyszło mi coś takiego.

O co chodzi z tym ciśnieniem. Jakie powinno być. Jak to przeliczyć i na co.

Wcześniej: Nissan Terrano 3.0
Obecnie: Pajero 3.0 V6 A.D 1989
Transporter T4 A.D. 1993 DOKA
-
mr.miron

- Posty: 403
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mr.miron » czw mar 12, 2009 9:45 pm
Ciśnienie sprężania a stopień sprężania to dwie różne rzeczy
Ciśnienie sprężania to ciśnienie, jakie panuje w komorze spalania silnika spalinowego tłokowego po zakończeniu suwu sprężania.
Stopień sprężania – to stosunek objętości powietrza w cylindrze silnika na końcu suwu ssania do objętości powietrza na końcu suwu sprężania.
stopień sprężania:
http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=441
ciśnienie sprężania:
http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=390
Generalnie twój sinik nie jest zły, ale to mówi o stanie pierścieni kompresyjnych, a oprócz tego masz jeszcze dwa pierścienie, więc zadaj sobie pytanie ile dolewasz oleju na 1000 km do silnika?
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
-
sammodel
- jestem tu nowy...

- Posty: 12
- Rejestracja: wt lis 01, 2005 1:13 pm
- Lokalizacja: Rudy
Post
autor: sammodel » czw mar 12, 2009 10:34 pm
Dzięki
Teraz już wiem dokładnie o co chodzi.
Znalazłem na stronie że nowy miał 14 psi.
http://www.4x4wire.com/forums/showthrea ... 135992[url][/url]
Jeżeli zbłądziłem to proszę mnie poprawić.
Dolewam dolewam i ubolewam.
Wcześniej: Nissan Terrano 3.0
Obecnie: Pajero 3.0 V6 A.D 1989
Transporter T4 A.D. 1993 DOKA
-
mr.miron

- Posty: 403
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mr.miron » czw mar 12, 2009 10:44 pm
Generalnie przyjęte jest tak że jak na 1000km dolewasz do 1l mieści się to w granicach rozsądku oczywiście im mniej tym lepiej, wszystko co powyżej świadczy o zużyciu pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, turbiny(w dieslu) itp itd.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » wt mar 17, 2009 8:58 am
mr.miron pisze:Generalnie przyjęte jest tak że jak na 1000km dolewasz do 1l mieści się to w granicach rozsądku oczywiście im mniej tym lepiej, wszystko co powyżej świadczy o zużyciu pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, turbiny(w dieslu) itp itd.
1 l na 1000km to juz dla mnie troszku duzo
da sie jeszcze pojeździc ale to raczej stan terminalny silnika jeśli traci olej przez pierścienie
jeśli to inna przyczyna uszczelniacze zaworowe albo turbina mozna jeszcze reanimować
miałem mietka który potrzebował 3l na 1000km i tez jeździl elegancko z kasa ale na olej niewyrabiałem

był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » śr mar 18, 2009 7:51 pm
scood74 pisze:mnie tez to dziwi ze jest hydrauliczna regulacja luzu a mimo to na spodniej stronie maski mam naklejke z wartościami luzu dla ciepłego i zimnego luzu osobno dla zaworów wydech i ssących
czyli znaczy ze hydraulika nie jest chyba tak zupełnie bezobsługowa
Luz w silniku 4M40 jest regulowany ręcznie przez wymianę specjalnych płytek.
Pajero 2,8TD
-
scood74

- Posty: 447
- Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
- Lokalizacja: słupsk
Post
autor: scood74 » śr mar 18, 2009 7:59 pm
JACEK 628 pisze:scood74 pisze:mnie tez to dziwi ze jest hydrauliczna regulacja luzu a mimo to na spodniej stronie maski mam naklejke z wartościami luzu dla ciepłego i zimnego luzu osobno dla zaworów wydech i ssących
czyli znaczy ze hydraulika nie jest chyba tak zupełnie bezobsługowa
Luz w silniku 4M40 jest regulowany ręcznie przez wymianę specjalnych płytek.
no to żeś mnie pocieszył
a co ile zaleca sie gmeranie przy tym luzie ?
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
-
JACEK 628
- jestem tu nowy...

- Posty: 60
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: JACEK 628 » śr mar 18, 2009 8:06 pm
Jak będziesz coś robił pod pokrywą zaworów to sobie sprawdź. Mierzy się normalnie szczelinomierzem.
Pajero 2,8TD
-
przemmko
- jestem tu nowy...

- Posty: 66
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 8:57 am
- Lokalizacja: Piaseczno
Post
autor: przemmko » czw mar 19, 2009 4:01 pm
Witam
Miałem taki przypadek u siebie w Galloperze 3.0 , sprawa była prozaiczna, walnięty był czujnik temperatury, na termostacie masz wkręcone 3 czujniki, padł ten od strony kierowcy z dwoma pinami.
Aby to sprawdzić wystarczy jak silnik jest gorący odpiąć wtyczkę od niego i spróbować zapalić - jeśli to - odpali bez problemu.
Ten czujnik odpowiada za ilość podawanego paliwa, jak silnik zimny dostaje więcej żeby zapalił, a jak ciepły to przy uszkodzonym czujniku go zalewa, dopiero długie kręcenie najlepiej na pełnym gazie,tak aby go przedmuchało pozwala odpalić auto.
Spróbuj może to.
Disco 300 2,5tdi
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » śr mar 20, 2013 8:08 pm
U mnie teraz jest na odwrót jak jest zimny - długi postój - to go zalewa 3.0V6 24V, cisnienie na pompie jest , paliwo nie ucieka, objaw jest taki że jak postoi z tydzięń to go zalewa, jak odepne pompę i kręce bez pompy zapala bez problemu, ja nie odepne pompy na chwile to go zaleje, Jak stoi krócej to pali normalnie , gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzić?
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
-
lukas 78

- Posty: 1716
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
- Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
Post
autor: lukas 78 » śr mar 20, 2013 8:25 pm
a Ty nie pisałeś ,że masz pompę większą wsadzoną
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
MACIEK27

- Posty: 2239
- Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: MACIEK27 » śr mar 20, 2013 8:34 pm
mam 5 bar

na tej 3 bar orginalnej tak kulawo jezdził , na 5 bar czuje moc

tylko ze dopiero teraz to sie pajawiło a pompe ta jest juz z 2 lata.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość