odpinający się przedni napęd:( pomocy pilne!!!

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

odpinający się przedni napęd:( pomocy pilne!!!

Post autor: Antosiwo » sob kwie 12, 2008 3:50 pm

z góry przepraszam jeśli ktos już kiedys miał taki problem a ja go nie znalazłem na forum!!

Ale za dwa tygodnie jest po raz pierwszy RMPST na moim podwórku czyli w suwałkach a ja własnie sie zorientowałem że przedni napęd sam potrafi się wyłączyć :cry: :cry: :cry:
mam pajero 93r. 3.0 v6 automat ze skrzynią Super Select i sprawa jest tego typu że jaką pozycje bym nie zapią to na nierównościach potrafi się wszystko odpiąć.
jak zauważe że mi przedni napęd zaczął migać to sie zatrzymuje i słysze lekkie żęcholenie i po chwili "stuk" i zapieły się wszystkie koła na nowo. czasami zatrzymanie się nic nie daje i musze na nowo wychylić wajche SS na maxa do tyłu i spowrotem na którąś pozycje 4x4 i wtedy znowu czuje że ciągnoął 4 koła. przed chwilą zrobiłem eksperyment i się przejechałm po mieśćie z załączonymi przednimi kołami i odziwo nic nie wyskakiwało aż do momentu jak wjechałem na pierwszy krawężnik:( z tego można by wywnioskować że coś tam wsrodku spada, sie przestawia. dodam jeszcze że w momeńcie kiedy te coś mi tam sie odłącza to wajcha SS pozostaje na swoim miejscu.
wczesniej pamiętam miałem odwrotny problem nie mogłem odpiąć przedniego napędu i musiałem przejechać na migających przednich kontrolkach kilkaset metrów żebym poczuł że przód się odpiął.
Prosze pomóżcie... niech ktoś napisze że wystarczy dolać jakiegoś oleju gdzieś, albo naciągnąć którąś linke PLISSSS

wczoraj przez to ze mi sie przód odpiął musiałem prosić rolnika z pola żeby mnie ciągnikiem wyciągał z przyszłej trasy rajdu którą badałem. to juz za dwa tygodnie!! mam nadzieje że ktoś mi pomoże do tego czasu

z góry dziękuje za pomoc
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob kwie 12, 2008 4:23 pm

musisz wymienić rurki doprowadzające podciśnienie do siłownika przy przednim moście , wjedź na kanał zapnij napęd i zsuń rurki ze sterownika i zobacz czy podciśnienie dochodzi , jak nie to szukaj przyciętej rurki od wakupompy do zaworków i akumulatora ciśnienia , prześledź te rurki to znajdziesz przytartą . Rurka fi 4 mm zbrojona do podciśnienia

rys. znajdziesz na forum http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=52691

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » sob kwie 12, 2008 5:57 pm

po napisaniu pierwszego posta przejechałem sie jeszcze raz po pobliskich górkach zapinając 4 koła i tym razem odziwo wszytko działało wieć może to nie jest coś poważnego tak jak czytałem w tamtym temacie że może łańcuch.
wymiana węrzyka brzmi dość optymistycznie oby!! jutro sprawdze
a tak przy okazji jak to jest z przednim wałem bo nie pamiętam cały czas się kręci?
półosie wiem że chodzą cały czas a wał? jak włączam 4H co z czym sie spina? wał z reduktorem? wał z półoskami? czy i to i to?
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » sob kwie 12, 2008 7:48 pm

C.D....
nie wytrzymałem i mimo że pada deszcz i ze jest ciemno poszedłęm sprawdzić tę wężyki :D no więc tak, zgadza się są dwa podcisnieniowe wężyki, jeden ciągnie na 2H a drugi na 4H.
tylko że u mnie to działa ale tak jak wczesniej pisałem mi napędy się włączają tylko że potem potrafią się wyłączyć. może to kwestia siły tego pod cisnienia. ktos wie jaką wartośc powinno mieć te podcisnienie? i czym to sie mierzy? ktos pisał w tym wątku wklejonym powyżej ze te podcisnienie steruje też chamulcami czy to prawda? (u mnie działaja bez zarzutu)
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob kwie 12, 2008 9:11 pm

Podcisnienie powstaje w wyniku dzialania pompy vacuum. W 4d56t znaduje sie ona na alternatorze, nie wiem jak w Twoim silniku. Ma ona zwiazek z dzialaniem hamulcow. Wcisnij kilkukrotnie pedal hamulca na pracujacym silniku, jesli pompa wydajnie pracuje, to za kazdym razem wspomaganie bedzie mniej wiecej na podobnym poziomie.

Wymien faktycznie te wezyki i sprawdz caly uklad zalaczania napedow przedniej osi. Przod powinien sie wypinac po kilku metrach, u mnie czasem musialem cofnac 1 metr, czasem 10, czasem podjechac do przodu, do tylu i znowu do przodu, ale nigdy kilkaset metrow... :)

O tym co i kiedy sie kreci, to bylo juz X razy, przy czym jak zwykle kazdy ma swoja teorie i kurczowo sie jej trzyma, wiec szkoda pisac... Czytajac te dyskusje mozna zwatpic nawet w heliocentrycznosc Ukladu Slonecznego... :)21 (i nie wiedziec co sie kreci a co stoi) Najlepiej postaw auto na kobylkach i sobie sprawdz sam.
PS: zaraz ktos napisze, zebym nie doradzal takich niebezpiecznych rzeczy, jak odpalanie auta stojacego na kobylkach itp itd, wiec w celu uciecia ewentualnej dyskusji na ten temat napisze, zeby kazdy przed podejsciem do swojego auta wlaczyl mózg. To powinno wystarczyc :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » sob kwie 12, 2008 9:34 pm

apropo stawiania na pachołkach... nie łatwiej podjechać do jakiegoś majstra który jest kosmicznie zaawansowany technologicznie i posiada podnośnik? 8)
przyszło mi jeszcze do głowy że czujnik który odpowiada za podswitlanie na desce rozdzielczej przednich kół zaczyna migać dokładnie wtedy kiedy te coś mi się odpina, to może na podstawie tego można wyeliminować diagnoze że to w reduktorze mi się coś odpina. (jak by tak było to by kontrolki nie zaczynały migać) dobrze główkuje?
w którym miejscu są te czujniki od deski rozdzielcze?
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob kwie 12, 2008 9:52 pm

Czujniki sa wkrecone w reduktor.
Obrazek
Dostep do niech skomplikowany. Jesli napedy Ci sie rozlaczaja faktycznie, to czujniki zostaw w spokoju.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » sob kwie 12, 2008 10:15 pm

elektrozawory sterujace podciśnieniem zapinania przedniego napędu są na prawym przednim nadkolu pod maską ,czasami wystarczy przeczyścić wtyczki i wszystko zaczyna działa jak trzeba ,ja tak miałem
pajero 2.8 TDI r95

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz kwie 13, 2008 7:43 am

Antosiwo pisze:(...)
reduktor zostaw w spokoju masz sprawny , zapinanie napędu polega na tym , że po przejściu wajchy z 2H na 4 H lub inne w reduktorze dołączasz napęd na przedni wał i wysyłasz impuls do elektrozaworków , które uruchamiają podciśnienie , które załączają w przednim moście prawą półośkę i tak to jest zrobione czy ktoś chce czy nie .
U ciebie po prostu rozpina się się przedni most , w nim też jest czujnik dlatego sygnalizuje awarię , sprawdź rurki i będzie ok , to że teraz działa świadczy o tym , że masz nacięty przewód który teraz się zasklepił , jak pojeździsz i dostanie drgań to znów się otworzy , pamiętaj ,że to podciśnienie więc zaciąga do środka a nie wypycha na zewnątrz , to podciśnienie nie jest wysokie więc nawet mała dziurka go neutralizuje

W moim przypadku też wina było nie poprawnie działający siłownik w przednim moście a nie było to winą łańcucha w reduktorze , jeszcze tego nie naprawiłem ale na wszystko przyjdzie czas

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » ndz kwie 13, 2008 10:19 am

wielkie dziękuje!! posprawdzam cały układ podcisnienia i zdam relacje!!
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » ndz maja 04, 2008 3:44 pm

to teraz mam zagadke
poczysciłem te elektro zawory na nadkolu które sterują podcisnieniem i miałem nadzieje że sie naprawiło smigałem w terenie i było git aż po pół godziny sie odpioł ponownie. położyłem sie pod spód i podcisnienie było w jednym weżyku a w drugim nie mimo zmian dzwigni SS
zamieniłem miejscami te przewody i od razu było git. jeżdże tak do dzis tylko ze kontrolka przednich kół w pozycji 2H na SS cały czas miga ale jak wrzuce 4H to od razu bez problemu mi sie wszystko zapina.
można tak jeździć?? jak nie to co u mnie nie działa?? te elektrozawory??
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pn maja 05, 2008 10:45 pm

Antosiwo pisze:...można tak jeździć?? jak nie to co u mnie nie działa?? te elektrozawory??
Nie możesz tak jeździć.
Prawdopodobnie usterka jest w jednym z elektrozaworów albo w instalacji sterującej nimi.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt maja 06, 2008 7:59 am

Tarpi pisze:
Antosiwo pisze:...można tak jeździć?? jak nie to co u mnie nie działa?? te elektrozawory??
Nie możesz tak jeździć.
Prawdopodobnie usterka jest w jednym z elektrozaworów albo w instalacji sterującej nimi.
:)2 prawdopodobnie teraz masz na sale zapięty przód ( przez zamianę wężyków ) a jak przerzucasz reduktor to po prostu dołączasz napęd na przedni wał , chyba nie obejdzie się bez wizyty u dobrego elektryka aby sprawdził te elektrozaworki

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » śr maja 21, 2008 3:12 pm

Witam
Zapytam jeszcze w tym temacie.
U mnie jest od początku jak kupiłem pajero tak jak u kolegi Antosiowo po tym jak zamienił przewody ( i tu 2 pytanie -zamienił przewody przy siłowniku przy moście - jak rozumiem, mógł tez chyba zamienić przy zaworkach? ).

Ale do sedna pytania... u mnie też mrugają kontrolki od przodu i od centralnego dyfra w pozycji na 2H. Mając lewarek na 2H mogę wejść pod auto i jeżeli przód jest zapiety to nie dam rady pokręcić przednim wałem a jeśli jes odpiety to powinien dac się obrócić bo prawa półos jest odpieta i poprzez dyferencjał da się kręcić wałem.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » śr maja 21, 2008 8:53 pm

U mnie kiedyś po załączeniu tylnej blokady migała jej kontrolka, ale fizycznie wszystko się załączało, przyczyną był przerwany kabel od czujnika tej blokady w tylnym moście polutowałem i wszystko wróciło do normy po załączeniu blokady świeciła światłem ciągłym.
Za jakiś czas jadę sobie spokojnie po czarnym na 2H a tu nagle ni z tego ni z owego zaczynają migać kontrolki przedniego napędu, ruszam więc wajchą z 2H na 4H kilka razy i przestało. Na drugi dzień znowu migają, sprawdzałem układ podciśnienia i czujniki wydawało się że jest ok, ale kontrolki przednich kół napędu dalej migały. Myślę sobie skurczybyku albo ty albo ja i zabrałem misia w teren, jak powąchał ściółki leśnej od razu mu wszystko minęło i do dzisiaj jest :)2
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » czw maja 22, 2008 5:55 pm

ja zamieniłem przewody tylko przy moście
nie wiem dokładnie czy wał dasz rade pokręcić jak pół osie są odpięte
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » czw maja 22, 2008 9:30 pm

panowie a powiedcie mi co to i naco to ,


chodzi o ta gume na drazku reduktora, bo oczywiscie po lifcie budy 2H nie chciało działas




Obrazek
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » pt maja 23, 2008 9:56 am

jeżeli chodzi tobie o tą wystającą pod mieszkiem końcówkę to jest to odpowietrzenie reduktora , podłącza się do tego metalowy przewodzik który wyprowadzony po maskę
pajero 2.8 TDI r95

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » pt maja 23, 2008 2:29 pm

Antosiwo pisze:....
nie wiem dokładnie czy wał dasz rade pokręcić jak pół osie są odpięte
Moim zdaniem powinna być taka możliwość ponieważ:

przedni wał w reduktorze nie jest spięty bo jest na 2H a w przednim moście jeśli jedna z półosi jest odpieta (tu prawa) od mechanizmu różnicowego to musi być mozliwość pokręcenia wałem.
Jest to ta sama sytuacja gdy w każdym aucie czy plaskaty czy offroadowy włączysz luz i podniesiesz jedno koło i mimo, że drugie stoi na ziemi to tym podniesionym zasz radę zakręcić - umozliwia Ci to dyfer.

Więc jak masz 2H oraz "rozpięty/wyłączony" przód siłownikiem podciśnienia to gdy pokręcisz wałem to będzie się obracało koło talezowe w moście oraz poprzez satelity to coś co wychodzi w stronę prawej półosi.
Nie wiem dokładnie jak to jest zapinane ale podejżewam, że jest tam jakaś przesuwna tuleja, którą steruje ten "siłownik podciśnieniowy" spinająca półoś z krućcem wychodzącym z dyfra.

Ja chcę zrobić taki eksperyment, że podam mu ciśnienie ze sprężarki raz na jedną raz na drugą stronę przepony (tymi wężykami gumowymi) - jak się ruszy to będzie widać , że wogóle to działa a nie jest np. zapieczone.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
Antosiwo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Antosiwo » pt maja 23, 2008 3:21 pm

tam jest podcisnienie a nie ciśnienie!!
Montero 3.0 V6 zmotane inaczej

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » pt maja 23, 2008 4:39 pm

Antosiwo pisze:tam jest podcisnienie a nie ciśnienie!!
A jakie to ma znaczenie??? Moim zdaniem żadne.

Jak dmuchniesz raz z jednej raz z drugiej strony to i tak powinno zadziałać. A sterowane jest moim zdanem podciśnieniem bo wykorzystuje się tu vacupompę, ktora cały czas pracuje jak pracuje silnik. Musieli by zastosować jakis dodatkowy kompresorek żeby to ruszyć bo skąd wziąść stałe nadciśnienie/ciśnienie w pracującym silniku bez dodatkowej pompki? A tak wykorzystują podciśnienie.

jak dmuchniesz ciśnieniem tam gdzie normalnie jest podciśnienie to i tak ma zadziałać tylko zadziała w drugą stronę - ale to i tak tylko dla sprawdzenia czy się porusza wogóle ten pręt. To jest tylko membrana na ktorą działa powietrze - budowa jest taka sama.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » pt maja 23, 2008 8:02 pm

nie wiem czy widacv ale mam to po lewej stronie przeciete/ pekniete,


ma to jakies znaczenie?? a jesli tak to na co ??
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pt maja 23, 2008 9:36 pm

a ja mam skrzynie SS i takiego czegos nie mam... 8)
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » pt maja 23, 2008 9:42 pm

pbarto pisze:jeżeli chodzi tobie o tą wystającą pod mieszkiem końcówkę to jest to odpowietrzenie reduktora , podłącza się do tego metalowy przewodzik który wyprowadzony po maskę
aha aha aha , zaczaiłem,


no to dopiero jak pływac bede to to jakis posklejam :)


dziekowac
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
pbarto
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: wt sie 29, 2006 5:57 pm
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: pbarto » pt maja 23, 2008 10:14 pm

ja mam SS i coś takiego mam

i myślę że każdy reduktor w aucie 4x4 to ma lub coś podobnego
pajero 2.8 TDI r95

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość