Pękł rozrząd w Miśku...Mogło być gorzej, znane już koszty !!

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Macieksns
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 2:44 pm
Lokalizacja: Góry

Pękł rozrząd w Miśku...Mogło być gorzej, znane już koszty !!

Post autor: Macieksns » sob maja 10, 2008 5:19 pm

...Pytanie jak w temacie.
:cry:
Pomimo że po zakupie rozrząd był wymieniony w komplecie, przebieg 47 tys okazał się wystarczający, by mała wycieczka z widoczkiem na Taterki okazała się koszmarem.
Nie do końca wiadomo jeszcze co wzięło w głowę przy okazji :o

Stąd moje pytanie do Szanownych znawców tematu:
-Szukać od razu silnika - 2.5 td ?
-Naprawiać ?
:roll: - Sprzedać tak jak stoi ? :roll: ( i tak planowałem sprzedaż ...)
Czy ktoś z Was przerabiał takowy temat, jak wygląda strona kosztowa..?
Swoja drogą mam wyjątkowego pecha, bo identyczny strzał padł na mnie w Pininie 2000' 1.8 GDI... :cry:
Będe stukrotnie wdzięczny za Wasze rady i opinie....
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 9:32 pm przez Macieksns, łącznie zmieniany 2 razy.
Cenię skromnych profesjonalistów w każdej dziedzinie.
Jest LC90 2000.Cudo !

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » sob maja 10, 2008 5:43 pm

pęknięty pasek zrobił spustoszenie w głowicy i mógł uszkodzić też wałek rozrządu , koszt to pewnie z 2,5 - 3,5 tyś zł , wymieniając głowicę i wałek na używki , więc nie wiem , który rocznik jest Twojego miska więc przekalkuluj sobie. Przy takim przebiegu to ciekawe , że pękł pasek , przyczyn pęknięcia jest wiele:
- nie został wymieniony napinacz i się zatarł
- źle naciągnięty pasek
- coś go zblokowało np, zatarte łożyska pompy wspomagania
itd

po rozbiórce będzie wiadomo

Macieksns
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 2:44 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: Macieksns » sob maja 10, 2008 5:55 pm

rocznik 92', całość diagnozy będzie znana we wtorek.... :cry:
Cenię skromnych profesjonalistów w każdej dziedzinie.
Jest LC90 2000.Cudo !

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 10, 2008 6:30 pm

kup dobry motor

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » sob maja 10, 2008 7:28 pm

zależnie od obrotów silnika mogło się stać różnie
moze skończyć się na wymianie zaworów, uszczelki pod głowicą i rozrządu, a nawet na wymianie silnika
po rozebraniu się dowiesz ile jest strat sam ocenisz co wyjdzie taniej
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Pękł rozrząd w Miśku. Co radzicie ?

Post autor: czesław&jarząbek » sob maja 10, 2008 7:30 pm

Macieksns pisze:Pękł rozrząd w Miśku. Co radzicie ?
zaprzyjaznić się z lokalnym przedstawicielem providenta lub skoku
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » sob maja 10, 2008 8:11 pm

Spal gada na zielone świątki :)21
Czwarte serce :cry:

Macieksns
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 2:44 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: Macieksns » sob maja 10, 2008 8:21 pm

gebels pisze:Spal gada na zielone świątki :)21
Niewiele by brakowało, :D bo awaria zdażyła się na odludziu, więc w akcie desperacji :evil: byłem gotów na prawie wszystko
Cenię skromnych profesjonalistów w każdej dziedzinie.
Jest LC90 2000.Cudo !

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » sob maja 10, 2008 8:59 pm

1- rozebrać
2- zweryfikować straty
3- wycenić
4- skalkulować
5- naprawić lub sprzedać
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Flor » sob maja 10, 2008 9:04 pm

Macieksns pisze:
gebels pisze:Spal gada na zielone świątki :)21
Niewiele by brakowało, :D bo awaria zdażyła się na odludziu, więc w akcie desperacji :evil: byłem gotów na prawie wszystko
jak masz AC :wink: to podpalaj :)21

Awatar użytkownika
Pikaś
Posty: 366
Rejestracja: śr sty 25, 2006 1:00 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad odrą

Post autor: Pikaś » sob maja 10, 2008 9:25 pm

tylko jak bedziesz palił , nagraj filmik.Obejrzymy wszyscy :)21
A na poważnie , to tak jak radzą koledzy.Najpierw oszacować straty a potem decyzja.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40606
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob maja 10, 2008 9:37 pm

a co tu szacować? w najlepszym wypadku ma do wymiany górę motoru.. w gorszym jeszcze dół :)21
rozglądaj się za motorem a zgliszcza to z ciekawości sobie rozbierz i co się ostało to na allegro.. może złagodzisz wymiar finansowy zamieszania

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » sob maja 10, 2008 9:42 pm

Sprzedać Miśka kupić UAZa !! :wink:

Awatar użytkownika
Gerappa
Posty: 397
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
Kontaktowanie:

Post autor: Gerappa » sob maja 10, 2008 9:52 pm

rudobrody pisze:Sprzedać Miśka kupić UAZa !! :wink:





taaaaaaa chyba chciałes powiedzieć kilka uazów :)20
Mitsubishi Pajero 2,8 TDI
... nie ma mocnych , a Misiek jest !

http://www.bokserywpotrzebie.pl/

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » sob maja 10, 2008 10:09 pm

Zagalopowałem się :oops:

Macieksns
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 2:44 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: Macieksns » ndz maja 11, 2008 7:33 am

Mroczny pisze:a co tu szacować? w najlepszym wypadku ma do wymiany górę motoru.. w gorszym jeszcze dół :)21
rozglądaj się za motorem
:D :D jestem szcześciarzem, zakładam "lepszy" wariant .
Ponadto nie wiem czy to ma jakieś znaczenie dla rozmiarów awarii, ale huk który wydobył się spod maski był porównywalny z zahaczeniem spodem o spory kamień :roll:
Jak urwał mi się pasek w Pininku...w zasadzie uczynił to cichutko, bezgłośnie...po prostu zgasł :lol:

Więc ile powinien kosztować sensowny motorek do Misia ?
Czy motor z modelu sprzed 1991' jest kompatybilny ?
Czy jeśli motor pracował z automatyczną skrzynią, są jakieś różnice :o które uprzykrzą montaż ...?
Cenię skromnych profesjonalistów w każdej dziedzinie.
Jest LC90 2000.Cudo !

Awatar użytkownika
bartv20
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:26 am
Lokalizacja: gda

Post autor: bartv20 » ndz maja 11, 2008 11:30 am

a jesli sie zdecydujesz na caly to kup najmlodszy na jaki cie stac im starszy tym wiecej ma przejechane a jak niema przejechane i stal to ma zrzarte tulejr cylindro i pierscienie
v20-ogień

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz maja 11, 2008 11:54 am

bartv20 pisze:(...)
Proponuje, zebys zapoznal sie z interpunkcja. Przecinki bowiem Ci "zrzarło"... :)20

A w temacie: kup sobie dobry silnik uzywany, a ten w wolnym czasie rozlozysz i albo sobie zrobisz, jesli bedzie to mialo sens, albo posprzedajesz na czesci. Pierdoly, typu czujniki itp mozesz zostawic sobie, predzej czy pozniej sie przydadza. Przy okazji poznasz budowe tego silnika i nie bedziesz sie meczyl z diagnoza kolejnych usterek, ktore na swej drodze napotkasz...
A jak masz troche wiecej kasy, to kup cale auto, rozbite lub angielskie i bedziesz mial magazyn czesci w domu. Zakladam oczywiscie, ze nie zamierzasz sie szybko rozstawac ze swoim pajero...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bartv20
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:26 am
Lokalizacja: gda

Post autor: bartv20 » ndz maja 11, 2008 12:38 pm

jak sie rozpedze to "zrzeram".

kup kup cale auto mi sie tez pare czesci przyda :)21
v20-ogień

Awatar użytkownika
JACEK 628
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lut 08, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: JACEK 628 » ndz maja 11, 2008 7:12 pm

Rozbierz i zobacz. Ja miałem w pajero 2,5 taki sam przypadek, pękł pasek po 10 tys od wymiany.Ten silnik ma zawory ustawione pinowo. Cała siła poszła przez zawory na dźwigienki, połamała cztery sztuki.Reszta silnika ok.Po wymianie dźwigienek i pasków silnik śmiga.
Pajero 2,8TD

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz maja 11, 2008 7:33 pm

JACEK 628 pisze:Rozbierz i zobacz. Ja miałem w pajero 2,5 taki sam przypadek, pękł pasek po 10 tys od wymiany.Ten silnik ma zawory ustawione pinowo. Cała siła poszła przez zawory na dźwigienki, połamała cztery sztuki.Reszta silnika ok.Po wymianie dźwigienek i pasków silnik śmiga.
dokładnie tak zrób , dźwigienki są dwa rodzaje I i E są z jakiegoś odlewu aluminium wiec są najsłabszym ogniwem

Macieksns
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz wrz 30, 2007 2:44 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: Macieksns » ndz maja 11, 2008 7:55 pm

Adas pisze:
JACEK 628 pisze:Rozbierz i zobacz. Ja miałem w pajero 2,5 taki sam przypadek, pękł pasek po 10 tys od wymiany.Ten silnik ma zawory ustawione pinowo. Cała siła poszła przez zawory na dźwigienki, połamała cztery sztuki.Reszta silnika ok.Po wymianie dźwigienek i pasków silnik śmiga.
dokładnie tak zrób , dźwigienki są dwa rodzaje I i E są z jakiegoś odlewu aluminium wiec są najsłabszym ogniwem
Pierwsze oznaki optymizmu zostały zaszczepione w me serce :D
Dzień roboczy za parę chwil...
Cenię skromnych profesjonalistów w każdej dziedzinie.
Jest LC90 2000.Cudo !

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » ndz maja 11, 2008 8:51 pm

Sprawdź dokładnie stan prowadnic zaworowych (czy nie są wewnątrz popękane ) i trzonków zaworów (czy nie są skrzywione). Uszkodzenia wałka czy dźwigienek widać od razu.
W żadnym wypadku nie baw się w wymianę silnika. Zweryfikuj części po rozbiórce i remontuj.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz maja 11, 2008 9:02 pm

Faja pisze:(...)W żadnym wypadku nie baw się w wymianę silnika. Zweryfikuj części po rozbiórce i remontuj.
I to za wszelka cene! :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

alex plus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt sty 01, 2008 11:13 am
Lokalizacja: tarczyn
Kontaktowanie:

Post autor: alex plus » pn maja 12, 2008 1:44 pm

jezeli polamalo glowice to nie baw sie w zadne naprawy bo to bedzie kosztowalo majatek glowica minimun 1200 uszczelki 300 no i pare innych czesci ktore tez bedziesz musial kupic
ja ostatnio mialem problem bo pompowal mi powietrze do chlodnicy
okazalo sie ze popekala glowica naprawa miala kosztowac 2200 a ja kupilem caly motor za 2000 i dalej latam jak latalem
motory z roku 90 i 97 sa bezmala identyczne przynajmniej pasuja
a jezeli chodzi o automat to tez nie jest klopot podlaczasz swoje kolo zamachowe i sprzeglo i masz manual
pozdrawiam i zycze udanych zakupow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości