Pajero II wymiana oleju

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

malinZG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Pajero II wymiana oleju

Post autor: malinZG » ndz mar 02, 2008 3:17 pm

Witam mam Pajero II z silnikiem 2,8 TDI i przebiegiem 200 tkm jaki olej wlać do silnika czy syntetyk 5W/40 czy półsyntetyk 10W/40 :(

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Post autor: bartai » ndz mar 02, 2008 4:44 pm

pewnie troche namiesza ci sie w glowie ale warto poczytac http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... html#44733 szczegolnie uwaznie przeczytaj komentarze do tekstu
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz mar 02, 2008 6:31 pm

Wlej dobry mineralny, tez bedzie bardzo ok.
Ja lalem do swojego Valvoline Maxlife dedykowany do silnikow powyzej 100'000km. Do parcha leje Shell HighMilage czy cos takiego i tez jest swietnie 8)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz mar 02, 2008 6:41 pm

A jaki kolego lałeś olej do tej pory? Jaki zaleca instrukcja? Ile Ci ubywa oleju od wymiany do wymiany i co ile wymiana? Silnik nie sprawia problemów?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

malinZG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Olej w Pajero

Post autor: malinZG » ndz mar 02, 2008 7:23 pm

Dzięki za odpowiedzi, poprzedni właściciel lał ponoć syntetyk ale przy wieku ponad 10 lat i przebiegu 200 tkm pewnie można go zalać dobrym pólsyntetykiem np Castrolem Magnatec. :)2

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz mar 02, 2008 7:28 pm

Mozna zalac go czymkolwiek :wink: .
Polsyntetyk bedzie wspanialy. Zeby mu sie tylko (silnikowi) w glowie z dobrobytu nie poprzestawialo :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz mar 02, 2008 7:32 pm

Tak się zastanawiam.. Jeśli motórowi nic nie jest i jeździł dotąd na syntetyku to po co zmieniać na półsyntetyk ? Ale to się tylko tak zastanawiam..

Ten Valvoline Maxlife co kolega @ernil polecał w wersji pólsyntetyk bardzo przyzwoity olej.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz mar 02, 2008 7:46 pm

TomaszRT pisze:(...) po co zmieniać na półsyntetyk ? (...)
Bo jest to ekonomicznie uzasadnione? :)21
Jesli nie ma pewnosci co bylo lane przedtem; przebieg taki sobie (o ile prawdziwy); wiec nie widze sensu wydawania kasy na syntetyk.
2.5TD pajerowe to na pewno nie jest tak wrazliwy na olej silnik jak 1.9tdi na pompo-wtryskach koncernu VW-Audi na przyklad. Nie wiem jak sie sprawa ma z 2.8TD pajerowym, ale nie sadze, zeby zrobila na nim wrazenie zmiana na polsyntetyk czy mineral.
Zdecydowanie bardziej przykladac nalezy uwage do terminowej wymiany oleju (zarowno kilometry jak i... czas), takie jest moje zdanie przynajmniej :)
Oczywiscie jak juz sie pije mineralny, to niech to nie bedzie jakis syf najpodlejszy... :)21
TomaszRT pisze: Ten Valvoline Maxlife (...) w wersji pólsyntetyk bardzo przyzwoity olej.
Mysle, ze ten shell takze jest ok, a cos mi sie kojarzy, ze cena byla do niedawna nizsza.

BTW, ktorys z Guru Forumowych pisal kiedys posta, albo wklejal tekst o olejach. Bylo tam sporo ciekawych informacji. Moze warto poszukac... ?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz mar 02, 2008 8:11 pm

a jeżdżę na Shellu , w l200 10W40 , pajero 15W40 Diesel i jest git , od zawsze do moich aut leję Shell , zresztą wymieniam go na stacji Shell , bo jest mi tak wygonie bo nie trzeba kombinować z utylizacja starego oleju , bo przecież ekologia też jest ważna a cena jest przystępna, właściwie nie wiele wyższa niż cena oleju . Filtr zawsze Championa mi montują, a jak przyjeżdżam to serwisanci sobie zdjęcia z L200 robią :D

Awatar użytkownika
Gifter
 
 
Posty: 241
Rejestracja: ndz wrz 22, 2002 3:02 pm
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontaktowanie:

Post autor: Gifter » pn maja 26, 2008 9:26 am

a jesli ktos nie jezdzi wyczynowo to jaki olej do PAJERO II zalac?

tylny most ma blokade na przycisk tak btw :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » pn maja 26, 2008 4:42 pm

a takie swieze pytanie :) do skrzyni moze byc hipol zwykły? czy cos innego? a jakie do mostów ? a reduktor? :D bo niewiem dokładnie jak on tak naprawde działa... :) pozatym jak nie mam opcji sprawdzic jaki mam olej przebieg powiedzmy 230 to lac mu polsyntetyk? jezeli w miare chyba wszsytko jest ok? nie znam sie tak do konca ale nie widac jakis objawów niepokojących..
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn maja 26, 2008 6:12 pm

Wkleje czesc swojego posta z tego tematu: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=56186
Albo trzeba je polaczyc, albo jeden wywalic... :)

Ja lalem zawsze mineralny, wymiana co 10'000km (do silnika). I w dupie mialem i nadal mam cyferki w stylu 10W40 itp itd. Tym sie mozna przejmowac w nowych, wysilonych silnikach, np koncernu VW-Audi. Ale nie w 20letnim sztruclu.
Do mostow, skrzyni i reduktora leje hipol. Wymieniam co 20'000. Dodatkowo, w przypadku wymiany jakiegos lozyska lub innych prac przy danym elemencie wymieniam od razu olej. Oczywiscie do mostu z LSD leje olej dedykowany do takiego dyfra.
Jak bylem mlody i glupi to do Pajero kupowalem oleje firmy Kroon. Teraz jestem starszy i madrzejszy - w koncu mam patrola - a to zobowiazuje...
PS-Jezdze nie mniej niz 5'000km na miesiac.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bartv20
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 11:26 am
Lokalizacja: gda

Post autor: bartv20 » pn maja 26, 2008 6:43 pm

ale jak byla zima tegoroczna to w ten najmocniejszy mroz -20 to mi rano ledwo rozrusznik obrocil walem na 15w-40, zalalem 5w-40 i ok na wiosne zaczal glosno chodzic to mu zalalem 15w, wolno tak? chyba sie nic nie dzieje????
v20-ogień

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Pajero II wymiana oleju

Post autor: szymon milimetr » pn cze 16, 2008 10:41 am

malinZG pisze:Witam mam Pajero II z silnikiem 2,8 TDI i przebiegiem 200 tkm jaki olej wlać do silnika czy syntetyk 5W/40 czy półsyntetyk 10W/40 :(
Jeszcze jak ktos wie ile wchodzi oleju do silnika , skrz. biegów, skrz.rozdzielczej, przedniego mostu, tylniego mostu, bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero II wymiana oleju

Post autor: gebels » pn cze 16, 2008 11:17 am

szymon milimetr pisze:
malinZG pisze:Witam mam Pajero II z silnikiem 2,8 TDI i przebiegiem 200 tkm jaki olej wlać do silnika czy syntetyk 5W/40 czy półsyntetyk 10W/40 :(
Jeszcze jak ktos wie ile wchodzi oleju do silnika , skrz. biegów, skrz.rozdzielczej, przedniego mostu, tylniego mostu, bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam

silnik: 5,7L synthetic: Havoline Synthetic 5W-40
semisynthetic: Havoline Extra 10W-40
mineral: Havoline Diesel 15W-40

skrzynia biegów : 2,5L Geartex EP-A 80W
Multigear 80W-90

system chłodzenia: 9,5-10,5L Antifreeze Coolant
Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant

tylny most z LSD : 1,2L Samoblokujący mechanizm różnicowy: LS 85W-90
tylny most z blokada: 1,2L Geartex EP-B 85W-90
reduktor: 2,6L Multigear 80W-90


olej dowolnej firmy jaki chcesz
Czwarte serce :cry:

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Pajero II wymiana oleju

Post autor: szymon milimetr » pn cze 16, 2008 4:18 pm

gebels pisze:
szymon milimetr pisze:Jeszcze jak ktos wie ile wchodzi oleju do silnika , skrz. biegów, skrz.rozdzielczej, przedniego mostu, tylniego mostu, bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam

silnik: 5,7L synthetic: Havoline Synthetic 5W-40
semisynthetic: Havoline Extra 10W-40
mineral: Havoline Diesel 15W-40

skrzynia biegów : 2,5L Geartex EP-A 80W
Multigear 80W-90

system chłodzenia: 9,5-10,5L Antifreeze Coolant
Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant

tylny most z LSD : 1,2L Samoblokujący mechanizm różnicowy: LS 85W-90
tylny most z blokada: 1,2L Geartex EP-B 85W-90
reduktor: 2,6L Multigear 80W-90


olej dowolnej firmy jaki chcesz
Dzieki bardzo za konkretna odpowiedz :)2
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero II wymiana oleju

Post autor: Adas » pn cze 16, 2008 4:52 pm

szymon milimetr pisze:

olej dowolnej firmy jaki chcesz
Dzieki bardzo za konkretna odpowiedz :)2[/quote]

o Szymon czyżbyś sobie Pajero sprawił , oleje do mostów to Hipol GL-5 , do skrzyni Hipol GL-4 , do silnika jakiś 10W40, można nawet Lotos bo i tak po paru imprezach do wymiany :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość