
Pajero II wymiana oleju
Moderator: Kosiarz
Pajero II wymiana oleju
Witam mam Pajero II z silnikiem 2,8 TDI i przebiegiem 200 tkm jaki olej wlać do silnika czy syntetyk 5W/40 czy półsyntetyk 10W/40 

pewnie troche namiesza ci sie w glowie ale warto poczytac http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... html#44733 szczegolnie uwaznie przeczytaj komentarze do tekstu
PAJERO 2,6 88r KRWISTY
Olej w Pajero
Dzięki za odpowiedzi, poprzedni właściciel lał ponoć syntetyk ale przy wieku ponad 10 lat i przebiegu 200 tkm pewnie można go zalać dobrym pólsyntetykiem np Castrolem Magnatec. 

Tak się zastanawiam.. Jeśli motórowi nic nie jest i jeździł dotąd na syntetyku to po co zmieniać na półsyntetyk ? Ale to się tylko tak zastanawiam..
Ten Valvoline Maxlife co kolega @ernil polecał w wersji pólsyntetyk bardzo przyzwoity olej.
Ten Valvoline Maxlife co kolega @ernil polecał w wersji pólsyntetyk bardzo przyzwoity olej.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Bo jest to ekonomicznie uzasadnione?TomaszRT pisze:(...) po co zmieniać na półsyntetyk ? (...)

Jesli nie ma pewnosci co bylo lane przedtem; przebieg taki sobie (o ile prawdziwy); wiec nie widze sensu wydawania kasy na syntetyk.
2.5TD pajerowe to na pewno nie jest tak wrazliwy na olej silnik jak 1.9tdi na pompo-wtryskach koncernu VW-Audi na przyklad. Nie wiem jak sie sprawa ma z 2.8TD pajerowym, ale nie sadze, zeby zrobila na nim wrazenie zmiana na polsyntetyk czy mineral.
Zdecydowanie bardziej przykladac nalezy uwage do terminowej wymiany oleju (zarowno kilometry jak i... czas), takie jest moje zdanie przynajmniej

Oczywiscie jak juz sie pije mineralny, to niech to nie bedzie jakis syf najpodlejszy...

Mysle, ze ten shell takze jest ok, a cos mi sie kojarzy, ze cena byla do niedawna nizsza.TomaszRT pisze: Ten Valvoline Maxlife (...) w wersji pólsyntetyk bardzo przyzwoity olej.
BTW, ktorys z Guru Forumowych pisal kiedys posta, albo wklejal tekst o olejach. Bylo tam sporo ciekawych informacji. Moze warto poszukac... ?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
a jeżdżę na Shellu , w l200 10W40 , pajero 15W40 Diesel i jest git , od zawsze do moich aut leję Shell , zresztą wymieniam go na stacji Shell , bo jest mi tak wygonie bo nie trzeba kombinować z utylizacja starego oleju , bo przecież ekologia też jest ważna a cena jest przystępna, właściwie nie wiele wyższa niż cena oleju . Filtr zawsze Championa mi montują, a jak przyjeżdżam to serwisanci sobie zdjęcia z L200 robią 

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- Qpa_z_polski
-
- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
- Kontaktowanie:
a takie swieze pytanie
do skrzyni moze byc hipol zwykły? czy cos innego? a jakie do mostów ? a reduktor?
bo niewiem dokładnie jak on tak naprawde działa...
pozatym jak nie mam opcji sprawdzic jaki mam olej przebieg powiedzmy 230 to lac mu polsyntetyk? jezeli w miare chyba wszsytko jest ok? nie znam sie tak do konca ale nie widac jakis objawów niepokojących..



*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

Wkleje czesc swojego posta z tego tematu: http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=56186
Albo trzeba je polaczyc, albo jeden wywalic...
Ja lalem zawsze mineralny, wymiana co 10'000km (do silnika). I w dupie mialem i nadal mam cyferki w stylu 10W40 itp itd. Tym sie mozna przejmowac w nowych, wysilonych silnikach, np koncernu VW-Audi. Ale nie w 20letnim sztruclu.
Do mostow, skrzyni i reduktora leje hipol. Wymieniam co 20'000. Dodatkowo, w przypadku wymiany jakiegos lozyska lub innych prac przy danym elemencie wymieniam od razu olej. Oczywiscie do mostu z LSD leje olej dedykowany do takiego dyfra.
Jak bylem mlody i glupi to do Pajero kupowalem oleje firmy Kroon. Teraz jestem starszy i madrzejszy - w koncu mam patrola - a to zobowiazuje...
PS-Jezdze nie mniej niz 5'000km na miesiac.
Albo trzeba je polaczyc, albo jeden wywalic...

Ja lalem zawsze mineralny, wymiana co 10'000km (do silnika). I w dupie mialem i nadal mam cyferki w stylu 10W40 itp itd. Tym sie mozna przejmowac w nowych, wysilonych silnikach, np koncernu VW-Audi. Ale nie w 20letnim sztruclu.
Do mostow, skrzyni i reduktora leje hipol. Wymieniam co 20'000. Dodatkowo, w przypadku wymiany jakiegos lozyska lub innych prac przy danym elemencie wymieniam od razu olej. Oczywiscie do mostu z LSD leje olej dedykowany do takiego dyfra.
Jak bylem mlody i glupi to do Pajero kupowalem oleje firmy Kroon. Teraz jestem starszy i madrzejszy - w koncu mam patrola - a to zobowiazuje...
PS-Jezdze nie mniej niz 5'000km na miesiac.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Pajero II wymiana oleju
Jeszcze jak ktos wie ile wchodzi oleju do silnika , skrz. biegów, skrz.rozdzielczej, przedniego mostu, tylniego mostu, bylbym bardzo wdzieczny. PozdrawiammalinZG pisze:Witam mam Pajero II z silnikiem 2,8 TDI i przebiegiem 200 tkm jaki olej wlać do silnika czy syntetyk 5W/40 czy półsyntetyk 10W/40
cale zycie z wariatami
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero II wymiana oleju
szymon milimetr pisze:Jeszcze jak ktos wie ile wchodzi oleju do silnika , skrz. biegów, skrz.rozdzielczej, przedniego mostu, tylniego mostu, bylbym bardzo wdzieczny. PozdrawiammalinZG pisze:Witam mam Pajero II z silnikiem 2,8 TDI i przebiegiem 200 tkm jaki olej wlać do silnika czy syntetyk 5W/40 czy półsyntetyk 10W/40
silnik: 5,7L synthetic: Havoline Synthetic 5W-40
semisynthetic: Havoline Extra 10W-40
mineral: Havoline Diesel 15W-40
skrzynia biegów : 2,5L Geartex EP-A 80W
Multigear 80W-90
system chłodzenia: 9,5-10,5L Antifreeze Coolant
Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant
tylny most z LSD : 1,2L Samoblokujący mechanizm różnicowy: LS 85W-90
tylny most z blokada: 1,2L Geartex EP-B 85W-90
reduktor: 2,6L Multigear 80W-90
olej dowolnej firmy jaki chcesz
Czwarte serce 

-
- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Pajero II wymiana oleju
Dzieki bardzo za konkretna odpowiedzgebels pisze:szymon milimetr pisze:Jeszcze jak ktos wie ile wchodzi oleju do silnika , skrz. biegów, skrz.rozdzielczej, przedniego mostu, tylniego mostu, bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
silnik: 5,7L synthetic: Havoline Synthetic 5W-40
semisynthetic: Havoline Extra 10W-40
mineral: Havoline Diesel 15W-40
skrzynia biegów : 2,5L Geartex EP-A 80W
Multigear 80W-90
system chłodzenia: 9,5-10,5L Antifreeze Coolant
Havoline Extended Life Anti-Freeze/Coolant
tylny most z LSD : 1,2L Samoblokujący mechanizm różnicowy: LS 85W-90
tylny most z blokada: 1,2L Geartex EP-B 85W-90
reduktor: 2,6L Multigear 80W-90
olej dowolnej firmy jaki chcesz

cale zycie z wariatami
Re: Pajero II wymiana oleju
Dzieki bardzo za konkretna odpowiedzszymon milimetr pisze:
olej dowolnej firmy jaki chcesz

o Szymon czyżbyś sobie Pajero sprawił , oleje do mostów to Hipol GL-5 , do skrzyni Hipol GL-4 , do silnika jakiś 10W40, można nawet Lotos bo i tak po paru imprezach do wymiany

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość