Pajero I 2.5TD - proszę o pomoc w lokalizacji awarii

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Pajero I 2.5TD - proszę o pomoc w lokalizacji awarii

Post autor: pawel67 » pn cze 09, 2008 8:37 am

Proszę Was - praktyków warsztatowych - o pomoc. Moje autko niedomaga.
Objaw jest taki. Po uruchomieniu silnika, na wolnych obrotach ponownie włączają się świece żarowe mrugająć kontrolką to na zielono, to na czerwono. Powyżej ok 2,5 - 3 tyś obrotów zjawisko ustaje. Finalnie pomijając zużycie świec doprowadza to do rozładowania akumulatora.
Macie jakieś sugestie ?
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
goszen
 
 
Posty: 1165
Rejestracja: wt cze 07, 2005 10:42 pm
Lokalizacja: Bytów

Re: Pajero I 2.5TD - proszę o pomoc w lokalizacji awarii

Post autor: goszen » pn cze 09, 2008 9:18 am

pawel67 pisze:Macie jakieś sugestie ?
Tak, wymnianę pajero :wink:
GG 3597101 tel. 602-673-905

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » pn cze 09, 2008 9:27 am

To nie wchodzi w grę :D
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn cze 09, 2008 11:46 am

Zawsze możesz odłaczyć grzanie automatyczne i zrobić na 'knefelek', czyli ręcznie.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » pn cze 09, 2008 12:40 pm

Wiem, że można zastosować manual. Problem w tym, że nie wiem co jest powodem tych wariacji. Być może świece i ich automatyka są ok.
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn cze 09, 2008 5:59 pm

pawel67 pisze:Wiem, że można zastosować manual. Problem w tym, że nie wiem co jest powodem tych wariacji. Być może świece i ich automatyka są ok.
Układ podgrzewania świec składa się z:
świece żarowe przewód od przekaźnika , przekaźnik połączony jest na sztywno z akumulatorem , impuls do przekaźnika daje automat czasowy , jest on pod kierownicą , impuls do automatu daje stacyjka .
Gdzieś na tej drodze masz zwarcie , stawiam na stacyjkę

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » pn cze 09, 2008 8:35 pm

Dzięki za info. Pytanie dodatkowe. Gdzie jest przekaźnik świec ?
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » pn cze 09, 2008 9:07 pm

Nie wiem jak w jedynce, bo w dwójce jest za akumulatorem. Słuchaj gdzie pyka, a ktoś inny niech przekręca kluczykiem... No chyba że ktoś Ci podpowie...
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pn cze 09, 2008 9:51 pm

pawel67 pisze:Dzięki za info. Pytanie dodatkowe. Gdzie jest przekaźnik świec ?
przekaźnik jest po stronie kierowcy (europejczyk) pod maską na błotniku za zbiornikiem od płynu do spryskiwacza świateł

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » pn cze 09, 2008 10:27 pm

Znalazłem. Odłączenie świec nic nie daje. Natomiast zaczęły mrugać kontrolki ładowania, wody w filtrze, swiece żarowe raz zielono, raz czerwono. Na wolnych obrotach brak ładowania. Czasem powyżej 3 tyś zaskakuje, powraca ładowanie, lampki gasną .... do nastepnego razu :(
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » pn cze 09, 2008 11:12 pm

kończy bsie regulator napięcia też tak miałem
lub wilgoć w przekażniku świec mam tak po każdym myciu komory silnika jak wyschnie to przechodzi

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » wt cze 10, 2008 5:46 am

pawel67 pisze:Znalazłem. Odłączenie świec nic nie daje. Natomiast zaczęły mrugać kontrolki ładowania, wody w filtrze, swiece żarowe raz zielono, raz czerwono. Na wolnych obrotach brak ładowania. Czasem powyżej 3 tyś zaskakuje, powraca ładowanie, lampki gasną .... do nastepnego razu :(
tak jak pisze kolega gszyp, coś z ładowaniem , chyba musisz odwiedzić elektryka :cry:

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Faja » wt cze 10, 2008 6:38 am

Układ podgrzewania świec składa się z:
świece żarowe przewód od przekaźnika , przekaźnik połączony jest na sztywno z akumulatorem , impuls do przekaźnika daje automat czasowy , jest on pod kierownicą , impuls do automatu daje stacyjka .
Gdzieś na tej drodze masz zwarcie , stawiam na stacyjkę
Automat dostaje jeszcze sygnały od alternatora i czujnika temperatury. Uszkodzony czujnik też może powodować "wariacje" przekaźnika. Najlepsze rozwiązanie to ręczne sterowanie świecami.
Różne diesle teraz vitara tdi.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt cze 10, 2008 7:22 am

Najlepsze rozwiazanie to przywrocic do oryginalu.

Jedyna droga, to znalezc zwarcie i usunac usterke.

Knefelek tez skuteczny, ale moze latwiej znalezc zwarcie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » wt cze 10, 2008 7:49 am

Pomierzyłem napięcia, wygląda na brak ładowania. Czasem przez chwilę ładuje i pada znowu. Prawdopodobnie jak piszecie kończy się regulator.
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

km
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: pn lis 13, 2006 2:17 pm
Lokalizacja: warszafka

Post autor: km » śr cze 11, 2008 8:15 pm

To regulator napięcia na 100%, też tak mam, ale przy 1k obrotów objaw znika, to się póki co nie wtrancam :)
biały autobus 91 rok 2,5td + autobus 94 rok 2,8td - kolekcja taka....

gszyp
 
 
Posty: 102
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:27 am
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: gszyp » czw cze 12, 2008 7:31 am

koszt regulatora to około 65-70 zł i trochę dłubania jak potrafisz :evil:

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » czw cze 12, 2008 3:52 pm

Potrafię, tylko nie mam czasu. Właśnie dziś elektryk męczy mojego miśka. Dam znać co to finalnie było.
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

Awatar użytkownika
luceklucky
 
 
Posty: 1235
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: luceklucky » czw cze 12, 2008 5:08 pm

100% regulator napięcia, 2 mi już zdechły i za każdym razem takie własnie objawy. Nie wiem tylko dlaczego nigdy o braku ładowania nie dowiaduję się od tej lampki która do tego służy :-?
A gdzie za tyle dostałeś regulator, bo ja płąciem coś koło 100 pln ?
GG 4024655

www.lodz4x4.pl

Awatar użytkownika
pawel67
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: czw lut 15, 2007 8:09 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel67 » pt cze 13, 2008 8:42 pm

I naprawione.
Skończyły się szczotki w alternatorze, dodatkowo puściło uszczelnienie pomiędzy alternatorem a wakupompą napędzaną od ośki alternatora co powodowało zalewanie szczotek olejem.
Całość 300 zł.
Ponieważ wcześniej wymieniłem rozrząd, olej, gumy stabilizatora - znacznie podniosłem wartość samochodu.
pozdr pb

Pajero 1991, 2,5 TDI, 3d

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość