pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » sob maja 24, 2008 7:13 am

kabbbatunio pisze:wachacz lewy przedni potrzebuje do siebie :/ ma ktos moze poratowac ??

a właśnie. ktoś już demontował dolny wahacz? jak jest z odpięciem drążka skrętnego? Czy trzeba jakoś pamiętać jego ustawienie?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » sob maja 24, 2008 9:06 am

Ja to przerabialem... Oczywiscie w jedynce, ale do rzeczy.
Niezle musialem sie nagrzebac, zeby znalesc jak ustawiac prawidlowo drazki.
Nie ma z tym najmniejszego problemu, poniewaz sa one cechowane (mating/white marks - jak podaje instrukcja; zaznaczone sa nawet, ktory jest prawy, ktory lewy.), tak samo drazki jak i to ucho przykrecane do wahacza. Nalezy pamietac tylko, ze prawy drazek musi byc bardziej podkrecony (na srubie regulacyjnej jakies 10 mm, nie pamietam dokladnie). Wszystko jest tu:

http://www.nvo.com/jchiew/nss-folder/do ... ension.pdf

Z wahaczami kitajce tez jakos dziwnie wymyslily (z tymi gornymi...).
Mam pajero z 89 roku i gorne wahacze mocowane byly sworzniami na wieloklinie, zabezpieczane segerem.

Kupilem kompletne zawieszenie od pajero z 87 roku a tam sworznie przykrecane na takie 3 male srobeczki. Te sworznie pasuja do 2 wersji pajero, ale jakos ciezko mi to wytlumaczyc :) Chyba po prostu mialo tak byc i tyle.

Aha, wahacze do p1 i p2 ksztaltem sa takie same, roznia sie tylko sworzniami.

Co do sworzni jeszcze jak juz ktos bedzie podchodzil do ich wymiany nalezy zaopatrzyc sie w:
1:Sworznie
2:Cierpliwosc
3:Zgrzewka browara
4:Wagon fajek

Powodzenia :)

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » wt maja 27, 2008 8:32 pm

Witam, czy ktoś w Pajero Long II podcinał zwis tylny, i czy ma to sens jak w przypadku Nissana Patrola Long , czy może jest to zabieg zbędny ?.Paweł Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » wt maja 27, 2008 8:39 pm

iskra69 pisze:Witam, czy ktoś w Pajero Long II podcinał zwis tylny, i czy ma to sens jak w przypadku Nissana Patrola Long , czy może jest to zabieg zbędny ?.Paweł Pozdrawiam.
nie wiem jak jest rozwiazany w patrou zbiornik ale a pojarce jest od na samym koncu ramy zatem jesli chcialbys cos motac to trzeba przerobic zderzak
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » wt maja 27, 2008 8:53 pm

Czyli ty kolego nie robiłeś nic i przejeżdżasz rowy i nic nie przeszkadza w ich pokonywaniu bo ja niewiem jak z tym jest dlatego pytam?.(tym zwisem tylnym co by nic nie połamać nic nie upier ...ić).

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » wt maja 27, 2008 9:53 pm

jak narazie to zaczynam zabawę ;] i mi potrzebny jest hak wiec
ja nic nie motałem z podcinaniem jesli byś chcial tam cos robic to:
1. podnieść zbiornik a to jesli masz liftowana bude bo inaczej nici..
2. usunąć tylny zderzak ewentualnie przerobić siakos takos wg uznania i w sumie wycinac belke ramy tj ta rure....
3. czy to ma sens? az tak daleko tylna os nie jest od końca samochodu myślę ze lepiej jest podnieść na zawieszeniu.

uważam ze za dużo roboty ---> za mały efekt ale może sie mylę :wink:


a jesli nic nie chcesz urwac i rozwalić to możesz pomyśleć o jakieś mocniejszej oslonie zbiornika aby sie "dziurka" nie zrobiła ;] a jak masz hak na belce to on wszystko przyjmuje;]
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16850
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kabal » śr maja 28, 2008 11:31 am

[quote="rort_"]iskra 69, też mam wersję 'z plastikami' i kolejnym etapem motania będzie ich wypier...enie. dziury załatwi pan blacharz, resztę konserwacja i lakiernik.czasami nie warto kupować innego autka ze względu na plastiki z którymi naprawdę łatwo można sobie poradzić.

kabal, świece żarowe były jeszcze chyba z czasów wojny, bo jedna sie rozpadła i jej części składowe zostały w cylindrze (a później może też w układzie wydechowym...). stało się to w czasie eksploatacji, bo mechanior powiedział, że stało się to daaaawno i od niewiadomojakdługiego czasu nie było w ogóle grzania...[/quote]

Akurat świec nie dotykałem, głównie z tego powodu, że nawet jak był mróz to gadał na dotyk... Podejrzewam, że ew. uszkodzenia wyrządzone przez elementy świecy wpłynęłyby negatywnie na kompresję i nie odpalałby tak ładnie... także nie pozostaje nic innego jak życzyć braku zniszczeń, mimo wszystko. Ps, podeślij jakieś fotki auta z motania;) a tak wogóle to może nie śmiećmy tak w przyklejonym temacie :wink:

A co do podcinania, to ja bym najpierw usunął hak i zobaczył jak auto jeździ, nim rozstałem się z moim miśkiem(krótki) to właśnie hak bywał kotwicą. W długim zwis jest duuużo, ale tak jak napisał kolega główną przeszkodą w zmianie tej sytuacji jest bak paliwa.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » śr maja 28, 2008 1:58 pm

Hak w samochodzie jest dla mnie niezbędny jak paliwo do niego.

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » śr maja 28, 2008 2:44 pm

iskra69 pisze:Hak w samochodzie jest dla mnie niezbędny jak paliwo do niego.
Też uważam hak za obowiązkowe wyposażenie mojego Misia.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » pt maja 30, 2008 8:53 pm

po 1 bo w moim temacie nikt nie moze odpowiedziec... jaka scianke i jaka srednice macie w orurowaniu bocznym w misku? chodzi mi tu o orurowanie ochronne a nie wizualne:)

po 2 jak naciskam pstryczek od spryskiwaczy reflektorów to słychac takie "cyk" ale nie pryska? co to moze byc?
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt maja 30, 2008 9:14 pm

Ad 1.Mysle ze to optimum, bo grubsza rura to juz sporo wazy.
Ad 2. Masz plyn w zbiorniczku ? Poza tym temat nie tak dawno byl przerabiany, wystarczy poszukac...

Awatar użytkownika
ap4x4
 
 
Posty: 1258
Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: ap4x4 » pt maja 30, 2008 11:47 pm

1) 3 mm
2) silniczek w pompce nie chodzi
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Post autor: Qpa_z_polski » sob maja 31, 2008 4:54 am

dziekuje:)
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » sob maja 31, 2008 9:32 am

moje rury pod progami mają chyba 1,5 mm ściankę, a średnica ok. 70 mm chyba :P nigdy nie mierzyłem
ale na pewno są ok, bo już na nich się przewiozłem przy zjeździe i nie zaobserwowałem odkształceń

a teraz moje pytanie :D
czy spotkał się ktoś z miśkiem 2.6 z turbiną? :o
jak kupowałem uszczelkę pod głowicę, to zostało mi zadane pytanie o turbo
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

wezu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:40 am
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / świętokrzyskie

Witam

Post autor: wezu » wt cze 03, 2008 2:22 pm

Jako, że miałem do wymiany sworznie wahaczy wiec spokojnie zakupiłem w Inter Carsie odpowiednie dolne J15004JC + górne (numeru akurat teraz nie pamiętam) do Miska I 2,5 TD z ‘88. W czasie wymiany okazało się ze stożek z tych nowych jest inny niż w starych hmmm jakby grubszy i dłuższy i np. śrubie w dolnym sworzniu brakuje około 7 mm (aby go docągnąc), w górnym około 5 mm. Czy cos nie tak z częściami czy ja cos pomerdałem? A może tak ma być ;).

Może ktoś miał podobne doświadczenia, albo wie co może być nie tak. Na wszelki wypadek zamówiłem inne i zobaczymy o co biega.
Pajero I 2,5TD
GG: 234649

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Post autor: bartai » śr cze 04, 2008 11:36 pm

Potrzebna pomoc ! Podczas wyciagania dolnego wahacza tylny sworzen nie chce wyjsc za nic w swiecie. Z prawej strony nie bylo problemu a tu ze sruba kreci sie cala guma. Ten pret ma z jednej strony wieloklin ktory laczy sie z drazkiem skretnym. Moje pytanie czy mozna gdzies kupic cos takiego bo bez zdewastowania tej sruby to go nie wyciagne.
Z gory dzieki za pomoc
Obrazek
na obrazku to jest 40335
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » pn cze 09, 2008 3:40 pm

Panowie, jak wygląda sprawa podnoszenia miśka I gen hi-liftem za przedni zderzak (na środku) ?
Da się bez wzmacniania czy trzeba jakąś rurkę by zapodać ?
Pytam bo mi się na treningu zaczął dziwnie wyginać :roll: i profilaktycznie przerwałem operację...
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » pn cze 09, 2008 5:53 pm

wygiął Ci się zderzak? mój dopiero po spotkaniu ze znakiem drogowym zmienił kształt, a wiercąc dziuty pod rejestrację stępiłem wiertło :oops:
dobrze by było go wzmocnić, albo wymienić na 'profesjonalny'
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
fotam
 
 
Posty: 168
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:07 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotam » pn cze 09, 2008 7:51 pm

Nie wygiął, tylko zaczął wyginać...
Dolny profil dobił do kąta prostego względem pionowej powierzchni zderzaka, i jak po tym zacząłem go oglądać to mocowanie na cztery śruby za pomocą dodatkowych profili do ramy jakoś przestało do mnie przemawiać.
Ale ja ostatnio przewrażliwiony jestem i może to to :oops:
Terrano 2,7TDI 98'
było Pajero 2,3TD 87'

keszus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: keszus » pt cze 13, 2008 8:30 am

Potrzebuje kasę na remoncik mojego Pajero, mam do sprzedania nowego laptopika z USA. Miał być dla mnie ale coś Miś szwankuje.
Może ktoś ma ochotę to oddam w cenie zakupu. Super maszyna.

http://allegro.pl/item380693642_sony_va ... _2ghz.html

W Polsce nie mają pojęcia na temat kompów tak samo jak samochodów.
Sony to jest super maszyna!
Pajero II, 2.5 TD, SS

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: Witam

Post autor: acinski » pt cze 13, 2008 5:24 pm

wezu pisze:
Może ktoś miał podobne doświadczenia, albo wie co może być nie tak. Na wszelki wypadek zamówiłem inne i zobaczymy o co biega.
Wymieniałem na kupione w IC i wszystko pasowało jak ta lala. Kupiłem co tylko się dało do przodu i mam nówkę sztukę poza wachaczami.
Da się u nich dostać każdą część do przedniego zawiasu.
Nawet wszelkie łączniki stabilizatora do przodu.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » ndz cze 15, 2008 9:25 pm

dzisiaj rozebralem moja deske rozdzielcza celem wymiany zarowki (kontrolki napedow)
moje pytanie jest takie jakie tam sa zarowki?
bo nie moge sie nigdzie doczytac na obudowie a nie chce jej rozwalac bo nie dobiore niczego podobnego :roll:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » ndz cze 15, 2008 9:54 pm

to sie diowe wstawi, zwykła, albo np FLUX :)
kolesiowi do astry robiłem podswietlanie z dolu na fluxa'ch
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » ndz cze 15, 2008 10:02 pm

poreb pisze:dzisiaj rozebralem moja deske rozdzielcza celem wymiany zarowki (kontrolki napedow)
moje pytanie jest takie jakie tam sa zarowki?
bo nie moge sie nigdzie doczytac na obudowie a nie chce jej rozwalac bo nie dobiore niczego podobnego :roll:
W Pajero 2 są najzwyklejsze 1,2 w lub 5w ( nie pamiętam) ale raczej te pierwsze dostępne wszędzie :)2
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

lordmietek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: błoto

Post autor: lordmietek » ndz cze 15, 2008 10:24 pm

Witam, jaki olej powinno lac sie do mostow w pajero I?
prosze o odpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość