jak sprawdzic czy mam blokada tylnego dyferencjalu

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

jak sprawdzic czy mam blokada tylnego dyferencjalu

Post autor: scood74 » śr lip 09, 2008 7:03 am

To znaczy jak najprościej sprawdzić czy mam częściowa blokadę tylnego mostu albo jak kto woli mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu bez rozkręcania tylnego mostu i czy takie ustrojstwo występowało w miśkach?

Czy podniesienie jednej strony tylnej osi na lewarku i próba ruszenie będzie miarodajnym testem ? podejrzewam że nawet bez blokady auto by ruszyło


Mam takie wrażenie jakbym miał coś takiego u siebie?
nie mam na pewno fabrycznej ręcznej załanczanej blokady mostu, ale misiek podejrzanie łatwo zrywa przyczepność i odrazu zarzuca tyłem jak mu docisnę w zakręcie, praktycznie na każdej nawierzchni.
Miałem kiedyś mercedesika z taką półautomatyczna blokada ASD to się nazywało i zachowywał się właśnie bardzo podobnie, odtrazu zarzucalo mu tyłem , później jak to ASD się zepsuło to było jak w każdym autku z napędem na tył że jak docisnąłem mu na zakręcie to najpierw poślizg łapało koło wewnętrzne , a nie od razu cala oś tylna.??

No i przy szybkim zakrecie na czarnym piszczą mi opony chyba tylne niemiłosiernie
siara i wstyd straszny jak jakis wiejski tjuner z gofa

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » śr lip 09, 2008 7:19 am

nie tyle ruszyć co pokręcić kołem ;)
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr lip 09, 2008 7:35 am

Podnies cala tylna os, oba kola. Zakrec jednym z nich. Jesli oba kola beda sie krecic w tym samym kierunku to masz blokade. esli w przeciwnym, to albo jej nie masz, albo jest padnieta, albo masz zly olej w moscie...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Paweł_4x4
 
 
Posty: 107
Rejestracja: sob sty 26, 2008 2:45 pm
Lokalizacja: Lesko/Bieszczady

Post autor: Paweł_4x4 » śr lip 09, 2008 8:56 am

Witam
Ja sprawdziłem u siebie przy okazji wymiany opon, tylna os była w górze.
Jak kręciłem jednym z tylnych kół to drugie obracoła się w tą samą stronę. Jak poprosiłem kolegę aby jedno z kół przytrzymał to z oporem ale dałem radę pokręcić "swoim" kołem.
Jak cofam np. po górkę i koła stracą przyczepność ale żadne nie jest ewidentnie dociążone bardziej (auto nie jest przechylone) to zawsze od razu i cały czas "grzebią" obydwa razem.
Wczoraj próbowałem podjechać po skosie pod miedzę, różnica poziomów ok 70cm . na samym tyle lewe odciążone koło zaczęło grzebać i auto stało, 4H też nie wiele pomogło bo kręciły się najmniej dociążone koła po przekątnej. Dopiero przy 4Hlc auto wyjechało bez większych problemów.
Mam wrażenie że LSD działa ale gdy koła mają mniej więcej równą przyczepność i żadne nie jest dociążone dużo bardziej od drugiego.
Pajero II `92 rok krótki 2.5TD SUPER SELECT

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Post autor: Jogi4x4 » wt lip 15, 2008 3:11 pm

Raczej kazde Pajero II ma LSD lub tylna blokade... Jak wiemy LSD pomaga ale 100% blokada to nie jest wiec jego mozliwosci tez sie koncza wczesniej... Wczesniej mialem Samuraia i nawet lekki wykrzyz to byl juz problem, a teraz w Galloperze LSD pomaga mi swietnie...
A sposob z podniesieniem tylnej osi jest dobry, jesli obydwa kola tak sie zachowuja jak opisales tzn. ze tarczki raczej zapinaja i bokuja most...
Galloper LWB - turysta

aluluk
 
 
Posty: 186
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 8:26 pm
Lokalizacja: Kielce i okolice

Post autor: aluluk » wt lip 15, 2008 3:28 pm

Jogi4x4 pisze:Raczej kazde Pajero II ma LSD lub tylna blokade... Jak wiemy LSD pomaga ale 100% blokada to nie jest wiec jego mozliwosci tez sie koncza wczesniej... Wczesniej mialem Samuraia i nawet lekki wykrzyz to byl juz problem, a teraz w Galloperze LSD pomaga mi swietnie...
A sposob z podniesieniem tylnej osi jest dobry, jesli obydwa kola tak sie zachowuja jak opisales tzn. ze tarczki raczej zapinaja i bokuja most...
Nie każde pajero II ma blokadę lub LSD może mieć zwykły most

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Post autor: Jogi4x4 » śr lip 16, 2008 6:27 pm

Raczej to rzadkosc, moim zdaniem... A istnieje LSD ktore zablokuje most w 100% ???
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Kris_Bytom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: śr lut 14, 2007 8:32 pm
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Kris_Bytom » sob lip 19, 2008 11:00 pm

Jogi4x4 pisze:Raczej to rzadkosc, moim zdaniem... A istnieje LSD ktore zablokuje most w 100% ???
nie, nie istnieje bo LSD to LIMITED Slip Differential! czyli dyferencjal o ograniczonym poslizgu. w nawet nowym dyfrze maks sily ktora przypada na kolo dociazone to 65%, reszta psu w dupę

Awatar użytkownika
scood74
Posty: 447
Rejestracja: śr cze 18, 2008 6:43 am
Lokalizacja: słupsk

Post autor: scood74 » ndz lip 20, 2008 12:28 pm

próbowalem swoje LSD stawiając auto jednym tylnym kołem na betonie a drugim w błocie i przy gwałtownym ruszeniu przyczepność zerwały oba koła, co mnie zdziwiło bo różnica w przyczepności miedzy suchym i czystym betonem a błockiem jest ogromna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość