pytania różne, problemy bieżące nie wiesz gdzie pytaj tutaj.

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » czw lip 24, 2008 7:00 pm

Pomocy. Dzis u starszego wymienialem klocki polozylem sie pod auto zeby podlozyc lewarek patrze niema oslony przendiego mostu iiiii urwany jest jakis przewodzik. Wchodzi on do czegos (jak by jakiegos ciegan cyz czegos ktore posowa sie w poziomi i wchodzi lub wychodiz z przenidgo mostu) Wyglada to na przewod powietrzny czy podcisnieniowy. Stalo sie tak w pajero z 2005r. i niewiem co to jest czy moge plastykowa koncowke dokleic i zalozyc toto czy musze to wymienic na nowe bo tam sie cos moglo dostac. a tak wogole od czego to jest ;P tz napewno od przendiego napedy ale co to ma za zadanie robic??
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » czw lip 24, 2008 7:20 pm

Wygląda na to że masz oberwany króciec od siłownika załączającego przedni napęd, jeśli nie da się nałożyć wężyka, to raczej czeka cię wymiana lub wyjęcie tego ustrojstwa i trzeba by było pospawać ten króciec ( w firmie gdzie spawają plastiki). Tym przewodem dostarczane jest podciśnienie małej wartości, więc musi być dobrze szczelne, a klejeniem wydaje mi się że tego nie uzyskasz.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » czw lip 24, 2008 8:04 pm

No najprawdopodobniej masz racje :) nieprobowalem tego auta z 4x4 bo dzis to zauwazylem pryz wymianie klockow wymienilem i przybieglem do komputeraz zasiegnac slowa do ludzi ktorzy znaja to auto :). Dzieki wielkie. Hehehe tata niebedzie zadowolony :D niema to jak kia :P.
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » czw lip 24, 2008 8:48 pm

Dziwny problem mam. 4d56, pajero 1. Poczatkowo myslalem ze to problem z ladowane m, ale alternator w porzadku, nowy akumulator tez jest ok no i uklad zasilania paliwem tez sie nie zapowietrza. Mimo wszystko pascidlo nie chce palic tak jak nalezy. Ale tylko kiedy jest cieply, znaczy pochodzi troche. Jak jest zimny to wszystko gra (np nie mam problemu ogpalic go po nocy). Ale gdy przejedzie pare km i go zgasze to porazka, objaw jest tak jakby rozladowanego akumulatora - nie ma sily zakrecic rozrusznikiem i nie zapala. Jak postoi z godzine - nie ma problemu. Olej w silniku to mineralny mobil. Co sprawdzic ?

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » czw lip 24, 2008 8:52 pm

Stawiam na rozrusznik, albo kabel akumulator -> rozrusznik -> alternator
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » czw lip 24, 2008 9:14 pm

Kajen pisze:Dziwny problem mam. 4d56, pajero 1. Poczatkowo myslalem ze to problem z ladowane m, ale alternator w porzadku, nowy akumulator tez jest ok no i uklad zasilania paliwem tez sie nie zapowietrza. Mimo wszystko pascidlo nie chce palic tak jak nalezy. Ale tylko kiedy jest cieply, znaczy pochodzi troche. Jak jest zimny to wszystko gra (np nie mam problemu ogpalic go po nocy). Ale gdy przejedzie pare km i go zgasze to porazka, objaw jest tak jakby rozladowanego akumulatora - nie ma sily zakrecic rozrusznikiem i nie zapala. Jak postoi z godzine - nie ma problemu. Olej w silniku to mineralny mobil. Co sprawdzic ?
Nie chcę Cię straszyć , ale sprawdź ciśnienie w tłokach , oby to była wina rozrusznika .

Miałem taki przypadek , że na zimnym bez problemów odpalał a ciepły to tylko na pycha , luz na pierwszym tłoku był taki , że po nagrzaniu tłok stawał okoniem i rozrusznik nie miał siły zakręcić wałem , ale nie życzę Ci tego

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » czw lip 24, 2008 9:29 pm

Aj zapomnialem dodac jedno info. Podobny przypadek mialem rok temu w Niemczech, ale pascidlo jeszcze jezdzilo na polsyntetyku. Pozniej po crashu stal przez rok nie odpalany, jednak teraz od miesiaca jezdzi (juz na mineralnym) i na poczatku ponownej eksploatacji nie bylo takich problemow. Mam nadzieje ze to rozrusznik.

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » czw lip 24, 2008 11:22 pm

Mialem to samo pisac to jest tez objaw zacierania silnika. Mialem tak w motorze wprawdzie dwosow ze jak zimny obrot i chodzil a jak sie zagrzal to i pol godizny bys kopal i by nieodpalil. I podobnie mielismy w ciezarowce. Sprawdz cisnienie
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

wezu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:40 am
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / świętokrzyskie

Post autor: wezu » pt lip 25, 2008 7:08 am

Takie pytanko? Czym uszczelnic korek spustowy w baku (ten z dołu) jak go nie przyrece to mokry. Czy jakim silikonem, zauważyłem ze nie ma tam zadnej uszczelki ???
Pajero I 2,5TD
GG: 234649

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lip 25, 2008 7:30 am

Nie widzialem wykreconego, ale malutki o-ring lub podkladka miedziana powinny dac rade :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
majcher
Posty: 2015
Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher » pt lip 25, 2008 8:02 am

Adas pisze:Po założeniu mostu na przód i silnik 3,0 V6 z ASB auto robi się znaczące do poważnej jazdy w terenie
Adaś...przerażasz mnie :D
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mr.miron » pt lip 25, 2008 8:03 am

wezu pisze:Takie pytanko? Czym uszczelnic korek spustowy w baku (ten z dołu) jak go nie przyrece to mokry. Czy jakim silikonem, zauważyłem ze nie ma tam zadnej uszczelki ???
Podkładka miedziana uszczelnia ten korek.
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

wezu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lip 24, 2007 10:40 am
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / świętokrzyskie

Post autor: wezu » pt lip 25, 2008 9:04 am

Dzięki, podkładki nie było :). Nie zmienia to faktu ze ją założę. Miałem jakieś, widać słuszne podejrzenia ze czegoś brakuje.
Pajero I 2,5TD
GG: 234649

Bombelnik
Posty: 369
Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Bombelnik » pt lip 25, 2008 9:51 am

Albo zaspawac ;P
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » pt lip 25, 2008 11:16 am

majcher pisze:
Adas pisze:Po założeniu mostu na przód i silnik 3,0 V6 z ASB auto robi się znaczące do poważnej jazdy w terenie
Adaś...przerażasz mnie :D
stoi goła rama i więc kumam , trza gonić piernika w w zbrojeniach :wink:

Awatar użytkownika
kowal1912
 
 
Posty: 841
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:14 am
Lokalizacja: Kędzierzyn Koźle

Post autor: kowal1912 » sob lip 26, 2008 10:03 am

Więc po wymianie sprzęgła zauważyłem że mam rozwaloną gumę od skrzyni do ramy. Zakupiłem nową ale część środkowa to śruba z ustrojstwem naspawanym i oszlifowanym.Obawiam że ktoś to rzeżbił bo nie miał oryginału. Czy to występuje osobno jako część. Ma ktoś może zdjęcie ?? Jaki ma tam być luz?? pracuje to na boki i przód-tył?? Pasowanie ciasne????
JeepoMontero 2.5TDI BFG M/T33"
Tel. 601 88 67 10 Orange

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » wt lip 29, 2008 7:54 pm

aparat zapłonowy wylądował niedawno (z całym autem oczywiście) u elektryka i wszystko w nim jest jak najbardziej w porządku, ale nie działało podciśnienie
dzisiaj sprawdziłem własnopłucnie wszystkie wężyki i są całe i nieprzytkane, za to taki mały zaworek jednostronnego przepływu okazał się być założony wg mnie na odwrót, no to myk, sekund pięć i jazda... jest poprawa!
moją ciekawość wzbudziło takie coś na lewym nadkolu...
okrągłe i dochodzą do tego dwa przewody podciśnienia i to z tego samego obwodu :o wtf? jeden z jednej strony, drugi z drugiej
po wywaleniu tego czegoś z obwodu jakby było lepiej, ale tego nie jestem pewien, bo 2 KM więcej czy mniej trudno zauważyć :P
co to jest za dinks? od spodu był kapsel, pod którym znalazłem 3 cienkie warstwy gąbki(?) i tamtędy jest możliwość zasysania powietrza, bo kapsel nie jest szczelnie osadzany na obudowie
czy można jeździć bez tego? może to jakiś zawór ustalający górną wartość podciśnienia w obwodzie?
ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ;)
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pt sie 01, 2008 6:30 am

Hej koledzy, dostalem 4 litry (podobno dobrego) oleju przekladniowego 85w90 (Kernite). Ma ktos pomysl gdzie to wlac ? Wszedzie proponuja 80w90, a ze sie na tym nie znam, to pytam jakie sa roznice w tych olejach.

Awatar użytkownika
kudlaty_bytom
 
 
Posty: 289
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 1:28 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: kudlaty_bytom » pt sie 01, 2008 8:31 am

85W będzie 'gęściejszy' w zimie niż 80W
był sobie misiek 2.6 Wagon '86
obecnie zaglądam towarzysko :)
_______________________
GG: 4366835

axxel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: sob sie 02, 2008 7:10 pm

zakupy

Post autor: axxel » ndz sie 03, 2008 9:50 pm

Witam wszystkich.
Z uwagi na miejsce gdzie mogę zznależć ludzi kumających temat i fachowców w tej dziedzinie proszę Was o pomoc i radę.
Zaraziłem się off roadem i postanowiłem zainwestować troszkę kasy w jakis rozsądny pojazd. Moja prośba z tym związana to Wasze opinie na temat Pajero I. I tu własnie nie wiem czy lepiej wybrac klekota czy benzynę. W ogóle napiszcie co sądzicie o tym aucie.
Aha tylko nie piszcie mi o pierdołach , ale konkrety nt. eksploatacji, terenu itd.
dzięki z Góry
robert

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » pn sie 04, 2008 9:26 pm

@axxel Kup se samuraja albo patrola :P

A propos... Moje pajero samo sie naprawia.

Ostatnio pisalem, ze mam problemy z odpalaniam na cieplym silniku.

Minelo samo (nie wiem na jak dlugo) ale teraz nie mam z tym problemu.
Nie grzebalem nic w pasciu, nie poprawialem, nie mierzylem cisnienia (bo nie mam gdzie).

Kurde mogloby w kncu cos je***c bo tak to nie wiem do konca czy jest sprawny, czy nie... Zrobilbym jak nalezy i mialbym spokoj, a tak to wielka niewiadoma... Dojedzie czy nie...

Awatar użytkownika
orzeh77
Posty: 402
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Myslowice
Kontaktowanie:

Post autor: orzeh77 » wt sie 05, 2008 7:19 am

Kajen pisze: [...]

Kurde mogloby w kncu cos je***c bo tak to nie wiem do konca czy jest sprawny, czy nie... Zrobilbym jak nalezy i mialbym spokoj, a tak to wielka niewiadoma... Dojedzie czy nie...
nie prowokuj bo publicznie Ci się rozkraczy ;)
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara :)21
gg 106104
KAJMAN

świeżak
 
 
Posty: 159
Rejestracja: pn lut 26, 2007 9:18 pm
Lokalizacja: szczecin

Post autor: świeżak » wt sie 05, 2008 8:50 am

[quote="Kajen"]@

problemy z odpalaniam na cieplym silniku.

quote]

wygląda na to że u mnie jest podobny probblem. tylko że u mnie zdarza sie to też przy dużej wilgoci w otoczeniu. szwagier na słuch zdiagnozował mi to jako zaśniedziały bendiks... ale pewności nie miał.
jak nie pali to słychać tylko, że jakiś przekaźnik cyka. wtedy otwieram maskę. trzepne nią z raz czy dwa i pali jak nowy :lol: takie doraźne rozwiązanie, ale działa.

Awatar użytkownika
Mariobros
Posty: 605
Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontaktowanie:

Post autor: Mariobros » wt sie 05, 2008 1:01 pm

Szukałem ,ale nie trafiłem. Pytanko banalne ;) - czy kierownica z II lub III pasuje do pajerka I? Sygnał się przerobi - tylko kwestia wieloklinu...
Jakieś takie bardziej "zwarte" mi się wydają ...no i grubsze:)
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Post autor: bartai » wt sie 05, 2008 4:30 pm

A u mnie taki pospolity problem - brak iskry na swiecy z tym ze swiece sprawdzone przewody i aparat zaplonowy nowe, nawet ten sterownik w kabinie kierowcy sprawdzalem u elektronika, zostala mi tylko cewka ale nie bardzo wiem jak ja sprawdzic "domowym" sposobem. A moze macie inny pomysł co to moze byc?
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości