Pajero, Montero, Shogun, L200
Moderator: Kosiarz
-
orzeh77

- Posty: 402
- Rejestracja: ndz lis 04, 2007 9:22 pm
- Lokalizacja: Myslowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: orzeh77 » czw wrz 11, 2008 9:19 am
Qpa_z_polski pisze:Witam problem z elektryką... troche sie w tym gubie ale nie mniej jednak z teściem walczymy ale ostatnio juz nie moglismy dojsc... był problem z ładowaniem, brak szczotki w alternatorze, i jakos w tym czasie po przekreceniu kluczyka swieciły sie tylko srodkowe kontrolki (napedy reczny itp) a po prawej tylko czerwona od oleju.... jak sie zapaliło silnik to gasło i sie robiło normalnie ale nie mniej jednak po przekreceniu kluczyka powinny sie po prawej wszystkie swiecic oprócz jednej chyba a nie wi4erze ze sie wszystkie spaliły? sprawdzał mi to wszystko czujnikiem to wszedzie gdzxie powinien byc niby prad to jest i masa tak samo... bezpieczniki tez git..
i terazz czy ma to zwiazek z alternatorem? czy jak go zrobie zeby ładował to powinien objaw zniknąc czy raczej napewno jakis przekażnik czy cos innego szukac?
ps. pisze z gipsem wiec przepraszam za literówki
regulator napięcia przy alternatorze, miski tak mają że gaśnie część kontrolek jak nawali. Mam nadzieje że gips nie jest po naprawianiu

?
--
2,5 Pajero II '94 SS SW | BIAŁA vitara
gg 106104
KAJMAN
-
Przemy
-

- Posty: 923
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Przemy » czw wrz 11, 2008 7:48 pm
rort_ pisze:Przemy pisze:pytanko odnosnie przedniego "mostu"
Ostatnio jakies dziwne stuki i zgrzytu mnie gdzies z tamtych okolic dochodza i szukam przyczyny ale pytanie jest inne..... czy jesli podniesiemy przod i bedziemy krecic kolami to ten "krotki" wal co idzie od przedniego "mostu" do reduktora powinien sie krecic? zaznaczam ze zapiety jest naped tylko na tyl.
Jak masz SS to sie będzie kręcił przy wyłączonym motorze zawsze. Jak masz włączony motor i rozpiety przód to nie powinien - tylko se uważaj z grzebaniem przy aucie (pod autem) jak motor chodzi! Jak masz zwykły system, to na rozpietym nie powinien się kręcić.
Dzieki @rort za odpowiedz. ale i tak szykuje sie prawdopodobnie rozwalenie calosci bo cos padlo ale jeszcze nie wiem co... narazie wydaje tylko dziwne dzwieki jak piszczenie, drzenie budy i kierownicy i dziwny stuk przy puszczaniu sprzegla jakby juz luz byl jakis .....
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
-
Mariobros

- Posty: 605
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
- Lokalizacja: Dzierżoniów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariobros » pt wrz 12, 2008 8:49 am
[quote="Przemy"]
.. narazie wydaje tylko dziwne dzwieki jak piszczenie, drzenie budy i kierownicy i dziwny stuk przy puszczaniu sprzegla jakby juz luz byl jakis .....[/quoteTo może zacznij od sprawdzenia poduszki reduktora

A jak jeszcze masz osłonę lekko podgiętą pod reduktorem to wypisz wymaluj)))
Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
-
Przemy
-

- Posty: 923
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Przemy » pt wrz 12, 2008 3:31 pm
Mariobros pisze:Przemy pisze:
.. narazie wydaje tylko dziwne dzwieki jak piszczenie, drzenie budy i kierownicy i dziwny stuk przy puszczaniu sprzegla jakby juz luz byl jakis .....[/quoteTo może zacznij od sprawdzenia poduszki reduktora

A jak jeszcze masz osłonę lekko podgiętą pod reduktorem to wypisz wymaluj)))
oslona to nie jest na 100%, poduszka tez nie wydaje mi sie... ale sprawdze. Wydaje mi sie ze padlo jakies lozysko. W poniedzialek wezme sie za rozbiorke to sie okaze co no chyba ze wczesniej sie cos urwie......
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » pt wrz 12, 2008 4:45 pm
A moje pytanko na dzisiejszy dzien jest takie:
Wymienial ktos kiedys przewody paliwowe w p1 ?
Generalnie jest to stalowa rurka.
Da rade zalozyc plastikowe ?
Moze rurke sie kupuje z metra ?
Nie wiem jak sie do tego zabrac ale nikt nie umie mi podpowiedziec / w sklepie nie maja...
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » pt wrz 12, 2008 4:56 pm
Plastik się topi przy wysokich temperaturach. Być może właśnie dlatego producent zastosował stalowe przewody? I może też dlatego, że plastik wchodzi w reakcję z paliwem?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
-
Mariobros

- Posty: 605
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 9:36 pm
- Lokalizacja: Dzierżoniów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mariobros » pt wrz 12, 2008 5:18 pm
Kajen pisze:A moje pytanko na dzisiejszy dzien jest takie:
Wymienial ktos kiedys przewody paliwowe w p1 ?
Generalnie jest to stalowa rurka.
Da rade zalozyc plastikowe ?
Moze rurke sie kupuje z metra ?
Nie wiem jak sie do tego zabrac ale nikt nie umie mi podpowiedziec / w sklepie nie maja...
całych nie wymieniałem, bo pogniły tylko po środku długości. Upitoliłem tam gdzie były zdrowe i zastąpiłem potrzebny odcinek gumowymi zbrojonymi, na metry w każdym sklepie. Tylko trzeba kupić dwie średnice: "fi" 6 i 8 , bo powrotny ma inną , tylko nie pamiętam, który jaką

Pajero 2,5TD 86r. GG 649597
-
Qpa_z_polski
-

- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Qpa_z_polski » pt wrz 12, 2008 9:08 pm
mi znajomy mechanik mówił ze normalnie te pognite przewody poprowadzic takimi twardymi plastikowymmi rurkami nie pamietam jak sie one fachowo nazywaja... ale czarne i na metry

przy baku wymieniłem te rurki na miedziane wlutowałem nowe bo było wszystko pognite i cały ukłąd wymieniłem na nowe plastikowe, przy pompach wszystkie gumowe tez wymieniłem i robi jak złoto juz dłuższy czas
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

-
luceklucky
-

- Posty: 1235
- Rejestracja: pn wrz 26, 2005 3:55 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: luceklucky » pt wrz 12, 2008 9:30 pm
Ja też założyłem miedziane
Plastik łatwo uszkodzić mechanicznie np. jakąś gałęzią itp.
-
mr.miron

- Posty: 403
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mr.miron » pt wrz 12, 2008 9:57 pm
Qpa_z_polski pisze:mi znajomy mechanik mówił ze normalnie te pognite przewody poprowadzic takimi twardymi plastikowymmi rurkami nie pamietam jak sie one fachowo nazywaja... ale czarne i na metry

przy baku wymieniłem te rurki na miedziane wlutowałem nowe bo było wszystko pognite i cały ukłąd wymieniłem na nowe plastikowe, przy pompach wszystkie gumowe tez wymieniłem i robi jak złoto juz dłuższy czas
Tekelan, lub przewód tekelanowy, szukaj w sklepach z częściami do ciężarówek. W trakach wszystko nimi idzie powietrze, paliwo i co jeszcze sie da
Ale miedziane też są

Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
-
majcher

- Posty: 2015
- Rejestracja: pt lip 11, 2003 7:38 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: majcher » pt wrz 12, 2008 10:10 pm
orzeh77 pisze:Qpa_z_polski pisze:Witam problem z elektryką... troche sie w tym gubie ale nie mniej jednak z teściem walczymy ale ostatnio juz nie moglismy dojsc... był problem z ładowaniem, brak szczotki w alternatorze, i jakos w tym czasie po przekreceniu kluczyka swieciły sie tylko srodkowe kontrolki (napedy reczny itp) a po prawej tylko czerwona od oleju.... jak sie zapaliło silnik to gasło i sie robiło normalnie ale nie mniej jednak po przekreceniu kluczyka powinny sie po prawej wszystkie swiecic oprócz jednej chyba a nie wi4erze ze sie wszystkie spaliły? sprawdzał mi to wszystko czujnikiem to wszedzie gdzxie powinien byc niby prad to jest i masa tak samo... bezpieczniki tez git..
i terazz czy ma to zwiazek z alternatorem? czy jak go zrobie zeby ładował to powinien objaw zniknąc czy raczej napewno jakis przekażnik czy cos innego szukac?
ps. pisze z gipsem wiec przepraszam za literówki
regulator napięcia przy alternatorze, miski tak mają że gaśnie część kontrolek jak nawali. Mam nadzieje że gips nie jest po naprawianiu

?
kontrolek nie ma gdy
-nie żyje regulator sam w sobie
-przebite diody plusowe
-brak zasilania regulatora
dwa ostanie przypadki dotkneły mnie moje dwa alternatory
aspołeczny ciśnieniowiec
SREĆAN PUT
-
elpablito
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: sob paź 27, 2007 11:24 pm
- Lokalizacja: Jasło
Post
autor: elpablito » ndz wrz 14, 2008 7:34 pm
Witam też mam problem z elektryką, pali mi bezpiecznik w komorze silnika 10A ( czwarty patrząc od błotnika), nie działa mi prawa strona światła, podświetlanie tablicy rej., podświetlanie zegarów, i spryskiwacz reflektorów. Może ktoś przerabiał temat?
-
Przemy
-

- Posty: 923
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Przemy » ndz wrz 14, 2008 8:07 pm
Przerabial juz moze ktos temat czujnikow abs'u do przodu?a moze wiecie jakie sa koszty orginalu/uzywki

i gdzie?
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
-
Qpa_z_polski
-

- Posty: 189
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
- Lokalizacja: Oława
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Qpa_z_polski » ndz wrz 14, 2008 8:15 pm
ok złozyłem alternator nowy regulator (110 zzł :O) i kontrolki i wszystko wrociło do normy

*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...
w poszukiwaniu nowego trupa ...

-
marcin986
- jestem tu nowy...

- Posty: 3
- Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 12:07 pm
Post
autor: marcin986 » pn wrz 15, 2008 12:57 pm
Witam
Jesem posiadaczem Pajero classica z 2002 r, może ktoś mi podpowie gdzie znajde filtr kabinowy w tym aucie? Jest zapchany napewno bo przy deszczu szyby parują mi na potęgę

-
marcyb3

- Posty: 320
- Rejestracja: wt maja 13, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: Wielkopolska/Okonek/Jastrowie
Post
autor: marcyb3 » pn wrz 15, 2008 2:37 pm
Pajero 2,5TD,87r 100KM
Niestety juz sprzedane, ale napewno jeszcze bedzie miś ale już II
-
poreb
-

- Posty: 2632
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
- Lokalizacja: Górny Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: poreb » pn wrz 15, 2008 6:13 pm
marcin986 pisze:Witam
Jesem posiadaczem Pajero classica z 2002 r, może ktoś mi podpowie gdzie znajde filtr kabinowy w tym aucie? Jest zapchany napewno bo przy deszczu szyby parują mi na potęgę

w tym aucie nie ma filtra kabinowego
zacznij od porzadnego wysuszenia auta i oczyszczenia wykladzin z piachu i blota
jak masz klime to poprostu ja wlacz i problem sam zniknie

biedny inżynier

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
-
Kajen
-

- Posty: 3050
- Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
- Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kajen » wt wrz 16, 2008 11:14 am
Dobra panowie teraz tak:
Pajero 1 4d56t
Nowy termostat
Nowy czujnik temperatury
Wskaznik temperatury podnosi sie nieznacznie (aczkolwiek wyzej niz na starym czujniku).
Znalazlem przewod od czujnika, wyglada na nieuszkodzony.
Dotykajac ktorys do masy wskazowka idzie na maxa do gory, czyli ok.
Gdzie szukac przyczyny usterki ?
Wisko?
Moze przewod gdzies jednak nie laczy ?
Moze cos w tablicy ?
Dzieki za podpowiedzi.
-
powa
Post
autor: powa » wt wrz 16, 2008 12:20 pm
Kajen pisze:Dobra panowie teraz tak:
Pajero 1 4d56t
Nowy termostat
Nowy czujnik temperatury
Wskaznik temperatury podnosi sie nieznacznie (aczkolwiek wyzej niz na starym czujniku).
Znalazlem przewod od czujnika, wyglada na nieuszkodzony.
Dotykajac ktorys do masy wskazowka idzie na maxa do gory, czyli ok.
Gdzie szukac przyczyny usterki ?
Wisko?
Moze przewod gdzies jednak nie laczy ?
Moze cos w tablicy ?
Dzieki za podpowiedzi.
Chyba nie rozumiem. Co jest nietak?
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » wt wrz 16, 2008 12:42 pm
Przemy pisze:Przerabial juz moze ktos temat czujnikow abs'u do przodu?a moze wiecie jakie sa koszty orginalu/uzywki

i gdzie?
ja przerabiałem, poszukaj moich postó w dziale mitsu, opisywałem co i jak
Czwarte serce

-
Bartolomeo
-

- Posty: 122
- Rejestracja: pt sie 12, 2005 1:31 am
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: Bartolomeo » wt wrz 16, 2008 1:37 pm
powa pisze:Kajen pisze:Dobra panowie teraz tak:
Pajero 1 4d56t
Nowy termostat
Nowy czujnik temperatury
Wskaznik temperatury podnosi sie nieznacznie (aczkolwiek wyzej niz na starym czujniku).
Znalazlem przewod od czujnika, wyglada na nieuszkodzony.
Dotykajac ktorys do masy wskazowka idzie na maxa do gory, czyli ok.
Gdzie szukac przyczyny usterki ?
Wisko?
Moze przewod gdzies jednak nie laczy ?
Moze cos w tablicy ?
Dzieki za podpowiedzi.
Chyba nie rozumiem. Co jest nietak?
Moze z czujnikiem jest wszystko w porzadku tylko duzy obieg sie wlacza od razu i silnik nie moze sie dogrzac?
To, ze wymieniles termostat nie znaczy, ze a) jest dobrze dobrany(temp. otwarcia) b) ze w ogole dziala jak powinien...
Jest: Jeep Cherokee 95r. 4.0L, śliczny

Byl: L200 Magnum 2.5TD K34T 96r.
-
mr.miron

- Posty: 403
- Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: mr.miron » wt wrz 16, 2008 8:42 pm
a na postoju jak jest ok? bo może ci zestaw zakłamuje temperaturę?
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS
-
Gerappa

- Posty: 397
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
- Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gerappa » wt wrz 16, 2008 9:11 pm
Kajen
mój mechanior powiedział mi że jak wsadze zamiennik to bedzie wskazywał o 5 stopni mniej (więcej) więc może tak jest
-
powa
Post
autor: powa » wt wrz 16, 2008 9:31 pm
Jeśli już ma być precyzyjnie to:
- rozgrzać silnik do temperatury "normalnej";
- odłączyć kabelki od czujnika i zmierzyć rezystancję czujnika - wpiąć omomierz pomiędzy pin czujnika a masę(np. głowicę);
- wynik pomiaru zapisać/wydrapać;
- wymontować czujnik i wsadzić do gara z wodą i termometrem lub do łaźni wodnej(jak ktoś w labie siedzi);
- powoli podgrzewać wodę co chwilę mierząc rezystancję czujnika aż do osiągnięcia tej zapisanej wcześniej;
- łypnąć okiem na termometr i...
- wszystko jasne!
-
Gerappa

- Posty: 397
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
- Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Gerappa » wt wrz 16, 2008 9:57 pm
powa
nooooooooo to jest konkret

proste i zrozumiałe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość