dystanse pod sworznie wahaczy

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn paź 20, 2008 10:34 pm

@gebels, to wypije z Toba :)2

Niestety z racji kompletnie innego kata dolnego wahacza i jego dlugosci, watpie w skutecznosc podkladek na dole.

Jednak "skrocenie" gornego wahacza wyrownaloby kat, lub wydluzenie dolnego. Nie jest to jednak mozliwe.

Mozna wymienic gorny wahacz na krotszy, nie wiem czy sa takie i ile kosztuja. Rozwiercic otwory w gornym w owale i wyregulowac odleglosc, ale wtedy problem z utrzymaniem w miejscu. Moze jakies podkladki takie z zabkami?

Ale ja sie nie znam i po paru Stalla Artois jestem :oops:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn paź 20, 2008 10:39 pm

Juz widze swoja glupote, tam podkladki reguluja odwrotnie jak w Terano, troche ich duzo by musialo byc, ale moze jakas tulejke wytoczyc i dluzsze sruby pod ten wahacz. Plaskownik jaki, lub co innego, odpowiedniego materialu.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
rudypajero.koszalin
Posty: 1895
Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
Lokalizacja: koszalin
Kontaktowanie:

Post autor: rudypajero.koszalin » wt paź 21, 2008 7:17 am

Trzeba odkręcić górny wahacz wyjąć podkładkę regulacyjną i na jej wzór dorobić z płaskownika (blacha będzie zbyt cienka) podobną.
Produkt do wykonania w parę minut szlifierką kontową a puryści mogą się posłużyć pilniczkiem :)23 :)21
Można nawet zmierzyć jakiej grubości ma być podkładka. Trzeba sprawdzić jaką długość ma wahacz bez podkładki pomiędzy osią a kulą sworznia, a jaką po modyfikacji, różnica jaka wyjdzie, będzie grubością podkładki regulacyjnej.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » wt paź 21, 2008 7:42 am

Ja bym chyba jednak zapodał podkładkę pod dolny swożeń. Kąty te same robota mniejsza, zero regulacji, lift o cm :D jedynie skok się nie zmieni ale to zawsze można podcięciem odboju zrobić i znów robota mniejsza a efekt osiągnięty i to z liftem do kupy..
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 21, 2008 7:01 pm

Pod swozen, masz 3 sruby i robota precyzyjna, lift mizerny.

Pod wahaczem masz dwie sruby i robota kowalska, skok duzy zostaje.

Jakby latwiej bylo regulowac podkladkami pod sworzniem, kat zwrotnicy, to tam by podkladki byly. Mysle ze plaskownik pod wahacz bedzie :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt paź 21, 2008 7:16 pm

Mam net z komórki i nie widzę zdjęć
ale , kiedyś miałem takie specjalne śruby do regulacji kąta
tyle ,że to w osobówce było

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » śr paź 22, 2008 10:25 am

widzę że masz te małe przeguby 24 zębne , więc masz trochę więcej miejsca między dołem przegubu a górą dolnego wahacza
@Eskapada, @Adas, mozecie cos wiecej powiedziec na temat tych mniejszych przegubow ?

Mimo, ze problem dotyczy p1, to oslona gumowa przegubu zewnetrznego jest duzo za blisko wahacza i tnie mi ta wlasnie gume srubami (ze 3 juz wymnienilem od czerwca). Zaraz skocze zrobic fotke ale mysle, ze mniejsze przeguby zalatwilyby ta sprawe raz na zawsze....

Edit:
Lewe kolo:
http://picasaweb.google.com/lukasz.szku ... 7281407170
Jak widac jest troszku luzu miedzy sworzniem a przegubem wiec jest ok bo nic nie tnie no i robi juz dluzszy czas.

Kolo prawe - masakra.
http://picasaweb.google.com/lukasz.szku ... 2549006658
Zaraz zabieram sie za wymiane tej oslony po raz enty. Co mozna tu poradzic ? Opcja nie dolaczania przodu :) odpada...
Ostatnio zmieniony śr paź 22, 2008 10:41 am przez Kajen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » śr paź 22, 2008 10:40 am

Kajen pisze:
widzę że masz te małe przeguby 24 zębne , więc masz trochę więcej miejsca między dołem przegubu a górą dolnego wahacza
@Eskapada, @Adas, mozecie cos wiecej powiedziec na temat tych mniejszych przegubow ?

Mimo, ze problem dotyczy p1, to oslona gumowa przegubu zewnetrznego jest duzo za blisko wahacza i tnie mi ta wlasnie gume srubami (ze 3 juz wymnienilem od czerwca). Zaraz skocze zrobic fotke ale mysle, ze mniejsze przeguby zalatwilyby ta sprawe raz na zawsze....
mniejsze przeguby były w l200 i pajero ( nie wiem od którego rocznika ) , wieczorem Ci podam średnice zewnętrzną i fotkę , żeby je przełożyć to frezy do piasty i mostu są takie same , ale średnica półośki i ilość frezów jest inna , więc komplet do przekładki to przeguby i półośka .

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » śr paź 22, 2008 3:36 pm

No i sie wyjasnilo.

Powodem ciecia gumy byl zle dobrany sworzen dolnego wahacza.
Wymienilem sworzen i gume i jest ok,
tak wygladal stary :
http://picasaweb.google.pl/lukasz.szkud ... 5244649618
a tak nowy:
http://picasaweb.google.pl/lukasz.szkud ... 7083964594

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » śr paź 22, 2008 8:57 pm

Dobry Wieczor
Bylo by super, gdybys mogl przeslac wiecej zdjec jak zdejmowales te oslone gumowa coby tm sobie popatrzec , tak z ciekawosci.
Czy w pajero1 2.6 87r. kola przednie sa rozbiezne czy zbiezne,
bo u mnie jest 13.7mm-rozbiezne
pozd
Darek

Awatar użytkownika
ArturS
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 11:08 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: ArturS » śr paź 22, 2008 11:10 pm

Bartek jeżeli to nie tajemnica to gdzie można zakupić drogą kupna takie zestawy montażowe.
3.0 V6 +Ironman

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » czw paź 23, 2008 7:42 am

Qsy pisze:Dobry Wieczor
Bylo by super, gdybys mogl przeslac wiecej zdjec jak zdejmowales te oslone gumowa coby tm sobie popatrzec , tak z ciekawosci.
Czy w pajero1 2.6 87r. kola przednie sa rozbiezne czy zbiezne,
bo u mnie jest 13.7mm-rozbiezne
pozd
Darek
Żeby tę zgagę zdjąć musisz od wnętrza cylindra przegubu wyjąć cienki zegger. Mało kóry mechanik wie, że on tam siedzi i ciągną jak porąbani bo przecież wyjść musi. Potem rozkładasz wszystko zdejmujesz zakładasz itd ze smarowaniem włącznie :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » czw paź 23, 2008 6:45 pm

Proste.
Fotek nie robilem bo mialem rece uwalone w MoS2.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw paź 23, 2008 7:44 pm

ArturS pisze:Bartek jeżeli to nie tajemnica to gdzie można zakupić drogą kupna takie zestawy montażowe.
ale jaki zestaw :roll:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
bartai
 
 
Posty: 132
Rejestracja: sob lut 17, 2007 10:40 am
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA

Post autor: bartai » czw paź 23, 2008 11:47 pm

koledze chodziło chyba o te podkladki pod swozen.
A co do głownego tematu to u mnie po tym jak pewien kowal wzmocnil mi tylne resory to tyl poszedl sporo do gory i zeby samochod nie nurkowal musialem podkrecic drazki tak ze gorne odbojniki praktycznie opieraja sie na elementach o ktore maja sie odbijac. Na razie jakos dziala ale odbojniki gina w oczach :cry:
PAJERO 2,6 88r KRWISTY

Qsy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:01 pm
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Qsy » pt paź 24, 2008 1:04 pm

acinski pisze:
Qsy pisze:Dobry Wieczor
Bylo by super, gdybys mogl przeslac wiecej zdjec jak zdejmowales te oslone gumowa coby tm sobie popatrzec , tak z ciekawosci.
Czy w pajero1 2.6 87r. kola przednie sa rozbiezne czy zbiezne,
bo u mnie jest 13.7mm-rozbiezne
pozd
Darek
Żeby tę zgagę zdjąć musisz od wnętrza cylindra przegubu wyjąć cienki zegger. Mało kóry mechanik wie, że on tam siedzi i ciągną jak porąbani bo przecież wyjść musi. Potem rozkładasz wszystko zdejmujesz zakładasz itd ze smarowaniem włącznie :)
A z jakim narzedziem do tego najlepiej podejsc?
Czujnik ile kilogramowy?
Napiszcie jeszcze cos o tej zbieznosci bo zamierzam w ta sobote wybrac sie do Mszczonowa (na razie jako kibic)- z gory wielkie dzieki.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: acinski » pt paź 24, 2008 1:21 pm

Ja tam zabrałem dupsko do warsztatu zapodałem pojazd na podnośnik i faceci męczyli się z godzinę z ustawianiem zbieżności i kątowania kół po wymianie wszystkiego co ruchome w przodzie ale ustawili i na koniec ze zdziwieniem dodali, że samochód ma nominalne parametry. Prosty jak ta lala. Nie zawracaj sobie zatem gitary i ze zbieżnością wal w konkretne miejsce tylko uprzedź, że ustawia się kątowanie kół bo w jednym punkcie facet zrobił oczy i rzekł nie dam rady.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Post autor: Kajen » sob paź 25, 2008 11:43 am

A z jakim narzedziem do tego najlepiej podejsc?
Czujnik ile kilogramowy?
Napiszcie jeszcze cos o tej zbieznosci bo zamierzam w ta sobote wybrac sie do Mszczonowa (na razie jako kibic)- z gory wielkie dzieki.
Powinno rekoma zejsc jak szarpniesz , jak nie to bierzesz kumpla, szwagra, brata, ojca, i probujecie "rozciagnac polos", pukniesz takim polkilogramowym czujnikiem i powinno wyleciec (mozesz wtedy nawet glebe zaliczyc jak szwagier bedzie za mocno ciagnal :))).
Zbieznosc ustawia sie normalnie - cos jakby rzymskie sruby po jednej na kazde kolo, gorzej jak majstrujesz przy drazkach, do poprawienia beda katy.

Awatar użytkownika
Przemy
 
 
Posty: 923
Rejestracja: pt lut 08, 2008 8:58 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Przemy » pn paź 27, 2008 8:01 am

@Eskapada rozwiałeś już może problem z pochyleniem kół??
# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją

[J. Piłsudski].

gg1196424

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » wt paź 28, 2008 7:02 am

Przemy pisze:@Eskapada rozwiałeś już może problem z pochyleniem kół??
nie, nie mam czasu się z tym zając i pewnie do Zlotu się tym nie zajmę
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

damif
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 12:57 pm

Post autor: damif » wt lis 25, 2008 12:00 am

Czyli te podkładki pod sworzen, gdzie można dostać???

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt lis 25, 2008 8:01 am

Zrobic je sobie trzeba... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kabbbatunio
Posty: 402
Rejestracja: pn gru 10, 2007 10:46 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kabbbatunio » wt lis 25, 2008 9:38 pm

Eskapada pisze:
Przemy pisze:@Eskapada rozwiałeś już może problem z pochyleniem kół??
nie, nie mam czasu się z tym zając i pewnie do Zlotu się tym nie zajmę
Cos tam Bartku zadziałałeś ??
nic juz nie bede sprzedawał :P






www.4x4-zachodniopomorkie.pl

Awatar użytkownika
rort_
Posty: 1681
Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: rort_ » wt lis 25, 2008 10:15 pm

Eee, tak patrzę i patrzę na te zdjęcia i coś mi nie pasuje. Tzn nikt nie dodał (czy może to jest oczywiste?) że górny sworzeń przed zakładaniem podkładki umieszczony jest NAD wahaczem, a podczas liftowania przekładamy go POD wahacz? Ja biorę się za wymianę sworzni na dniach, więc może wystarczy je przełożyć bez podkładki? Da nam to dystans o grubość ścianki wahacza i grugość tej płaskiej części sworznia.
A co do grubości podkładki, no na forumowej giełdzie koleś sprzedaje kompletne wahacze z 3cm (!) podkładkami. Ciekawe dlaczego je sprzedaje?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773

Awatar użytkownika
slawek cargo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn lut 11, 2008 6:02 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: slawek cargo » śr lis 26, 2008 10:17 pm

Dobra uwaga.
Ja zastanawiam się nad jednym, jak długo wytrzyma mocowanie sworznia pod wachaczem.
Oryginalnie leży on całą powierzchnią na wachaczu, przy przekładce od dołu, będzie przylegał do wachacza lub dystansu tylko w trzech miejscach mocowania śrub.
Na moje oko, odporność całego zestawu na wszelkiego rodzaju siły będzie osłabiona - ale może nie mam racji.
Autobus L-200
czasami jeżdżę sobie - trochę tu , trochę tam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość