silnik 2,5 vs. 2,8

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Gerappa
Posty: 397
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:09 am
Lokalizacja: Śląsk, chwilowo brak konkretnego namiaru... tu i tam, od Ameryki po Pekin
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Gerappa » pn sty 05, 2009 8:35 pm

:)21
jak by była potrzebna pomoc do targania ...skóry z du..y po lodzie ( nie mylic z lodami od tirówek :)19 ) moge też wspomódz .
Podobno dobry pomysł, to jest użyć... jako kinetyka :)21
...
Mitsubishi Pajero 2,8 TDI
... nie ma mocnych , a Misiek jest !

http://www.bokserywpotrzebie.pl/

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: gebels » pn sty 05, 2009 9:08 pm

@Adas daj znać na PW kiedy i o której się spotykamy w Częstochowie, skoro to taki miglanc poświęce się i swój jeden dzień
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
LongWay
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 29, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: LongWay » śr sty 14, 2009 6:09 pm

tak zaraz psów na mnie nie musicie wieszać Sprawę z Adasiem załatwię już w ciągu najbliższych dni Wyszło jak wyszło i samemu niefajnie mi z tym ale jak to ktoś napisał wcześniej sprawiedliwości stało się zadość.
Pajero 90' 2,5 TDI long - chwilowo w stanie śpiączki :(

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Misiek Bielsko » śr sty 14, 2009 7:40 pm

Czyli normalne wg ciebie jest takie zalatwienie sprawy??
Dla mnie to zwykle złodziejstwo, a conajmniej naciągactwo...

Awatar użytkownika
LongWay
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: pt lut 29, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: LongWay » śr sty 14, 2009 8:37 pm

w żadnym miejscu nie napisałem że jest OK bo nie jest Wyszło jak wyszło co nie jest OK a nie będę wypisywał powodów bo to nie ma sensu Rzeczywistość jest jaka jest chu...wo, że tak się porobiło a teraz winy i krzywdy naprawię
Pajero 90' 2,5 TDI long - chwilowo w stanie śpiączki :(

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: yokhan » pt kwie 10, 2009 3:11 pm

Witam!
Stoję przed problemem wyboru między pajero II z silnikiem 2.5 i 2.8. Pytanie teraz który jest lepszy bo niby 2.5 jest lżejszy i dlatego lepszy w terenie, mniej pali no i łatwiej go znaleźć. 2.8 natomiast jest mocniejszy, na ogół nowszy i słyszałem że ma łańcuch na rozrządzie. Czy to prawda czy jakieś mity? Prosiłbym użytkowników tych aut o rade.
Z góry dzięki;]
Wesołych świąt.
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
mr.miron
Posty: 403
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 8:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: mr.miron » pt kwie 10, 2009 8:30 pm

2.8 ma łańcuch, 2.5 pasek, mocy nigdy dość wybrał bym 2.8 różnice w spalaniu niewielkie :)2
Pozdrawiam! mr.miron 509-627-638
Pajero II 2.8TD SS

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Adas » sob kwie 11, 2009 7:27 am

mr.miron pisze:2.8 ma łańcuch, 2.5 pasek, mocy nigdy dość wybrał bym 2.8 różnice w spalaniu niewielkie :)2


to porównanie godne odwiecznego dylematu , co było pierwsze: jajko czy kura :)9 , tylko który silnik to jajko , a który to kura :)9

do 2,5 można zamontować magnetyzer i moc wzrasta do mocy 2,8 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: acinski » sob kwie 11, 2009 9:26 am

Hehe ostatnio ubaw miałem jak diabli bo mój mechanik powiedział jak to on z powagą na twarzy kolesiowi z VW, montując mu jarzeniówki pod podłogą, że magnetyzer to kicha bo ileż taki mały magnesik jest w stanie zrobić. Jak montować to neodym przed intercooler i wtedy to ma sens bo paliwo się nie ułoży ale powietrze jak wiemy jest zjonizowane i ten czynnik trzeba uporządkować. Jakież było nasze zdziwienie gdy wczoraj koleś przyjechał z 30cm średnicy neodymem z prośbą o montaż :)21
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: yokhan » sob kwie 11, 2009 2:31 pm

Ale zdaje się że do 2.8 można włożyć chipa i mieć jeszcze więcej mocy i obniżyć spalanie. Chodzi mi tu głównie o pogodzenie mocy i spalania. Pytanie czy 2.5 nie jest za słaby przy miarowym spalaniu lub czy 2.8 nie jest w mocy wystarczający ale pali za dużo. Z tego co wyszukałem to różnice są rzędów 1 litra na 100 km no a w mocy to wiadomo całe 25 kucy;]
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: acinski » sob kwie 11, 2009 2:37 pm

W mity o przyroście mocy i jednoczesnym spadku spalania nie wierz. Moc nie bierze się z chipa a z paliwa. Każdy inżynier zajmujący się jednostkami spalinowymi obali Ci ten mit w ciągu 5 minut. Jedno co wiąże się z zawirusowaniem silnika i jednoczesnym spadkiem spalania to oprogramowanie chipa który w jednostkach wyposażonych w sterowanie mapą wtrysku ładuje komputer w wała podając mylną wartość otwarć wtryskiwaczy a tym samy głupi jak cep kompiuter podaje na piękny wyświetlacz spadek spalania i kierowca typowego VW'a ma radość, że 2000 nie poszły w błoto i tym tropem walą następni. Interes się kręci aż miło. Wszyscy zadowoleni i o to chodzi :D

PS, jeszcze jedno. Licz się z częstszą wymianą oleju o jakieś 20% przebiegu spowodowaną szybszym wypalaniem tegoż w wyniku podania większej ilości paliwa na jednostkę powietrza. Tuning to nie jest prosta sprawa i samym chipem można wiele napsuć choć efekt w tym akurat przypadku jest raczej dłuuuuugofalowy.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: yokhan » sob kwie 11, 2009 2:47 pm

no może i racja, aczkolwiek podobnie się tyczy magnetyzera (tyle że mniej siana on kosztuje). W każdym razie kolega zamontował w octavi chip i mu na hamowni z jakieś 20 koni więcej wyszło, a i spalanie mówi że ma większe. Więc jak moc większa i spalanie lepsze to jednak czy oszukuje czy nie to korzyść jest, ale się nie upieram. W pajero chipa i tak bym pewnie nie instalował i dlatego chodzi mi o porównanie 2.5 i 2.8 bez chipów, magnetyzerów, strumienic czy innych cudów.
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: acinski » sob kwie 11, 2009 2:59 pm

Jak ma większe spalanie to przynajmniej jest prawdomówny. Mocy przy dobrych silnikach i dobrych chipach mozna uzyskać i 30% więcej a co do 2.5 vs 2.8 to różnica jest na korzyśc 2.8. Ja mam 2.5 z dwójki ale wsadzony do jedynki. 2.8 zawirusujesz dopiero z elektronicznie sterowaną pompą, jeśli kupisz z mechaniczną to zalejesz byle czym i pojedzie ale tuning opiera się o dwa klucze i śrubokręt. Generalnie te 25KM więcej robi sporą róznicę na trasie choćby bo w błocie nie zauważyliśmy kompletnie żadnej różnicy. Oba jadą po tym samym i w tym samym miejscu stają. Ani jednego ani drugiego nie da się unieruchomić tak aby nie obrócił kołami. Ani jeden ani drugi nie wjeżdżają pod te same górki i nie ma tu znaczenia ilość koni a błoto i kąt nachylenia więc zależy do czego Ci potrzebny. Jesli będziesz grzał bo autobahnie to 2.8 lepszy bez dwóch zdań ale poza tym różnica dla mnie żadna.
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: yokhan » sob kwie 11, 2009 3:18 pm

Ok. Dzięki za odpowiedź myślę że mnie to jakoś ukierunkuje. Auto musi służyć jako moje jedyne wiec wszystkie aspekty mnie interesują.
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Adas » sob kwie 11, 2009 4:19 pm

yokhan pisze:no może i racja, aczkolwiek podobnie się tyczy magnetyzera (tyle że mniej siana on kosztuje). W każdym razie kolega zamontował w octavi chip i mu na hamowni z jakieś 20 koni więcej wyszło, a i spalanie mówi że ma większe. Więc jak moc większa i spalanie lepsze to jednak czy oszukuje czy nie to korzyść jest, ale się nie upieram. W pajero chipa i tak bym pewnie nie instalował i dlatego chodzi mi o porównanie 2.5 i 2.8 bez chipów, magnetyzerów, strumienic czy innych cudów.

ten magnetyzer ja trakuję jako placebo , więc zacytowanie jego potraktowałem jako dowcip :wink: :)21

do 2,5 jest tańszy w remoncie

2,8 to silnik godny ciężarówki

wybierz 2,8 , mocy nigdy nie za wiele :)2

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: yokhan » sob kwie 11, 2009 4:53 pm

nie zwróciłem uwagi na emotikony :)21
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: BigYeti » ndz kwie 12, 2009 11:51 am

yokhan pisze:Witam!
Stoję przed problemem wyboru między pajero II z silnikiem 2.5 i 2.8. Pytanie teraz który jest lepszy bo niby 2.5 jest lżejszy i dlatego lepszy w terenie, mniej pali no i łatwiej go znaleźć. 2.8 natomiast jest mocniejszy, na ogół nowszy i słyszałem że ma łańcuch na rozrządzie. Czy to prawda czy jakieś mity? Prosiłbym użytkowników tych aut o rade.
Z góry dzięki;]
Wesołych świąt.
Witaj,
miałem dwa lata PII 2.5Tdi teraz od miesiąca mam 2.8Tdi. Poza mocą (różnica wyraźna), dla mnie ważne są też przełożenia. W 2.5 przy 90km/h miałem ~3000rpm w 2.8 jest natomiast ~2000rpm, co za tym idzie jest dużo ciszej w 2.8 przy tej samej prędkości. Być może w 2.5 były różne przełożenia i być może nie każdy egzemplarz ma tak samo, ale warto to sprawdzić. Mi hałas bardzo przeszkadzał, za to teraz jest miód malina :)

W terenie natomiast wydaje mi się, że 2.5 był ciut lepszy... takie mam odczucie jakby się mniej męczył... ale to tylko moje odczucie, żaden fakt :)

Spalanie... na tę chwilę nie zauważam różnicy, a jeśli już to na korzyść 2.8 :) Zbyt mało km na razie nakręciłem 2.8 by się tu wypowiedzieć wiarygodnie. Na tę chwilę wychodzi, że 2.8 pali mi w trasie 10.5l-11.0l gdzie 2.5 palił 11.0l-11.5l)

Niepodważalną zaletą 2.5 jest bardziej dostępny silnik, tańsze części a co za tym idzie tańszy remont.

Wesołych Świąt wszystkim
Ostatnio zmieniony pt sty 29, 2010 5:48 pm przez BigYeti, łącznie zmieniany 2 razy.
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: acinski » ndz kwie 12, 2009 12:23 pm

Zaciekawiłeś mnie tym, że w terenie 2.5 może być lepszy. Co do prędkości obrotowej to przy 90km/h mam chyba 2300 ale głowy nie dam sprawdzę. Spalanie u mnie to inna mańka bo mam automat :D
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Harry
Posty: 424
Rejestracja: sob cze 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Barlinek
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Harry » ndz kwie 12, 2009 6:50 pm

acinski pisze:Zaciekawiłeś mnie tym, że w terenie 2.5 może być lepszy. Co do prędkości obrotowej to przy 90km/h mam chyba 2300 ale głowy nie dam sprawdzę. Spalanie u mnie to inna mańka bo mam automat :D
Prosze Cie... niedlugo bedziecie zastanawiac sie czy swieta Wielkiej Noc..., czy jajko czy kura :)3
Kierownik jest wazny a nie auto .... Helooou :)21

Awatar użytkownika
BigYeti
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 20, 2007 2:32 pm
Lokalizacja: Kościan/Widziszewo

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: BigYeti » ndz kwie 12, 2009 8:18 pm

acinski pisze:Zaciekawiłeś mnie tym, że w terenie 2.5 może być lepszy. Co do prędkości obrotowej to przy 90km/h mam chyba 2300 ale głowy nie dam sprawdzę. Spalanie u mnie to inna mańka bo mam automat :D
Podobno w 2.5 były montowane różne mosty tj z różnymi przełożeniami. Mój miał takie, że tak naprawdę sprawniej ruszał z dwójki niż ten 2.8 co mam teraz z jedynki :) W terenie za to zamiatał, pierwsza klasa.

Na 100% przy 3000rpm miał 90km/h (przy 60km/h wbijałem piątkę, a przy 80km/h wołał szóstkę :) tej jednak było brak). 2.8Tdi - ten co mam teraz przy 3000rpm ma prawie 120km/h i jest cool :)

Pozdrawiam
było Pajero II 2.5TDi '93 Long (V44)
jest Pajero II 2.8TDi '98 Long (V46)

Awatar użytkownika
Browning
Posty: 1726
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 10:09 am
Lokalizacja: Łódź

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Browning » ndz kwie 12, 2009 8:57 pm

BigYeti pisze:przy 60km/h wbijałem piątkę, a przy 80km/h wołał szóstkę :) tej jednak było brak...
A o ,,rakiecie'' to Kolega zapomniał?? :)9 :)21
Zielony Autobus 2,7TDi

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: acinski » ndz kwie 12, 2009 9:06 pm

Harry pisze: Prosze Cie... niedlugo bedziecie zastanawiac sie czy swieta Wielkiej Noc..., czy jajko czy kura :)3
Kierownik jest wazny a nie auto .... Helooou :)21
No właśnie, tu ten sam kierownik więc jakieś odniesienie jest, stąd ciekawość :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: Adas » ndz kwie 12, 2009 9:20 pm

ale dywagacje , obroty silnika 2,8 i 2,5 są takie same , ale przełożenia skrzyni i mostów się różnią , więc to proste że prędkości będą różne :)9

w L200 przy 4100 obr/min mam prędkość 165 km/h , w Pajero przy 4000 obr/min mam 130 km/h wg GPS bo licznik przekłamuje :D
Ostatnio zmieniony pn kwie 13, 2009 7:19 am przez Adas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
acinski
Posty: 1604
Rejestracja: pn sie 06, 2007 11:51 am
Lokalizacja: Chorzów

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: acinski » ndz kwie 12, 2009 9:26 pm

Adaś tak jak pisałem za pierwszym razem. Dla mnie różnica tylko na trasie bo w błocie jedzie każdy a myślałem, że wywołam wilka z lasu i jako nowicjusz w temacie czegoś ciekawego się dowiem. :)
Dziadek 2,5TD `98

Awatar użytkownika
yokhan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn lut 18, 2008 3:20 am
Lokalizacja: Poznań

Re: silnik 2,5 vs. 2,8

Post autor: yokhan » pn kwie 13, 2009 10:24 pm

Witam!
Czyli wychodzi na korzyść 2.8 i tak się zdecyduję chyba. Co do jazdy w terenie, że 2.5 lepiej daje rade to usłyszałem że jest to z racji masy. Jako że mniejsza to mu jest łatwiej. Ja w każdym razie w terenie i tak nie będę jakoś mocniej katował bo zanim na opony uzbieram to ho ho, a na szosówkach w błoto wole już nie.... :lol:
Teraz: Pajero II, 2.8 TD, 32x11.5r15 BFG MT KM2
Dawniej: Suzuki Vitara cabrio, 91r + LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości