PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Moderator: Kosiarz
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
w pojarkach ii z tym przekaźnikiem obok nóg pasażera kontrolka gaśnie dość chwilę przed pyknieciem przekaźnika
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
"Wymiana sterownika świec w słupku przednim obok nóg pasażera"-jak go dokładnie zlokalizować? Czy Pajero II 2.8 ma też grzanie świec wstępne i dogrzewanie?
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
WRLUDEK pisze:"Wymiana sterownika świec w słupku przednim obok nóg pasażera"-jak go dokładnie zlokalizować? Czy Pajero II 2.8 ma też grzanie świec wstępne i dogrzewanie?

------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Gdzie dokładnie go szukać? Na ścianie grodziowej, na środkowym panelu, czy pod schowkiem?
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Siedzisz na przednim fotelu pasażera - schylasz się do przodu - po prawej stronie pod deską na dole masz plastikową zaślepką słupka - odkręcasz - masz sterownikWRLUDEK pisze:Gdzie dokładnie go szukać? Na ścianie grodziowej, na środkowym panelu, czy pod schowkiem?

Sprawdź czy to na pewno sterownik - ja kupiłem używany na Alledrogo z możliwością zwrotu.

PS - zdjęcie przykładowe, autora przepraszam za jego wykorzystanie

Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 8:23 pm przez gossy, łącznie zmieniany 1 raz.
------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
nie słuchaj go , ten sterownik jest za tylnym chlapaczem , lub w kole zapasowymgossy pisze:Siedzisz na przednim fotelu pasażera - schylasz się do przodu - po prawej stronie pod deską na dole masz plastikową zaślepką słupka - odkręcasz - masz sterownikWRLUDEK pisze:Gdzie dokładnie go szukać? Na ścianie grodziowej, na środkowym panelu, czy pod schowkiem?

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Ku.zwa - juz chyba bardziej łopatologicznie nie potrafięAdas pisze:nie słuchaj go , ten sterownik jest za tylnym chlapaczem , lub w kole zapasowymgossy pisze:Siedzisz na przednim fotelu pasażera - schylasz się do przodu - po prawej stronie pod deską na dole masz plastikową zaślepką słupka - odkręcasz - masz sterownikWRLUDEK pisze:Gdzie dokładnie go szukać? Na ścianie grodziowej, na środkowym panelu, czy pod schowkiem?

------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
gossy pisze:
Ku.zwa - juz chyba bardziej łopatologicznie nie potrafię
przecież go słychać , jak przekręca się stacyjkę
ta kreska na zdjęciu wskazuje zawias


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Adas pisze:gossy pisze:
Ku.zwa - juz chyba bardziej łopatologicznie nie potrafię
przecież go słychać , jak przekręca się stacyjkę
ta kreska na zdjęciu wskazuje zawias![]()



------------
Jarek po trupach do celu ...
Jarek po trupach do celu ...
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
gossy pisze:
PS - zdjęcie przykładowe, autora przepraszam za jego wykorzystanie![]()
chciałbym mieć takie czyste dywaniki

# Racja jest jak dupa, każdy ma swoją
[J. Piłsudski].
gg1196424
[J. Piłsudski].
gg1196424
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Dzieki Gossy, jutro zabiorę się za tą robotę, bo wygląda na to, że już wcale świec nie grzeje. Jest pyknięcie przkaźnika pod maską po kilkunastu sekundach, ale po odpaleniu rano ( na dotyk ) mało silnika nie wyrwie. Z tyłu tuman białawego dymu. Po minucie praca jest równiutka 
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
U mnie te same objawy były
po wymianie sterownika schowanego przy słupku uspokoiło sie wszystko
po wymianie sterownika schowanego przy słupku uspokoiło sie wszystko

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
jak mi pierdolnelo sterowanie swiecami to odpalałem z rana w ten sposob ze
otwierałem maske i kombinerkami robiłem zwaRCIE na przekażniku miedzy przewodem prądowym a tym co juz na świece idzie na kilka sec i odpalał pieknie bez klebów dymu
kleby dymu były jak tego nie robiłem
raz dziennie rano sie tak zrobiło i jakoś dawało sie jeżdzic
wada zasadnicza tej metody jest taka że żona niepotrafila sama z rana pojary odpalić
zresztą się jej nie dziwie .....
otwierałem maske i kombinerkami robiłem zwaRCIE na przekażniku miedzy przewodem prądowym a tym co juz na świece idzie na kilka sec i odpalał pieknie bez klebów dymu
kleby dymu były jak tego nie robiłem
raz dziennie rano sie tak zrobiło i jakoś dawało sie jeżdzic
wada zasadnicza tej metody jest taka że żona niepotrafila sama z rana pojary odpalić
zresztą się jej nie dziwie .....
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Jak sprawdzić czy to napewno sterownik jest walnięty? Ile trzeba położyć za używkę?
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
ja kupiłem sterownik na allegro za 80 PLNWRLUDEK pisze:Jak sprawdzić czy to napewno sterownik jest walnięty? Ile trzeba położyć za używkę?
w serwisie 1200 zł
koniec końców udasło mi sie naprawic mój sterownik tak że mam teraz jeden wolny ale regenerowany mozna powiedziec
a cała awaria była wywolana przez wadliwie dzialający przekażnik świec żarowych a nie tylko sterownik
ja bym sprawdził w ten sposob że po zapaleniu na zimno jak silnik chodzi nierówno dogrzał bym swiece spinając na krótko omijając przekażnik ten przy akumulatorze
jesli jest to wina sterownika po dogrzaniu powinny objawy zaniknąc

był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Powiedz scood czy elektryk Ci to wszystko naprawił? Czy sam dłubałeś?
PAJERO 2.8 TDi 95"- SS
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
WRLUDEK pisze:Powiedz scood czy elektryk Ci to wszystko naprawił? Czy sam dłubałeś?
sam dłubałem
bo bałem sie ze elektryk to mi powie ze trzeba wymienic poł instalacji elektrycznej
i to najlepiej z serwisu zanabytej
poczytałem troche instrukcji wszelakich i zaczolem sprawdzać od rozkręcenia tego calego sterownika który jest przy nogach pasazera
z schematów serwisowych wynika ze glówna funkcja tego całego pudełka to sterowanie ABS i kilku innych a grzanie swiec to pomniejsza funkcja i odpowiada za nia taki wielki czarny przekażnik i tranzystor w rogu płytki, który mnie sie zjarał zdiecie w załączeniu

jak sie zjaral to go zadrutowałem tak zeby działeł dalej co tez od prawie pol roku robi

a faktyczna przyczyna awarii było stopniowe przepalanie sie przekażnika tego duzego od swiec
przekażnik stopniowo dostawal przebicia przez kilka dni po trochu uszkadzajac sterownik po drodze i stopniowo grzejąc coraz mniej efektywnie aż przestał wogole
nowy przekaznik pochodzi z golfa za 21 zł
ale oczywiście u ciebie moze być zupełnie inaczej
był misiek II, long, 4M40 i niedlugo coś znowu będzie
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Cześć kolegom. Mam ten sam problem od jakiś 2 m-cy w swoim Miśku II 2.8 TD. Rano przy odpaleniu (czasem odpali i zgaśnie) szarpie, zadymi i dopiero po 1- 2 minutach chodzi normalnie i odpala wtedy na pstryknięcie. Jutro oddaje go do swojego magika elektryka może coś poradzi.
Wrludek a tobie udało się coś z tym zrobić ?
Wrludek a tobie udało się coś z tym zrobić ?

Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Witam,
U mnie w 2.5 był podobny problem. Chodził nierówno przez jakies 30 sekund. Walniete były uszczelki termiczne przy wtryskiwaczach. Zostały wymienione i jest ok. Pali bez grzania nawet w -2 st.C
Skoro został poruszony temat sterownika świec, to moze ktos wie dlaczego zaczeły dzialac swiece z kluczyka gdy padł regulator napiecia. Byłem u trzech znachorów-elektryków i nie maja pojecia. Regulator wymieniłem na podobno wlasciwy i znowu grzeje z "palca"
U mnie w 2.5 był podobny problem. Chodził nierówno przez jakies 30 sekund. Walniete były uszczelki termiczne przy wtryskiwaczach. Zostały wymienione i jest ok. Pali bez grzania nawet w -2 st.C
Skoro został poruszony temat sterownika świec, to moze ktos wie dlaczego zaczeły dzialac swiece z kluczyka gdy padł regulator napiecia. Byłem u trzech znachorów-elektryków i nie maja pojecia. Regulator wymieniłem na podobno wlasciwy i znowu grzeje z "palca"

K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
I jak tu nie kasztanićccamillo pisze:Witam,
U mnie w 2.5 był podobny problem. Chodził nierówno przez jakies 30 sekund. Walniete były uszczelki termiczne przy wtryskiwaczach. Zostały wymienione i jest ok. Pali bez grzania nawet w -2 st.C
Skoro został poruszony temat sterownika świec, to moze ktos wie dlaczego zaczeły dzialac swiece z kluczyka gdy padł regulator napiecia. Byłem u trzech znachorów-elektryków i nie maja pojecia. Regulator wymieniłem na podobno wlasciwy i znowu grzeje z "palca"

Dopiero co http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 0&start=25 @Adas napisał:
Adas pisze:sterownik ma czujnik braku obrotów ( podpięty jest pod kontrolkę ładowania ) silnika i się rozłącza . Może coś z ładowaniem nie teges.rort_ pisze:Ale w momencie przekręcenia kluczyka przekaźnik łączy świece z resztą układu i wtedy może sprawdzać rezystancję.majcher pisze:świece śą oddzielone galwanicznie od sterownika przekaźnikami
A skoro załącza wtępne grzanie i zaraz potem go wyłącza, to chyba faktycznie wina świec?
Poza tym coś z tą rezystancją musi być (jest pewno zmienna w zależności od temperatury świecy), bo jak np ręcznie zagrzeję świece krócej, to dogrzewanie zaczyna pracować dopiero po jakiejśc chwili od odpalenia, a jak zagrzeję je wstępnie lepiej, to dogrzewanie pracuje zaraz po odpaleniu.
elili
L200 KAOT
L200 KAOT
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Kolego Elili,
Mógłbys doprecyzowac swój post, bo nie wiem czy napisałes ogólnie, czy w odpowiedzi na mój. Jakos nie czuje zwiazku
Mógłbys doprecyzowac swój post, bo nie wiem czy napisałes ogólnie, czy w odpowiedzi na mój. Jakos nie czuje zwiazku

K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
Według @Adasia: sterownik świec się wyłącza gdy brak obrotów. Czujnikiem obrotów jest napięcie na kontrolce ładowania.
Uszkodzony sterownik, nie podłączone prawidłowo kabelki, zły regulator.
Czwarty elektryk
musi wyczaić co trzej poprzedni namieszali ew. co przeoczyli.
Uszkodzony sterownik, nie podłączone prawidłowo kabelki, zły regulator.
Czwarty elektryk

elili
L200 KAOT
L200 KAOT
Re: PAJERO 2.8 TD 95r-SZARPIE PO ODPALENIU
elili pisze:Według @Adasia: sterownik świec się wyłącza gdy brak obrotów. Czujnikiem obrotów jest napięcie na kontrolce ładowania.
Uszkodzony sterownik, nie podłączone prawidłowo kabelki, zły regulator.
Czwarty elektrykmusi wyczaić co trzej poprzedni namieszali ew. co przeoczyli.
aaaaaa ...

Sterownik mam drugi sprawdzony i to nie to. Regulator moze byc zły, bo moze mam alternator jakis inny niz powinien być.
K3
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
------------------------------
Pajero 2,5 TD'92 - był
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość