Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
Moderator: Kosiarz
Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
Witam koledzy
Jestem uzytkownikiem Pajero II classic 2,5 TD
Mam problem poniewaz podczas jazdy zapala sie kontrolka silnika.Najczesciej ten problem wystepuje podczas jazdy na 5 biegu przy dodawaniu gazu np.pod gorke lub przy wyprzedzaniu.Po tym jak kontrolka sie zapala silnik przez pewnien czas pracuje normalnie a pozniej slabnie az do momentu gdy osiagnie 2100 obr/min i predkosc 85 km/h.Po wylaczeniu silnika i odczekaniu okolo minuty problem znika i wszystko jest po staremu az do czasu kolejnego zapalenia sie kontrolki.Czy ktos z was ma podobny problem i co najwazniejsze co moze byc tego przyczyna?Dodam jeszcze ze podpiecie do komputera nic nie wykazalo.
Jestem uzytkownikiem Pajero II classic 2,5 TD
Mam problem poniewaz podczas jazdy zapala sie kontrolka silnika.Najczesciej ten problem wystepuje podczas jazdy na 5 biegu przy dodawaniu gazu np.pod gorke lub przy wyprzedzaniu.Po tym jak kontrolka sie zapala silnik przez pewnien czas pracuje normalnie a pozniej slabnie az do momentu gdy osiagnie 2100 obr/min i predkosc 85 km/h.Po wylaczeniu silnika i odczekaniu okolo minuty problem znika i wszystko jest po staremu az do czasu kolejnego zapalenia sie kontrolki.Czy ktos z was ma podobny problem i co najwazniejsze co moze byc tego przyczyna?Dodam jeszcze ze podpiecie do komputera nic nie wykazalo.
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
odkopie se swoj wlany temat 
dzisiaj po wielu bojach ze "szpecjalistami" w koncu udalo mi sie ustalic przyzyne zapalania sie tej cholernej kontrolki i ja usunac
przyczyna byl blad o kodzie 49 tzw over boost
jak mi objasnili fachmany w mitsubishi w katowicach odppowiedzialny za to byl sterownik turba
podobno juz robili 3 auta z takimi wadami i jak narazie wszystko hula
wystarczy wgrac nowy program i niby ma byc dobrze
zobaczymy
jak narazie auto jakby odzylo i w koncu ciagnie od 1700 obr a nie od 2500
wiem ze troche mi zajelo dojscie do tego ale coz
nooo to tak dla potomnych

dzisiaj po wielu bojach ze "szpecjalistami" w koncu udalo mi sie ustalic przyzyne zapalania sie tej cholernej kontrolki i ja usunac

przyczyna byl blad o kodzie 49 tzw over boost
jak mi objasnili fachmany w mitsubishi w katowicach odppowiedzialny za to byl sterownik turba
podobno juz robili 3 auta z takimi wadami i jak narazie wszystko hula
wystarczy wgrac nowy program i niby ma byc dobrze
zobaczymy
jak narazie auto jakby odzylo i w koncu ciagnie od 1700 obr a nie od 2500

wiem ze troche mi zajelo dojscie do tego ale coz

nooo to tak dla potomnych
biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
Mam to samo w L200 byłem w ASO w Szczecinie, ale niestety panowie nie znaleźli żadnego błędu i niby coś tam robili, ale efektów nie widać i dalej jest tak samo. W Katowicach bywam od czasu do czasu, ale akurat w najbliższym czasie się nie wybieram miał ktoś taką przypadłość bliżej Szczecina i ją skutecznie zlikwidował?
Jara laka ta padaka......a jara
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
to zdecydowanie zmien mechanika
bo mnie tez tak twierdzili i sie bujalem z tym ponad rok
a wystarczylo zmienic sterownik i hula az milo
bo mnie tez tak twierdzili i sie bujalem z tym ponad rok
a wystarczylo zmienic sterownik i hula az milo

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
Dwóch innych fachowców też nie podołało
, więc stwierdziłem, że ten typ tak ma i jeździłem dalej
do ostatniej soboty. Bo w ostatnią sobotę właśnie zdarzyło się to, że podczas spokojnej jazdy na trasie około 90 km/nagle zapaliła się znowu kontrolka „sprawdź silnik”. Po kolejnej wizycie w ASO wyskoczyły 4 błędy o numerach:12, 41, 49, 52. Tylko błąd 41 dało rade skasować (jego przyczyną na 99% była luźna wtyczka od czujnika). Wszystkie wężyki po podłączne jak trzeba wtyczki czujników i zaworów też. Zapomniałem o najważniejszym, czyli objawach a więc kontrolka „sprawdź silnik” zapala się za każdym razem jak auto postoi trochę z włączonym silnikiem lub gdy w normalnych warunkach, czyli jakieś 1700 obrotów powinna się załączy turbina. Samochód zrobił się mułowaty turbina gwiżdże może ciut głośniej niż wcześniej, ale do jakiś 3000 obrotów, bo potem normalnie niby nic się załącza (kontrolka silnika dalej się świeci) i auto przyspiesza. Po wyłączeniu silnika i resecie komputera kontrolka gaśnie. Niestety nie na długo, bo wystarczy przejechać się kawałek albo postać i znowu się zapala. Ja już nie mam żadnych pomysłów, co to może by i w jaki sposób mogło dojść do takiego uszkodzenia ma ktoś jakieś pomysły??? Dzięki za wszelkie rady.. 



Jara laka ta padaka......a jara
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
też mi się ostatnio zacząła palić ta kontrolka.... Po rozgrzaniu silnika , gdy obroty oscylują w pobliżu 2000. Gdy lekko podgrzeję i doginam po lesie nie zapala się nawet przez pół godziny , ale przy spokojnej jeździe już po 3 minutach.... Czy to może być jeszcze zatkany katalizator..
Pajero się trochę mułowate zrobiło... Zatkany katalizator miałem kiedyś w vectrze 1,7TD. Naprawa po rusku przez mechanika / przedziurawienie
katalizatora / odmuliła auto.



Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
Czy temat już nie żyje...
Kontrolka się pali nadal, elektryk wykazał na komputerze błędy: 12 i 49 . VTG i boost turbo coś tam.. Mechanicy stawiają na przytkany wydech [ filtr cząstek stałych ] lub bardziej na zawór recylkulacji spalin.. Bo rury turbo miękkie nawet przy 4000obrotów, turbina kręci, ale nie spręża... Czujniki wykazują wtedy około 1,05atm. Ma ktoś szersze pojęcie czym zająć się na początek..




Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
Jest tu taki magik od pomp i turbin - @Faja. Moze pomoze 
A tak w ogole to najlepszego

A tak w ogole to najlepszego

- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
dziękiKajen pisze:Jest tu taki magik od pomp i turbin - @Faja. Moze pomoze
A tak w ogole to najlepszego

A wczoraj po wielu bojach już nie z teoretykiem-elektrykiem-komputerowcem, tylko z praktykiem, po odłączaniu kolejno wężyków i kabelków doszliśmy, że padł ostatni elektrozaworek(lub czujniko-elektrozaworek) podciśnienia włączający/regulujący zmienną ciśnienia [geometrii


Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
widzisz, bo takich "teoretyków-elektryków-komputerowców" to należy unikać z definicji. Znaczna ich część to frędzle z wiedzą na poziomie ściągacza simlocków z telefonów komórkowych, albo "jaśnie oświeceni panowie" którzy nie chcą sobie rączek pobrudzić.
Dlatego jak ktoś już ma rozsądnego mechanika to niech o niego dba i nie szarpie mu nerwami bez wyraźnego powodu.

Dlatego jak ktoś już ma rozsądnego mechanika to niech o niego dba i nie szarpie mu nerwami bez wyraźnego powodu.


Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
prawda, ten ostatni , choć polecany przez pół miasta, po odczytaniu błędów z pc, poleciał na net szukać po forach mitsu-owners-club co te błędy oznaczają.... Nie potrafił określić drogi powietrza przez turbinę do silnika...DamnIt! pisze:widzisz, bo takich "teoretyków-elektryków-komputerowców" to należy unikać z definicji. Znaczna ich część to frędzle z wiedzą na poziomie ściągacza simlocków z telefonów komórkowych, albo "jaśnie oświeceni panowie" którzy nie chcą sobie rączek pobrudzić.
Dlatego jak ktoś już ma rozsądnego mechanika to niech o niego dba i nie szarpie mu nerwami bez wyraźnego powodu.![]()


A teraz konkretnie : ten element /chyba jakieś elektrozaworki / są pierwsze na drodze wężyków podciśnieniowych od vaccupompy. Wydają od niedawna brzęczenie jak pompka akwarystyczna


Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
ten elektrozaworek jest ostatni przed sterowaniem zmienną geometrii turbiny /
może nie tak to się nazywa, ale wiecie o co chodzi.../ i to właśnie do tego podciśnienie dochodzi, a już nie wychodzi..



Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
w audi nazywa się N75, żeby sprawdzić w prosty domowy sposób to można mu podać + z kierunkowskazu, i powinien wtedy siłownik zmieniać geometrię łopatek turbiny (ramię wciąga się i wypycha), jak nie zadziała to do wymiany jest ten zaworek, chyba że pompa wacum nie działa, ale to by było widać po "napędach" i hamulcu. Czasami wchodzenie w tryb awaryjny jest spowodowane zabrudzeniem ramienia do zmiany geometrii łopatek (nagar), sprawdź czy łatwo da się nim poryszać i ewentualnie wyczyść. To dotyczy audi, ale myślę że tu tak samo działa.
pajero II 2.5 TD long seryjne, 3.0 V6 prawie seryjne.
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
dzięki, ramię [ palec] zmiennej geometrii chodzi jak złoto, ale tylko jak węża ssa się ustnie, na krótko też sprawdzony. To będzie ten ostatni elektrozaworek. @Faja wsio mi napisał na priva. Dzięki Faja za cenne wskazówki 

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
odwiedziłem 6-ciu [!!] mechaników i wyrobów mechanikopodobnych i też nic nie rozkminili... Więc zacząłem sam rozbierać wszystkie zaworki, sprawdzać i uczyć się jak działają... i okazało się , że jeden z nich zaczął działać odwrotnie- pękła/oderwała się gumka tłoczka regulującego kierunek podciśnienia. Zamiast na bajpas turbiny , dawał na przelot z filterkiem. Naprawa - doklejenie zadziałało 1 dzień.
W serwisie mitsu taki zaworek 350zł. Po zmianie wtyczki można zastosować inny - np. vw/audi za 150zł.
pytałem w serwisie o schematy podciśnień, gość powiedział, że użyczy , ale nie dziś , bo musi poszukać.. Może ktoś wie, gdzie je ściągnąć...
W serwisie mitsu taki zaworek 350zł. Po zmianie wtyczki można zastosować inny - np. vw/audi za 150zł.
pytałem w serwisie o schematy podciśnień, gość powiedział, że użyczy , ale nie dziś , bo musi poszukać.. Może ktoś wie, gdzie je ściągnąć...

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
- dziczek
-
- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Re: Kontrolka błedu silnika w 2,5 TD
temat chyba umarł, no ale może ktoś przypadkiem się zainteresuje.
Wadliwy zaworek wymieniłem i pasuje od toyoty hilux- DENSO [identyczna wtyczka]. Auto śmiga aż miło, do momentu....
aż osiągnie temperaturę optimum.... wtedy staje się znów mułem. Więc chyba jakiś czujnik padł, oprogramowanie świruje, czy co..
Ma ktoś jakiś pomysł...
Wadliwy zaworek wymieniłem i pasuje od toyoty hilux- DENSO [identyczna wtyczka]. Auto śmiga aż miło, do momentu....



Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość