bez kasztanów

1. Po sprawdzeniu dokumentów i kluczyków na chłodno oglądamy nadwozie, ramę , napędy i zawieszenie .
2. rama - numery nad tylnym prawym kołem
3. korozja ramy - tylna część nad tylnymi kołami
4. nadwozie - numery w komorze silnika na przednim pasie lub na grodzi podszybia
5. nadwozie korozja , tylne nadkola u zbiegu progów , tylne nadkola przy progu tylnej klapy
6 . nadwozie , należy szukać śladów przeróbek angielskiej wersji na europejską czyli, otwory wycieraczek , umiejscowienie anteny , ślady po lusterku na przednim błotniku
7. zawieszenie przy przebiegu około 200tyś należy sprawdzić stan elementów gumowych , tylne na resorach należy sprawdzić czy pióra są całe
A więc szczegóły :
MITSUBISHI PAJERO I
lata produkcji to 1982-1990r
Montowane silniki to 2,3 TD , 2,5 TD , 2,5TD intercooler 2,6 benzyna na gażniku , 3,0 benzyna , rzadkość 3,5 benzyna
Wersje nadwozia to Long długa 5 drzwiowa , wersja krótka 3 drzwiowa i Cabrio 2 drzwiowa
Napęd 4x4 ze stałym napędem na tył , dołączany przód oraz reduktor.
Zwieszenie ,to niezależne wahacze z przodu IFS , wahacz dolny , wahacz górny , resorowanie poprzez drążki skrętne , tylne zawieszenie to sztywny most na resorach w końcowej fazie produkcji na sprężynach .
Napęd nie posiada centralnego dyferencjału , posiada reduktor typu Easy Selekt ( ES) . Przód posiada półmost oraz wychodzące z niego półośki napędowe z dwoma przegubami homokinetycznymi na stronę .Nie ma przedniej blokady dyferencjału .Napęd zapinany jest poprzez sprzęgiełka w piastach manualne bądź automatyczne. Przedni układ hamulcowy to tarcze .
Tylny sztywny most w niektórych egzemplarzach posiada częściową blokadę mechanizmu różnicowego typu LSD - ścierne . Blokada 100% nie występuje .Układ hamulcowy to bębny , w końcowej fazie produkcji tarczo-bębny , czyli hamulec pomocniczy ( ręczny ) okładziny w bębnie , układ zasadniczy tarcze .
FOTO poszczególnych wersji PAJERO I



MITSUBISHI PAJERO II (MONTERO)
lata produkcji 1990-2000 roku
montowane silniki : 2,5 TD intercooler, 2,8TD , 3,0 V6 benzyna , 3,5 benzyna - silniki najczęściej spotykane
wersje nadwozie :
LONG WAGON wersja 5 drzwiowa
SHORT WAGON wersja 3 drzwiowa
SHORT CABRIO wersja 2 drzwiowa
L200 pick-up
PAJERO SPORT
Napęd stały na tylną oś dołączany przedni za pomocą reduktora typu Easy Selekt (ES)i Super Selekt (SS)
Reduktor typu ES w początkowej fazie produkcji współpracował ze sprzęgiełkami w przednich piastach (automatyczne lub manualne ) po modernizacji ( dodaniu synchronizatora )z możliwością zapinania w czasie jazdy do prędkości 100km/h zastąpiono sprzęgiełka piast na sztywne piasty ze stale obracającą się półośką , napęd załączany jest w przednim półmoście poprzez podciśnienowe załączenie prawej półośki.
Położenia reduktora ES to : 2H napęd na tylna oś , 4H napęd na obie osie bez mechanizmu różnicowego między osiowego , N (opcja ) neutral , 4L napęd na obie osie poprzez reduktor mocy .
Reduktor typu SS wyposażony jest w centralny mechanizm różnicowy co umożliwia jazdę 4x4 na przyczepnej nawierzchni (np suchy asfalt)
cdn